Jeg redegjorde selv for hans situation herinde dengang, så det husker jeg fint. Jeg så derby'et mod AIK, og der var mildest talt ikke særlig god defensivt, men gik rigtig godt med i spillet på modstandernes banehalvdel og fik også raget bolden til sig ude på sidelinien forud for udligningen til 1-1. Fansenes egen karakteristik af ham lød efter kampen: "Overtændt og fightende, men begik mange fejl." Og så er det jo ikke hele sandheden, når du skriver at det kun var fordi der ikke var penge til ham eller fordi Riddez kom, at de ikke forlængede med ham. Faktum er at de selv mente at de alternativer de havde i truppen som andetvalg på backen, udover Riddez, var bedre end Lucho.Freddie skrev:Jeg har også noget med hukommelsen omkring Lucho. Han kom til Djurgården fordi de havde et hul i forhold til venstre back. De havde allerede skrevet kontrakt med en anden, og det stod derfor klart, at Lucho ikke ville kunne få forlænget, idet svenskerne ikke havde, eller ikke ville bruge, flere penge på venstre back. Som jeg husker det var der tilfredshed hos de svenske fans, og der var en del ærgrelse over at måtte sige farvel til ham.
Jeg har set ham i mindst to tilfælde, en reserveholdskamp på Hornevej og træningskampen mod Hobro op til dette forår. Begge gange ydede han en engageret indsats, også i defensiven, og lagde blandt andet op til Jeppe Curths hovedstødsmål mod Hobro.
Og så vil jeg gerne understrege igen: For danske klubber er der ikke megen fidus ved at hente reservespillere i Sverige - de har simpelthen ikke niveauet. I de her år, er såvel Tippeligaen som Allsvenskan svagere end nogensinde. Men Lucho må hellere end gerne overbevise mig om at han kan byde på andet og mere end hvad vi har nu.