Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Fabbe » 11. mar 2012, 22:35

Klaus skrev:Det jeg mener er, at HVIS folk hypotetisk set valgte at boykotte i længere tid. Ja så ville der opstå nye stemningscentre.
De nye "stemningscentre" starter måske glade sorgløst op, men vil efter noget tid have opnået præcis samme indstilling, som de nuværende stemningsgrupper har, og så vil de nye stemningscentre lave præcis samme boykot, er jeg sikker på. Der er ingen stemningscentre, som i længden vil finde sig i de forhold, man bliver budt uden at reagere.

For der er en grund til, at det er de få, engagerede supportere, som føler sig stødte, mens det er det store tavse flertal, som ikke ser noget problem. Det er de engagerede, som oplever konkret på egen krop, hvordan vilkårene er som aktiv supporter.

Ja, der er helt sikkert stort flertal for ikke at boykotte, men det vigtige er, HVEM der boykotter, og det gør dem, der skal døje med systemet, nemlig de mest dedikerede og HÅRDT ARBEJDENDE fans.

Det tavse flertal kan tænke "herregud, det er som at have et lånerkort", men det handler om, hvordan fodboldtoppen i årevis har trukket regler ned over hovedet på den aktive fankultur, mens de snakker om en dialog, der ikke eksisterer.

Når fans er ude af kontrol, så skal jeg ikke frifinde hærværks- og voldsmænd for deres svineri, men påpege, at fodboldtoppen selv har været med til at skabe et monster, når man i alle årene har været så usmidige i sin kommunikation og planlægning, mens man lader uligevægtige muskelbundter i selvlysende jakker om at håndhæve reglerne. Panikløsningen er kun med til at skærpe den situation, hvor vi har brug for det stik modsatte. For vores alle sammen skyld og for at undgå polarisering og for at kunne marginalisere dem, der vil bruge tribunen til noget destruktivt.

Så fordi stemningsskaberne ved bedst og tager ansvar for fremtidens udvikling på tribunerne, så har aktive supportere pligt til at reagere skarpt på den panikløsning, "De fem klubber" lavede i ugens løb. Boykot - eller et tilsvarende kraftigt signal - er det mest konstruktive og ansvarlige, man kunne gøre. Ellers kan vi lige så godt nedlægge alle stemningsaktiviteter og sige velkommen tilbage til de tavse 80'ere.

/Fabbe
Medstifter af det nuværende, AaBs første og eneste stemningscenter i april 1992.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 11. mar 2012, 22:36

Det var da også mærkværdigt at folk øjensynligt ikke kan begribe hvad det handler om. Klubberne har, uden at inddrage hverken officielle eller uofficielle fans og ej heller eksepter på området, besluttet to ting jf. pressemeddelelsen (http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... lelse.aspx):

1: At, såfremt der bliver udøvet "uacceptabel eller grænseoverskridende adfærd" (hvad end dette dækker over), så vil udebaneafsnittene blive lukket.

Nuvel - man kan måske følge rationalet bag denne beslutning, men det ændrer ikke på det faktum at man straffer de mange for noget de få gør. Det mener jeg er fundamentalt forkert og er derfor modstander af. Der hvor kæden virkelig knækker (og det hverken medierne og mange andre ikke kan indse) er under punkt 2.

2: Klubberne HAR besluttet at indføre et system, der ligner FCKs Away-kort. Det vil sige at:
a: Fans af de andre 4 klubber skal registreres som følge af en episode der involverede folk med FCK-relationer. Hvorfor dog det?
b: Der er (som Lynge også nævner) ikke nævneværdige problemer med AaBs fans. Så hvorfor dette tiltag?
c: Aalborg-modellen fungerer - de skyldige bliver dømt og får karantæne. For som Paul Andersen (sikkerhedschef) og Bruno Brix (Nordjyllands Politi) siger, vil et Awaykort være at "skyde gråspurve med kanoner". Så hvorfor nu indføre præcis et sådan system?
d: Awaykortet virker ikke! Hvis folk vil ind på stadion for at lave ballade, så skal de nok komme det uanset om deres navn står på en liste og deres billet. Med mindre de fanges ifm en lovovertrædelse (om det så er kontrøllerer der direkte tager dem eller de efterfølgende spottes på video), så kan man da ikke bruge det register til noget? Og kunne man så ikke lige så godt få deres oplysninger dér? Et register hjælper ikke på en pind - udover at folkene der optages heri føler sig mistænkliggjort.

