Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hanga » 26. maj 2011, 09:33

astonvilla skrev:Jeg fatter simpelthen ikke koret om vi har større sansynlighed for at overleve end at rykke ned!!! Det er HELT sort for mig.

Lyngby får mindst 1 point mod OB. OB har intet at spille for og de er vel ikke kommet hjem fra byen endnu. Lyngby er motiveret ud over alle grænser. Altså minimum 1 point til Lyngby.

Randers har hjemmebane og vinden i ryggen. EB spiller jo som en pose nødder.

Vi får en KÆMPE snitter i Parken. Vores forsvar sejler (især i venstre side) og vi har en keeper der stort set ikke har haft en redning hele sæsonen.

Dette her kan kun pege een vej: Vi rykker ned på søndag.
Jeg synes godt nok også det ser sort ud. Jeg nægter simpelthen at tro på, at vi henter point i Parken. Det er en festdag for dem, Parken bliver så godt som udsolgt, og de skal have guldmedaljer og sagt farvel til Ståle. Derudover har de nu også en snitter de skal have vasket væk. Vi får ikke point, og vores skæbne ligger derfor i andres hænder!

Jeg tror også at OB læner sig tilbage nu og går halvt på sommerferie. Lyngby kommer og kæmper for liv og død, og der er rigtig meget der tyder på, at de tager point. Vores små chancer ligger i, at Randers og Esbjerg spiller uafgjort. Nogle vil sige, at det også er okay at Esbjerg vinder, men her vil jeg gerne pointere, at forskellen i målscoren hurtigt kan ødelægges, hvis vi render ind i en snitter i Parken.

Hvad sker der egentlig hvis vi ender a point med Esbjerg og har samme målscore?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2011, 09:39

Hanga skrev: Hvad sker der egentlig hvis vi ender a point med Esbjerg og har samme målscore?
Så er det vel indbyrdes opgør?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. maj 2011, 09:43

Funky skrev:
Hanga skrev: Hvad sker der egentlig hvis vi ender a point med Esbjerg og har samme målscore?
Det håber jeg ikke, for så ryger vi jo ned i så fald. Det kunne også være antal scorede mål?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 26. maj 2011, 09:44

Tre seneste kampe, hvor fck slutter af i Parken allerede kårede som mestre og foran et festklædt publikum:
14/5 2006: FCK-Silkeborg: 2-3
31/5 2009: FCK-Randers: 3-3
16/5 2010: FCK-Sønderjyske: 3-1

Selvfølgelig er vi ikke chanceløse i Parken - men favoritter er vi nok heller ikke. Mon ikke FCK bare vil være tilfredse med ikke at tabe - og derfor åbne for, at Lyngby SKAL vinde. Og lad os lige skrue tiden ét år tilbage, da OB også allerede inden sidste spillerunde havde nuppet sølvet og derfor heller ikke havde noget at spille for, tog til Århus og vandt 3-0.

Til gengæld har Randers vundet 5 af de seneste 9 hjemmekampe mod Esbjerg...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 26. maj 2011, 09:56

Duncan fortæller hvorfor han først kom ind til sidst: http://www.bold.dk/nyt/Duncan-haaber-paa-FCK-brag" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg mærker ikke noget efter kampen, men det er mere, når jeg skal ud i en lang sprint, at det giver problemer. Jeg kan sagtens stå i feltet og slås, siger Duncan.

Brugeravatar
bbcdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af bbcdk » 26. maj 2011, 09:57

Funky skrev:
Som det er skrevet indtil flere gange, så er det flest scorede mål.... Så der overhaler Esbjerg os sgu ikke

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 26. maj 2011, 10:03

Skal vi ikke bare aftale, at alle de tre kampe, det handler om ender uafgjort :danmarkfan:

Brugeravatar
bbcdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af bbcdk » 26. maj 2011, 10:05

jensemand57 skrev:Skal vi ikke bare aftale, at alle de tre kampe, det handler om ender uafgjort :danmarkfan:
Hvis vi taber og de andre spiller uafgjort er det også ok med mig.

Ps! Jeg er klar med en pibekoncert i parken når Grønkjær skal hyldes inden kampen. Uanset hans historie, kan jeg ikke li' manden.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 26. maj 2011, 10:46

bbcdk skrev:
jensemand57 skrev:Skal vi ikke bare aftale, at alle de tre kampe, det handler om ender uafgjort :danmarkfan:
Hvis vi taber og de andre spiller uafgjort er det også ok med mig.

