er Dalsgaard tilfreds som back?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af hje1980 » 27. aug 2012, 18:32

Schredni skrev:
astonvilla skrev:Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Hvis det er rigtigt så er det grænsende til smukt, og det viser den klasse som Bøgelund har. Det er også et symbol på den kollektiv som AaB har for tiden. Alle trækker af læsset og giver det de kan. Måske Bøgelund skulle få en trænerrolle i AaB engang når han stopper?

Omkring Dalsgaard så kan jeg ikke forestille mig at han skulle være utilfreds. En kæmpe del af det offensive spil er sat omkring hans løb over kanten. Han får frirum og tillid. Det er da en drømme situation for en ung spiller.
Det giver næsten en klump i halsen over den professionalisme og klubfølelse Bøge viser...
KLASSE HELE VEJEN IGENNEM

http://kanalsport.dk/indslag/dalsgaard- ... forstevalg" onclick="window.open(this.href);return false;

Indslaget her virker Dalle fint tilfreds og positiv over hans nye position...

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 27. aug 2012, 19:12

Dalle har godt nok leveret på et højt niveau i denne sæson, forsætter han så kan jeg ikke se hvorfor en landsholdsplads skulle være urealistisk. Stærkt!

Bøgelund virker til at være en utroligt rar mand, ærgeligt at skader har ødelagt så meget for ham. Tager hatten af for hans professionalisme, det er gennemført fedt at se ham hjælpe en ung spiller videre.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Martin_2410
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Prica, Ene
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martin_2410 » 27. aug 2012, 20:49

Henrik føler sig efterhånden ret godt tilpas på højre back og er glad for at være i AaB. Der kommer en kontraktforlængelse indenfor den nærmeste fremtid.
Kong Prica!

seamann

Indlæg af seamann » 27. aug 2012, 21:08

Som han spiller for tiden, kan han vel ikke være andet end tilfreds. Bestemt en af de allerbedste HB i ligaen - og med den energi og speed han har (plus lidt manglende teknik..) burde han være oplagt til Engelsk bold.

Iøvrigt er Bøgelund ikke den eneste fra den gamle garde, der kan finde ud af at udtale sig ordentligt. Denne fra Curth er flot - taget i betragtning af at han ikke selv spiller pt.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llet-bedre" onclick="window.open(this.href);return false;

Shrug
1. div
1. div

Indlæg af Shrug » 27. aug 2012, 21:23

Synes ikke Dalsgaard er hæmmet af hans tekniske niveau når man ser kampene. Nærmere tværtimod. Især hans indlæg er en fornøjelse.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 21:33

Shrug skrev:Synes ikke Dalsgaard er hæmmet af hans tekniske niveau når man ser kampene. Nærmere tværtimod. Især hans indlæg er en fornøjelse.
Jeg syntes hans største problem er når han spiller overfor spillere med meget hurtige fødder, såsom Oviedo og Emil Larsen. Han kan tage de fleste i en løbeduel, men når han bliver udfordret fra stående, bliver han ofte stående. Men helt klart en fremtidens mand på landsholdet, hvis han fortsætter niveauet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 27. aug 2012, 21:59

Gider i ikke droppe den landsholdssnak. Manden har spillet godt i tre kampe sammen med holdet, men det kan ikke overskygge at hans defensive kvaliteter er alt for ringe til at være inde omkring landsholdet, og de bliver det formentligt aldrig. Men selvfølgelig skal han roses for de seneste offensive stærke præstationer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 22:36

ALF skrev:Gider i ikke droppe den landsholdssnak. Manden har spillet godt i tre kampe sammen med holdet, men det kan ikke overskygge at hans defensive kvaliteter er alt for ringe til at være inde omkring landsholdet, og de bliver det formentligt aldrig. Men selvfølgelig skal han roses for de seneste offensive stærke præstationer.
Jeg synes du er helt forkert på den, jeg mener han har ganske fine evner defensivt også. Der hvor det stadig kniber lidt er med at få sig placeret rigtigt hele tiden, det kan blive bedre, men bliver det også med flere kampe, uden tvivl. Iøvrigt synes jeg han var ekstremt stærk defensivt også mod OB.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 29. aug 2012, 08:59

Knægten har det tydeligvis frygteligt ;)

Billede
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 29. aug 2012, 13:21

budo skrev:Knægten har det tydeligvis frygteligt ;)

Billede
Han ligner sgu en der ikke vil væk fra Angrebet af og bliver slæbt ned på sin plads i forsvaret igen ;)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 29. aug 2012, 22:43

