Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Maglau » 21. mar 2012, 19:57

Quentin T skrev:
Maglau skrev:
Yankee skrev:Det virker ganske rigtigt oplagt, ja. Især hvis vi taler topklubber som Liverpool, Inter, Arsenal eller lignende - for så er hans 18-års-fødselsdag i september ganske afgørende således at han kan være "home-grown" i fremtiden. For Ajax betyder dette ikke det store, men timingen virker på alle måder optimal til sommer.

Personligt synes jeg stadig et salg er oplagt. Lucas er endnu ikke god nok til at være en stamspiller hos os, og vi kan ikke vide hvad det vil gøre hans udvikling at sidde på bænken eller - gud forbyde det - få en skade. Kan vi få 8-10 millioner for en indskiftningsspiller kan vi ikke tillade os at sige nej. Langsigtede, usikre satsninger er der ikke plads til i øjeblikket.
Jeg har hørt en fugl synge om at begrebet: Største salgsobjekt siden Grønkjær" tages rimeligt bogstaveligt. At man ikke en gang pt gider svare på henvendelser der ligger under 20 mio. AaBs udspil er i 30+ klassen. Om det lykkes eller ej er en anden sag, men 8-10 mio fuldstændig hen i vejret når Victor Fischer gik for 10 uden at være i nærheden af FCMs første hold. Lucas er fast mand i foråret og har været med ligalandsholdet.
Voldsomt rygte. Som markedet er pt i Europa er en 20+ handel fuldstændig i urealistisk i min optik. At Lucas har spillet godt og vel halvdelen af vores kampe det seneste år samt fået en fribillet til Thailand med ligalandsholdet kaster næppe 20-30 mio af sig.
Aldrig har klimaet på markedet for transfers da været mere gunstig for en 25-30 mio kr handel af for en 17 årig spiller end nu.
Lige nu er talenter det nye sort, prisen på de største talenter i verden har aldrig været højere og den overstiger langt deres reelle her og nu værdi. De er alle værdisat efter en forventning om næsten lodret udviklingskurve, de næste 3-5 år. Alle leder efter den nye Messi.

Neymar 20 år pris 450 mio
Eden Hazard 20 år pris 300 mio
Mario Götze 20 år 300 mio
Jordan Hendersson 21 år 180 mio
Eriksen 19 år 160-200 mio
Shaquiri 21 år 100 mio (scoop)

Der ingen af de ovennævnte der er i nærheden af at være de beløb værd lige nu, men det viser at de store klubber helelre vil købe ind i fremtiden end her og nu køb. Jeg sammenligner slet ikke disse spilleres kunden med Lucas men det viser at exceptionelt talent er eftertragtet og det mener jeg Lucas har pga habs drible kunden og speed.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Quentin T » 21. mar 2012, 20:18

Maglau skrev:
Quentin T skrev:
Maglau skrev:
Yankee skrev:Det virker ganske rigtigt oplagt, ja. Især hvis vi taler topklubber som Liverpool, Inter, Arsenal eller lignende - for så er hans 18-års-fødselsdag i september ganske afgørende således at han kan være "home-grown" i fremtiden. For Ajax betyder dette ikke det store, men timingen virker på alle måder optimal til sommer.

Personligt synes jeg stadig et salg er oplagt. Lucas er endnu ikke god nok til at være en stamspiller hos os, og vi kan ikke vide hvad det vil gøre hans udvikling at sidde på bænken eller - gud forbyde det - få en skade. Kan vi få 8-10 millioner for en indskiftningsspiller kan vi ikke tillade os at sige nej. Langsigtede, usikre satsninger er der ikke plads til i øjeblikket.
Jeg har hørt en fugl synge om at begrebet: Største salgsobjekt siden Grønkjær" tages rimeligt bogstaveligt. At man ikke en gang pt gider svare på henvendelser der ligger under 20 mio. AaBs udspil er i 30+ klassen. Om det lykkes eller ej er en anden sag, men 8-10 mio fuldstændig hen i vejret når Victor Fischer gik for 10 uden at være i nærheden af FCMs første hold. Lucas er fast mand i foråret og har været med ligalandsholdet.
Voldsomt rygte. Som markedet er pt i Europa er en 20+ handel fuldstændig i urealistisk i min optik. At Lucas har spillet godt og vel halvdelen af vores kampe det seneste år samt fået en fribillet til Thailand med ligalandsholdet kaster næppe 20-30 mio af sig.
Aldrig har klimaet på markedet for transfers da været mere gunstig for en 25-30 mio kr handel af for en 17 årig spiller end nu.
Lige nu er talenter det nye sort, prisen på de største talenter i verden har aldrig været højere og den overstiger langt deres reelle her og nu værdi. De er alle værdisat efter en forventning om næsten lodret udviklingskurve, de næste 3-5 år. Alle leder efter den nye Messi.

