Selv hvis Esbjerg taber til Old Boys i aften har de "kun" fem point op. Godt nok er det meget, men se hvordan det ændrede sig for os med to sejre i streg, da vi lagde i samme situation. Så det kan de jo sagtens nå at ændre sig i en ustabil liga med fem runder tilbage. Så jeg vil ikke dømme nogen nede før det er matematisk sikkert.Poker-One-Kenobi skrev:Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.le Cid skrev:Stikker han af???Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
Nedrykningstråden
Re: Nedrykningstråden
Det er jo et fantastisk program for os - enten napper de en af de to div pladser, eller også æder de en msse point fra vores kokurrenter - eller begge dele.Flower skrev:Man skal aldrig sige aldrig. Esbjerg kan sådan set selv afgøre det. Deres sidste 4 kampe er alle imod "nedrykker-holdene"Poker-One-Kenobi skrev:Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.le Cid skrev:Stikker han af???Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
Esbjerg fB-FC Nordsjælland
SønderjyskE-Esbjerg fB
Esbjerg fB-AC Horsens
Randers FC-Esbjerg fB
Mon ikke de to nedrykkere skal findes på den liste der.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det var lidt min pointe, orkede ikke at lave listen...Broendum skrev:Det er jo et fantastisk program for os - enten napper de en af de to div pladser, eller også æder de en msse point fra vores kokurrenter - eller begge dele.Flower skrev:Man skal aldrig sige aldrig. Esbjerg kan sådan set selv afgøre det. Deres sidste 4 kampe er alle imod "nedrykker-holdene"Poker-One-Kenobi skrev:Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.le Cid skrev:Stikker han af???Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
SønderjyskE-Esbjerg fB
Esbjerg fB-AC Horsens
Randers FC-Esbjerg fB
Nedrykning er nu ikke længere aktuel for os,det kan enhver med bare lidt forstand på fodbold vel se.Vi skal nu til at se op ad i tabellen og for mig at se er en 5 plads inden for rækkevide når vi har slået Silkeborg.
Og luk så bare denne tråd da den ikke længere er vær at bruge tid på at læse.
Du joker, ikk?otbak skrev:Nedrykning er nu ikke længere aktuel for os,det kan enhver med bare lidt forstand på fodbold vel se.Vi skal nu til at se op ad i tabellen og for mig at se er en 5 plads inden for rækkevide når vi har slået Silkeborg.
-
Thorshauge
Wæhler tror på det: http://fotball.aftenposten.no/internasj ... 199525.ece
Gid jeg havde din optimisme. Jeg har brugt de sidste 10 minutter på at skiftevis at stirre på OB-Esbjerg, dels på stillingen og det resterende kampprogram og jeg har stadig ondt i maven, når jeg tænker på, hvad der kan ske i de sidste 5 runder.otbak skrev:Nedrykning er nu ikke længere aktuel for os,det kan enhver med bare lidt forstand på fodbold vel se.Vi skal nu til at se op ad i tabellen og for mig at se er en 5 plads inden for rækkevide når vi har slået Silkeborg.
Gad godt se en Esbjerg sejr over Randers i sidste runde, der gør at Esbjerg hiver Randers med ned. 
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!
Sælg nu ikke skindet før bjørnen er skudt.Rextherunt skrev:Sooommer soommer og sol duften af Esbjerg i Første Division..
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Samme som Limey. Men min ondt i maven er først og fremmest til kampen på fredag, vinder vi den er jeg sikker på vi overlever.
Forskellen på 1-x og 2 er vanvittig! Taber vi, kan der indsnige sig nerver. Nerver som spillerne ikke render rundt med, i takt med at vi har spillet godt og fået selvtillid.
Håber hele Aalborg igen kommer på stadion og råber de røde frem til sejr, ligesom mod Randers og FCM.
Som jeg har sagt det før, så er Lyngbys unge drenge det mest svingende hold, også midt i kampene, og deres defensiv har det med at knække når der bliver lagt et godt tryk på. Men de har lige slået et hold vi så meget skidt ud imod, så det er absolut intet nemt hold at slå. De kan sagtens komme foran, i deres seneste kamp var de klart det ringeste hold, men alligevel scorer de på en halv chance. Så det er med at sætte dem under pres og fortsætte med at skabe chancer imod en Lyngby defensiv, der vil give os nok chancer hvis vi sætter et godt tryk på. Det er nok ikke det værste hold vi kan komme bagud imod i ligaen. Selvom det da aldrig er at foretrække
Håber folk tropper op igen, der bliver muligvis endnu mere brug for jer! kampen forløber ikke nødvendigvis med lige så lidt fight, som fra det bovlamme FCM hold i lørdags. Så giv os den sejr der muligvis kan sikre vi overlever!
Forskellen på 1-x og 2 er vanvittig! Taber vi, kan der indsnige sig nerver. Nerver som spillerne ikke render rundt med, i takt med at vi har spillet godt og fået selvtillid.