Jesper Schmidt skrev:
ALF skrev:Gider i ikke droppe den landsholdssnak. Manden har spillet godt i tre kampe sammen med holdet, men det kan ikke overskygge at hans defensive kvaliteter er alt for ringe til at være inde omkring landsholdet, og de bliver det formentligt aldrig. Men selvfølgelig skal han roses for de seneste offensive stærke præstationer.
Jeg synes du er helt forkert på den, jeg mener han har ganske fine evner defensivt også. Der hvor det stadig kniber lidt er med at få sig placeret rigtigt hele tiden, det kan blive bedre, men bliver det også med flere kampe, uden tvivl. Iøvrigt synes jeg han var ekstremt stærk defensivt også mod OB.
Det sejlede da fuldstændig defensivt i hans højre side mod OB - det var mere held end forstand, der ikke blev scoret på et af de mange gennembrud OB foretog over højrekanten. Der var en del gange hvor Emil Larsen mfl. kørte Dalsgaard helt ud af plænen. At du på nogen måde kan mene, at han spillede godt defensivt mod OB viser meget præcist hvorfor vi ser forskelligt på dette emne.

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Bosal » 29. aug 2012, 23:19

Det var i Jacob Almans side at der var en åben motorvej over for Emil Larsen og Esben Rud. :cool:

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 30. aug 2012, 00:36

ALF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Det sejlede da fuldstændig defensivt i hans højre side mod OB - det var mere held end forstand, der ikke blev scoret på et af de mange gennembrud OB foretog over højrekanten. Der var en del gange hvor Emil Larsen mfl. kørte Dalsgaard helt ud af plænen. At du på nogen måde kan mene, at han spillede godt defensivt mod OB viser meget præcist hvorfor vi ser forskelligt på dette emne.
Ha ha du har da tabt sutten mester!! Du skulle prøve at tage de negative "dalsgaard" briller af og virkelig SE kampen. Han har da været suveræn på den højre back/midt. Det var da absolut ikke i hans side de kom igennem, men i Ahlmans side... Han er super stærk i hovedspillet og vinder langt flere dueller i feltet ved indlæg og hjørne end alle andre back's vi har i ligaen. Derudover krydrer han det defensive med super stærkt offensivt spil, samt en utrolig speed. Han er en spiller der er alt afgørende for at vi kan spille som vi gør, qua han spiller både back og midtbane i kampene... Og han har ikke kun spillet godt i de seneste 3 kampe. Han har da været en af vores bedste i samtlige kampe i denne sæson... Så har kun grin og hån tilovers når du mener han ikke kunne komme på landsholdet nu... Fortsætter han med at udvikle sig som nu, så er han da klart en bejler til højre back på landsholdet og også i denne sæson.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. aug 2012, 08:49

ALF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Nu når du ikke har set kampen (hvilket dit indlæg med stor tydelighed dokumenterer) bør du ikke udtale dig herom. Bare min mening.
Bienvenu Bassogog!

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 30. aug 2012, 10:02

Bosal skrev:Det var i Jacob Almans side at der var en åben motorvej over for Emil Larsen og Esben Rud. :cool:
Med mulighed for at tage fejl her. Spillede Ahlmann så ikke overfor Gislason. Jeg synes jeg så han var grim ved Ahlmann et par gange, hvor han som minimum skulle have haft det røde kort ved den sidste episode.
Men når det er sagt er jeg fuldstændig enig i at Dalle gjorde det fremragende i søndags. Vi har tidligere haft problemer med Emil Larsen da han spillede for Lyngby. I den her kamp synes jeg ikke vi så noget til ham overhovedet.

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 30. aug 2012, 10:15

Nu har jeg set kampen, og vil kunne trække 2-3 situationer frem, hvor Dalsgaard forholdsvist nemt bliver rundet, og hvor vi skal være glade for de ikke scorer. Alhmann's indsats vil jeg ikke kommenterer, da det ikke er ham, man gør landsholdsaktuel. Kig nu de seneste indlæg i gennem, og se på, at der trækkes 5-6 AaB'er frem som landsholdaktuelle. Dalsgaard, Pølsen, Augu, Lasse, Helnius, Lucas er alle nævnt som mulige A-landsholdsemner, der er vel ingen udover meget fanatiske AaB tilhængere, der mener at deres indsats, udover Helenius's, over en længere periode berettiger til dette. Det er eksempelvis ikke lang tid siden, at Dalsgaard, her på disse side blev kritiseret voldsomt for sit spil, og nu er han, fordi holdet har spillet 3 gode kampe, oplagt som landsholdets nye højre back. Jeg ved ikke, hvor tåbeligt man selv mener det lyder, men en ting er sikkert - jeg er ikke den eneste, der har tabt sutten :) Så et godt råd til mange her er, rens nu brillerne en smule for de behagelige rød hvide striber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2012, 10:31