Der ingen af de ovennævnte der er i nærheden af at være de beløb værd lige nu, men det viser at de store klubber helelre vil købe ind i fremtiden end her og nu køb. Jeg sammenligner slet ikke disse spilleres kunden med Lucas men det viser at exceptionelt talent er eftertragtet og det mener jeg Lucas har pga habs drible kunden og speed.
Min pointe er blot, at Lucas har været en del af et sløjt hold i en ringe liga, hvor han på ingen måde har haft en dominerende rolle. Derfor skal der sælges på 10 mio. Specielt set i lyset af FCM kun hentede 10 mio på Fischer.
Savner Strandli!

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 21. mar 2012, 20:55

Quentin T skrev:
Maglau skrev:
Quentin T skrev:
Maglau skrev:

Min pointe er blot, at Lucas har været en del af et sløjt hold i en ringe liga, hvor han på ingen måde har haft en dominerende rolle. Derfor skal der sælges på 10 mio. Specielt set i lyset af FCM kun hentede 10 mio på Fischer.
Heldigvis virker det til at AaB der sidder med beslutning har mere indsigt end dig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 21. mar 2012, 21:12

Quentin T skrev:
Maglau skrev:
Quentin T skrev:
Maglau skrev:

Så at Lucas har fået spilletid, heraf nogle kampe fra start, samt været udtaget til ligalandsholdet og fået spilletid på det, det er faktisk ikke noget der trækker op, for ligaen er dårlig? Hvilket hold var det Fischer spillede på og i hvilken liga, derudover, hvilket landshold er han en del af? Du kan vel godt selv se det er fuldkommen sort at du faktisk taler Lucas ned, når han spiller i den bedste danske liga, har været udtaget og fået spilletid på ligalandsholdet, når du mener FCM kun hentede 10 millioner på Fischer, hvad er det Fischer har vist mere i forhold til Lucas? har han spillet i en helt igennem fantastisk ungdoms turnering eller hvad er det?

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div

Indlæg af Quentin T » 21. mar 2012, 21:29

jydenfranord skrev:
Quentin T skrev:
Maglau skrev:
Quentin T skrev:
Maglau skrev:

Så at Lucas har fået spilletid, heraf nogle kampe fra start, samt været udtaget til ligalandsholdet og fået spilletid på det, det er faktisk ikke noget der trækker op, for ligaen er dårlig? Hvilket hold var det Fischer spillede på og i hvilken liga, derudover, hvilket landshold er han en del af? Du kan vel godt selv se det er fuldkommen sort at du faktisk taler Lucas ned, når han spiller i den bedste danske liga, har været udtaget og fået spilletid på ligalandsholdet, når du mener FCM kun hentede 10 millioner på Fischer, hvad er det Fischer har vist mere i forhold til Lucas? har han spillet i en helt igennem fantastisk ungdoms turnering eller hvad er det?
På ungdomslandsholdene har Fischer vist, at han kan gå ind og "eje" en kamp og være altdominerende (tjek i øvrigt Sønderhofs statistik). Præstationerne på u-landsholdene vægter højt, når checkhæftet skal op. At Lucas har fået spilletid i 10-15 superligakampe får ikke prisen til at stige fra 10 mio til 20 mio. Jeg håber da en klub vil smide 20-30 mio for ham, men ser det ikke som realistisk pt.
Jeg håber, at Lucas tager et år mere for os, hvor han bliver fast kreatør i vores offensiv og viser at han kan være dominerende. Hvis det kan give en 8-10 mål og 8-10 oplæg, så nærmere vi os en Grønkjær-pris.
Savner Strandli!

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div

Indlæg af Quentin T » 21. mar 2012, 21:33

Maglau skrev:
Sønderhof skrev:
Maglau skrev:

Hvis der er noget der er helt hen i vejret, så er det den logik jeg har fremhævet i dit indlæg.

