Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jydenfranord » 2. jan 2010, 13:47

Slyboy skrev:
Selvproklameret folkehelt har mere travlt med at redde sin egen røv end at tænke på sit barnebarn der sidder i stuen mens Somalisk økse/kobensfanatiker hærger hjemmet...
Alt imens, at manden forsøgte at komme ind i sikringsrummet, sad Kurt Westergaards barnebarn i husets stue. Barnebarnet har fortalt, at der kun var én gerningsmand.

- Jeg vidste, at han ikke ville gøre hende noget, og jeg kunne heller ikke have stillet noget op, hvis jeg havde grebet ind, siger Kurt Westergaard, der ikke selv bemærkede den efterfølgende skudveksling mellem gerningsmanden og politiet.
Sådan Kurt, sådan tænker en ægte folkehelt kvinder og børn kan sgu klare sig selv.

Ja sådan en nar kan i den grad også pisse mig af, og ham skal vi bruge penge på at beskytte. En ting er at man i ren panik kan flygte, men når man så kommer til at tænke på der er et forsvarsløst barn derude, ja så tænker man "nå ja, han gør jo ikke hende noget......."

Jeg tager også afstand fra angrebet mod tegneren, men jeg tager endnu mere afstand fra at manden udelukkende tænker på sig selv og overlader sit barnebarn i alvorlig farer.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. jan 2010, 14:00

For ikke at tale om, hvad der har gjort, at han nu er i fare!

Ikke at det retfærdiggør, at manden bliver udsat for trusler og attentatforsøg, men det var bare årtiets mest latterlige og ligegyldige indslag.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 2. jan 2010, 14:11

Sikke et årti..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2010, 14:11

Lindvang skrev:For ikke at tale om, hvad der har gjort, at han nu er i fare!

Ikke at det retfærdiggør, at manden bliver udsat for trusler og attentatforsøg, men det var bare årtiets mest latterlige og ligegyldige indslag.
JA DA! Det har eftertiden da sandelig bevist! latterligt og ligegyldigt. det blev sandelig hurtigt glemt hva', det fik da ingen betydning. Latterligt og ligegyldigt!
jydenfranord skrev:
Slyboy skrev:
Selvproklameret folkehelt har mere travlt med at redde sin egen røv end at tænke på sit barnebarn der sidder i stuen mens Somalisk økse/kobensfanatiker hærger hjemmet...
Alt imens, at manden forsøgte at komme ind i sikringsrummet, sad Kurt Westergaards barnebarn i husets stue. Barnebarnet har fortalt, at der kun var én gerningsmand.

- Jeg vidste, at han ikke ville gøre hende noget, og jeg kunne heller ikke have stillet noget op, hvis jeg havde grebet ind, siger Kurt Westergaard, der ikke selv bemærkede den efterfølgende skudveksling mellem gerningsmanden og politiet.
Sådan Kurt, sådan tænker en ægte folkehelt kvinder og børn kan sgu klare sig selv.

Ja sådan en nar kan i den grad også pisse mig af, og ham skal vi bruge penge på at beskytte. En ting er at man i ren panik kan flygte, men når man så kommer til at tænke på der er et forsvarsløst barn derude, ja så tænker man "nå ja, han gør jo ikke hende noget......."

Jeg tager også afstand fra angrebet mod tegneren, men jeg tager endnu mere afstand fra at manden udelukkende tænker på sig selv og overlader sit barnebarn i alvorlig farer.
JA DA! han skal selvfølgelig gå ud og lade sig slå ihjel. For det vil hjælpe barnet! Tænk sig at bruge penge på Kurt Westergaards sikkerhed, det er da også Kurt Westergaards skyld, for galningne der vil slå ham ihjel er jo uden skyld. Tænk sig at bruge penge på ham, når de kunne bruges på at få angriberens venner op fra Soamaliland. Det var da langt bedre!