Jf. pressemeddelesen (og som officielt dokument må man da vitterligt kunne regne med det) er beslutningen som sagt taget. Lynge er efterfølgende begyndt at trække i land og sige at sanktionerne ike bliver en realitet med mindre tingene eskalerer voldsomt. Mht sanktion 1 kan jeg kun give ham ret. Men ikke mht sanktion 2 -og det er derfor reaktionen fra stemningsskaberne har været så voldsom! Trækker vi bare på skuldrene nu og siger "nåja - det skader vel ikke?", så siger vi okay til at klubberne fremover blot kan trække ting over hovedet på os. Jeg er godt klar over klubberne sikkert er under et gevaldigt pres fra nogle populister på Christiansborg og det i virkeligheden handler om en eventuel økonomisk lussing i form af mistede TV-penge, såfrem politiet få bemyndigelse til at diktere kamptidspunktet. Men man bør overveje nøje hvilke signaler man sender såvel udadtil som til sine kernekunder.

Men jeg skal sikkert forklare det for Prins Knud igen imorgen...

Men folk kan bide spids på at det sidste ikke er sagt i denne sag. Og stemningsskaberne er mere end villige til dialog - hvis klubben ønskede det. Og spillerne ved uden tvivl hvorfor denne aktion er forløbet og at de beklageligvis er blevet taget som gidsler. Det er ikke optimalt, men nok må være nok.

At NCH så i Fodbold uden Filter bare blusser sagen endnu mere op end medierne i forvejen har gjort er jo bare yderst problematisk men egentlig meget rammende for hans person! For ham er FCK jo dansk fodbold...

Tak for 3 gode point drenge!

Fortsat god søndag
Vangens Fineste...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. mar 2012, 22:42

JFL skrev:
SimonJ skrev:Der må være nogle, som sidder og klapper i deres små Niels-Christian Holmstrøm-hænder her til aften.
Tænkte det samme. Han viser da i hvert fald slet ingen villighed til at lytte til den stakkels fanrepræsentant. Kan normalt egentlig godt lide Holmstrøm, men her bekræfter han jo bare det syn jeg har på klubbernes håndtering af den her problematik.

Når det er sagt, så er problematikken en helt anden når det handler om AaB, fordi FCK rent faktisk har problemer med deres fans. Det kunne være interessant hvis debatten havde kørt på, hvorfor en klub som AaB skal med ind i diskussionen. Lynge var igennem på telefon og sagde, at det her ikke var et FCK-problem, men et problem for dansk fodbold og derfor var de gået med i et samarbejde. Fanrepræsentanten sagde, at der var 1,3 anholdelser pr. superligakamp. Det siger vel med alt tydelighed, at der ikke er tale om et problem i dansk fodbold, men et problem der retter sig mod FCK og måske BIF. Men Holmstrøm har FCK hatten placeret godt og grundigt ned over panden og virker mere arrogant end nogensinde. Et tydeligt eksempel på en klubrepræsentant i afmagt.
Selvom han var mere opkørt og blodsprængt end sædvanlig, havde han dog ret i nogen af sine pointer:

-Der er blevet kommunikeret masser af gange før. Man kan ikke forvente fordi man er fan at blive hørt igen og igen, når problemerne bare fortsætter.

-FCK kan som klub blive skadet pga begivenheder på udebane, som i søndags, noget som de reelt ingen kontrol har over.

-Fanfraktionerne kunne faktisk have valgt at sige at de bakkede op om en "tænkepause" til FCK på udebane, og at de derudover ønskede at blive inviteret med til bordet til de kommende forhandlinger om hvordan et eventuelt registreringssystem skal udformes. Istedet har man valgt at boykotte på baggrund af noget man ikke ved hvad er.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 11. mar 2012, 23:40

Tak, Fabbe og Winnie - det er da argumentationer, som burde være til at forstå.

