Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Re: Sv: Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Eagledrop » 9. mar 2012, 17:40

flapz skrev:
Funky skrev:
Ak ja, verden er jo et ondt sted. Fattigdom og sultedød, børnesoldater som tvinges til at skyde deres egne forældre, kinesiske fabriksarbejdere som udsættes for så hårdt et arbejdspres med fremstilling at vestlige forbrugsvarer, at de begår selvmord i hobetal, og i Danmark....

...i Danmark sidder en flok velnærede, lyserøde fodboldfans i lidt for stramme trøjer med sårede, ÅÅH så sårede følelser, udsatte som de er for den KRIMINALISERING det er at blive bedt om at oplyse navn og adresse for at få adgang til en ellers lukket, privat fest!

Lykkeligvis er det jo en oplagt sag for FN og den Europæiske Menneskeretsdomstol at tage fat i! Ryd bordet for alle øvrige sager, for HER er satame noget, som rykker! Og domstolen må da gerne rubbe neglene, for jeg kan ikke tro andet end at alle disse stakkels ofre må gå rundt på må og få, fjernt fra al civilisation, og spise bær, rødder, selvdøde grævlinge og hvad ellers man kan finde, frem for at måtte lide den TORT at skulle gå ind i en gængs dagligvarebutik og igen opleve at blive KRIMINALISERET!

Hold kaje vi har det for godt herhjemme. Folk skulle fandenlyneme skamme sig.
Funky du er helt fantastisk :-) har fulgt debatten her, men orker ikke tage kampen som du har gjort. Du har min fulde opbakning i denne sag.

Græder folk også over at være anklaget som kriminelle når de skal flyve eller låne en bog på biblioteket ?
Vil gerne stemme i - bare bliv ved Funky - men jeg tror du taler for døve ører.

Jeg har været med på udebane turer, også mere end der kan tælles på 2 hænder. Jeg ved godt det ikke er lige så mange som dem der kommer til 100, men det er nu stadig nogle opleveler jeg værdsætter og som jeg synes er sjovt - og jeg er skam ikke færdig med at tage afsted. Nu hvor jeg bor væk fra Aalborg tager jeg nok til flere når AaB kommer på mine kanter.
- Og AaB må gerne få oplyst mit navn, min adresse, mit telefon nummer og hvad min kæreste hedder - hvis det er det de vil have.

Bare se på hvor sindssygt meget information du smider om dig selv på internettet - facebook fx?

Slap nu af drenge, kom ind i kampen og accepter at fortæl folk dit navn. Hvis du så laver noget LORT, så kan de også finde dig. Men er du en af de drenge der ikke har tænkt sig at urinere ud over en kalkun eller hvad I nu kalder dem. Så kan du med ro i maven sagtens udlevere det data som AaB kræver, og nyde en fodboldkamp uden at være bange for at en eller anden retardo får en hjerneblødning ved siden af dig og løber ind over banen eller kaster et kanonslag.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Kolding

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Eagledrop » 9. mar 2012, 17:44

Waco skrev:
jydenfranord skrev:
Hvordan afsporer jeg debatten? ved at vise der er et utal af gange man skal lade sig registere for at gøre brug af noget? og det til tider skyldes andre netop har gjort noget forkert?

Eller afsporer jeg den fordi jeg ikke har samme mening som dig?
Fordi fodbold, historisk set, er folkets sport. Et frirum hvor man kan bande, svovle og opføre sig tosset (inden for reglerne), uden at nogen skæver til en som konen gør derhjemme, eller kollegerne gør på arbejdet.

Du afsporer debatten ved at bringe indlæg som intet nyt bringer, men blot har til formål at latterliggøre dem der har en anden holdning end dig selv.

Hver gang du skal med et fly skal du oplyse navn, ja.

Men du bliver ikke afvist, hvis du har en hættetrøje på.
Ej heller, hvis du går med en t-shirt hvis budskab af flyselskabet anses for at være anstødeligt for andre passagerer.
Du bliver ikke afvist, hvis du har en parfume med, der bliver konfiskeret fordi den kan genere de andre passagerer, eller fordi den er af glas og derfor teoretisk set kan bruges som våben.
Du risikerer ikke at blive standset og holdt op på vej hen til flyet, fordi du går i et bestemt tøjmærke.
Du risikerer ikke at du, som ganske almindelig og retskaffen borger, skal tilbageholdes, fordi andre påstår at du havde til hensigt at råbe noget terrorrelateret og derfor gøre dig skyldig i en lovovertrædelse.
Du risikerer ikke, at du af flyselskabet selv bliver stemplet for at være terrorist, blot fordi du har anden etnisk baggrund ligesom tidligere terrorister og fordi de har behov for at sende signaler.