Fischer og Lucas er jævnaldrene. Ajax vælger at hente Fischer sidste sommer. De kunne også have forsøgt at hente Lucas, men det er der ikke noget der tyder på de har gjort. Hvorfor?: fordi man har vurderet at Fischer er et større talent. Siden da har Lucas spillet en lille smule for os, og har vist sit store potentiale i glimt.

Sammenligner man de tos statistik for u-landsholdene, er der vist ingen tvivl om hvem af dem der, hvis ikke er det største talent, så pt er den klart bedste af de to:
Fischer: 39/24
Lucas: 30/3

Fischer har, de gange jeg har set ham spille, haft en en lidt mere offensiv rolle end Lucas, men han er ikke en targetman, så det er ikke forklaringen.

Fischer var muligvis ikke i nærheden af FCM 1. hold da de hentede ham, men det var Lucas altså heller ikke på vores på det givne tidspunkt.

Når alt det ovenstående er sagt, skal det siges at jeg mener FCM umiddelbart har lavet en usædvanlig dårlig handel (medmindre de har voldsomme videresalgsklausuler), så derfor tror og mener jeg at vi skal have mere for Lucas. +20 synes jer er fair. Også taget i betragning af at det er dårlige tider på mange måder.
Nu ved vi ikke om de rent faktisk forsøgte at hente Lucas på samme tid som Fischer eller om de overhovedet vidste hvem han var.
Såvidt jeg ved fik Lucas sin debut i marts 2011, mens Fischer skiftede til Ajax i forår/sommeren 2011, så Lucas var i den grad en del af 1 holdet i AaB, mens Fischer spillede junior bold i FCM.
Frit fra hukommelsen; Ajax købte allerede Fischer om vinteren 2011. Han skiftede så først et halvt år senere.
Savner Strandli!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 21. mar 2012, 21:39

Quentin T skrev: På ungdomslandsholdene har Fischer vist, at han kan gå ind og "eje" en kamp og være altdominerende (tjek i øvrigt Sønderhofs statistik). Præstationerne på u-landsholdene vægter højt, når checkhæftet skal op. At Lucas har fået spilletid i 10-15 superligakampe får ikke prisen til at stige fra 10 mio til 20 mio. Jeg håber da en klub vil smide 20-30 mio for ham, men ser det ikke som realistisk pt.
Jeg håber, at Lucas tager et år mere for os, hvor han bliver fast kreatør i vores offensiv og viser at han kan være dominerende. Hvis det kan give en 8-10 mål og 8-10 oplæg, så nærmere vi os en Grønkjær-pris.
Igen, måske er jeg dum, men jeg har meget svært ved at forstå det er mere positivt at spille mod jævnaldrene og vise man er god der, fremfor at spille mod voksne der gennem flere år har levet af at spille fodbold. Hvis jeg skulle købe en spiller ville jeg da hellere vurdere en ung spiller på de kampe han har haft på højest mulige plan. At han har været udtaget til liga landsholdet skøjter du også let hen over. For mig må det alt andet end lige have en ret stor betydning.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. mar 2012, 21:49

jydenfranord skrev:
Igen, måske er jeg dum, men jeg har meget svært ved at forstå det er mere positivt at spille mod jævnaldrene og vise man er god der, fremfor at spille mod voksne der gennem flere år har levet af at spille fodbold. Hvis jeg skulle købe en spiller ville jeg da hellere vurdere en ung spiller på de kampe han har haft på højest mulige plan. At han har været udtaget til liga landsholdet skøjter du også let hen over. For mig må det alt andet end lige have en ret stor betydning.
Pointen er, at Fischer var en kæmpe profil på alle U-hold, blandt andet U/17-landsholdet, hvor Lucas ofte varmede bænken. Desuden er det jo ingen kvalitet i sig selv at spille Superliga, hvis man kun holder 60 minutter og spiller lige så rædderligt som Lucas gjorde i mandags.

Lucas har ikke lang tid tilbage af sin kontrakt og mangler stadig at bevise en hel del på højeste niveau. Derfor ville 10 millioner kroner være en rigtig flot pris (det var altså mere end vi fik for både Silberbauer og Enevoldsen).