Ellers er jeg enig i den bekymring, der udtrykkes i tråden - dette skal ikke udvikle sig til en intern kamp mellem AaB-fans, som har arbejdet så fremragende sammen med hinanden, kontrollører, politi og klub i flere år.

Derimod tænker jeg, at debatten skal tilbage til det vi alle er fælles om - afstandtagen til den adfærd, som blev udvist af fx FCK's hardcore fans på og omkring stadion sidste søndag. Heri ligger kernen til dialogen mellem fans og klubber også - og den dialog kan klart styrkes, men generelt oplever jeg bestemt, at den er eksisterende i Aalborg.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 12. mar 2012, 00:01

Har svært ved at forstå problematikken i denne debat.

Det handler om én ting, at stoppe tosserne der kun vil lave ballade til fodboldkampe. Jeg forstår ikke forhvor de officelle fanklubber er imod tiltagende.

"vi vil i dialog". Tåberne der laver balladen er uden for pædagoisk rækkevide og dialog preller af.

"vi bliver kriminaliseret". At alimindelige fans føler sig kriminaliseret, forstår jeg heller ikke. Registringer, visiteringer og sikkerhedscheck forgår overalt i samfundet, uden at det bliver blæst op. Som sagt så mange gange før, de eneste der burde have et problem med sikkerhedscheck og registreringer er dem der laver balladen.

Problemet er hovedsagligt at der er ingen eller meget få konsekvenser for tosserne når de laver balladen. Ofte ser man kontrolløere bare står og kigger mens personer laver hærværl på stadions eller fyrer krudt af. Politiet slusser dem ind på stadions fordi de ikke magter opgaven udenfor.

Kan godt forstå hvis klubberne føler sig magtesløse nogen gange, også må de bare sige hertil og ikke længere, for det er jo dem der får bøderne, ikke tosserne.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. mar 2012, 00:15

Brodernumsi skrev:Har svært ved at forstå problematikken i denne debat.

Det handler om én ting, at stoppe tosserne der kun vil lave ballade til fodboldkampe. Jeg forstår ikke forhvor de officelle fanklubber er imod tiltagende.

"vi vil i dialog". Tåberne der laver balladen er uden for pædagoisk rækkevide og dialog preller af.

"vi bliver kriminaliseret". At alimindelige fans føler sig kriminaliseret, forstår jeg heller ikke. Registringer, visiteringer og sikkerhedscheck forgår overalt i samfundet, uden at det bliver blæst op. Som sagt så mange gange før, de eneste der burde have et problem med sikkerhedscheck og registreringer er dem der laver balladen.

Problemet er hovedsagligt at der er ingen eller meget få konsekvenser for tosserne når de laver balladen. Ofte ser man kontrolløere bare står og kigger mens personer laver hærværl på stadions eller fyrer krudt af. Politiet slusser dem ind på stadions fordi de ikke magter opgaven udenfor.

Kan godt forstå hvis klubberne føler sig magtesløse nogen gange, også må de bare sige hertil og ikke længere, for det er jo dem der får bøderne, ikke tosserne.
Vi bliver registreret mange steder, ja. Men hvor mange af de steder får du ikke lov at komme igen, hvis der er andre der er registreret der træder ved siden af?

FCK føler sig magtesløse, sikkert også Brøndby. AaB pleaser bare samfundsstemningen.

Med hensyn til politi og kontrol så kan vi sagtens blive enige om at de ikke er deres opgave voksen. DBU kunne også inddrages her.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

sociopaten
2. div
2. div

Indlæg af sociopaten » 12. mar 2012, 00:19

Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:
SimonJ skrev:Der må være nogle, som sidder og klapper i deres små Niels-Christian Holmstrøm-hænder her til aften.
Tænkte det samme. Han viser da i hvert fald slet ingen villighed til at lytte til den stakkels fanrepræsentant. Kan normalt egentlig godt lide Holmstrøm, men her bekræfter han jo bare det syn jeg har på klubbernes håndtering af den her problematik.

