Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 3. jun 2012, 12:18

Mr9001 skrev:Jeg er enige i manges betragtninger om en ny højre back men der er dog ting der taler imod:

# Der er en teoretisk mulighed for at Bøge ikke er skadet og dermed en super back. Hertil kommer at han sansynligvis har en giftig løn som gør at der kan hentes en kvalitetsback når han stopper i klubben.

# Det tyder meget på at AaB er ude efter en midterforsvar med potentiale. Det kunne jo være en mulighed at Butcher/Thelander overtager Lasse Nielsens plads i midterforsvaret således at Lasse kan spille backen når Bøge ikke er klar. Jeg syntes faktisk at Lasse Nielsen har spillet sine bedste kampe på backen og meget tæt på en af de bedste backer i SUPPEN.

Det er vanvittigt at AaB ifølge flere medier er i hård konkurrence med Randers om Butcher.....Hvem i verden vil vælge Randers frem for AaB???????? :S
Det kunne absolut godt være en løsning, da Lasse som back også giver noget ekstra offensivt. Der hvor min store bekymring er, at vi så står med KEP som styrmand i midterforsvaret, hvilket jeg ikke ser ham som moden nok til. Derfor skulle der nok nærmere hentes en rutineret stopper, hvis en sådan kan findes billigt, der kan fortælle KEP hvor han skal placere sig hvornår.

Dog skal der helt klart ske et eller andet på den back. Jeg tror simpelthen ikke længere et sekund på, at Bøge nogensinde kommer i gang igen. Så står vi med Patrick som for det meste spiller alibibold og af mærkelige grunde faktisk gør det bedre på venstre end på højre back selvom han er mest højrebenet. Ellers har vi vores fattigmands Rommedahl (Dalsgaard) og jeg synes sådan set, at eksperimentet med ham som back var en oplagt ide, men jeg tvivler på han slår igennem som back.

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Indlæg af 0542 » 4. jun 2012, 10:12

Søgaard skrev:Tror ikke Lyngby er totalt tabt bag en vogn, så mon ikke de kræver en del i transfer for både Bech og AC?

Ser self. også hellere at man bruger penge på typer som de 2 og Thelander (han er så på fri, så sæt i gang Lynge), hvor der er mulighed for videresalg og udvikling, men tror bare ikke rigtig på der bliver brugt penge på transfers. Selv ikke ved et Lucas salg på 8-10 mill... Der er for dårlig signalværdi i det, og vi har ikke brug for flere problemer på den front.

/Søgaard
Jeg har tidligere arbejdet sammen med Uffe's far - og ved at han ikke vil overveje at tage til Nordjylland. Tror naermere det bliver udlandet hvis han vaelger at forlade Lyngby.
Mvh
0542

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jun 2012, 22:02

En tanke - grim indrømmet.

FCN sælger Andreas Bjelland. De skal bruge en flyvefærdig spiller i forsvaret, som skal lidt med en bold. Det må gerne være en dansker, en med europæisk erfaring og gerne i nærheden af det danske landshold. Der står vel - hvis danskeren skal opfyldes - enten mellem Lasse Nielsen eller Martin Albrechtsen.

Hvis de står og byder 5-8 millioner for Lasse, så skal Lynge vel sælge ? OG hold nu inde med det pis om ikke at sælge til konkurrenterne. Hvis vi kan gøre en god handel og finde en erstatning og sætte penge i banken, så er det vel målet.

Hvis jeg var FCN ville jeg sende bud af sted efter Lasse. Om Lasse eller AaB vil ved jeg ikke, men det kunne godt ligne løsningen for FCN.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. jun 2012, 22:07

Lasse er ikke boldsikker nok til at erstatte Bjelland. De skal bruge en boldspillende forsvar for at det skal passe med systemet... Tror nærmere på en udlænding med rutine.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. jun 2012, 22:15

FlæskeFrank skrev:En tanke - grim indrømmet.

FCN sælger Andreas Bjelland. De skal bruge en flyvefærdig spiller i forsvaret, som skal lidt med en bold. Det må gerne være en dansker, en med europæisk erfaring og gerne i nærheden af det danske landshold. Der står vel - hvis danskeren skal opfyldes - enten mellem Lasse Nielsen eller Martin Albrechtsen.

Hvis de står og byder 5-8 millioner for Lasse, så skal Lynge vel sælge ? OG hold nu inde med det pis om ikke at sælge til konkurrenterne. Hvis vi kan gøre en god handel og finde en erstatning og sætte penge i banken, så er det vel målet.

Hvis jeg var FCN ville jeg sende bud af sted efter Lasse. Om Lasse eller AaB vil ved jeg ikke, men det kunne godt ligne løsningen for FCN.
Udmeldingerne fra FCN er gået på at man allerede har afløseren for Bjelland klar i form af Ivan Runje, som man hentede ind i januars transfervindue. Har dog ikke rigtigt set ham spille, men lyder til at de har været meget tilfreds med hans præstationer indtil videre. Skulle de dog bestemme sig for at de trænger til forstærkning i midterforsvaret, så ville jeg da også forvente at Lasse var aktuel - i hvert fald hvis man kigger på emner i Superligaen. Det samme ville en Sviatchenko vel egentlig være, hvis ikke det var pga. en meget høj pris, som inder-millionerne vel fortsat tillader på heden.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2012, 00:59

Michael Jakobsen er, imo, det mest oplagte bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 5. jun 2012, 09:34

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... b-comeback" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja man kan vel drømme... Efter et salg af Lucas :thumbsup:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. jun 2012, 20:53

Hvad med vores gamle lejesvend Besart Berisha? Han har tidligere haft succes under Kent og render nu rundt i Australien, hvorfor han måske ikke trækker den fede hyre eller kan trække det vild på transferbudgettet at hente. Eneste udfordring er måske, at der vidst var en kontrovers med KEP sidst Berisha var i Horsens. Aner dog ikke hvor stor den er og, at to spillere en gang har været oppe at toppes udelukker ikke, at de kan spille på hold sammen i fremtiden. Se bare Søren P og Tøffe, som endda senere blev assistenttræner, i Randers. Selvfølgelig er der også en grænse for, hvor groft det kan være som Davids kalkulerede overfald på Gaarde, men hvis det er en mindre skamyssel udelukker det vel ikke, at de to kunne være på samme hold igen.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 10. jun 2012, 14:45

frederikshavneren skrev:
række13 skrev:Jeg har vildt på fornemmelsen at Curth ryger til OB! De mangler en angriber, Poul Hansen har tidligere snakket rigtig godt om Curth - og det er jo ikke liiiiiigefrem et imponerende år Curth har haft hos os (Det kan man selvfølgelig ikke sige nogle har haft - men).

Og det vil så gøre - sammen med et salg af Lucas på 8 til 10 millioner, at vi beholder Helenius et år mere og har penge til lodberg og AC fra Lyngby samt en ung højre back

Så kan sæsonstart bare komme :)
Keep on dreaming. Curth skifter aldrig nogensinde til OB, hvorfor skulle fynboerne signe Curth?
Curth har heldigvis mistet sin stamplads, noget jeg længe har efterlyst. Curth har svært ved at komme på vores hold, og vil have endnu sværere ved at komme på OBs hold, som jeg stadigvæk anser som væsentlig stærkere end vores uanset sidste sæsons placering.

Curth har i mange år nærmest haft kultstatus, men de tider er heldigvis ovre. De sidste par sæsoner har hans præstationer været elendige, hvorfor jeg håber at han snart skifter til en anden klub. Curths talent er meget begrænset, det har alle dage været tydeligt. Han har virkelig fået det optimale ud af et yderst begrænset talent. Den sidste tid har han virkelig også lignet en der trænger til en ny start i en anden klub.

Jeg tvivler desværre på at Curth skifter til en anden klub da han sidste sommer fornyede kontrakten. Det er mig stadigvæk en gåde hvorfor Lynge forlængede Curths kontrakt, Lynge fortjener virkelig stor kritik for mange håbløse signinger og kontraktforlængelser den seneste tid!

Jeg deler ikke dit ønske om at hente Lodberg, da han er en overvurderet spiller. Lodberg er efterhånden gammel og meget langsom, og han har helt naturligt mistet sin stamplads i Horsens (Aslam og M. Rasmussen har distanceret Lodberg totalt). Lodberg er langt fra holdet i Horsens, og jeg nægter at tro på at han på nogen måde kan forstærke os. Lodberg er "over the hill", herfra vil hans dårlige niveau kun blive endnu mere elendigt.
Vi har i forvejen store problemer fordi vores forsvar er langsomt og idéforladt, hvilket kun bliver endnu værre hvis Lodberg signes.
Jeg frygter alligevel at Lynge og Kent henter Lodberg, det vil være en typisk Kent/Lynge signing (da de gerne henter langsomme teknisk elendige forsvars/midtbanespillere)!

En af de væsentligste årsager til at vi har så store problemer med at styre/skabe kampe og kreere målchancer er fordi vores centrale forsvar/midtbane er elendige teknisk. Fremover bør
spillernes tekniske niveau være af stor betydning når nye spillere vurderes. Se f.eks. på hvad Bjelland og Stockholm betyder for Nordsjælland!
Men om det sker med den nuværende sportslige ledelse tvivler jeg stærkt på.
Bare rolig - Lodberg bliver i det Østjyske. Vejle, Fredericia eller Sønderjyske.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 11. jun 2012, 13:21

Jeg snakkede med en ven der er Viborg fan her i weekenden og han sagde, at blandt VFF fans går snakken at AaB er ved at hente Razak Pimpong derfra. Jeg har sgu selv svært ved at se fornuften heri, men det skulle åbenbart være et ret stædigt rygte dernede.
Life is good..... AaB is better!

Razdarov
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Razdarov » 11. jun 2012, 13:29

Nej - han har forlænget med VFF

http://www.sportenkort.dk/nyhed/144928/ ... forlaenget" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jun 2012, 13:49

Jacob skrev:Jeg snakkede med en ven der er Viborg fan her i weekenden og han sagde, at blandt VFF fans går snakken at AaB er ved at hente Razak Pimpong derfra. Jeg har sgu selv svært ved at se fornuften heri, men det skulle åbenbart være et ret stædigt rygte dernede.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divisi ... r-i-viborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 11. jun 2012, 14:01

Razdarov skrev:Nej - han har forlænget med VFF

http://www.sportenkort.dk/nyhed/144928/ ... forlaenget" onclick="window.open(this.href);return false;
Fint - så er den lukket. Jeg kunne heller ikke se fornuften i det fra vores side.
Life is good..... AaB is better!

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 11. jun 2012, 17:45

Nu har jeg ikke fulgt med på siden de sidste 4 dage, da jeg har været i Warzawa og se fodbold.
Så jeg ved ikke om det her er nyt, men da vi rejste hjem i går aftes mødte jeg Lynge i lufthavnen i Warzawa.

Nogen der ved noget om dette.
AaB har jo næppe råd til at købe spillere der repræsentere deres land ved EM. Det er jo selvfølgelig gratis og kigge.
Eller kan det være EM bare er en god mulighed for fodboldkøbmændene at mødes og forhandle og samtidig se noget fodbold.
Kan jo være han også forhandler salg eller bare privat er nede og se fodbold.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. jun 2012, 18:51

Olly skrev:Nu har jeg ikke fulgt med på siden de sidste 4 dage, da jeg har været i Warzawa og se fodbold.
Så jeg ved ikke om det her er nyt, men da vi rejste hjem i går aftes mødte jeg Lynge i lufthavnen i Warzawa.

AaB har jo næppe råd til at købe spillere der repræsentere deres land ved EM. Det er jo selvfølgelig gratis og kigge.
Eller kan det være EM bare er en god mulighed for fodboldkøbmændene at mødes og forhandle og samtidig se noget fodbold.
Billige smøger!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. jun 2012, 19:59

Olly skrev:Nu har jeg ikke fulgt med på siden de sidste 4 dage, da jeg har været i Warzawa og se fodbold.

rejemadder på polsk

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jun 2012, 21:35

Sjovt at transfertråden ved denne tid plejer, at blive overfaldet af indlæg om, at alle de andre opruster, mens Lynge foretager sig intet.

Indgående transfer 14 dage efter superligaen sluttede er IALT: Målmand Opdal til SønderjyskE og midtbanespiller Emil La Cour til Silkeborg.

Så så meget er vi heller ikke bagud på point...endnu
- FlæskeFrank

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 12. jun 2012, 08:32

For satan jeg synes det her er en positiv nyhed. Ikke bare fordi at Lynge har følere igang på markedet mere fordi han har afvist bud på Lucas og Helenius. Skønt at vi ikke bare siger ja til en pose pebernødder.

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Har-kontak ... e-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;

The Point Maker
Junior
Junior
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af The Point Maker » 12. jun 2012, 08:36

Under normale omstændigheder var det interessant at jeg havde set MJ i gågaden (hjemme på visit), men i år blir det vist ikke Silber og MJ der bliver præsenteret :-)

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 12. jun 2012, 08:43

Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE

Låst