Det pisser mig af tråden
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Re: Det pisser mig af tråden
At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
at FCM fører mod OB i semien.
Hvem skal man håbe på ryger i pokalfinalen?
Hvem skal man håbe på ryger i pokalfinalen?
Det pisser mig af at cannabis er ulovligt i Danmark. Og det der i virkeligheden pisser mig af, er den fordomsfuldhed og uvidenhed, som har ført til det snævertsyn, der betyder at forbudet opretholdes selvom en legalisering vil være meget mere gavnlig for samfundet end det nuværende forbud..
Some of those that work forces, are the same that burn crosses
-
Lindvang
Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.bogoe skrev:Det pisser mig af at cannabis er ulovligt i Danmark. Og det der i virkeligheden pisser mig af, er den fordomsfuldhed og uvidenhed, som har ført til det snævertsyn, der betyder at forbudet opretholdes selvom en legalisering vil være meget mere gavnlig for samfundet end det nuværende forbud..
En afkriminalisering, derimod, ville være en rigtig god idé.
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Der er nu intet andet at gøre, end at håbe på at æg-doneren har et uhyrligt underbid!Konsulenten skrev:At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
Så vil man jo få et barn med næb!Martin skrev:Der er nu intet andet at gøre, end at håbe på at æg-doneren har et uhyrligt underbid!Konsulenten skrev:At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
Umiddelbart kan jeg ikke helt se den store sproglige forskel på at afkriminalisere og at legalisere. Men siden du tillægger to i min verden nærmest synonyme begreber så forskellig betydning, så vil det være rart med en uddybning. Det tyder jo på at forskellen må være af en mere teknisk juridisk art, siden du kan skelne så skarpt.Lindvang skrev: Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.
Some of those that work forces, are the same that burn crosses
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Og dermed FCM om 23 år:limey skrev:Så vil man jo få et barn med næb!Martin skrev:Der er nu intet andet at gøre, end at håbe på at æg-doneren har et uhyrligt underbid!Konsulenten skrev:At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.

når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
-
Elegia
Umiddelbart kan jeg heller ikke se, hvad forskellen skulle være.bogoe skrev:Umiddelbart kan jeg ikke helt se den store sproglige forskel på at afkriminalisere og at legalisere. Men siden du tillægger to i min verden nærmest synonyme begreber så forskellig betydning, så vil det være rart med en uddybning. Det tyder jo på at forskellen må være af en mere teknisk juridisk art, siden du kan skelne så skarpt.Lindvang skrev: Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.
Ifølge Den Danske Ordbog betyder "afkriminalisere" at "holde op med at regne for ulovlig" og et synonym til "legalisere".
"Legalisere" betyder ifølge samme kilde at "holde op med at regne for ulovlig; gøre lovlig" eller i overført betydning, at: "gøre en handling eller ordning som man tidligere anså for forkastelig, acceptabel".
Kommer Morten Messerschmidt? http://vip.tv2.dk/article.php/id-300636 ... 3%B8v.html" onclick="window.open(this.href);return false;Bech skrev:Folk fra København! Husk bælterne søndag!
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"
- Alando
- Landshold

- Favoritspiller: Jozo Matovac
at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her
Det lyder godt nok surt, og du må da kunne klage et sted, men hvorfor i alverden mener du AaB har skyld i det?Alando skrev:at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Alando
- Landshold

Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikkeHanga skrev:Det lyder godt nok surt, og du må da kunne klage et sted, men hvorfor i alverden mener du AaB har skyld i det?Alando skrev:at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her
Send da en mail direkte til Poul Sørensen. Forklar ham sagen og spørg ham om det virkelig står så skidt til i AaB at man skal gennem forbrugerrådet for at få sin ret.Alando skrev: Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikke
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Lindvang
Den sproglige forskel er vel heller ikke så interessant i slige snakke, så jo det er den teknisk juridiske forskel. Den kan heller ikke ses i Elegias Ordbøger.bogoe skrev:Umiddelbart kan jeg ikke helt se den store sproglige forskel på at afkriminalisere og at legalisere. Men siden du tillægger to i min verden nærmest synonyme begreber så forskellig betydning, så vil det være rart med en uddybning. Det tyder jo på at forskellen må være af en mere teknisk juridisk art, siden du kan skelne så skarpt.Lindvang skrev: Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.
Mere konkret (og forsimplet) mener jeg, at vi skal afkriminalisere hash i den forstand, at det ikke skal være frit for enhver at sælge. Det skal foregå under kontrollerede forhold, således at man fx kan besøge en coffeeshop, hashbageri eller lignende. Dermed vil man kunne kontrollere stederne, og på den måde arbejde meget mere målrettet på, at unge fx ikke begynder at ryge hash (som enhver med en smule kendskab ved ikke just er fordrende i forhold til skolegang, uddannelse, etc). Dermed er der også den tillægsgevinst, at samfundet vil få en hel del indtægter i form af afgifter på varerne på linje med alkohol og smøger.
..og forhåbentligt kunne vi lokke nogle af de turister hertil, som normalt ville have valgt Holland.Lindvang skrev:Dermed er der også den tillægsgevinst, at samfundet vil få en hel del indtægter i form af afgifter på varerne på linje med alkohol og smøger.
- Alando
- Landshold

Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svarPastorius skrev:Send da en mail direkte til Poul Sørensen. Forklar ham sagen og spørg ham om det virkelig står så skidt til i AaB at man skal gennem forbrugerrådet for at få sin ret.Alando skrev: Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikke
Selvfølgelig, jeg troede det var ham, der allerede havde svaret de var udløbet.Alando skrev: Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svar
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert