Er det dig, Joachim B.?Køllen I Møllen skrev:Jeg knækker mig i lårfede stråler over at der er folk der vil have Kjetil Wähler ud af vagten. Kan simpelthen ikke tage det seriøst...
Nåmmen, jeg mener det da er spøjst, at forsvaret var bedre da Wæhler sad ude med karantæne, end i kampene umiddelbart før og efter. Det er naturligvis mestendels et øjebliksbillede, som Wæhler ikke endegyldigt skal dømmes på.
I et bredere perspektiv vil jeg bare gerne pege på, at midterforsvaret - med Wæhler - bestemt heller ikke var prangende i sidste sæson, og vi taler altså om en spiller, som med statsgaranti er i toppen af lønhierarkiet. Dvs. vi har at gøre med en spiller, som i væsentlig grad belaster lønbudgettet - og med AaB's økonomi in mente, så KAN der vel ikke være ekstraordinære lønninger, hvis ikke der følger ekstraordinære indsatser med. Wæhler hæver jo den samme høje hyre HVER måned, uanset hvordan han spiller. Jeg gætter på, at Lynge ville skulle strække sig (og økonomien) meget langt for at sikre en forlængelse med Wæhler for en sæson mere.
EN ting er nok sikker: Den forsvarskæde, som spillede de to kampe imens Wæhler var i karantæne, kostede væsentligt mindre pr. kampminut end den, der har spillet de sidste to kampe.
I sidste ende er jeg i øvrigt helt tryg ved, at Kent, Kuhn og Lynge nok skal foretage den nødvendige cost/benefit analyse på Wæhler.