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div

Indlæg af Quentin T » 21. mar 2012, 21:50

jydenfranord skrev:
Quentin T skrev: På ungdomslandsholdene har Fischer vist, at han kan gå ind og "eje" en kamp og være altdominerende (tjek i øvrigt Sønderhofs statistik). Præstationerne på u-landsholdene vægter højt, når checkhæftet skal op. At Lucas har fået spilletid i 10-15 superligakampe får ikke prisen til at stige fra 10 mio til 20 mio. Jeg håber da en klub vil smide 20-30 mio for ham, men ser det ikke som realistisk pt.
Vi må nok erkende, vi ikke ser ens på det. Jeg vægter helt klart gode præstationer til u-vm og u-em højere end at have været med (på afbud) det danske ligalandshold til Thailand, hvor vi møder diverse obskure C-nationer. Det var en stor cadeau til Lucas og en anerkendelse af hans talent fra Morten Olsens side, men jeg tvivler på, at det er noget som europæisk topklubber hiver det store checkhæfte op for.
Men jeg æder gerne mine ord, når vi sælger giraffen for 30 mio til sommer :)
Savner Strandli!

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div

Indlæg af Quentin T » 21. mar 2012, 21:56

Yankee skrev:
jydenfranord skrev:
Pointen er, at Fischer var en kæmpe profil på alle U-hold, blandt andet U/17-landsholdet, hvor Lucas ofte varmede bænken. Desuden er det jo ingen kvalitet i sig selv at spille Superliga, hvis man kun holder 60 minutter og spiller lige så rædderligt som Lucas gjorde i mandags.

Lucas har ikke lang tid tilbage af sin kontrakt og mangler stadig at bevise en hel del på højeste niveau. Derfor ville 10 millioner kroner være en rigtig flot pris (det var altså mere end vi fik for både Silberbauer og Enevoldsen).
Jeg er meget enig. Tror også at vi får Lucas' og vores egen skyld vi skal droppe hypen en smule. Næsten alle hans optrædener har lignet den i mandags, hvor han funkler i et par situationer og ellers er ganske anonym. I øvrigt ganske forventeligt af en spiller i hans alder. Han kan endnu ikke styre en offensiv. Giv drengen ro til at lave fejl og lære af dem, i stedet for at smide vandvittige prisskilte på ham.
Savner Strandli!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2012, 23:53

Yankee skrev:

Det mener jeg nu ikke er rigtigt. Jeg er ret overbevist om at Lucas var mindst lige så stor en "stjerne" på U17 landsholdet som Fischer, før hans uheldige skade og det efterfølgende formdyk under vm slutrunden.

Jeg er enig i at Fischer bør være en mere eftertragtet spillertype, fordi han er målscorer... han er jo nærmest Jon Dal med teknik! Jeg tror Fischer bliver en stor spiller, men det tror jeg sandelig også Lucas gør, og rent teknisk er hans potentiale jo nærmest uhørt for en dansk spiller. Men når det gælder en evt. salgspris sammenlignet med prisen på Fischer, så skal man jo også huske på at Fischer blev handlet som en MEGET ung spiller, mens Lucas vil være tæt på at være 18 hvis han sælges til sommer... det må altså alt andet lige også have betydning for prisen at man har set ham fortsætte sin udvikling, og også kunne begå sig på seniorniveau.

Jeg håber stadig at han er hos os et år eller to endnu, selv om det så skulle betyde at der bliver solgt andre spillere til sommer - for sælges, det skal der med garanti, og sikkert også mere end én spiller.

Men hvor er det positivt hvordan vi nu faktisk HAR spillere som er salgsobjekter, og endda en del af dem. I sommerens vindue er det nok især Lucas, Helenius og Lasse som er spil, måske sammen med Rolfe og måske Blaabjerg, men også Dalsgård og måske Nicolai Larsen kunne være salgsobjekter i den nærmeste fremtid, og der kommer vel flere nedefra.

Jeg synes det er fantastisk, og ville ønske man havde sadlet om lidt før. Tænk hvis der BÅDE var den flok talenter vi har nu, og samtidig penge i kassen...

Apehunter
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Messi

Indlæg af Apehunter » 25. maj 2012, 11:09

Der er bestemt ingen chance for, at vi kan få 10 mio. kr. for Lucas.
Han er først ved at etablere sig som fast spiller på holdet og i langt de fleste superliga klubber ville han på nuværende tidspunkt være langt fra startopstillingen.