Ps! Jeg er klar med en pibekoncert i parken når Grønkjær skal hyldes inden kampen. Uanset hans historie, kan jeg ikke li' manden.
Ståle og Grønkjær tager afsked og mesterskabet skal fejres. Umiddelbart ikke de bedste odds for at FCK tager lidt let på sagen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2011, 11:24

Det kan godt være vi ikke skal begive os afsted med procentsatser, men faktum er at det ser rigtig skidt ud. Nøgternt set må de tre favoritter på søndag være FCK, Randers og Lyngby for mig at se. FCK skal slutte godt af og vi har spillet elendigt i de sidste fire kampe. Esbjerg vil komme blæsende for at vinde, og det passer rigtig godt til et kontrahold som Randers. Samtidig kommer OB med en sæson, der reelt er afsluttet. Godtnok vandt de sidste runde mod AGF sidste år, men det var også et AGF-hold i total opløsning og foran et stort publikum. Foran 2-3.000 tilskuere på lorte-Lyngby Stadion har jeg svært ved at se OB mande sig op til at slå et toptændt Lyngby-mandskab, der kommer med et par udmærkede præstationer i bagagen - navnlig defensivt.

Problemet er at vi ikke er sikre med et point som vi havde været hvis FCM havde scoret på en af deres 100%-chancer til 3-1 igår. Hvis ikke tingene flasker sig så SKAL vi ud og vinde. Ét point har ikke den store værdi, for Randers vil stadig overhale os med en sejr. Ét point er kun brugbart hvis Lyngby ligeledes spiller uafgjort.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 26. maj 2011, 11:49

Yankee skrev:Det kan godt være vi ikke skal begive os afsted med procentsatser, men faktum er at det ser rigtig skidt ud. Nøgternt set må de tre favoritter på søndag være FCK, Randers og Lyngby for mig at se. FCK skal slutte godt af og vi har spillet elendigt i de sidste fire kampe. Esbjerg vil komme blæsende for at vinde, og det passer rigtig godt til et kontrahold som Randers. Samtidig kommer OB med en sæson, der reelt er afsluttet. Godtnok vandt de sidste runde mod AGF sidste år, men det var også et AGF-hold i total opløsning og foran et stort publikum. Foran 2-3.000 tilskuere på lorte-Lyngby Stadion har jeg svært ved at se OB mande sig op til at slå et toptændt Lyngby-mandskab, der kommer med et par udmærkede præstationer i bagagen - navnlig defensivt.

Problemet er at vi ikke er sikre med et point som vi havde været hvis FCM havde scoret på en af deres 100%-chancer til 3-1 igår. Hvis ikke tingene flasker sig så SKAL vi ud og vinde. Ét point har ikke den store værdi, for Randers vil stadig overhale os med en sejr. Ét point er kun brugbart hvis Lyngby ligeledes spiller uafgjort.
Jeg er enig i dine betragtninger. Et eller andet sted er vi blevet lidt lullet i søvn af diverse mediers vurdering og snak om euroleague, spillerne har ikke på samme måde følt kniven på struben de sidste opgør som de gjorde det mod OB og Randers. Jeg har forberedet mig på nedrykningen, sorteper ender sdesværre i Aalborg og Esbjerg.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2011, 11:51

Yankee skrev:Det kan godt være vi ikke skal begive os afsted med procentsatser, men faktum er at det ser rigtig skidt ud. Nøgternt set må de tre favoritter på søndag være FCK, Randers og Lyngby for mig at se. FCK skal slutte godt af og vi har spillet elendigt i de sidste fire kampe. Esbjerg vil komme blæsende for at vinde, og det passer rigtig godt til et kontrahold som Randers. Samtidig kommer OB med en sæson, der reelt er afsluttet. Godtnok vandt de sidste runde mod AGF sidste år, men det var også et AGF-hold i total opløsning og foran et stort publikum. Foran 2-3.000 tilskuere på lorte-Lyngby Stadion har jeg svært ved at se OB mande sig op til at slå et toptændt Lyngby-mandskab, der kommer med et par udmærkede præstationer i bagagen - navnlig defensivt.

Du mener da ikke at Lyngby nøgternt set er favorit mod OB?
Selvfølgelig kan de vinde den kamp, men motivation eller ej, så er jeg rimelig sikker på at OB kører den hjem til i hvert fald uafgjort.