Nu hev jeg diskussionen ned på dit niveau. Og det var komplet unødvendigt.
Du må godt gå ind på Aalborg stadion iført en T-shirt eller hættetrøje iført alverdens symboler, ligesom du må på et fly.
Du må også godt have parfume på, men du må ikke tage den med ind - for helt ærligt, hvad skal du med parfume derinde?
Du bliver nok heller ikke stoppet hvis du går med et bestemt tøjmærke, jeg tvivler på at kontrollørerne kan kende forskel på det ene og det andet, men du må højst sandsynligt ikke gå med et hagekors på skuldren, men det må du hellere ikke på flyet.
Du må gerne råbe skældsord og ukvemsord efter dommeren selv hvis AaB har dit navn og du har ID på dig - men du må ikke true ham på livet eller true med at du har en bombe, ligesom du ikke må true med at myrde piloten i en flyvemaskine.
AaB som virksomhed må heller ikke forbyde dig at gå ind på stadion pga. din etniske baggrund.

Din argumentation er jo helt i skoven og har intet med hvad Funky skriver. Dit er jo bare støj, så kom ind i kampen Waco og forhold dig til fakta. De beder ikke om meget, og du skal kunne bekræfte det med ID.

Waco
Drenge
Drenge

Re: Sv: Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Waco » 9. mar 2012, 17:48

Eagledrop skrev: Slap nu af drenge, kom ind i kampen og accepter at fortæl folk dit navn. Hvis du så laver noget LORT, så kan de også finde dig. Men er du en af de drenge der ikke har tænkt sig at urinere ud over en kalkun eller hvad I nu kalder dem. Så kan du med ro i maven sagtens udlevere det data som AaB kræver, og nyde en fodboldkamp uden at være bange for at en eller anden retardo får en hjerneblødning ved siden af dig og løber ind over banen eller kaster et kanonslag.
Jeg er bange for at uvidenheden kan begynde at sætte grænser for den her diskussion.

AaB's kontrollører, og også politiet, kender i forvejen navnene på stort set samtlige der har skabt problemer ved AaB's kampe hjemme og ude. De kender navnene på alle karantæneramte, og de kommer heller ikke ind når vi er på udebane. Det er da bl.a. derfor sikkerhedschefen mener et register er at skyde gråspurve med kanoner. Det er at ramme de mange, og det har ingen effekt overhovedet.

Dels fordi det er få, og dels fordi vi ikke har samme problem med 400 mand der maskerer sig kampen igennem.

Grænsen er bare nået. I de aktive grupper vil man ikke blive ved med at se stiltiende til den unødige kriminalisering af det at være aktiv, engageret fodboldfan.

Waco
Drenge
Drenge

Indlæg af Waco » 9. mar 2012, 17:53

Eagledrop skrev:
Waco skrev:
Fordi fodbold, historisk set, er folkets sport. Et frirum hvor man kan bande, svovle og opføre sig tosset (inden for reglerne), uden at nogen skæver til en som konen gør derhjemme, eller kollegerne gør på arbejdet.

Du afsporer debatten ved at bringe indlæg som intet nyt bringer, men blot har til formål at latterliggøre dem der har en anden holdning end dig selv.

Hver gang du skal med et fly skal du oplyse navn, ja.

Men du bliver ikke afvist, hvis du har en hættetrøje på.
Ej heller, hvis du går med en t-shirt hvis budskab af flyselskabet anses for at være anstødeligt for andre passagerer.
Du bliver ikke afvist, hvis du har en parfume med, der bliver konfiskeret fordi den kan genere de andre passagerer, eller fordi den er af glas og derfor teoretisk set kan bruges som våben.
Du risikerer ikke at blive standset og holdt op på vej hen til flyet, fordi du går i et bestemt tøjmærke.
Du risikerer ikke at du, som ganske almindelig og retskaffen borger, skal tilbageholdes, fordi andre påstår at du havde til hensigt at råbe noget terrorrelateret og derfor gøre dig skyldig i en lovovertrædelse.
Du risikerer ikke, at du af flyselskabet selv bliver stemplet for at være terrorist, blot fordi du har anden etnisk baggrund ligesom tidligere terrorister og fordi de har behov for at sende signaler.

