Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 2. maj 2012, 08:46

Yankee skrev:Jeg forstår simpelthen ikke at folk bliver ved med at foreslå spillere, der ikke vil kunne løfte vores hold. Frederik Krabbe, Mathias Tauber, Mads Laudrup, Niels Lodberg... hold nu op.

Hvis der skulle blive frigjort midler, så skal de altså ikke bruges på flere breddespillere på niveau med Lucho, Justinussen og Kayke. Det er simpelthen spild af penge. Vi skal snarere hente spillere, der kan bidrage til at gøre os bedre teknisk og gerne være en rutineret spiller samtidig. Ellers kan vi altså lige så godt spare de penge og give mere spilletid til vores talenter.

Under alle omstændigheder er det fuldstændig utopisk at tro på at der kommer mere end 1-2 nye spillere, og det endda kun hvis vi får solgt for 5-10 mill.
Nu er AaB jo - som du også ved - i en yderst vanskelig økonomisk situation. Det betyder også, at vi ikke bare kan gå ud og hente alle og enhver. Jeg mener derfor, at vi skal se på hvilke spillere der er på niveau med det hold vi har nu OG som passer til spillemåden. Samtidig handler det også om, hvem der kunne være et mulig videresalg i...

Du skriver selv, at vi højst får 1-2 spillere ind, og KUN hvis vi sælger for 5-10 mill. I mine øjne kunne vi sagtens få nogle af ovennævnte spillere, også selvom vi ikke får solgt fx. Helenius. Vores trup er ikke den bredeste i dag - og samtidig en af de yngste. Spillere som har spillet i Superligaen, og som jeg ikke synes er faldet igennem - nærmest tværtimod har de vist hvad deres talent er. Disse må alt andet lige - i mine øjne - kunne betragtes som - hvis ikke en forbedring - så ihvertfald en forbedriing af bredden, som i en hel sæson er vigtig at have med, når man ser på vores unge materiale.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. maj 2012, 09:09

Jacob skrev: Der tager du så fejl og afslører med alt tydelig pinlighed, at du ikke aner nok om hans niveau til at udtale dig som du gør. I de perioder hvor han har været skadesfri i længere tid, har han leveret blændende pasningsspil og faktisk rigtig gode takter til at sætte en mand af og slå et indlæg - ting som jeg stadigvæk ser som en mangelvare hos AaB. Jeg tror dog, at han snupper en tørn hos f.eks. FCN, da han passer fint ind i deres spillestil og de nok får nogle ekstra kampe i næste sæson ifht europæiske kampe.
Apropos uvidenhed, så tror jeg du vil blive slemt skuffet, hvis du anser ham for at være en gennembrudsfarlig kantspiller:
"Jeg mener ikke helt, jeg har fået chancen på min foretrukne plads. Jeg kunne godt have savnet, at jeg havde fået muligheden for at spille inde på midten, som er min plads. Jeg er ikke en kantspiller, der skal udfordre i en mod en-situationer," siger Mads Laudrup til BT.

Han er altså mere en Anders Due/Mathias Wichmann-type. Sådan nogle mangler vi bestemt ikke. Og igen - Mads Laudrup har siden 2009 spillet i alt 29 kampe for Køge - heraf en del i 1. division. Hvis du mener, det er merit nok til at spille i AaB, må jeg bare sige, at vi har vidt forskellige ambitioner.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at Mads Laudrup får et gennembrud i superligaen en dag - men vil for egen regning godt konkludere, at han næppe er den nye Michael Laudrup...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. maj 2012, 10:00

AaBlover4ever skrev: Nu er AaB jo - som du også ved - i en yderst vanskelig økonomisk situation. Det betyder også, at vi ikke bare kan gå ud og hente alle og enhver. Jeg mener derfor, at vi skal se på hvilke spillere der er på niveau med det hold vi har nu OG som passer til spillemåden. Samtidig handler det også om, hvem der kunne være et mulig videresalg i...
Men de sidste 4-5 kampe har vi jo netop forsøgt at spille meget langs jorden og med langt større boldbesiddelse end tidligere. Mener du seriøst at de B-spillere, der nævnes i denne tråd vil hjælpe på den proces og passe til den spillestil? Holdet skriger efter teknisk dygtige, boldfaste spillere. Vi mangler folk, der kun sjældent lægger en fejlaflevering, og som kan bidrage til vores etablerede spil.

Hvis vi får råd til at hente spillere, så skal det altså være forstærkninger og ikke breddespillere såsom Baba Collins, Mads Laudrup eller Niels Lodberg.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 2. maj 2012, 10:04

BoT skrev:
Jacob skrev: Der tager du så fejl og afslører med alt tydelig pinlighed, at du ikke aner nok om hans niveau til at udtale dig som du gør. I de perioder hvor han har været skadesfri i længere tid, har han leveret blændende pasningsspil og faktisk rigtig gode takter til at sætte en mand af og slå et indlæg - ting som jeg stadigvæk ser som en mangelvare hos AaB. Jeg tror dog, at han snupper en tørn hos f.eks. FCN, da han passer fint ind i deres spillestil og de nok får nogle ekstra kampe i næste sæson ifht europæiske kampe.
Apropos uvidenhed, så tror jeg du vil blive slemt skuffet, hvis du anser ham for at være en gennembrudsfarlig kantspiller:
"Jeg mener ikke helt, jeg har fået chancen på min foretrukne plads. Jeg kunne godt have savnet, at jeg havde fået muligheden for at spille inde på midten, som er min plads. Jeg er ikke en kantspiller, der skal udfordre i en mod en-situationer," siger Mads Laudrup til BT.

Han er altså mere en Anders Due/Mathias Wichmann-type. Sådan nogle mangler vi bestemt ikke. Og igen - Mads Laudrup har siden 2009 spillet i alt 29 kampe for Køge - heraf en del i 1. division. Hvis du mener, det er merit nok til at spille i AaB, må jeg bare sige, at vi har vidt forskellige ambitioner.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at Mads Laudrup får et gennembrud i superligaen en dag - men vil for egen regning godt konkludere, at han næppe er den nye Michael Laudrup...
Manden er mindst et niveau bedre til at sætte en mand end hvad vi har i truppen i dag. At du så finder et løsrevet citat, hvor han siger at det ikke er hvor han selv ser sin største force, udelukker jo ikke hinanden.
Det bliver desværre mere og mere tydelig, at du kun forholder dig til hvad der kan understøtte din forudindtaget holdning (hvilket ser ud til enten at være at du er imod ham blot pga efternavnet eller have en urealistisk forventning om hvad vi har råd til at have/hente i truppen pt). Hvis nu du rent faktisk havde set nogle af de (givet) få kampe han har spillet de sidste par år i et lidt længere stræk, så kunne det måske være at du havde en anden holdning.

Det er fair nok, at vi er uenige om hans niveau og jeg medgiver, at spilletype mæssigt passer han måske ikke optimalt ind til vores stil pt, men lad os i det mindste have diskussion baseret på de rigtige oplysninger.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 2. maj 2012, 10:29

Yankee skrev:
AaBlover4ever skrev: Nu er AaB jo - som du også ved - i en yderst vanskelig økonomisk situation. Det betyder også, at vi ikke bare kan gå ud og hente alle og enhver. Jeg mener derfor, at vi skal se på hvilke spillere der er på niveau med det hold vi har nu OG som passer til spillemåden. Samtidig handler det også om, hvem der kunne være et mulig videresalg i...
Men de sidste 4-5 kampe har vi jo netop forsøgt at spille meget langs jorden og med langt større boldbesiddelse end tidligere. Mener du seriøst at de B-spillere, der nævnes i denne tråd vil hjælpe på den proces og passe til den spillestil? Holdet skriger efter teknisk dygtige, boldfaste spillere. Vi mangler folk, der kun sjældent lægger en fejlaflevering, og som kan bidrage til vores etablerede spil.

Hvis vi får råd til at hente spillere, så skal det altså være forstærkninger og ikke breddespillere såsom Baba Collins, Mads Laudrup eller Niels Lodberg.
Nej, jeg er enig i at det ikke er alle spillere i denne tråd der i mine øjne har potentialet til vores trup. Men nogen af de spillere jeg selv foreslår (og det skal jeg jo sige ;) ), såsom Uffe Bech, Anders Christiansen og Patrick Mortensen, mener jeg godt kunne gå ind på vores trup og jeg mener sådan set også, at de passer godt til vores spillestil.

Niels Lodberg er en helt anden diskussion, jeg ser ham gerne i AaB for at kunne give forsvaret noget rutine. Vores defensiv ser noget skramp ud når Lasse eller KEP er ude!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 2. maj 2012, 10:58

Mit indspark på Mads Laudrup snakken må være, at jeg synes det er aldeles håbløst at ønske ham til AaB grundet hans store skadesfrekvens. Vi har nok spillere, som døjer med skade og jeg synes bestemt ikke vi har brug for flere. Vi kan ikke tillade os at være kresne, men at signe en kronisk skadet Mads Laudrup ville tangere idioti, da man risikerer at få meget lidt value for money uagtet om han faktisk er god nok. Hvorvidt han er god nok har jeg i øvrigt også min tvivl om - med de få kampe han har spillet er det i mine øjne håbløst at vurdere om han holder stabilt superliganiveau. Kort sagt, ja transfermarkedet er ikke en gavebod for AaB, men det betyder ikke vi bare skal smide de få penge vi har ud af vinduet på en skadet spiller.

Hvis nu vi skal se på de øvrige navne:

Frederik Krabbe: Har i mine øjne ikke superliganiveau og er en 1. divisionspiller. Dog kunne vi godt bruge en type der kan dække både Højreback og midterforsvaret.
Mathias Tauber: Ikke meget bedre end makkeren Krabbe
Niels Lodberg: Lodberg er ingen Cannavaro eller Pique, men han er en solid spiller som får arbejdet gjort og har en god rutine. En midterforsvarer i den bedre ende af skalaen, dog ikke en ønske signing, men nok noget af det bedste vi kan komme i nærheden af økonomisk og vores hold kan godt bruge rutinen.
Uffe Bech: Jo tak, dog har vi nok unge offensive midtbanespilere
Anders Christiansen: Kunne være fedt, da han kan nogle af de ting Würtz ikke magter. Problemet er for mig, at AC nok er for dyr + han desværre har haft problemer med at holde en kamp i Superligaen.
Emil Larsen: Glem det, vi har ikke råd!
Bajram Fetai: Scorer en håndfuld mål på mere eller mindre tilfældige langskudsforsøg. Ser ham dog ikke som bedre end f.eks. Curth. Derudover er han nok for dyr til bare at være en i mængden der skal kæmpe for en plads.
Patrick Mortensen: Nope, det kan i ikke mene. Manden scorede ikke i over et år og han er en yderst begrænset spiller.
Baba Collins: Nej manden har vist igennem de sidste 5-6 år, at han ikke mager at slå igennem i Superligaen.
Brad Rusin: Han kunne måske være et emne. Han har vist gode kvaliteter som stopper og på et bedre hold som vores vil han måske blive et aktiv. Derudover tvivler jeg på, at han er specielt dyr.

Igen, ja gu har vi ikke mange penge så de få vi har skal bruges med største omhu - hvilket i mine øjne betyder man skal holde sig fra åbenlyse nulbonner.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 2. maj 2012, 11:41

Hvis vi skal have en midterforsvarer, så skal det være en boldspillende én af slagsen. Ikke endnu en knokkel-spiller som Niels Lodberg, og det ville være useriøs omgang med de få midler, vi måtte have, hvis vi kaster en kontrakt efter ham. Jeg er helt på linje med Yankee her.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 2. maj 2012, 12:12

thomasjn skrev:Mit indspark på Mads Laudrup snakken må være, at jeg synes det er aldeles håbløst at ønske ham til AaB grundet hans store skadesfrekvens. Vi har nok spillere, som døjer med skade og jeg synes bestemt ikke vi har brug for flere. Vi kan ikke tillade os at være kresne, men at signe en kronisk skadet Mads Laudrup ville tangere idioti, da man risikerer at få meget lidt value for money uagtet om han faktisk er god nok. Hvorvidt han er god nok har jeg i øvrigt også min tvivl om - med de få kampe han har spillet er det i mine øjne håbløst at vurdere om han holder stabilt superliganiveau. Kort sagt, ja transfermarkedet er ikke en gavebod for AaB, men det betyder ikke vi bare skal smide de få penge vi har ud af vinduet på en skadet spiller.

Hvis nu vi skal se på de øvrige navne:

Frederik Krabbe: Har i mine øjne ikke superliganiveau og er en 1. divisionspiller. Dog kunne vi godt bruge en type der kan dække både Højreback og midterforsvaret.
Mathias Tauber: Ikke meget bedre end makkeren Krabbe
Niels Lodberg: Lodberg er ingen Cannavaro eller Pique, men han er en solid spiller som får arbejdet gjort og har en god rutine. En midterforsvarer i den bedre ende af skalaen, dog ikke en ønske signing, men nok noget af det bedste vi kan komme i nærheden af økonomisk og vores hold kan godt bruge rutinen.
Uffe Bech: Jo tak, dog har vi nok unge offensive midtbanespilere
Anders Christiansen: Kunne være fedt, da han kan nogle af de ting Würtz ikke magter. Problemet er for mig, at AC nok er for dyr + han desværre har haft problemer med at holde en kamp i Superligaen.
Emil Larsen: Glem det, vi har ikke råd!
Bajram Fetai: Scorer en håndfuld mål på mere eller mindre tilfældige langskudsforsøg. Ser ham dog ikke som bedre end f.eks. Curth. Derudover er han nok for dyr til bare at være en i mængden der skal kæmpe for en plads.
Patrick Mortensen: Nope, det kan i ikke mene. Manden scorede ikke i over et år og han er en yderst begrænset spiller.
Baba Collins: Nej manden har vist igennem de sidste 5-6 år, at han ikke mager at slå igennem i Superligaen.
Brad Rusin: Han kunne måske være et emne. Han har vist gode kvaliteter som stopper og på et bedre hold som vores vil han måske blive et aktiv. Derudover tvivler jeg på, at han er specielt dyr.

Igen, ja gu har vi ikke mange penge så de få vi har skal bruges med største omhu - hvilket i mine øjne betyder man skal holde sig fra åbenlyse nulbonner.
Det syntes jeg faktisk er fornuftige tanker og jeg kan også godt følge din bekymring ifht Mads Laudrups skadesfrekvens m.m.

Hvis vi skulle følge din tankegang lidt videre mht hvad har vi råd til ifht kvalitet, er der så nogen der ved om der er nogle spillere i 1. divison der kunne være interessante? Kender desværre for lidt til dem pt til at ville udtale mig, men det kunne da være at sub-toppen der har nogle ok spillere der kunne tænke sig at spille i superligaen og som evt kunne styrke os til en fornuftig penge.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. maj 2012, 12:46

Jeg er ret sikker på, at strategien i AaB er, at man udelukkende tager folk ind udefra, som her og nu kan hæve niveauet på holdet. Udviklingsspillere er man fornuftigt nok indstillet på at levere gennem sin egen ungdomsafdeling. Mit gæt er derfor, at skulle der komme tilgang til sommer (hvilket jeg tvivler på - med mindre Lasse Nielsen eller Helenius bliver solgt), vil det være spillere i nærheden af de 30 år.

Alternativt skulle det handle om en spiller med et helt særligt talent, hvor man ikke selv i ungdomssystemet råder over en på samme niveau på den plads - som fx set med Nicolai Larsen. Og med Kasper Kusk, Wichmann og Lucas A til de offensive midtbanepladser, vil der næppe blive plads tilført udenfra kommende talenter på de pladser.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. maj 2012, 16:02

AaBlover4ever skrev: Nej, jeg er enig i at det ikke er alle spillere i denne tråd der i mine øjne har potentialet til vores trup. Men nogen af de spillere jeg selv foreslår (og det skal jeg jo sige ;) ), såsom Uffe Bech, Anders Christiansen og Patrick Mortensen, mener jeg godt kunne gå ind på vores trup og jeg mener sådan set også, at de passer godt til vores spillestil.

Niels Lodberg er en helt anden diskussion, jeg ser ham gerne i AaB for at kunne give forsvaret noget rutine. Vores defensiv ser noget skramp ud når Lasse eller KEP er ude!
De tre Lyngby-drenge du her nævner er jeg sådan set enig i. AC ville faktisk pynte på vores midtbane, hvis Wichmann skrider til sommer. Problemet er selvfølgelig igen at Würtz/Augu sidder på den centrale midt, især eftersom Augu har været horribelt dårlig i midterforsvaret. Bech og Mortensen er begge spændende talenter, men spørgsmålet er om de er bedre end Rolf Toft og Victor Ahlmann.