Hvad er verden ikke kommet til. Kan man nu ikke engang slå en mand ihjel blot fordi man har lyst. Tsk tsk.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 2. jan 2010, 14:13

Provst i Brovst skrev: JA DA! han skal selvfølgelig gå ud og lade sig slå ihjel. For det vil hjælpe barnet! Tænk sig at bruge penge på Kurt Westergaards sikkerhed, det er da også Kurt Westergaards skyld, for galningne der vil slå ham ihjel er jo uden skyld. Tænk sig at bruge penge på ham, når de kunne bruges på at få angriberens venner op fra Soamaliland. Det var da langt bedre!

Hvad er verden ikke kommet til. Kan man nu ikke engang slå en mand ihjel blot fordi man har lyst. Tsk tsk.
Du har vist brug for lidt ilt til hjernen så du kan se tingene i et lidt bredere perspektiv.....
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 2. jan 2010, 14:44

Medierne og div. debatforas overdrevne dækning af et drabsforsøg, der var 100 % selvforskyldt, pisser mig i den grad af..

For helvede,..manden har jo rendt rundt og lavet sort/hvid tegninger,...han er da om nogen bare tæt på at skulle DØØØØØ...!!

Og nu trænger jeg vist til lidt ilt...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2010, 14:56

Slyboy skrev:
Provst i Brovst skrev: JA DA! han skal selvfølgelig gå ud og lade sig slå ihjel. For det vil hjælpe barnet! Tænk sig at bruge penge på Kurt Westergaards sikkerhed, det er da også Kurt Westergaards skyld, for galningne der vil slå ham ihjel er jo uden skyld. Tænk sig at bruge penge på ham, når de kunne bruges på at få angriberens venner op fra Soamaliland. Det var da langt bedre!

Du har vist brug for lidt ilt til hjernen så du kan se tingene i et lidt bredere perspektiv.....
JA DA! jeg troede at det bredere perspektiv var at vi nu har et samfund hvor mennesker der ikke følger en bestemt religions foreskrifter må leve under politibeskyttelse og ifølge nogle acceptere at blive angrebet med en økse af en galning i deres eget hjem. Tænk sig at jeg havde fået det ind i knolden at det var det, der var problemet.

Tænk sig at der er nogle der ikke mener at politiet bør beskæftige sig med om Kurt Westergaard er truet på livet, at de derved synes han skal være fredløs fordi han ikke følger en religions forskrifter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 2. jan 2010, 15:21

Provst i Brovst skrev:
Slyboy skrev:

JA DA! jeg troede at det bredere perspektiv var at vi nu har et samfund hvor mennesker der ikke følger en bestemt religions foreskrifter må leve under politibeskyttelse og ifølge nogle acceptere at blive angrebet med en økse af en galning i deres eget hjem. Tænk sig at jeg havde fået det ind i knolden at det var det der var et problemet.

Tænk sig at der er nogle der ikke mener at politiet bør beskæftige sig med om Kurt Westergaard er truet på livet, at de derved synes han skal være fredløs fordi han ikke følger en religions forskrifter.
Det er da latterligt at nogen skal føle sig truet på livet pga. nogle tegninger, det tror jeg ikke der er mange herinde eller i den brede danske befolkning der er uenige i. Men det jeg tager afstand fra ved manden er at han udelukkende holder fokus på sig selv og at få reddet sig selv, han overlader hans forsvarsløse barnebarn til en person der er kommet ind i hans hjem, velvidende at personen nok ikke kun er ude på at sige han synes han er dum.
Jeg tager afstand fra ham fordi han ikke er villig til ofre sig for noget så dyrebart som sit eget barnebarn der er fuldstændig forsvarsløs. Jeg vil gå så langt som til at sige at 99% af alle andre ville ikke gemme sig på toilettet og vente på hjælpen kom i form af politiet, hvis ens nærmeste familie var overladt hjælpeløse overfor en terrorist.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. jan 2010, 15:22

Hvordan man kan efterlade sin datter med en mand der render rundt med kniv og økse, går simpelthen over min forstand. Havde det været min nevø eller niece i samme situation, havde jeg dælme ikke gemt mig og efterladt ham/hende til en tydelig psykopatisk, ustabil mand.