Når det er sagt, så er problematikken en helt anden når det handler om AaB, fordi FCK rent faktisk har problemer med deres fans. Det kunne være interessant hvis debatten havde kørt på, hvorfor en klub som AaB skal med ind i diskussionen. Lynge var igennem på telefon og sagde, at det her ikke var et FCK-problem, men et problem for dansk fodbold og derfor var de gået med i et samarbejde. Fanrepræsentanten sagde, at der var 1,3 anholdelser pr. superligakamp. Det siger vel med alt tydelighed, at der ikke er tale om et problem i dansk fodbold, men et problem der retter sig mod FCK og måske BIF. Men Holmstrøm har FCK hatten placeret godt og grundigt ned over panden og virker mere arrogant end nogensinde. Et tydeligt eksempel på en klubrepræsentant i afmagt.
Selvom han var mere opkørt og blodsprængt end sædvanlig, havde han dog ret i nogen af sine pointer:

-Der er blevet kommunikeret masser af gange før. Man kan ikke forvente fordi man er fan at blive hørt igen og igen, når problemerne bare fortsætter.

-FCK kan som klub blive skadet pga begivenheder på udebane, som i søndags, noget som de reelt ingen kontrol har over.

-Fanfraktionerne kunne faktisk have valgt at sige at de bakkede op om en "tænkepause" til FCK på udebane, og at de derudover ønskede at blive inviteret med til bordet til de kommende forhandlinger om hvordan et eventuelt registreringssystem skal udformes. Istedet har man valgt at boykotte på baggrund af noget man ikke ved hvad er.
Alt det der er jo FCK's problemer og ikke noget AaB's fans har noget med at gøre, så hvorfor skal de trækkes gennem de samme ting som FCK's fans?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. mar 2012, 00:31

Jeg vil gerne rose klubberne for faktisk at have taget initiativ. Det er ødelæggende for AaB, at der ikke er styr på forholdene. Vi leverede selv en baneløber ikke at forglemme.

Hvis man skal følge op på Holmstrøms ord i Det bare fodbold, hvornår har fanfraktioner sagt, at det er kedeligt initiativ, men nødvendigt(nævn gerne et initiativ) ? Alt skal have en modreaktion. Der kunne fra fansiden være sagt, nu har klubberne givet os ro, så vil vi give den gas og give folk en positiv oplevelse.

Alle er vel enige om, at der skal ske noget ? Det kan godt være, at det ikke er løsningen, men handling er nødvendigt og ingen har en god løsning. Hvorfor lade det gå op i om fanklubber mener de skulle høres. Det kunne man tage internt.

Jeg kommer stort set kun på udebaneafsnit og derfor ramt af tiltaget.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 12. mar 2012, 02:15

Kunji skrev: Det er også pinligt, når Meelsen, som ellers ofte agerer som talsmand for Vesttribunen/Auxilia, melder sig ud af debatten med en "dem vs. os"-besked. Det er hamrendes uintelligent, og det går vel imod hele den åbenhed, som tribunen så imponerende ellers har kæmpet for.

Jeg stod klar til debat kl 13.15 udenfor tribunen. Jeg stod klar til dialog med åbne arme og vi, i Auxilia, havde i gennem Vesttribunen opfordret til at folk kunne komme og få en øl og snakke med os udenfor stadion inden kampen. Det valgte en enkelt person at benytte sig af og jeg fik da også en glimerende snak med den pågældende omkring ugens hændelser.

Jeg ville ønske at flere havde taget imod den åbne hånd der blev rakt ud, så vi kunne snakke om det her i den virkelig verden og ikke bag en computer.

Og når medfans taler sådan om mig, min gruppe og venner, som tilfældet har været her i tråden, syntes jeg nu at jeg har besindet mig. Jeg anfægter egentlig bare det faktum at folk ikke vil snakke udenfor computeren, som vi jo så var tilfældet i dag, desværre. Jeg kan da komme på de første 10 indlæg i denne debat som er grovere i tonen end mit.

Gode indlæg, Fabbe og Winnie.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 12. mar 2012, 02:40

Fabbe skrev:
Klaus skrev:Det jeg mener er, at HVIS folk hypotetisk set valgte at boykotte i længere tid. Ja så ville der opstå nye stemningscentre.
De nye "stemningscentre" starter måske glade sorgløst op, men vil efter noget tid have opnået præcis samme indstilling, som de nuværende stemningsgrupper har, og så vil de nye stemningscentre lave præcis samme boykot, er jeg sikker på. Der er ingen stemningscentre, som i længden vil finde sig i de forhold, man bliver budt uden at reagere.