Håber hele Aalborg igen kommer på stadion og råber de røde frem til sejr, ligesom mod Randers og FCM.
Som jeg har sagt det før, så er Lyngbys unge drenge det mest svingende hold, også midt i kampene, og deres defensiv har det med at knække når der bliver lagt et godt tryk på. Men de har lige slået et hold vi så meget skidt ud imod, så det er absolut intet nemt hold at slå. De kan sagtens komme foran, i deres seneste kamp var de klart det ringeste hold, men alligevel scorer de på en halv chance. Så det er med at sætte dem under pres og fortsætte med at skabe chancer imod en Lyngby defensiv, der vil give os nok chancer hvis vi sætter et godt tryk på. Det er nok ikke det værste hold vi kan komme bagud imod i ligaen. Selvom det da aldrig er at foretrække
Håber folk tropper op igen, der bliver muligvis endnu mere brug for jer! kampen forløber ikke nødvendigvis med lige så lidt fight, som fra det bovlamme FCM hold i lørdags. Så giv os den sejr der muligvis kan sikre vi overlever!
Min mave har det også som Limeys.....
Min familie påstår til gengæld, at humøret er steget med adskillige grader i det lille hjem de sidste uger :-)
Jeg tør ikke helt tro på, at vi klarer den endnu. Vinder vi vores to sidste hjemmekampe burde det ikke kunne gå galt. Taber vi til gengæld på fredag er vi tilbage i lortet igen... At nogen nu vil kigge opad i tabellen er fint med mig, men jeg er stadigvæk klar til at sælge det hele for en respektabel 10.-plads....
Min familie påstår til gengæld, at humøret er steget med adskillige grader i det lille hjem de sidste uger :-)
Jeg tør ikke helt tro på, at vi klarer den endnu. Vinder vi vores to sidste hjemmekampe burde det ikke kunne gå galt. Taber vi til gengæld på fredag er vi tilbage i lortet igen... At nogen nu vil kigge opad i tabellen er fint med mig, men jeg er stadigvæk klar til at sælge det hele for en respektabel 10.-plads....
Hovmod står for fald ! Lige så hurtigt som vi kunne få vind i sejlene, lige så hurtigt kan det gå den anden vej.otbak skrev:Nedrykning er nu ikke længere aktuel for os,det kan enhver med bare lidt forstand på fodbold vel se.Vi skal nu til at se op ad i tabellen og for mig at se er en 5 plads inden for rækkevide når vi har slået Silkeborg.
(ved ikke helt hvorfor jeg skal slynge rundt med ordsprog i aften
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Dingo
- 1. div

- Favoritspiller: Kjetil Wæhler
- Geografisk sted: Århus
men hvis de vinder over os om 2 runder, så er intet jo sikkert endnu. Næste runde er vigtig!Broendum skrev:Det er jo et fantastisk program for os - enten napper de en af de to div pladser, eller også æder de en msse point fra vores kokurrenter - eller begge dele.Flower skrev:Man skal aldrig sige aldrig. Esbjerg kan sådan set selv afgøre det. Deres sidste 4 kampe er alle imod "nedrykker-holdene"Poker-One-Kenobi skrev:Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.le Cid skrev:Stikker han af???Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
SønderjyskE-Esbjerg fB
Esbjerg fB-AC Horsens
Randers FC-Esbjerg fB
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Det vil jeg godt sælge de resterende kampe for
http://www.sporten.dk/superligaen/det-s ... kker-ned#1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sporten.dk/superligaen/det-s ... kker-ned#1" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Perfekt at to af nedrykningskonkurrenterne hiver hinanden ud i forlænget i pokalsemien.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
fc midtafrika er ikke i nedrykningsfare desværre.. selvom de har lignet gode kandidater dette forår.Broendum skrev:Perfekt at to af nedrykningskonkurrenterne hiver hinanden ud i forlænget i pokalsemien.
Taber efb er der ikke mange dage, til at finde energi og humør til nedrykningskampen. De skal vel vinde 4 ud af 5 kampe, med nuværende selvtillid bliver det svært nok.
Doh, selvfølgelig ikke. Tænkte på FCN, som er i finalen.Gentleman Finn skrev:[
fc midtafrika er ikke i nedrykningsfare desværre..
Dejlig læsning på tipsbladet også. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... page=0%2C2" onclick="window.open(this.href);return false;doukas skrev:Det vil jeg godt sælge de resterende kampe for![]()
Jeg tror sgu på 4 sejre i de næste 5 kampe... Kan ikke se hvem (udover SIF) der skulle forhindre det.
Jeg tror ikke vi slår FCK, men jeg vil da ikke afviser det sker
Jeg tror ikke vi slår FCK, men jeg vil da ikke afviser det sker
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.