NeverDefeated skrev:
Det er jo klart når ejerne er blandt de tidligere bestyrelsesmedlemmer. De er alle del af venneklubben. Kurt Aabo, Per Cloos (NORDJYSKE Holding) m. fl.
Jeg ved ikke om du er klar over indspistheden i det nordjyske erhvervsliv, der går igen på politisk niveau, men den afspejles fint i AaB's katastrofekurs.
De tog selv en del af skylden men har blot skubbet andre af deres fine venner ind til en god gage.
Jeg formoder ikke at indspistheden har ændret sig meget de sidste ti år, så jo, den kender jeg godt. Jeg forstår dog ikke din pointe. Det du vil, er det at ejerne skal kaste håndklædet i ringen og sige, at kan ikke finde ud af at drive den her virksomhed, så vi må have nogle helt nye folk - vi slet ikke kender - til at drive skidtet videre?
Nu er der jo indtil flere af virksomhederne i ejerkredsen omkring AaB som ser ud til at være forholdsvis veldrevne, så helt uden evner kan de jo ikke være allesammen. Har du nogle konkrete forslag til hvem der ellers skulle drive virksomheden videre, med en rimelig sandsynlighed for at de ville gå bedre end hidtil?
Jeg afviser bestemt ikke at der er problemer i den måde AaB er blevet ledet på hidtil, og at der har været mange beslutninger, der kunne have været mere forstandige end dem der er taget. Jeg afviser heller ikke at der kunne være bedre kvalificerede folk end dem der nu sidder i ledelsen til at drive AaB igennem krisen.
Jeg synes dog der er en tendens til at glemme hvad vi rent faktisk har opnået - under stort set det samme ejerskab og den samme indspiste kreds af mennesker i ledelsen. AaB har vundet tre mesterskaber siden 95, vi har været i CL to gange og den slags bedrifter kan man jo ikke udelukkende give spillerne æren for, når nu ledelse skal have skylden når det går dårligt. Jeg ved godt der nærmest er konsensus om at resultaterne er kommet på trods af ledelsen, men den køber jeg altså ikke.
Den ejerkreds du gerne vil have skiftet ud, har altså gjort nogle ting, som andre driftige folk uden for København ikke har magtet endnu. Det har de gjort ved at tage nogle ricisi som ikke har været ubetydelige, og som nu ser ud til at være os til byrde i mange år fremover (måske ikke så mange, hvis alle rygterne om dårligdommene i AaB taler sandt). Det kan godt være at det gør ondt nu, men AaB har trods alt gjort forsøget på at komme udover middelmådighedens åg, og har været tæt på at lykkes med det. Det har jeg svært ved at være ubetinget utilfreds med.
Når alt kommer til alt, så er sandheden vel at det slet ikke er nemt at drive et fodboldhold med topklasse i Nordjylland (i hele provinsen faktisk), med de forudsætninger der nu ligger til grund for det.