Men man stiller som sagt ikke spørgsmålstegn ved forsvareren af danskheden, folkehelten.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 2. jan 2010, 15:32

En skrækkelig sammenblanding af Kurt Westergaards - mildest talt - uheldige ageren under angrebet, og så selve sagens kerne, har øjensynligt kastet lidt sympati over på attentatmanden og hans sag..!!

Og så må jeg hellere, pga. dårlig samvittighed, holde op med at blande mig mere i denne debat,..jeg er også fra Blåkildevej.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. jan 2010, 15:40

Det er mig en gåde, hvordan man kan vende noget til mene, at nogle viser sympati for gerningsmanden. Såvidt jeg kan læse her i disse indlæg, er der ikke én eneste, der forsvarer hans overfald. Jeg tror vi alle er helt på linje ift., at fordømme den slags handlinger! Derfor er det jo også vanvittigt, at Provsten kører det op på denne måde i sin ensidige hetz mod visse mennesker. En hetz, som lader Pia Kjærsgaard meget tilbage at ønske i retorikken.

Man kan godt fordømme et sådan angreb og stadig finde Kurt Westergaard og JP idiotiske, og med et eneste formål: at træde på én specifik del af den danske befolkning. Hvad enten Kurt Westergaard skal leve under beskyttelse eller ej, finder jeg stadig hans tegninger dybt idiotiske, da de ikke havde andet formål end at krænke. I bedste JP-stil.

Så stik piben ind, kære Provst, thi du er simpelthen begyndt at se for mange spøgelser!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2010, 15:41

Ja i ved sikkert en del om hvordan mennesker reagerer og bør reagere når en galning med en økse angriber en. Det er helt klart at flugt er en unaturlig reaktion, det kan man jo se på films.

Kurt Westergaard burde have regnet ud hvordan det ville se ud at han opførte sig sådan og lade sig slå ihjel.
Det er utroligt væsentligt i denne sag at diskutere Westergaards unaturlige flugt reaktion når han bliver angrebet af en mand med en økse.

Det gør Westergaard ulækker og uværdig for 99 % af vi andre ville jo lade os slå ihjel i stedet for at det kunne se træls ud i nogles øjne, der ved verden er som en film.

Villy Søvndal vendte ryggen til (flugt) Fonsmark i direkte tv da Fonsmark fik et hjerteanfald i stedet for at hjælpe som de andre. Der var ikke engang tale om at det var Søvndal der blev angrebet men at en anden fik et hjerteanfald. Det var nok til at Villys flugtrefleks satte i gang. Men Kurt Westergaard bør jo lade sig slå ihjel – det er ikke at sammenligne.

Villy er jo på vej ud af studiet:

Men det skal han ikke høre noget ondt om for vi kan ikke styre hvordan vi reagerer i sekunderne af en panikreaktion, der er det naturreflekser der sætter igang og det kan lige så godt blive kamp (i dette tilfæle at hjælpe Fonsmark) som flugt (Villy style). Med mindre at man er 74 og bliver angrebet af en på 28 år med en økse.

Brugeravatar
Citizen
2. div
2. div
Geografisk sted: 2300

Indlæg af Citizen » 2. jan 2010, 15:42

Hold kæft, nogle spader der færdes på det her forum. Hvor mange af jer var til stede i Kurt Westergaards hus i nat? Hvor ligger sikringsrummet, hvor sov pigen, og hvor stod Kurt Westergaard, da den vanvittige jihad-kriger brød ind? Hvad giver jer retten til at vurdere, hvordan manden skulle have opført sig, når I tydeligvis ikke ved en skid? Narrøve.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2010, 15:43

Lindvang skrev:Det er mig en gåde, hvordan man kan vende noget til mene, at nogle viser sympati for gerningsmanden. Såvidt jeg kan læse her i disse indlæg, er der ikke én eneste, der forsvarer hans overfald. Jeg tror vi alle er helt på linje ift., at fordømme den slags handlinger! Derfor er det jo også vanvittigt, at Provsten kører det op på denne måde i sin ensidige hetz mod visse mennesker. En hetz, som lader Pia Kjærsgaard meget tilbage at ønske i retorikken.

Man kan godt fordømme et sådan angreb og stadig finde Kurt Westergaard og JP idiotiske, og med et eneste formål: at træde på én specifik del af den danske befolkning. Hvad enten Kurt Westergaard skal leve under beskyttelse eller ej, finder jeg stadig hans tegninger dybt idiotiske, da de ikke havde andet formål end at krænke. I bedste JP-stil.

Så stik piben ind, kære Provst, thi du er simpelthen begyndt at se for mange spøgelser!
Ja gerningsmanden blev fordømt men i særdeleshed var det Westergaard der blev fordømt, læs selv tilbage i tråden.

Jydenfranord: Jeg tager også afstand fra angrebet mod tegneren, men jeg tager endnu mere afstand fra at manden udelukkende tænker på sig selv og overlader sit barnebarn i alvorlig farer.

Brugeravatar
Citizen
2. div
2. div

Indlæg af Citizen » 2. jan 2010, 15:46

Lindvang skrev:Hvad enten Kurt Westergaard skal leve under beskyttelse eller ej, finder jeg stadig hans tegninger dybt idiotiske, da de ikke havde andet formål end at krænke. I bedste JP-stil.
Vrøvl. Ingen af JP-tegningerne er krænkende - nogle af dem er endda vendt mod Jyllands-Posten selv. Og Kurt Westergaards tegning er måske den mindst krænkende af dem alle. Den illustrerer, hvordan ekstremistiske islamister tager religionen som gidsel. Enhver troende muslim burde glæde sig over, at der er folk som Kurt Westergaard, der tør tale tosserne imod.

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 2. jan 2010, 15:59

Citizen skrev:Hold kæft, nogle spader der færdes på det her forum. Hvor mange af jer var til stede i Kurt Westergaards hus i nat? Hvor ligger sikringsrummet, hvor sov pigen, og hvor stod Kurt Westergaard, da den vanvittige jihad-kriger brød ind? Hvad giver jer retten til at vurdere, hvordan manden skulle have opført sig, når I tydeligvis ikke ved en skid? Narrøve.
Det står dig vel frit for om du vil færdes her?

I øvrigt en fremragende retorik du holder dig, den tenderer verdensklasse.
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2010, 16:03

Slyboy skrev:
Citizen skrev:Hold kæft, nogle spader der færdes på det her forum. Hvor mange af jer var til stede i Kurt Westergaards hus i nat? Hvor ligger sikringsrummet, hvor sov pigen, og hvor stod Kurt Westergaard, da den vanvittige jihad-kriger brød ind? Hvad giver jer retten til at vurdere, hvordan manden skulle have opført sig, når I tydeligvis ikke ved en skid? Narrøve.

Det her er jo verdensklasse, ikke også sly?
Slyboy skrev: Du har vist brug for lidt ilt til hjernen så du kan se tingene i et lidt bredere perspektiv.....

Brugeravatar
Citizen
2. div
2. div

Indlæg af Citizen » 2. jan 2010, 16:06

Slyboy skrev:Det står dig vel frit for om du vil færdes her?

Tak.

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 2. jan 2010, 16:07

Provst i Brovst skrev:
Slyboy skrev:

Det her er jo verdensklasse, ikke også sly?
Slyboy skrev: Du har vist brug for lidt ilt til hjernen så du kan se tingene i et lidt bredere perspektiv.....
At bede folk se mere nuanceret på tingene kontra at kalde meddebattører for spader og narrøve tåler vist ingen sammenligning.
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 2. jan 2010, 16:08

Er jeg den eneste der ikke er imponeret over angriberens ageren i denne sag? Kurt gemmer sig på lokummet, men efterlader i forvirringen barnebarnet i stuen til en oplagt gidseltagningssituation. Somalieren vælger i stedet at råbe ukvemsord efter den lædervestklædte tegner og truer med at vende tilbage en anden gang.
En rigtig galning havde taget barnebarnet som gidsel, fået Kurt ud fra tønden og blevet dræbt i skudveksling med politiet. Indsatsen er under middel, ekstremisttype.

Besvar