For der er en grund til, at det er de få, engagerede supportere, som føler sig stødte, mens det er det store tavse flertal, som ikke ser noget problem. Det er de engagerede, som oplever konkret på egen krop, hvordan vilkårene er som aktiv supporter.

Ja, der er helt sikkert stort flertal for ikke at boykotte, men det vigtige er, HVEM der boykotter, og det gør dem, der skal døje med systemet, nemlig de mest dedikerede og HÅRDT ARBEJDENDE fans.

Det tavse flertal kan tænke "herregud, det er som at have et lånerkort", men det handler om, hvordan fodboldtoppen i årevis har trukket regler ned over hovedet på den aktive fankultur, mens de snakker om en dialog, der ikke eksisterer.

Når fans er ude af kontrol, så skal jeg ikke frifinde hærværks- og voldsmænd for deres svineri, men påpege, at fodboldtoppen selv har været med til at skabe et monster, når man i alle årene har været så usmidige i sin kommunikation og planlægning, mens man lader uligevægtige muskelbundter i selvlysende jakker om at håndhæve reglerne. Panikløsningen er kun med til at skærpe den situation, hvor vi har brug for det stik modsatte. For vores alle sammen skyld og for at undgå polarisering og for at kunne marginalisere dem, der vil bruge tribunen til noget destruktivt.

Så fordi stemningsskaberne ved bedst og tager ansvar for fremtidens udvikling på tribunerne, så har aktive supportere pligt til at reagere skarpt på den panikløsning, "De fem klubber" lavede i ugens løb. Boykot - eller et tilsvarende kraftigt signal - er det mest konstruktive og ansvarlige, man kunne gøre. Ellers kan vi lige så godt nedlægge alle stemningsaktiviteter og sige velkommen tilbage til de tavse 80'ere.

/Fabbe
Medstifter af det nuværende, AaBs første og eneste stemningscenter i april 1992.
Lækkert indlæg Fabbe :thumbsup:

AltidAaB
Junior
Junior
Geografisk sted: 2200

Indlæg af AltidAaB » 12. mar 2012, 07:22

Fabbe skrev:

/Fabbe
Hørt!
Vil bare sige, at selvom mange er sure over denne boykot, så er vi altså også nogen der fuldt ud forstår frustrationen, og at I har følt behov for at handle på en eller anden måde...
Alltid rött, alltid rätt!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. mar 2012, 07:38

Meelsen skrev:
Kunji skrev: Det er også pinligt, når Meelsen, som ellers ofte agerer som talsmand for Vesttribunen/Auxilia, melder sig ud af debatten med en "dem vs. os"-besked. Det er hamrendes uintelligent, og det går vel imod hele den åbenhed, som tribunen så imponerende ellers har kæmpet for.

Jeg stod klar til debat kl 13.15 udenfor tribunen. Jeg stod klar til dialog med åbne arme og vi, i Auxilia, havde i gennem Vesttribunen opfordret til at folk kunne komme og få en øl og snakke med os udenfor stadion inden kampen. Det valgte en enkelt person at benytte sig af og jeg fik da også en glimerende snak med den pågældende omkring ugens hændelser.

Jeg ville ønske at flere havde taget imod den åbne hånd der blev rakt ud, så vi kunne snakke om det her i den virkelig verden og ikke bag en computer.

Og når medfans taler sådan om mig, min gruppe og venner, som tilfældet har været her i tråden, syntes jeg nu at jeg har besindet mig. Jeg anfægter egentlig bare det faktum at folk ikke vil snakke udenfor computeren, som vi jo så var tilfældet i dag, desværre. Jeg kan da komme på de første 10 indlæg i denne debat som er grovere i tonen end mit.

Gode indlæg, Fabbe og Winnie.
Det er da prisværdigt, at du/andre også stod klar til at snakke uden for stadion, men det er udelukkende et valg som gælder dig selv, hvis du efterfølgende mener det på en eller anden måde skal rangere "højere" end debatten hér på forummet. Jeg synes egentlig det er en underlig udmelding. Det er vel en lige så virkelig verden vi taler om herinde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2012, 08:46

Nu har jeg fulgt tråden lidt fra sidelinien, og jeg må indrømme jeg er ret splittet. På den ene side ser jeg ikke det store problem i at blive registreret hvis/når jeg skal på aways, for jeg ved de ikke har noget at bruge det til anyways da jeg ikke laver ballade. Dog forstår jeg sagtens man kan blive skuffet, når man nu altid har opført sig ordenligt og blot har prøvet at skabe en fest på tribunen, (som mange af de uofficielle jo altid har gjort), af at få en løftet pegefinger og få at vide at "næste gang, så er det ud".

Før har det jo været sådan at hvis jeg (og en gruppe venner) laver ballade og bliver opdaget, så er det os der står til ansvar, og det er mig der bliver banlyst fra stadion. Og sådan skal det da også gerne fortsætte med at være. Det vil jo være direkte retarderet hvis der nu i næste kamp mod Køge er en eller flere AaB fans der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt og at det så skal gå ud over ALLE AaB fans da der jo ikke tidligere har været problemer.
Jeg ved FCK og Brøndby's fans har samme betingelser, men her vil jeg nu også mene de selv har bragt sig i situationen... Det har AaB jo ikke rigtigt kan man sige.

Men som sagt, så ved jeg ikke helt hvad der er den bedste løsning. Men mon ikke der er nogen der har nogle ideer derude.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 12. mar 2012, 09:39

Sad i går aftes og så Fodbold Uden Filter.. Er ret chokeret over den måde Holmstrøm reagerer på over for fanformanden for alle klubber.. Håber der er nogen af jer der vil gense det på onsides hjemmeside når det kommer i morgen.. Er chokeret over det ikke er kommet i nyhederne.. Han sviner ham til og tager alle fans over en bred kam sammen med ballademagerne og påpeger faktisk flere gange at fanformanden repræsenterer ballademagerne ! Holmstrøm tabte fuldstændig sutten i går!

Forstår dog godt Lynge i starten af programmet siger han ikke kan se hvorfor vores fans laver den aktion de gør, da der jo ikke er lukket noget endnu for os, men blot lavet en regel der siger at de kan skride til den handling såfremt det sker for vores fans på udebane.. Det er jo klubbens beslutning..

Men på sigt skal der da en bedre dialog om at finde en måde at stoppe det på.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. mar 2012, 09:53

MHJ skrev:
Dot Bot skrev:
MHJ skrev:
Dot Bot skrev:
nik skrev:Dejligt at klubbernes intertiv virkede fra dag 1, så er det på plads, så er det bare at fortsætte
Ja, det var fremragende!

Jeg er rystet over folks overordnet mening er at klubbens er bedst tjent med at Auxilia og Vesttribunens Drenge bliver væk.
Det er skræmmende.
Det tror jeg nu heller ikke du skal tage for alvorligt. Nogle, inklusiv mig selv, har nok bare svært ved at tage deres martyrium seriøst, når de gør sådan et stort nummer ud af en potentiel registrering.
Martyrium? Den må du gerne uddybe.
At man syntes det er så ufatteligt hårdt og uretfærdigt at man potentielt kan risikere at skulle registreres når man deltager i nogle fodboldkampe, måske. Samt, at man derfor vælger at ofre sig for klubben, eller et eller andet jeg ikke helt har forstået, ved at bliver væk,

Et par citater her fra tråden:
"[Man bliver] pisset godt og grundigt op og ned af ryggen" - Kasper

"Det er da en KÆMPE hån mod os hundredevis af fans" - Yankee
" AaB [vælger] så at ligestille os med hooligans og FCK-sinker - Yankee

"Kollektiv afstraffelse" - JFL

"Hvorfor komme med trusler om udelukkelse mod os[...]?" - JLB

" det er kollektiv afstraffelse" - Gnu

"AaB vælger at pisse på de trofaste fans" - "213

"Grænsen er bare nået. I de aktive grupper vil man ikke blive ved med at se stiltiende til den unødige kriminalisering af det at være aktiv, engageret fodboldfan" - Waco

