Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Konsulenten » 21. apr 2010, 18:03

At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 21. apr 2010, 19:04

at FCM fører mod OB i semien. :@

Hvem skal man håbe på ryger i pokalfinalen?

bogoe
2. div
2. div
Geografisk sted: Søndenfjords

Indlæg af bogoe » 21. apr 2010, 19:55

Det pisser mig af at cannabis er ulovligt i Danmark. Og det der i virkeligheden pisser mig af, er den fordomsfuldhed og uvidenhed, som har ført til det snævertsyn, der betyder at forbudet opretholdes selvom en legalisering vil være meget mere gavnlig for samfundet end det nuværende forbud..
Some of those that work forces, are the same that burn crosses

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 22. apr 2010, 08:53

bogoe skrev:Det pisser mig af at cannabis er ulovligt i Danmark. Og det der i virkeligheden pisser mig af, er den fordomsfuldhed og uvidenhed, som har ført til det snævertsyn, der betyder at forbudet opretholdes selvom en legalisering vil være meget mere gavnlig for samfundet end det nuværende forbud..
Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.

En afkriminalisering, derimod, ville være en rigtig god idé.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 22. apr 2010, 09:30

Konsulenten skrev:At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
Der er nu intet andet at gøre, end at håbe på at æg-doneren har et uhyrligt underbid!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 22. apr 2010, 09:53

Martin skrev:
Konsulenten skrev:At Jonas "Baune" Borring åbenbart er ved at sætte et barn i verden. Der må for helvede være grænser.
Der er nu intet andet at gøre, end at håbe på at æg-doneren har et uhyrligt underbid!
Så vil man jo få et barn med næb!

bogoe
2. div
2. div
Geografisk sted: Søndenfjords

Indlæg af bogoe » 22. apr 2010, 10:48

Lindvang skrev: Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.

Umiddelbart kan jeg ikke helt se den store sproglige forskel på at afkriminalisere og at legalisere. Men siden du tillægger to i min verden nærmest synonyme begreber så forskellig betydning, så vil det være rart med en uddybning. Det tyder jo på at forskellen må være af en mere teknisk juridisk art, siden du kan skelne så skarpt.
Some of those that work forces, are the same that burn crosses

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 22. apr 2010, 11:43

limey skrev:
Martin skrev:
Så vil man jo få et barn med næb!
Og dermed FCM om 23 år:
Billede
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Elegia

Indlæg af Elegia » 22. apr 2010, 12:13

bogoe skrev:
Lindvang skrev: Det er jeg så ikke helt så sikker på, at du har ret i. Det ville have nogle meget negative konsekvenser.

Umiddelbart kan jeg ikke helt se den store sproglige forskel på at afkriminalisere og at legalisere. Men siden du tillægger to i min verden nærmest synonyme begreber så forskellig betydning, så vil det være rart med en uddybning. Det tyder jo på at forskellen må være af en mere teknisk juridisk art, siden du kan skelne så skarpt.
Umiddelbart kan jeg heller ikke se, hvad forskellen skulle være.

Ifølge Den Danske Ordbog betyder "afkriminalisere" at "holde op med at regne for ulovlig" og et synonym til "legalisere".

"Legalisere" betyder ifølge samme kilde at "holde op med at regne for ulovlig; gøre lovlig" eller i overført betydning, at: "gøre en handling eller ordning som man tidligere anså for forkastelig, acceptabel".

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 22. apr 2010, 18:25

Folk fra København! Husk bælterne søndag!
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Poul Hat
2. div
2. div
Favoritspiller: Poul Hübertz

Indlæg af Poul Hat » 22. apr 2010, 20:00

Bech skrev:Folk fra København! Husk bælterne søndag!
Kommer Morten Messerschmidt? http://vip.tv2.dk/article.php/id-300636 ... 3%B8v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Jozo Matovac

Indlæg af Alando » 22. apr 2010, 20:07

at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her

RBAalborg
2. div
2. div
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: 9000 AALBORG

Indlæg af RBAalborg » 22. apr 2010, 21:26

At jeg ikke kan komme til KBH Søndag!! :(
Klubfølelsen sidder i hjertet!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. apr 2010, 21:31

Alando skrev:at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her
Det lyder godt nok surt, og du må da kunne klage et sted, men hvorfor i alverden mener du AaB har skyld i det?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 22. apr 2010, 21:40

Hanga skrev:
Alando skrev:at jeg til en kamp på stadion vandt et gavekort hos Cimber Sterling og AaB til 2 returrejser med valgfri destination og nu hvor jeg så vil bruge det påstår de at det ikke længere gælder. Det er omkring et år siden jeg vandt det og loven siger altså at et gavekort gælder i tre år hvis andet ikke er angivet, som det ikke er i det her tilfælde. Dælme dårlig stil af Cimber og AaB må jeg nok sige. Det pisser mig både af at jeg skal til at kæmpe for min rejse, som jeg har ret til og så pisser det mig af at jeg bliver sur på AaB over det her
Det lyder godt nok surt, og du må da kunne klage et sted, men hvorfor i alverden mener du AaB har skyld i det?
Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikke

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. apr 2010, 06:53

Alando skrev: Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikke
Send da en mail direkte til Poul Sørensen. Forklar ham sagen og spørg ham om det virkelig står så skidt til i AaB at man skal gennem forbrugerrådet for at få sin ret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 23. apr 2010, 08:22

bogoe skrev:

Den sproglige forskel er vel heller ikke så interessant i slige snakke, så jo det er den teknisk juridiske forskel. Den kan heller ikke ses i Elegias Ordbøger.

Mere konkret (og forsimplet) mener jeg, at vi skal afkriminalisere hash i den forstand, at det ikke skal være frit for enhver at sælge. Det skal foregå under kontrollerede forhold, således at man fx kan besøge en coffeeshop, hashbageri eller lignende. Dermed vil man kunne kontrollere stederne, og på den måde arbejde meget mere målrettet på, at unge fx ikke begynder at ryge hash (som enhver med en smule kendskab ved ikke just er fordrende i forhold til skolegang, uddannelse, etc). Dermed er der også den tillægsgevinst, at samfundet vil få en hel del indtægter i form af afgifter på varerne på linje med alkohol og smøger.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 23. apr 2010, 09:04

Lindvang skrev:Dermed er der også den tillægsgevinst, at samfundet vil få en hel del indtægter i form af afgifter på varerne på linje med alkohol og smøger.
..og forhåbentligt kunne vi lokke nogle af de turister hertil, som normalt ville have valgt Holland.

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold

Indlæg af Alando » 23. apr 2010, 14:02

Pastorius skrev:
Alando skrev: Forbrugerklagenævnet, som jeg også har tænkt mig at kontakte når de har fået lidt tid. Grunden til AaB er blandet ind i det er at jeg skulle henvende mig til en bestemt person hos AaB og det er så ham jeg har haft kontakt med plus at der på gavekortet står at det er givet af Cimber Sterling og AaB. Hvem der så betaler hvad ved jeg af gode grunde ikke
Send da en mail direkte til Poul Sørensen. Forklar ham sagen og spørg ham om det virkelig står så skidt til i AaB at man skal gennem forbrugerrådet for at få sin ret.
Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svar

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. apr 2010, 14:34

Alando skrev: Det har jeg også tænkt mig, synes dog lige jeg vil give ham jeg har snakket med muligheden for at komme med et svar
Selvfølgelig, jeg troede det var ham, der allerede havde svaret de var udløbet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar