Luis Antonio "Lucho" Rodríguez på fri transfer

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
NeverDefeated

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af NeverDefeated » 6. jul 2011, 09:07

Freddie skrev:Jeg har også noget med hukommelsen omkring Lucho. Han kom til Djurgården fordi de havde et hul i forhold til venstre back. De havde allerede skrevet kontrakt med en anden, og det stod derfor klart, at Lucho ikke ville kunne få forlænget, idet svenskerne ikke havde, eller ikke ville bruge, flere penge på venstre back. Som jeg husker det var der tilfredshed hos de svenske fans, og der var en del ærgrelse over at måtte sige farvel til ham.
Jeg har set ham i mindst to tilfælde, en reserveholdskamp på Hornevej og træningskampen mod Hobro op til dette forår. Begge gange ydede han en engageret indsats, også i defensiven, og lagde blandt andet op til Jeppe Curths hovedstødsmål mod Hobro.
Jeg redegjorde selv for hans situation herinde dengang, så det husker jeg fint. Jeg så derby'et mod AIK, og der var mildest talt ikke særlig god defensivt, men gik rigtig godt med i spillet på modstandernes banehalvdel og fik også raget bolden til sig ude på sidelinien forud for udligningen til 1-1. Fansenes egen karakteristik af ham lød efter kampen: "Overtændt og fightende, men begik mange fejl." Og så er det jo ikke hele sandheden, når du skriver at det kun var fordi der ikke var penge til ham eller fordi Riddez kom, at de ikke forlængede med ham. Faktum er at de selv mente at de alternativer de havde i truppen som andetvalg på backen, udover Riddez, var bedre end Lucho.

Og så vil jeg gerne understrege igen: For danske klubber er der ikke megen fidus ved at hente reservespillere i Sverige - de har simpelthen ikke niveauet. I de her år, er såvel Tippeligaen som Allsvenskan svagere end nogensinde. Men Lucho må hellere end gerne overbevise mig om at han kan byde på andet og mere end hvad vi har nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. jul 2011, 10:50

Beklager hvis der har været linket til det, men har ikke spottet det efter en hurtig kig i tråden...

Lucho træner i øjeblikket med truppen, så nu kan vi vist godt konkludere, at rygtet var sandt. Men det må samtidig betyde, at man gerne lige vil se ham an igen, inden man laver kontrakten.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... 0hos%20aab
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 6. jul 2011, 11:05

Ikke fordi vi skal fortsætte denne diskussion i en uendelighed, men jeg synes stadig ikke du er helt fair. Hvorfor kalder du Luiz for reservespiller? Han spillede da 11 ligakampe for Djurgården sidste efterår. Uden jeg decideret ved det, lyder det til at være alle, eller næsten alle. det er det vi andre kalder fast mand, så underligt at de spillede med ham, hvis de havde bedre alternativer. Til sidst vil jeg bare anføre, at jeg, som allerede omtalt har set, Luiz ved to lejligheder, og han har gjort det rigtig godt ved begge. Klart en mand, der kan gøre det godt for AaB.
NeverDefeated skrev:
Jeg redegjorde selv for hans situation herinde dengang, så det husker jeg fint. Jeg så derby'et mod AIK, og der var mildest talt ikke særlig god defensivt, men gik rigtig godt med i spillet på modstandernes banehalvdel og fik også raget bolden til sig ude på sidelinien forud for udligningen til 1-1. Fansenes egen karakteristik af ham lød efter kampen: "Overtændt og fightende, men begik mange fejl." Og så er det jo ikke hele sandheden, når du skriver at det kun var fordi der ikke var penge til ham eller fordi Riddez kom, at de ikke forlængede med ham. Faktum er at de selv mente at de alternativer de havde i truppen som andetvalg på backen, udover Riddez, var bedre end Lucho.

Og så vil jeg gerne understrege igen: For danske klubber er der ikke megen fidus ved at hente reservespillere i Sverige - de har simpelthen ikke niveauet. I de her år, er såvel Tippeligaen som Allsvenskan svagere end nogensinde. Men Lucho må hellere end gerne overbevise mig om at han kan byde på andet og mere end hvad vi har nu.

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 6. jul 2011, 11:27

Freddie skrev:Ikke fordi vi skal fortsætte denne diskussion i en uendelighed, men jeg synes stadig ikke du er helt fair. Hvorfor kalder du Luiz for reservespiller? Han spillede da 11 ligakampe for Djurgården sidste efterår. Uden jeg decideret ved det, lyder det til at være alle, eller næsten alle. det er det vi andre kalder fast mand, så underligt at de spillede med ham, hvis de havde bedre alternativer. Til sidst vil jeg bare anføre, at jeg, som allerede omtalt har set, Luiz ved to lejligheder, og han har gjort det rigtig godt ved begge. Klart en mand, der kan gøre det godt for AaB.
Ja, han spillede fordi de ingen andre spillere havde til backen, udover svenske Gustafsson. De kunne først få Riddez fra Strømsgodset til sæsonstart. Han var ikke bedre end at Riddez klart var førstevalg da man skulle beslutte sig for hvad man skulle gøre til sæsonstart. Derudover havde man en ung back som også kunne spille pladsen og derfor var der ikke plads til ham. Derfor var han under alle omstændigheder blevet reservespiller, hvis Djurgården havde besluttet at beholde ham.