Jeg synes imidlertid Niels Lodberg er alt for meget Augu/KEP-klon til at det giver mening. Vi har været meget sårbare overfor småspil omkring feltet og i rummet bag midterforsvaret, og derfor har vi - om nogen - brug for en type, der både er hurtig og også komfortabel med at følge med en hængende angriber, når denne falder ned i banen. Problemet har ikke været modstandernes boksangribere, selvom både N'Doye og Larsen har scoret på os. Det kan ske for enhver. Problemet har været de hold, der har udnyttet at vores midterforsvar er alt for stationært - især Horsens, FCM og FCN var gode til dette.

Personligt så jeg hellere en rigtig dygtig højre back, der kan bakke midterforsvaret op og så lidt mere spilletid til Gotfredsen, som jeg ser rigtig stort potentiale i - medmindre vi sælger Lasse, naturligvis. I hvert fald synes jeg ikke vi skal købe flere breddespillere til midterforsvaret, når vores to seneste indkøb til den position dårligt nok får spilletid.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2012, 16:31

Lasse bør da bare smides ud på backen igen og så må vi bruge Gotfredsen noget mere centralt... Lasse har absolut ikke overbevist mig på midten mens jeg synes han rangerer blandt ligaens bedste højre backs.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Narildsen
2. div
2. div
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Narildsen » 3. maj 2012, 02:25

jonas386 skrev:Lasse bør da bare smides ud på backen igen og så må vi bruge Gotfredsen noget mere centralt... Lasse har absolut ikke overbevist mig på midten mens jeg synes han rangerer blandt ligaens bedste højre backs.
Jeg er helt enig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2012, 15:31

Jonas Borring kunne vel også være interessant for os?
Han har måske ikke slået igennem i Herning, men det er vel lige så meget fordi konceptet ikke passer til ham som type. Der er den type fodbold vi spiller nok noget mere hans kop the.
Ydermere vil jeg da mene han er et betydeligt stærkere kort end både Due, Dalsgaard, Lucas og Kusk.

Han kan vel heller ikke kræve det store i løn da han vel næppe er super attraktiv for alle klubber, det er jo ikke meget han har spillet.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 3. maj 2012, 17:44

jonas386 skrev:Jonas Borring kunne vel også være interessant for os?
Han har måske ikke slået igennem i Herning, men det er vel lige så meget fordi konceptet ikke passer til ham som type. Der er den type fodbold vi spiller nok noget mere hans kop the.
Ydermere vil jeg da mene han er et betydeligt stærkere kort end både Due, Dalsgaard, Lucas og Kusk.

Han kan vel heller ikke kræve det store i løn da han vel næppe er super attraktiv for alle klubber, det er jo ikke meget han har spillet.
Tvivler på man får ham til 100.000 kr. om måneden, der skal vel smides tæt på det dobbelt, før han begynder at synes det er spænende. Derudover tror jeg en del klubber vil være obs. på ham, da han tidligere har gjort sig ganske godt bemærket.
Sidst men ikke mindst mener jeg ikke det er midtbanen vi skal have mest fokus på at hente "luksus" ind, der er betydeligt mere brug for det i forsvaret og angrebet.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. maj 2012, 19:23

Hvad skal vi dog med en kantspiller som Borring i det hele taget? Nævnte selv Emil Larsen var et godt, men urealistisk forslag, men det er han fordi der er videresalgspotentiale. Borring kan jeg ikke se vi kan bruge. Vi har finde unge spillere der værd at satse på som vores kanter. Nej vi mangler vel primært på følgende pladser:

Midterforsvarer: Enten en ny styrende stopper eller bredde som er bedre end Pól/Gotfredsen.
Højreback: En højre back som faktisk er højre back og ikke konstant skadet.
Central offensiv midtbane: Vi mangler en central midtbanespiller som er offensivt orienteret. Det behøves ikke nødvendigvis være 10'er typen som kan kan fancy ting, men nærmere en der kan styre spillet og se åbninger offensivt.
Angreb: Vi mangler en kvalificeret makker til Helenius. Vil gerne tro på det sker, men jeg tvivler på Curth nogensinde bliver rigtig god igen, Kayke fungerer ikke rigtigt og Dalsgaard er vores nye all-rounder. Så medmindre Rolf Toft er en coming-man der kan gøre en forskel med det samme bør Helenius have en makker. Hvis Helenius smutter skal vi have en ny første angriber - basta!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2012, 19:35