Bliv nu lige lidt realistisk priserne er ikke høje i disse tider

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 25. maj 2012, 11:17

Den eneste måde vi får 10 mil. For Lucas A. på,er ved at FCM genansætter Jens Ø. og lade ham købe ind.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Shrug
1. div
1. div

Indlæg af Shrug » 25. maj 2012, 12:00

I forhold til Fischer vs. Lucas debatten, så er der ingen tvivl om at Lucas er et kæmpe talent og nok skal blive en formiddabel spiller, men som jeg har forstået det på folk, der så Fischer dengang han spillede i Danmark så var han et niveau eller to over hans jævnalderende. Et talent udover det sædvanlige. Og det er vel også det han viser nu i Ajax efter en skadespause i efteråret.

Kunne være fedt, hvis Lucas Andersen fik smidt noget kød på rammen og så blev i AaB i en to år endnu :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jun 2012, 17:04

http://nordjyske.dk/nyheder/lucas-skal- ... e87/2/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Umiddelbart en fornuftig løsning hvis det lykkes at sælge Lucas, da han endnu ikke er en nøglespiller (men måske er det en stor dumhed at der er meldt ud at der skal sælges for
5 mio. kr., det kan en købende klub naturligvis anvende i en forhandlingssituation).

Når det er sagt kan jeg imidlertid se flere problematikker i forhold til et evt. salg.
Lucas har spillet meget i foråret, det er ret imponerende at han stort set har været stamspiller i en alder af 17 år! Men når det positive er sagt så er det meget problematisk at han ikke har spillet særlig godt, det er tydeligt at han har potentialet, men han har svært ved at vise det i kampene.

Der har sikkert været scouts til stede i alle forårets kampe for at vurdere Lucas, desværre har han ikke leveret overbevisende præstationer. Det tydeligste eksempel må for mange være udekampen mod Køge hvor Ajax´cheftræner drog til det ydmyge Herfølge Stadion for personligt selv at scoute Lucas. Her spillede hele holdet inkl. Lucas en rædderlig kamp.

Lucas er stadigvæk ung men det kan virkelig ærgre at det kun er i korte glimt at han viser sit store potentiale. Jeg har mange gange i foråret ærgret mig over at Lucas der er så god en dribler spiller alt for meget på det sikre i form af tværpasninger og afleveringer bagud. Han har et fantastisk drive og gode driblinger, men det kommer desværre ikke til syne i kampene da han virker nervøs for at udfordre modstanderne.
Selvfølgelig er "fejlraten" relativ høj for en dribler, det var den også for B. Laudrup og Grønkjær, men for mig at se har det været tydeligt at Lucas er præget af situationen (hvilket han også selv har indrømmet).

Måske er en anden forklaring at Lucas ikke passer ind på holdet, da han vel ret beset passer bedst som en "fri 10´er" uden for mange defensive pligter.
Ligeledes tror jeg også at han vil passe meget bedre ind på et hold der spiller bedre teknisk fodbold. Tror faktisk at han ville kunne blive rigtig god hvis han skifter til Nordsjælland, da deres tekniske offensive 4-3-3 tilgang nok vil passe rigtig godt til ham.

Lucas har i mange år været udråbt til noget særligt (også af Lynge), men det sværeste step for en talentfuld spiller er overgangen fra ynglinge/junior tiden til seniorfodbold. Kan godt frygte om han har det der skal til, på det seneste er han også blevet overhalet af f.eks. Lyngbys
Uffe Bech.

Fortiden rummer eksempler på andre store talenter der gik helt i stå ved overgangen til seniorfodbold. Rune Lind (blev overhalet af Duncan), Dennis Cagara, Kenny Thorup, Mads Beierholm, Tom Christensen (angriber fra agf) mv. var alle udråbt til fantastiske talenter, men fælles for dem kunne de ik overføre deres åbenlyse talent til seniorfodbold.
Jeg håber ikke at Lucas er den næste i denne række...

Mr9001
1. div
1. div

Indlæg af Mr9001 » 3. jun 2012, 12:11

Selvfølgelig er det realistisk at vi kan få 10 mio. eller meget mere for Lucas. Han er hypet og bare det han som yngste mand nogensinde blev udtaget til ligalandsholdet betyder meget for prisen. Samtidig er det reelt guld for et hold at få en 17 årig da det vil kunne betyde han kan betragtes som 1 af deres egne unge spillere. Bliver han er muligheden jo også at han får slået igennem i suppen efter et tilløb og tilvænning som det første halve år kan betegnes.