ALF skrev:Det er eksempelvis ikke lang tid siden, at Dalsgaard, her på disse side blev kritiseret voldsomt for sit spil, og nu er han, fordi holdet har spillet 3 gode kampe, oplagt som landsholdets nye højre back. Jeg ved ikke, hvor tåbeligt man selv mener det lyder, men en ting er sikkert - jeg er ikke den eneste, der har tabt sutten :) Så et godt råd til mange her er, rens nu brillerne en smule for de behagelige rød hvide striber.
Det lyder tåbeligt, men der er vist heller ikke nogen der påstår at han er oplagt, endnu. Folk taler om, at hvis han holder nuværende niveau, så kan han på sigt blive aktuel. Skal det forstå's således at du er uenig?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

seamann

Indlæg af seamann » 30. aug 2012, 10:32

ALF skrev: Så et godt råd til mange her er, rens nu brillerne en smule for de behagelige rød hvide striber.

1, 2 mange.

ALF
2. div
2. div

Indlæg af ALF » 30. aug 2012, 11:35

MHJ skrev:
ALF skrev:Det er eksempelvis ikke lang tid siden, at Dalsgaard, her på disse side blev kritiseret voldsomt for sit spil, og nu er han, fordi holdet har spillet 3 gode kampe, oplagt som landsholdets nye højre back. Jeg ved ikke, hvor tåbeligt man selv mener det lyder, men en ting er sikkert - jeg er ikke den eneste, der har tabt sutten :) Så et godt råd til mange her er, rens nu brillerne en smule for de behagelige rød hvide striber.
Det lyder tåbeligt, men der er vist heller ikke nogen der påstår at han er oplagt, endnu. Folk taler om, at hvis han holder nuværende niveau, så kan han på sigt blive aktuel. Skal det forstå's således at du er uenig?
Om Dalsgaard bliver landsholdsspiller eller ej kan ingen vide, men jeg synes der defensivt er et godt stykke vej til landsholdet. Offensivt mener jeg han gør det super godt og udnytter sin hurtighed optimalt. Men ingen kan løbe fra at han i de sidste minutter mod Nordsjælland laver en placeringsfejl som koster mål. Tilsvarende er der episoder mod OB, hvor han bliver rundet relativt nemt. Det billede synes jeg, man ser i stort set alle kampe, men forbedrer han sin placeringsevne og det defensive mand mand spil er der selvfølgelig muligheder. Men at diskutere landsholdspotentiale nu er efter min mening en postgang for tidligt.

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 30. aug 2012, 12:40

ALF skrev:
MHJ skrev:
Om Dalsgaard bliver landsholdsspiller eller ej kan ingen vide, men jeg synes der defensivt er et godt stykke vej til landsholdet. Offensivt mener jeg han gør det super godt og udnytter sin hurtighed optimalt. Men ingen kan løbe fra at han i de sidste minutter mod Nordsjælland laver en placeringsfejl som koster mål. Tilsvarende er der episoder mod OB, hvor han bliver rundet relativt nemt. Det billede synes jeg, man ser i stort set alle kampe, men forbedrer han sin placeringsevne og det defensive mand mand spil er der selvfølgelig muligheder. Men at diskutere landsholdspotentiale nu er efter min mening en postgang for tidligt.
Godt smarte. Så har du klippet her som du så kan gense. Med din STORE taktiske viden, så forklarer du lige hvorfor du mener at Dalsgaard er skyld i målet mod FCN?

http://tv2sport.dk/tv-fcn-debutant-scorer-efter-8-min

For når man som træner spiller med 4 back linie, så er det alm. viden og taktisk sans, at skubber en af dine CB op i pres, så skal backerne skubbe ind og sørge for at man ikke kan komme igennem midten, da chancen er mindre hvis de får den i siden. Derfor gør Dalsgaard det korrekt i dette tilfælde og skubber ind i banen, da KEP skubber op og han og LN derved skal lukke hullet for ham. Blev han stående ude ved Joshua, så skaber han et hul igennem midten, som derved gør chancen større. Derudover holder Dalsgaard linien med LN og man ser tydeligt på videoen at Ahlmann desværre kommer til at hænge i venstre side og ophæve offsiden, så Joshua kan score.
Hvis ikke du kan se at 1. det er KEP der laver en fejl i sit indgreb først. 2. det er ahlmann der ophæver offsiden fordi han kigger bold og glemmer at holde linien. Så ja dalsgaard kommer til at se dum ud her, men gør så absolut ikke noget forkert i den måde han griber situationen an på. Så at anfægte at Dalsgaard er skyld i det mål, viser med tydelighed at du ser fodbold som amatør. Håber ikke du har en træner licens :(

Besvar