Nu hev jeg diskussionen ned på dit niveau. Og det var komplet unødvendigt.
Du må godt gå ind på Aalborg stadion iført en T-shirt eller hættetrøje iført alverdens symboler, ligesom du må på et fly.
Du må også godt have parfume på, men du må ikke tage den med ind - for helt ærligt, hvad skal du med parfume derinde?
Du bliver nok heller ikke stoppet hvis du går med et bestemt tøjmærke, jeg tvivler på at kontrollørerne kan kende forskel på det ene og det andet, men du må højst sandsynligt ikke gå med et hagekors på skuldren, men det må du hellere ikke på flyet.
Du må gerne råbe skældsord og ukvemsord efter dommeren selv hvis AaB har dit navn og du har ID på dig - men du må ikke true ham på livet eller true med at du har en bombe, ligesom du ikke må true med at myrde piloten i en flyvemaskine.
AaB som virksomhed må heller ikke forbyde dig at gå ind på stadion pga. din etniske baggrund.

Din argumentation er jo helt i skoven og har intet med hvad Funky skriver. Dit er jo bare støj, så kom ind i kampen Waco og forhold dig til fakta. De beder ikke om meget, og du skal kunne bekræfte det med ID.
Du har heller ikke læst efter. Jeg forsøgte at finde sammenlignelige tilstande med hvad man oplever som fodboldfan - metaforer, du ved... Læs mit første indlæg.
Jeg er sådan set den eneste der bringer fakta og forsøger at bringe lidt substans ind via forskningsresultaters tydelige, klare sprog.

Jeg skammer mig over at have medfans der hylder den aktive kultur med alt hvad der følger af tifoer, nye sange på tribunen og en farverig og festlig afvikling af kampene. Og endda samtidig nyder godt af det store arbejde der gøres i kulissen af grupper som ATK og Vesttribunen. Men samtidig ikke har lyst til at forsvare retten til den.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2012, 19:22

Waco skrev:
jydenfranord skrev: Jesus fucking Christ. Som jeg og andre her i tråden har gjort opmærksom på så er klubberne under et enormt pres fra medierne, fra politikerne, fra samfundet, fra politiet og fra tv stationerne. De er nød til at reagere hurtigt, og vise en eller anden form for handling. Inden det kommer til at koste dem adskillige millioner kroner, til betalingen af politiet og mistede indtægter fra tv. Men hvad betyder de millioner for en kub som AaB, intet når man har en aktiv fangruppe på omkring 100 mand der tager afsted til udekampene, de er da helt sikkert med til at opveje det beløb fuldstændigt.

Som tingene ser ud økonomisk, så er vi derude hvor klubberne har et valg mellem at gøre dette eller i yderste konsekvens miste livet. Men det er naturligvis bedre at gå efter og please de supportere der tager rundt i landet, end at prøve undgå million tab.......
Nu starter du en diskussion om økonomi igen, uagtet at det er noget værre vrøvl.

FCK er nødt til at udvise handling. Det er DERES fans der klokker i den, ikke vores egne. Tværtimod har det aalborggensiske fanmiljø igennem to år vidensdelt med politiet, ligesom man kontinuerligt har opført sig anstændigt både ude og hjemme, og har et fortræffeligt samarbejde med AaB's kontrollørkorps.

Adskillige millioner kroner til betaling af politi og mistede indtægter... Det vil aldrig nogensinde ske, og det skal man ikke være raketforsker for at kunne se. Du fabler løs, og inddrager fantasifulde mellemregninger.
Den dag TV-aftaler, politikeres dommedagsudtalelser (signalværdi...) osv. betyder mere end deres egne fans, der vil jeg da håbe klubben går nedenom og hjem alligevel.

Fraregnet de involverede grupper, så ville AaB's udebanefølge, og stemningen i det hele taget, falde (og dumpe) med et brag.
Jeg har valgt at holde mig ude af denne debat indtil nu, da jeg har vendt og drejet hvad jeg synes om tiltaget. Jeg er ikke for hovedløs registrering, men erkender også, at der er en situation, som måske ikke direkte berører AaB's fans, men som AaB ikke kan lade være med at være en del af, da nogle af problemerne opstår ved kampene i Aalborg. Det vil være utopi at tro, at AaB bare siger "det vedrører ikke os", når man prøver at behandle problemerne. At man så har gjort det på en måde, som sikkert ikke er optimal, er en anden ting.