Jeg siger bare, hvis vi vil have en back med væsentlige offensive kvaliteter, så har vi muligheden for at have 2 stk. hvis vi signer Lucho. Men det ændrer ikke på, at hvis han ikke er vurderet til at være andet end 2. valg i en svensk midterklub, så behøver han ikke være god nok til AaB. Vi havde væsentlige defensive problemer sidste sæson, og vi mangler stadig en pasningsstærk spiller mere i den bagkæde, så vi ikke er så pisse forudsigelige.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div

Indlæg af sir-kargo » 6. jul 2011, 12:05

Hvis jeg skal bidrage lidt med Lucho viden - kan jeg fortælle at jeg så træningskampen i Skive først på året.

Jeg husker ham så ganske pasningsstærk med styrken i det offensive spil. Han kommer fint med frem, har god speed og er meget bevægelig. Man kunne godt ønske sig at han var lidt fysisk stærkere - men ud over backe kan han HELT sikkert også bruges som venstre-kant. Scorede han ikke i den kamp?.

Inden foråret havde JEG nok også troet at Lump var klart bedre. Nu er JEG ikke så sikker længere. Jeg er en af dem så ikke er vildt imponeret af Lump´s forår for os. Ja han forstærkede os. Ja han bidrog offensivt - ja jeg ville gerne ha beholdt ham. Men han viste også defensive - placeringsmæssige mangler, og kostede os i min optik reelt nogen mål imod os. lidt ligesom han gjorde på U21 mod England i den træningskamp.

Hvis jeg skal finde en spiller som Lucho minder mig om - kommer jeg faktisk til at tænke rigtigt meget på Bryan Oviedo fra FC Nordsjælland/FCK!.

Jeg mener han gør vores trup bedre lige nu. Plus vi skal tænke på at vi har udviklingsspillere der kommer nedefra som Ahlmann og Jakob u17 (U16) Laursen som jeg virkelig tror på kan blive gode VB´ere på Superliga-niveau. Havde jeg håbet på noget lidt bedre? - ja - men so mange nok skriver skal vi nok være lidt mere realistiske her på forum. så dårlig er vores trup/spillere nu heller ikke. Når unge mennesker får chancen er der som regel også nogen der griber den. Bare se T. Enevoldsen? Hvor mange var sikre på at han havde det INDEN han vidste sig frem og gjorde eventuelle skeptikkere til skamme.

Lad os nu tro på og bakke op om AaB-projektet. VI har vel alle hjerterne med i det? Og netop foråret viste hvor meget fan-opbakning betyder. For mig var det OS/JER fans der var den afgørende redning for AaB. Vi viste spillerne vi troede på dem og gav dem en fantastisk opbakning. Det var ikke Dunken eller Lumpen der reddede os - det gjorde vi alle i fællesskab - og det må være læren af foråret - IMO.

Kom så AaB
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 6. jul 2011, 12:42

sir-kargo skrev: Hvis jeg skal finde en spiller som Lucho minder mig om - kommer jeg faktisk til at tænke rigtigt meget på Bryan Oviedo fra FC Nordsjælland/FCK!.
Nu var Oviedos særkende i FCK vist også at han var direkte håbløs defensivt, men mere end habil offensivt.

Selvfølgelig bakker jeg, og andre, op om holdet men der er også nødt til at være en mening med at hente nye spillere. Især når man tænker på hvor mange mål vi reelt smed væk på personlige fejl i bagkæden i den nyligt overståede sæson. Med andre ord, der er brug for en pasningsstærk back, der er driftsikker og har nogle offensive kompetencer. Jeg ved ikke om jeg er helt sikker på at en Ricardinho-kopi med defensive mangler er det rigtige... Især ikke når man ved at Ahlmann er samme type.

Og ja, som Køllen nævner, så ville det allerbedste være at finde en spiller med evner i centerforsvaret som rent faktisk kan noget pasningsmæssigt, da det er det nuværende holds allerstørste handicap.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jul 2011, 12:59

NeverDefeated skrev:
sir-kargo skrev: Hvis jeg skal finde en spiller som Lucho minder mig om - kommer jeg faktisk til at tænke rigtigt meget på Bryan Oviedo fra FC Nordsjælland/FCK!.
Nu var Oviedos særkende i FCK vist også at han var direkte håbløs defensivt, men mere end habil offensivt.