thomasjn skrev:Hvad skal vi dog med en kantspiller som Borring i det hele taget? Nævnte selv Emil Larsen var et godt, men urealistisk forslag, men det er han fordi der er videresalgspotentiale. Borring kan jeg ikke se vi kan bruge. Vi har finde unge spillere der værd at satse på som vores kanter. Nej vi mangler vel primært på følgende pladser:
Borring kan være med til at løfte niveauet i truppen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. maj 2012, 19:49

jonas386 skrev:
thomasjn skrev:Hvad skal vi dog med en kantspiller som Borring i det hele taget? Nævnte selv Emil Larsen var et godt, men urealistisk forslag, men det er han fordi der er videresalgspotentiale. Borring kan jeg ikke se vi kan bruge. Vi har finde unge spillere der værd at satse på som vores kanter. Nej vi mangler vel primært på følgende pladser:
Der er jeg sgu lodret uenig. Ser ikke Borring som en spiller de gør sine medspillere bedre eller som en der går ind og tager ansvar. Derudover tvivler jeg på, at vi har pengene og hvis vi har dem bør de ikke bruges på en spiller til en kantplads, hvor vi er ok besat. Hvis vi manglede kanter havde Rolfe heller aldrig fået lov at smutte.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. maj 2012, 19:49

jonas386 skrev:
Der er jeg sgu lodret uenig. Ser ikke Borring som en spiller de gør sine medspillere bedre eller som en der går ind og tager ansvar. Derudover tvivler jeg på, at vi har pengene og hvis vi har dem bør de ikke bruges på en spiller til en kantplads, hvor vi er ok besat. Hvis vi manglede kanter havde Rolfe heller aldrig fået lov at smutte.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga

Indlæg af Jacob » 4. maj 2012, 08:44

Midterforsvarer: Enten en ny styrende stopper eller bredde som er bedre end Pól/Gotfredsen.
Højreback: En højre back som faktisk er højre back og ikke konstant skadet.
Central offensiv midtbane: Vi mangler en central midtbanespiller som er offensivt orienteret. Det behøves ikke nødvendigvis være 10'er typen som kan kan fancy ting, men nærmere en der kan styre spillet og se åbninger offensivt.
Angreb: Vi mangler en kvalificeret makker til Helenius. Vil gerne tro på det sker, men jeg tvivler på Curth nogensinde bliver rigtig god igen, Kayke fungerer ikke rigtigt og Dalsgaard er vores nye all-rounder. Så medmindre Rolf Toft er en coming-man der kan gøre en forskel med det samme bør Helenius have en makker. Hvis Helenius smutter skal vi have en ny første angriber - basta!
Hvis vi skal kigge på din liste med de briller, at vi stort set ingen penge har(hader det selv, men det er nok virkeligheden), så kan der vel realistisk kun ske den ændring at Pól (der har kontraktudløb nu til sommer) bliver erstattet af f.eks. Niels Lodberg på fri transfer.

Resten sker der vist kun noget på hvis vi sælger spillere.
Højre back: Så længe Bøgelund er i truppen (skadet eller ej) og hæver løn sker der intet indkøb her. Dalsgaard og evt Lasse/PK må dække den plads.
Central offensiv midt: Nok næppe sandsynligt, da man vil kunne sætte Wichmann, Nicolai Thomsen eller f.eks. Kusk/Lucas der, såfremt man virkelig vælger at man vil spille med en sådanne (har ikke ligefrem været det vi har gjort mest i, da Würtz og Augu nok forsætter som den foretrukne konstellation).
Angreb: Intet salg = intet køb. Kun et salg af Helenius vil gøre, at man muligvis (langt fra sikkert) vil kigge på om man kan finde noget andet. Et salg af enhver af de andre angribere vil næppe medføre et indkøb.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 4. maj 2012, 09:03

Det vi mangler er forstærkning til forsvaret. Gerne en midterforsvar med rutine og nogenlunde teknisk niveau. Så kan LN ryge ud på backen, eller KEP kan ryge på bænken. Derudover synes jeg, vi mangler en stabil offensiv spiller der leverer hver gang, men den slags spillere hænger jo ikke på træerne og er sikkert heller ikke billige. Denne spiller kan enten være angriber eller kantspiller. Borring er et interessant bud, ellers kunne Absalonsen også være et glimrende bud, men de er nok også for dyre, hvis ikke der sker noget nyt på den finansielle front.

Låst