Om der så er bud efter ham og Lynge får det han gerne vil er en anden sag. Reelt behøves der jo ikke at blive solgt i dette vindue....det kan jo være i næste vindue. Hvem ved om Kusk på det tidspunkt er vores varmeste transfernavn?

Mr9001
1. div
1. div

Indlæg af Mr9001 » 3. jun 2012, 12:11

Selvfølgelig er det realistisk at vi kan få 10 mio. eller meget mere for Lucas. Han er hypet og bare det han som yngste mand nogensinde blev udtaget til ligalandsholdet betyder meget for prisen. Samtidig er det reelt guld for et hold at få en 17 årig da det vil kunne betyde han kan betragtes som 1 af deres egne unge spillere. Bliver han er muligheden jo også at han får slået igennem i suppen efter et tilløb og tilvænning som det første halve år kan betegnes.

Om der så er bud efter ham og Lynge får det han gerne vil er en anden sag. Reelt behøves der jo ikke at blive solgt i dette vindue....det kan jo være i næste vindue. Hvem ved om Kusk på det tidspunkt er vores varmeste transfernavn?

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 3. jun 2012, 15:15

Mr9001 skrev:Selvfølgelig er det realistisk at vi kan få 10 mio. eller meget mere for Lucas. Han er hypet og bare det han som yngste mand nogensinde blev udtaget til ligalandsholdet betyder meget for prisen. Samtidig er det reelt guld for et hold at få en 17 årig da det vil kunne betyde han kan betragtes som 1 af deres egne unge spillere. Bliver han er muligheden jo også at han får slået igennem i suppen efter et tilløb og tilvænning som det første halve år kan betegnes.

Helt enig og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Lucas ryger i dette vindue og til ikke til under 2,5 mio euro. Dertil er der simpelthen for meget hype omkring ham.
AaB - BIF 13/4 2014

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jun 2012, 15:53

Mr9001 skrev:Selvfølgelig er det realistisk at vi kan få 10 mio. eller meget mere for Lucas. Han er hypet og bare det han som yngste mand nogensinde blev udtaget til ligalandsholdet betyder meget for prisen. Samtidig er det reelt guld for et hold at få en 17 årig da det vil kunne betyde han kan betragtes som 1 af deres egne unge spillere. Bliver han er muligheden jo også at han får slået igennem i suppen efter et tilløb og tilvænning som det første halve år kan betegnes.

Der skal sælges i dette vindue, næste vindue ligger ikke i dette regnskabsår, og selv om man i princippet vel godt kunne sælge inden vinduet starter, så er jeg sikker på at det bliver i sommer der skal sælges.

Men hvem/hvor mange det så er man regner med at sælge, er et godt spørgsmål. Jeg er kommet til at undre mig en smule over hvorfor Lynge meldte ud at man regner med et mindre million underskud, såfremt der sælges spillere for 5 mio. - hvorfor så præcist et tal, medmindre udmeldingen er så forsigtig at det er et tal man kender i forvejen, det kunne eventuelt være salgsprisen på Jacob Barrett måske? Mon ikke man forlængst er enige med Juve...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jun 2012, 16:03

Det har været ret lækkert med al den hype om Lucas, han er uden tvivl et af nordens største talenter men prisen stiger lidt ekstra når der kommer noget hype.

Frederikshavneren, de fleste scouts er ikke tabt bag en vogn, de kan sagtens læse spille, hvad for en spilletype han er, hans alder og holdets taktik, modstanderens og hvad det betyder for hvad han viser på banen. Lucas glimter stadig ind i mellem, særligt i forhold til alderen, og dem der er ude efter ham køber ham heldigvis for talentet og ikke hvor 1.holds klar han er nu. PS. med et smil i øjet vil jeg anbefale dig nogle lykkepiller hvis du vil holde med AaB i fremtiden, vi kommer ikke til at anlægge en fcn, og der findes ikke en særlig opskrift til succes, særligt ikke i dansk fodbold, fcn kan sagtens ligge og spille om nedrykning om et år eller to, ligesom de iøvrigt gjorde forrige år.

Jesper, det lød nærmest som om Juve havde forhandlet færdig med AaB først på foråret efter hans træning dernede. Mon ikke de bare lige trækker en skuffe frem med hans kontrakt når vinduet åbner. Penge mangler de i hvert fald ikke til at hente store talenter rundt omkring.

Besvar