Selvfølgelig bakker jeg, og andre, op om holdet men der er også nødt til at være en mening med at hente nye spillere. Især når man tænker på hvor mange mål vi reelt smed væk på personlige fejl i bagkæden i den nyligt overståede sæson. Med andre ord, der er brug for en pasningsstærk back, der er driftsikker og har nogle offensive kompetencer. Jeg ved ikke om jeg er helt sikker på at en Ricardinho-kopi med defensive mangler er det rigtige... Især ikke når man ved at Ahlmann er samme type.

Og ja, som Køllen nævner, så ville det allerbedste være at finde en spiller med evner i centerforsvaret som rent faktisk kan noget pasningsmæssigt, da det er det nuværende holds allerstørste handicap.
Før vi har set Ahlmann i sasligaen skal vi vist passe på med at konkludere noget som helst om den plads er besat ordentligt eller ej. Det er lige nu et kæmpe spørgsmålstegn, og det kan jeg virkelig godt forstå hvis man gerne vil gardere sig imod.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. jul 2011, 16:36

dutch skrev: Alternativet er så at vi KUN har Ahlmann på venstre back???

Jeg føler mig overbevist om at Lynge har flere emner på blokken til pladsen, men eftersom pengene er små, må vi nøjes med Lucho istedet for at hente Lumb tilbage på en lejeaftale.
Alternativet er at vi henter en spiller, vi tror på. Vi har ikke brug for spillere, der ikke er gode nok.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. jul 2011, 16:53

Yankee skrev:

Jeg føler mig overbevist om at Lynge har flere emner på blokken til pladsen, men eftersom pengene er små, må vi nøjes med Lucho istedet for at hente Lumb tilbage på en lejeaftale.
Alternativet er at vi henter en spiller, vi tror på. Vi har ikke brug for spillere, der ikke er gode nok.
Mon ikke Kent og Lynge tror på Lucho, hvis de vælger at skrive med ham?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 6. jul 2011, 17:13

Funky skrev:
Yankee skrev:

Mon ikke Kent og Lynge tror på Lucho, hvis de vælger at skrive med ham?
Jeg synes i glemmer Jacob Barrett Laursen. Han er på U 17 landshold med Lukas Andersen, og så kan vi nok også acceptere en smule spilletid i den kommende efterår til Barrett.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jul 2011, 17:17

Hvornår har Kent set vores ny Diego Maradonna i aktion?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Luis Antonio "Lucho" Rodríguez på fri transfer

Indlæg af Debatjuntaen » 6. jul 2011, 18:16

Hermed en separat tråd til debat af den mulige transfer af Luis Antonio Rodríguez. Indlæg omhandlende Lucho er flyttet til denne tråd fra Transferønsker-tråden.

/Debatjuntaen

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2011, 07:46

Det samme kan vel siges om Riddez, som jeg gerne skal indrømme er fuldstændig ukendt for mig. Men situationen var, at Djurgården allerede havde signet ham inden Lucho kom og lukkede det hul på 6 måneder de havde fordi de ikke kunne få timingen til at passe med Riddez.

Derfor var det naturligvis umuligt for Lucho at få en forlængelse, idet der er grænser for hvor mange venstre backer Djurgården kan føde. Altså valgte Djurgården den smarte løsning at spille med den back de hele tiden havde satset og troet på, og som de havde smidt en efter svenske forhold en pæn sum penge i. Det siger intet om styrkeforholdet mellem de to backer. Det bekræfter bare, at sund fornuft og logik også hersker i Sverige.

Altså er min påstand, at forløbet i Djurgården ikke siger noget som helst om styrkeforholdet mellem de to backer, der aldrig var der på samme tid, og derfor aldrig har konkurreret om pladsen som førstevalg.
NeverDefeated skrev:
Ja, han spillede fordi de ingen andre spillere havde til backen, udover svenske Gustafsson. De kunne først få Riddez fra Strømsgodset til sæsonstart. Han var ikke bedre end at Riddez klart var førstevalg da man skulle beslutte sig for hvad man skulle gøre til sæsonstart. Derudover havde man en ung back som også kunne spille pladsen og derfor var der ikke plads til ham. Derfor var han under alle omstændigheder blevet reservespiller, hvis Djurgården havde besluttet at beholde ham.