Jeg er enig i at Randers er favorit mod Esbjerg og FCK er det mod AaB, og at vi skal vinde, hvis vi er lidt uheldige. Uafgjort kan vi sikkert ikke bruge til så meget.

Jeg tror dog noget mere på AaB's chancer mod FCK end flertallet gør. Selvfølgelig kan vi vinde i Parken, og det passer meget bedre til os at spille mod FCK, end de der kampe, hvor vi tror vi skal kontrollere begivenhedernes gang i 90 minutter.

Alt i alt er jeg ikke pessimistisk, men dog heller ikke helt rolig. Jeg tror vi har særdeles gode chancer for at klare os fri, selvom det absolut er blevet en reel risiko med nedrykning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Elegia

Indlæg af Elegia » 26. maj 2011, 12:13

Hvis det kan trøste nogen, vurderer markedet kampen mellem Football Club København og AaB på samme måde, som AaB’s hjemmekamp mod SønderjyskE.

Det vil sige cirka 55 procent chance for hjemmesejr – og det hjalp jo ikke AaB stort...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 26. maj 2011, 12:40

Funky skrev:
nej... flest scorede mål...

så hvis Esbjerg vinder 4-1 og vi taber 2-0 så står det HELT lige... og så skal der en playoff kamp til...

Hvordan vil du beregne indbyrdes opgår når det ene hold har 2 hjemmekampe...

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 26. maj 2011, 13:28

hje1980 skrev:
Funky skrev:
nej... flest scorede mål...

så hvis Esbjerg vinder 4-1 og vi taber 2-0 så står det HELT lige... og så skal der en playoff kamp til...

Hvordan vil du beregne indbyrdes opgår når det ene hold har 2 hjemmekampe...
Uha, uha for en kamp det kunne være.......

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Københavnstrup

Indlæg af GregersP » 26. maj 2011, 14:13

hje1980 skrev:og så skal der en playoff kamp til...
Som vil være en "spændende" situation, da FIFA (eller er det UEFA?) har dikteret at alle nationale turneringer skal være afsluttet med udgangen af maj!
<--- GregersP, Herfølge, 1. maj 2005

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 26. maj 2011, 14:21

det bliver en søndag med svedige hænder, håber at esbjerg og Randers kan spænde ben for hinanden

Brugeravatar
PPD
2. div
2. div
Geografisk sted: Portland

Indlæg af PPD » 26. maj 2011, 14:56

http://rykkeraabned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

*GYS*

Jeg håber personligt, at AaB selv klarer skærene, men efter gårsdagens præstation, så tvivler jeg.

Derfor er det OB, som bør kunne sænke Lyngby!
Portland Panzer Division

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Indlæg af AndBis » 26. maj 2011, 15:10

PPD skrev:http://rykkeraabned.blogspot.com/

*GYS*

Jeg håber personligt, at AaB selv klarer skærene, men efter gårsdagens præstation, så tvivler jeg.

Derfor er det OB, som bør kunne sænke Lyngby!
Ja tror da også det er OB vi skal lægge vores lid til.

http://www.bold.dk/statistik/headtohead ... eid=413768" onclick="window.open(this.href);return false;

ingen lyngby sejre i de seneste 10 opgør..
men ender den uafgjort er vi nødt til at håbe på EfB sejr eller uafgjort i den kamp også.
Så mon ikke bare det hele bliver lidt lettere hvis vi bare vinder i parken :D ..

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 26. maj 2011, 15:18

Efter at have kigget lidt på det og set på odds for sidste rundes kampe, er vi stadig favorit til at blive oppe. Vi regnearket kommer jeg frem til omkring 18% chance for nedrykning (lad nu være med at flame mig med at vi ikke kan bruge statistik etc til noget, jeg prøver at finde noget positiv her). Esbjerg og Randers er stadig favoritter til nedrykning.

Kigger jeg på Lyngby - OB finder jeg også lidt trøst i at OB har vundet sæsonens to indbyrdes opgør "komfortabelt" med 2-0 og 3-1. Jeg hæfter mig også ved at OB er ligaens næst bedste udehold, mens Lyngby er 9 bedst på hjemmebane. Lig dertil at sidst Lyngby fik point hjemme mod OB var i sæsonen 2001/2002.

EDIT: AndBis beat me to it.

Låst