Hvis jeg skulle vælge mellem at have mit navn stående på en billet og vise ID til en kamp, kontra at klubben gik nedenom og hjem - ja, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge. Man skal være overordentligt naiv, hvis ikke man tager de populistiske politikeres krav om handling til efterretning, hvilket jeg også mener er derfor AaB er røget ind i det her morads! Jeg tror på, man har handlet lidt i affekt, og så har kommunikationen omkring det hele været elendig - men jeg må som fan acceptere, at der kommer til at ske noget. Enig, det er som regel ikke AaB's fans der er problemer med. Men der er ikke megen ræson fra politisk side i at lave love og regler som kun rammer BIF og FCK - og hvis der er noget der skal undgås, så er det at det er politikerne som kommer til at diktere hvad der skal ske. Og lige meget hvor meget du, Waco, mener vi ikke har forstand på fordi vi bare er "wannabees", så vil det være rigtigt naivt at tro, at politiske bestemte regler ikke kan få en drastisk økonomisk konsekvens for klubberne!

Jeg kan derfor ikke helt forstå, at man ikke lige slår koldt vand i blodet, og så i stedet arbejder konstruktivt for at få klubberne i tale, i stedet for at tale om kriminalisering af fans, etc. Man ved ikke en gang, om det er en "FCK away" model som de har ment... Hvad blev der af "ingen over klubben" udsagnet? Hvis AaB mener det er nødvendigt, hvad er det så der gør, at man ikke prøver at se det i deres lys (ved godt det er svært, da de ikke ligefrem har meldt voldsomt meget ud...).

En anden ting, som undrer mig er snakken om den manglende mulighed for at være "dedikeret fan". Der har ikke været forslag oppe som

begrænser muligheden for at lave tifo'er
begrænser AaB's fans mulighed for at komme på away
begrænser mulighed for at flage
begrænser mulighed for at synge

Det eneste jeg umiddelbart kan se kan blive mere besværlig er billetbestillingen og muligheden for at være spontan omkring sin deltage i aways (uden at vide hvad den reelle "away" ordning kommer til at indebære). Hvad er det der gør, at du, Waco, ikke mener du kan være passioneret fan, hvis der skal stå navn på den billet du entreerer stadion med?

Der er utroligt mange aspekter i det her, og jeg tror det er svært at finde en vej, som alle finder smart! Hvor om alting er, så er der for mig kun en vigtig detalje, som vi ikke må glemme - og det er støtten til spillerne - uanset om man er for de løsninger der, måske, kommer på bordet.

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2012, 19:42

Waco skrev:Der er tydeligvis mange af "kritikerne" herinde, der nægter at læse mine indlæg eller ikke interesserer sig for sagligheden i mine argumenter. Bl.a. i forhold til hvorfor man ikke kan se registrering isoleret set som indgreb.

I er primært ikke-aktive fans, og jeg forstår godt hvorfor I har svært ved at sætte jer ind i det timetal, antal kroner og øvrige ressourcer der bliver brugt på at følge AaB land og rige rundt, øge støtten til AaB samt sikre at AaB visuelt og vokalt altid har opbakning uanset hvor de spiller henne. Og i særdeleshed har svært ved at forstå de forhold man bliver mødt med, og den behandling man til tider uberettiget kan blive udsat for.

Det er præmisserne for disse fans, at det er blevet sværere at være aktiv fodboldfan med den lange række af restriktioner man bliver mødt af, til trods for at vi selv har lettet vilkårene betragteligt for politiet de senere år og man aktivt medvirker til at uddanne politiet. Både i Odense og i Aalborg har man internt, og også igennem medierne, fået klare signaler om at det aldrig ville nå hertil, pga. den positive udvikling de senere år.

Hvis I vil begynde at diskutere, ud fra andre vilkår end at det blot er en flok grædekoner der reagerer tåbeligt på en bagatel, så er I velkomne.
Men jeg synes ærligt talt det er på tide at man, og især dig Funky, enten højner niveauet, eller også erkender at man ikke kan sætte sig tilstrækkeligt ind i tingene til at forstå bevæggrundene for de aktive fans til at sige fra overfor den behandling.
Jamen jeg tror skam sagtens at jeg kan forstå bevæggrundene (selv om jeg ikke er en fan af den rigtige, "aktive" støbning, åbenbart - DEN gamle, retoriske traver er altid sjov at rende ind i :thumbsup: ) - og jeg kan også forstå på det du skriver, at du ikke bryder dig om at høre det. Det er fint nok. Det er du lige så lidt forpligtiget til som jeg er til at følge dine kærlige henstillinger om at 'hæve' niveauet derhen hvor, som jeg forstår dig, at samarbejdet mellem AaB, fans og myndigheder aldrig har været bedre - SAMTIDIG med at "grænsen simpelthen er nået".