Jeg siger bare, hvis vi vil have en back med væsentlige offensive kvaliteter, så har vi muligheden for at have 2 stk. hvis vi signer Lucho. Men det ændrer ikke på, at hvis han ikke er vurderet til at være andet end 2. valg i en svensk midterklub, så behøver han ikke være god nok til AaB. Vi havde væsentlige defensive problemer sidste sæson, og vi mangler stadig en pasningsstærk spiller mere i den bagkæde, så vi ikke er så pisse forudsigelige.

dutch
1. div
1. div
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Indlæg af dutch » 7. jul 2011, 08:21

Ifølge diverse medier så ville Lynge gerne have skrevet kontrakt med Lucho sidst han var i Aalborg, men der valgte han at tage videre til prøvetræning i Ukraine. Så lad nu være med at sige at han ikke er god nok, eller at trænerteamet ikke tror på ham.

Jacob Laursen lyder spændende og mon ikke at han og Alhmann om et par år kommer til at kæmpe om venstre back pladsen.

Ser frem til at Lynge for lukket aftalen med Lucho og gerne også Due snart, så vi ikke skal vente til ultimo August med at have truppen på plads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. jul 2011, 09:00

Lynge er i dag selv ude og sige, at man henter en målmand og en venstreback (Lucho), som er "gode, men ikke på landsholdsniveau".
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Re: Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af A_Strandfelt » 7. jul 2011, 09:06

Funky skrev:Lynge er i dag selv ude og sige, at man henter en målmand og en venstreback (Lucho), som er "gode, men ikke på landsholdsniveau".
Heh, hentede vi en argentiner på landsholdsniveau, så ville det sgu også være vildt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. jul 2011, 10:06

Funky skrev: Mon ikke Kent og Lynge tror på Lucho, hvis de vælger at skrive med ham?
Men hvorfor så skrive en ½-årig med ham? Vi henter en venstreback fordi vi kun har Ahlmann og han i øvrigt har været meget skadet. Hvorfor skulle det ændre sig i løbet af efteråret?

Hvis Lucho er en spiller vi tror på så giv ham dog 2 år. Det vil give Ahlmann ro til at udvikle sig og til den tid kan vi så vurdere om Laursen er god nok (eller måske blevet solgt). Så har Lucho også en ærlig chance for at falde til og vænne sig til det noget højere Superliga-niveau.

Jeg er helt med på, at vi skal gardere os bedre mod fejlkøb og skadede profiler. Men det skal altså ikke føre til at vi ikke tør satse på spillere. Vi skal derimod scoute og vælge dem bedre og eventuelt hyre dem på præstationsbetingede kontrakter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. jul 2011, 10:23

Yankee skrev:
Funky skrev: Mon ikke Kent og Lynge tror på Lucho, hvis de vælger at skrive med ham?
Men hvorfor så skrive en ½-årig med ham? Vi henter en venstreback fordi vi kun har Ahlmann og han i øvrigt har været meget skadet. Hvorfor skulle det ændre sig i løbet af efteråret?

Hvis Lucho er en spiller vi tror på så giv ham dog 2 år. Det vil give Ahlmann ro til at udvikle sig og til den tid kan vi så vurdere om Laursen er god nok (eller måske blevet solgt). Så har Lucho også en ærlig chance for at falde til og vænne sig til det noget højere Superliga-niveau.

Jeg er helt med på, at vi skal gardere os bedre mod fejlkøb og skadede profiler. Men det skal altså ikke føre til at vi ikke tør satse på spillere. Vi skal derimod scoute og vælge dem bedre og eventuelt hyre dem på præstationsbetingede kontrakter.
Jeg vidste ikke der var tale om en 6 måneders kontrakt?

Derudover ved jeg ikke hvor nemt det er for AaB at finde bedre spillere end eks. Lucho - og så få dem til at hoppe på en langvarig, præstationsbetinget kontrakt....

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Luis Antonio "Lucho" Rodríguez på fri transfer

Indlæg af jonas386 » 7. jul 2011, 21:50

Hvorfor en keeper?
Jeg har fuld tiltro til Nikolai, vi har jo tidligere haft ret gode erfaringer med at bruge spillere fra egne rækker.

Jimmy Nielsen, Lars Winde osv.

Mht Jakob Laursen, så har han bestemt potentiale, men superligabold er nok lige tidligt nok i hans udvikling, selvom han da godt kunne rykkes op i 1. holds truppen og være yderste reserve.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Re: Luis Antonio "Lucho" Rodríguez på fri transfer

Indlæg af Holm-o1 » 7. jul 2011, 21:56

jonas386 skrev:Hvorfor en keeper?
Jeg har fuld tiltro til Nikolai, vi har jo tidligere haft ret gode erfaringer med at bruge spillere fra egne rækker.

Jimmy Nielsen, Lars Winde osv.

Mht Jakob Laursen, så har han bestemt potentiale, men superligabold er nok lige tidligt nok i hans udvikling, selvom han da godt kunne rykkes op i 1. holds truppen og være yderste reserve.
Der skal vel også være en rimelig reserve som kan smides i kamp hvis uheldet skulle være ude?
Desuden er det sundt med lidt kamp om pladserne.
..

Besvar