Aldrig har klimaet på markedet for transfers da været mere gunstig for en 25-30 mio kr handel af for en 17 årig spiller end nu.Quentin T skrev:Voldsomt rygte. Som markedet er pt i Europa er en 20+ handel fuldstændig i urealistisk i min optik. At Lucas har spillet godt og vel halvdelen af vores kampe det seneste år samt fået en fribillet til Thailand med ligalandsholdet kaster næppe 20-30 mio af sig.Maglau skrev:Jeg har hørt en fugl synge om at begrebet: Største salgsobjekt siden Grønkjær" tages rimeligt bogstaveligt. At man ikke en gang pt gider svare på henvendelser der ligger under 20 mio. AaBs udspil er i 30+ klassen. Om det lykkes eller ej er en anden sag, men 8-10 mio fuldstændig hen i vejret når Victor Fischer gik for 10 uden at være i nærheden af FCMs første hold. Lucas er fast mand i foråret og har været med ligalandsholdet.Yankee skrev:Det virker ganske rigtigt oplagt, ja. Især hvis vi taler topklubber som Liverpool, Inter, Arsenal eller lignende - for så er hans 18-års-fødselsdag i september ganske afgørende således at han kan være "home-grown" i fremtiden. For Ajax betyder dette ikke det store, men timingen virker på alle måder optimal til sommer.
Personligt synes jeg stadig et salg er oplagt. Lucas er endnu ikke god nok til at være en stamspiller hos os, og vi kan ikke vide hvad det vil gøre hans udvikling at sidde på bænken eller - gud forbyde det - få en skade. Kan vi få 8-10 millioner for en indskiftningsspiller kan vi ikke tillade os at sige nej. Langsigtede, usikre satsninger er der ikke plads til i øjeblikket.
Lige nu er talenter det nye sort, prisen på de største talenter i verden har aldrig været højere og den overstiger langt deres reelle her og nu værdi. De er alle værdisat efter en forventning om næsten lodret udviklingskurve, de næste 3-5 år. Alle leder efter den nye Messi.
Neymar 20 år pris 450 mio
Eden Hazard 20 år pris 300 mio
Mario Götze 20 år 300 mio
Jordan Hendersson 21 år 180 mio
Eriksen 19 år 160-200 mio
Shaquiri 21 år 100 mio (scoop)
Der ingen af de ovennævnte der er i nærheden af at være de beløb værd lige nu, men det viser at de store klubber helelre vil købe ind i fremtiden end her og nu køb. Jeg sammenligner slet ikke disse spilleres kunden med Lucas men det viser at exceptionelt talent er eftertragtet og det mener jeg Lucas har pga habs drible kunden og speed.