"pres og uretfærdige registreringer avler modpres" - Martin Bak

"det hele handler jo om at AaB nu vil mistænkeliggøre alle, som følger holdet på stadion" - Martin Bak

"Jeg bliver unødvendigt kriminaliseret. Vi burde som udgangspunkt ikke registreres. Her slår darwinismen til; behandler man folk som dyr, får man dyr" - SimonJ
Lige citere en løsrevet sætning fra mig og proppe den ind i en helt anden sammenhæng. Virkelig god stil, dér.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Red0fox
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?

Indlæg af Red0fox » 12. mar 2012, 14:12

Har ikke gidet at læse alle 21 sider, men kan virkelig ikke se problemet i at klubberne ved hvem der kommer ind.

Er man flov over at være fan? Siden man ikke vil have sit navn stående på et evt. Id-kort. Sæsonkort med foto.

For mig viser det mere man har noget at skjule...

Synes Lynge havde nogle gode argumenter i indslaget lige før Lyngby kampen.

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 12. mar 2012, 15:26

Red0fox skrev:Har ikke gidet at læse alle 21 sider, men kan virkelig ikke se problemet i at klubberne ved hvem der kommer ind.

Er man flov over at være fan? Siden man ikke vil have sit navn stående på et evt. Id-kort. Sæsonkort med foto.

Hvis du ikke vil læse argumenterne fra de grupper, der igår boykottede kampen, hvorfor så blande dig? Og med en blåøjet, naiv holdning der er ytret efterhånden mange gange i tråden? Bidrag konstruktivt, tak...
Vangens Fineste...

Red0fox
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?

Indlæg af Red0fox » 12. mar 2012, 16:09

Winnie/BR skrev:
Red0fox skrev:Har ikke gidet at læse alle 21 sider, men kan virkelig ikke se problemet i at klubberne ved hvem der kommer ind.

Hvis du ikke vil læse argumenterne fra de grupper, der igår boykottede kampen, hvorfor så blande dig? Og med en blåøjet, naiv holdning der er ytret efterhånden mange gange i tråden? Bidrag konstruktivt, tak...
tja, jeg behøver bare at læse side 21, for at se at der ikke er noget seriøst argument for at ikke at få et kort, med den kort sammenfatning der er lavet, og så "Fabbe's" udmærkede indlæg, som jeg dog ikke er enig i :-)
Kald mig gammel eller blå øjet. Men hvad skade gør det, at man skal registrere sig. Du gør det jo mange steder i dagligdagen. Tag bare
din mobiltelefon, med alle de Apps du har inde. Den registrere hvor du er 24/7, Det ville jeg sgu blive mere sur over.

At I ikke bliver hørt, og I bare får trukket masse "lort" ned over hovedet, har jeg min tvivl om, men tror mere I bør have realistisk opfattelse og indse at det er en forretning for klubberne. Der er nu engang flere penge i at få familier og alm. folk på tribunerne. Og skulle det skramme et lille antal væk, så må det være sådan.

Og så lige et surt optød til jeres stemningsråb. Hvis I mener at vi ikke kan undvære råb som "vi HADER København" og andre tilråb som kræver en IQ på mindre end 70 for at kunne huske, ja så kan jeg godt undvære dem. Og det er der en del der faktisk kan. Kom dog med noget mere kreativt.... det kunne være vi var nogen der så ville støtte suporterne økonomisk, for at få noget mere konstuktivt at høre/se på. Lav en sangbog og del den rundt, I kan få den sponsoreret, via reklamer. Og jeg hjælper gerne (igen)

Brugeravatar
AaB-retard
1. div
1. div

Indlæg af AaB-retard » 12. mar 2012, 16:10

Det er ikke mindre end år siden, vi havde problemer med "AaB fans" i Horsens...

http://hsfo.dk/alarm112/hf101709/krimi-1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://hsfo.dk/alarm112/hf101708/breaking-news" onclick="window.open(this.href);return false;
NUFC nærmere sig hastigt PRL....

Besvar