At der er en helt urimelig grad af barnagtig klynk hér og dér over udsigten til at skulle oplyse navn + adresse for at få adgang til udebaneafsnit vil jeg fortsat mene - det er simpelthen pinligt at se det omtalt som en "kriminalisering" som skal have graverende konsekvenser for folks lyst til at fortsætte den flotte indsats, du så malende beskriver. Jeg stiller spørgsmålstegn ved, om det nu også ER AaB man er fan af, hvis bare udsigten til at skulle oplyse navn + adresse til udekampe kan få folk til at droppe ud. Der er godtnok ikke meget "gennem ild og vand for klubben" over det, må jeg sige, og så kan du komme med alle de kvitteringer på busbilletter og bannere du vil.

Det må jo være - det KAN vel kun være - anonymiteten, man egentlig er fan af, og så er AaB og kampene 'bare' en lækker ramme. Og det behøver der ikke være noget odiøst i, det kan da bare være man gerne vil have muligheden for at gå lidt i barndom igen uden at nogen udenfor fællesskabet skal vide det. Så giver hele den hér skingre reaktion mere mening.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. mar 2012, 20:51

Kunne man få noget dokumentation for at det rent faktisk koster tilskuere at skulle registrere sig med navn ved køb af billet? Jeg har indtil videre oplevet det på både Emirates og Camp Nou, begge stedet var der omkring 60.000 tilskuere, og ingen af klubberne har da så vidt jeg ved problemer med at sælge billetterne. Det virker temmelig postuleret med mindre der kommer nogle tal på bordet.

Derudover virker det som om man i den "aktive" del af fanmiljøet lider af proportionsforvrængning: Det er givet at den største del af sang osv kommer fra den gruppe, men den udgør altså kun en meget meget lille del af kundegrundlaget. Jeg er 100 % sikker på at opførsel som i søndags, med afbrudt kamp til følge, holder flere tilskuere (og sponsorere) væk end hvis det aktive miljø virkelig skulle vælge at boykotte kampene. Derfor virker det helt rigtigt at skride ind nu, det værste der kunne ske var at vi endte i svenske tilstande med kampe der bliver blæst af før man nærmest er kommet ind på stadion. Jeg kan sagtens forstå at man har behov for at distancere sig fra FCKs fans og deres opførsel, for man har meget meget lidt tilfælles i opførsel, men måske skulle man have valgt den tilgang fra starten, istedet for at køre politik for legalisering af blus og skyde skylden på away-ordning. Nu virker det mere som om man havde fælles front lige indtil ideen med ID kort blev introduceret, og nu har man pludselig intet tilfælles.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 9. mar 2012, 21:03

Poker-One-Kenobi skrev:Kunne man få noget dokumentation for at det rent faktisk koster tilskuere at skulle registrere sig med navn ved køb af billet? Jeg har indtil videre oplevet det på både Emirates og Camp Nou, begge stedet var der omkring 60.000 tilskuere, og ingen af klubberne har da så vidt jeg ved problemer med at sælge billetterne. Det virker temmelig postuleret med mindre der kommer nogle tal på bordet.
Og der bor 8 millioner mennesker i London og 3 millioner mennesker i Barcelona, det vil sige, at der bor omkring 30 gange så mange mennesker i Barcelona som i Aalborg. Synes du så virkelig det er imponerende at sælge 60.000 billetter?
Hader København!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 9. mar 2012, 21:20

Funky skrev:
Ak ja, verden er jo et ondt sted. Fattigdom og sultedød, børnesoldater som tvinges til at skyde deres egne forældre, kinesiske fabriksarbejdere som udsættes for så hårdt et arbejdspres med fremstilling at vestlige forbrugsvarer, at de begår selvmord i hobetal, og i Danmark....

...i Danmark sidder en flok velnærede, lyserøde fodboldfans i lidt for stramme trøjer med sårede, ÅÅH så sårede følelser, udsatte som de er for den KRIMINALISERING det er at blive bedt om at oplyse navn og adresse for at få adgang til en ellers lukket, privat fest!

Lykkeligvis er det jo en oplagt sag for FN og den Europæiske Menneskeretsdomstol at tage fat i! Ryd bordet for alle øvrige sager, for HER er satame noget, som rykker! Og domstolen må da gerne rubbe neglene, for jeg kan ikke tro andet end at alle disse stakkels ofre må gå rundt på må og få, fjernt fra al civilisation, og spise bær, rødder, selvdøde grævlinge og hvad ellers man kan finde, frem for at måtte lide den TORT at skulle gå ind i en gængs dagligvarebutik og igen opleve at blive KRIMINALISERET!

Hold kaje vi har det for godt herhjemme. Folk skulle fandenlyneme skamme sig.
Respekt, det kan ikke udtrykkes bedre :thumbsup:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. mar 2012, 21:21

alithebeast skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kunne man få noget dokumentation for at det rent faktisk koster tilskuere at skulle registrere sig med navn ved køb af billet? Jeg har indtil videre oplevet det på både Emirates og Camp Nou, begge stedet var der omkring 60.000 tilskuere, og ingen af klubberne har da så vidt jeg ved problemer med at sælge billetterne. Det virker temmelig postuleret med mindre der kommer nogle tal på bordet.
Og der bor 8 millioner mennesker i London og 3 millioner mennesker i Barcelona, det vil sige, at der bor omkring 30 gange så mange mennesker i Barcelona som i Aalborg. Synes du så virkelig det er imponerende at sælge 60.000 billetter?
Næh, jeg savner bare bevis på at de har mistet tilskuere. Men det kommer nok lige om lidt...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. mar 2012, 22:35

seamann skrev:
Kan man melde hus heeelt forbi med 22 anholdte AaB fans ?
Ja, selvfølgelig kan man da det. De 22 blev ikke anholdt på et udebaneafsnit - faktisk ikke engang på et stadion. Balladen i gaderne vil i sig selv være upåvirket af de nye tiltag, så det er kun episoder PÅ udebaneafsnittet, der kan retfærdiggøre denne udmelding og planlagte stramning.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. mar 2012, 22:41

Yankee skrev:
seamann skrev:
Ja, selvfølgelig kan man da det. De 22 blev ikke anholdt på et udebaneafsnit - faktisk ikke engang på et stadion. Balladen i gaderne vil i sig selv være upåvirket af de nye tiltag, så det er kun episoder PÅ udebaneafsnittet, der kan retfærdiggøre denne udmelding og planlagte stramning.
Der vil ikke komme samme antal udeholdsfans til byen, og der vil uden tvivl være mindre ballade i gaderne. Det er fint nok at du er imod registrering, men du kan ikke seriøst mene at der stadig skulle komme 350 FCK fans til byen når der ikke længere er et udebaneafsnit.

sociopaten
2. div
2. div

Indlæg af sociopaten » 10. mar 2012, 02:46

Poker-One-Kenobi skrev:
Yankee skrev:
seamann skrev:
Der vil ikke komme samme antal udeholdsfans til byen, og der vil uden tvivl være mindre ballade i gaderne. Det er fint nok at du er imod registrering, men du kan ikke seriøst mene at der stadig skulle komme 350 FCK fans til byen når der ikke længere er et udebaneafsnit.
Teoretisk kan de vel bare bestille billet til andre tribuner? Selvom der ikke kom 350 vil 200 FCK'ere på Faxe Kondi og Nordjyske nok skabe endnu mere forargelse.

I det hele taget forstår jeg ikke denne iver for masseudelukkelse af udebanefans, som nogle brugere har. Det er jo netop duellen på tribunerne, der er med til at gøre disse "store" kampe ekstra fede. Selvfølgelig skal det foregå under nogenlunde ordnede forhold (lidt anarki bidrager dog altid til stemningen). Jeg synes det vil være ærgeligt hvis AaB overreagerer og straffer egne fans, som ellers har fundet det helt rigtige niveau for stemningen. Det vil virkelig være ærgeligt hvis de ildsjæle som har opbygget denne kultur vender det ryggen fordi AaB ligger under for et eller andet politisk pres. I stedet for at anklage disse personer for at være ynkelige klynkere ud fra et møghamrende elendigt argument om, at der altid er en sulten afrikaner der har det værre, skulle man tage dem seriøst. Det er mit indtryk, at man sagtens kan føre en fornuftig dialog med grupperne i Aalborgs fanmiljø, og at denne dialog også har ført til resultater.

Sidst men ikke mindst så vil det register jo ikke have nogen effekt på AaB's "problemer" med uro. De folk der får karantæner bliver i forvejen ikke lukket ind. Jeg fatter ikke, at så mange taler for indførelsen af et bureaukratisk system til gene for fans, der ikke vil have nogen effekt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. mar 2012, 07:45

Poker-One-Kenobi skrev: Der vil ikke komme samme antal udeholdsfans til byen, og der vil uden tvivl være mindre ballade i gaderne. Det er fint nok at du er imod registrering, men du kan ikke seriøst mene at der stadig skulle komme 350 FCK fans til byen når der ikke længere er et udebaneafsnit.
For der første blev der henvist til de 22 AaB-fans, der blev anholdt i søndags. Hvordan et udebane-register skulle forhindre den slags ballade går nok over min forstand.

Desuden er det vel ikke nogen hemmelighed at langt de fleste episoder uden for stadion næppe ville forekomme eller udvikle sig hvis der ikke var karantæneramte folk med på udebaneture. Ifølge de FCK-fans, jeg har snakket med, var der mindst 50 karantæneramte FCK'ere med i Aalborg i søndags, og de kom ALLESAMMEN ind på udebaneafsnittet - selvom de altså var registreret (eller ikke registreret om man vil).

Manglen på et udeafsnit vil muligvis hjælpe. FCKs uofficielle fans truer jo med alligevel at møde op - men sidste gang de blev udelukket kom de kun i meget sparsomt antal (mange kan nok huske en hjemmekamp vi havde mod dem hvor der ikke var andet end et par idioter på Nord). Men nu er det jo ikke i første omgang, det vi som AaB-fans kan se frem til. Og du mener forhåbentlig ikke, at der er behov for at lukke AaBs udeafsnit.

Pointen for mig er, at AaB (og OB) fra alle sider roses for vores nuværende system, der holder ballademagerne væk fra stadion. Hvorfor i alverden så ændre på det system?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. mar 2012, 08:38

Du siger det jo selv, manglen på et udebaneafsnit vil resultere i så godt som ingen fck'ere i byen, tror du virkelig der ville have været 22 anholdte AaBere så?!

Brugeravatar
Lodberg
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh

Sv: Registrering på udebaneture

Indlæg af Lodberg » 10. mar 2012, 12:41

@Poker

Hvordan er det man bortcensurerer brugere - fx dig - her på boardet?

seamann

Re: Sv: Registrering på udebaneture

Indlæg af seamann » 10. mar 2012, 12:57

Lodberg skrev:@Poker

Hvis du ikke kan finde ud af noget så banalt, har du vist ikke kørekort til en debatside. Alternativt kan du finde ud af det, og skriver blot ovenstående for at provokere.
Anyways så er det ret ubegavet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Sv: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. mar 2012, 14:14

Lodberg skrev:@Poker

Du giver bare din far hans bærbare tilbage og siger tak for lån. Problem solved.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. mar 2012, 14:56

Jeg kan se at ASC er hoppet med på den fornærmede bølge, til trods for at der endnu ikke er nedfældet et eneste konkret ord om hvornår og hvordan en ordning skal træde i kraft. Igen skal man høre om "kriminalisering", til trods for at der endnu ikke er sket en skid andet end at FCKs udebanetosser ikke kommer på tour i landet foreløbeligt. Pinligt.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 10. mar 2012, 14:57

Poker-One-Kenobi skrev:
Yankee skrev:
seamann skrev:
Der vil ikke komme samme antal udeholdsfans til byen, og der vil uden tvivl være mindre ballade i gaderne. Det er fint nok at du er imod registrering, men du kan ikke seriøst mene at der stadig skulle komme 350 FCK fans til byen når der ikke længere er et udebaneafsnit.[/quo

du kan ikke seriøst mene det ævl og bævl du har skrevet i denne tråd - du aner tydeligvis intet om hvad som trigger disse mennesker - pres og uretfærdige registreringer avler modpres. Jeg vil vædde - og du kan til enhver tid hænge mig op på det her- at hvis dette tiltag eksisterer næste gang kbh gæster. ja så vil du se endnu voldsommere uroligheder i byen.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Besvar