Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 6. sep 2012, 12:28

JLB skrev:
MHJ skrev:
JLB skrev:
MHJ skrev:
JLB skrev:http://www.bold.dk/nyt/Broendby-sag-afg ... naeste-uge

På tirsdag kl 14.00 kommer afgørelsen i feriepengesagen
Ja Brøndbys.
Der forventes at danne præcedens for alle sager, derfor det har trukket ud med en afgørelse
Hvor ser du det?
http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Broendb ... 103608.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... afgoerelse" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spillerforeningen.dk/viewnew ... sp?id=1682" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sporten.dk/superligaen/bifs- ... raekker-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferie og et omfattende skrivearbejde til de tre dommere gør, at sagen trækker i langdrag, for ifølge sporten.dks kilder er dommen fældet, men bliver nu formuleret særdeles grundigt, fordi den vil komme til at danne præcedens for en lang række af lignende sager
Af de links du giver, nævner den mest relevante (spillerforeningens) ikke noget om at det vil danne præcedens for AaB's sag, omend de skriver "Afgørelsen for tre tidligere Brøndby IF-spillere vil give pejlemærker for mange andre spilleres krav". Men der står ikke "alle spillere", og der står ikke AaB, og der står ej heller præcedens. Så det modsiger ikke nødvendigvis Lynges udtalelser.

Jeg kan ikke se at AaB's sag dermed skulle blive afgjort samme tid som Brøndbys.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 6. sep 2012, 12:34

MHJ skrev:

Af de links du giver, nævner den mest relevante (spillerforeningens) ikke noget om at det vil danne præcedens for AaB's sag, omend de skriver "Afgørelsen for tre tidligere Brøndby IF-spillere vil give pejlemærker for mange andre spilleres krav". Men der står ikke "alle spillere", og der står ikke AaB, og der står ej heller præcedens. Så det modsiger ikke nødvendigvis Lynges udtalelser.

Jeg kan ikke se at AaB's sag dermed skulle blive afgjort samme tid som Brøndbys.
Spillerforeningen skrev:Vi forventer og håber, at afgørelsen vil danne præcedens for andre spillere, som har været eller er i en af de overenskomstbundne klubber
Selv om den ikke ville danne præcedens(hvilket jeg tror den kommer til at gøre), så giver den et godt pejlemærke
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 13:27

Selvfølgelig kommer sagen til at danne præcedens. Det er derfor afgørelsen er så længe undervejs.

Man må forvente at dommen tydeliggør hvad der ligger til grund for hvornår man kan undlade at betale feriepenge.

Det er ikke det samme som at AaB bliver dømt, hvis BIF bliver dømt. Det betyder at man kan forvente at retningslinjerne for at afgøre de resterende sager er klare.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 6. sep 2012, 14:31

Som jeg læser Lynges kommentar, så er de kontrakter AaB laver med spillerne (som vel bliver godkendt af DBU og spillerforeningen) lavet med en pasus at den udbetalte bonus/sign-on fee er incl. feriepenge - hvis det er forskellen ift. Brøndbys kontrakter, så kan en afgørelse sandsynligvis ikke danne præcedens.

Som jeg læser forskellige artikler mener jeg kun at have læst, at Greven mener han mangler at få nogen penge - mens Augustinussen har udtalt, at han ikke mangler at få penge...

Sagen er sq lige så røget som den er speget synes jeg - og jeg sidder med følelsen af, at der indtil nu fra alle kun er fortalt halve sandheder!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. sep 2012, 14:32

Cx skrev:Som jeg læser Lynges kommentar, så er de kontrakter AaB laver med spillerne (som vel bliver godkendt af DBU og spillerforeningen) lavet med en pasus at den udbetalte bonus/sign-on fee er incl. feriepenge - hvis det er forskellen ift. Brøndbys kontrakter, så kan en afgørelse sandsynligvis ikke danne præcedens.

Som jeg læser forskellige artikler mener jeg kun at have læst, at Greven mener han mangler at få nogen penge - mens Augustinussen har udtalt, at han ikke mangler at få penge...

Sagen er sq lige så røget som den er speget synes jeg - og jeg sidder med følelsen af, at der indtil nu fra alle kun er fortalt halve sandheder!

Lures
Cx
Mener også Duen førte en sag - har vidst været fremme tidligere.

Men kunne være epic med en dom, som betyder at BIF går konkurs og AaB går fri.

Derudover virker det lidt idiotisk af spillerforeningen. De fører en sag på baggrund af lovgivning, som kan tolkes begge veje, da loven også kan tolkes sådan, at hvis du får løn under din ferie, som de fleste spillere vidst gør så er du ikke feriepenge berettiget. Spillerne risikerer jo egentlig i sidste ende at skabe færre arbejdspladser til sig selv og lavere lønninger, hvis klubberne skal pumpes for feriepenge. Det virker lidt som om, at man går efter en kortsigtet gevinst uden at tænke på de langsigtede konsekvenser.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 16:42

Cx skrev:Som jeg læser Lynges kommentar, så er de kontrakter AaB laver med spillerne (som vel bliver godkendt af DBU og spillerforeningen) lavet med en pasus at den udbetalte bonus/sign-on fee er incl. feriepenge - hvis det er forskellen ift. Brøndbys kontrakter, så kan en afgørelse sandsynligvis ikke danne præcedens.

Lures
Cx
Alt det er rent gætværk - eller det meste.

Jeg tror nok jeg har læst at spillerforeningen mener at det er ligegyldigt hvad der står i kontrakterne, for de overholder ikke standardkontraktens ordlyd. Der skal så tages stilling til om det er nok til at pengene skal falde.

Det er rigtig at Augo har sagt at han ikke forventer at få nogle penge, uanset hvad udfaldet måtte bliver. "...så finder vi nok ud af det." var hans ordlyd. Det kan man jo ikke forvente at alle sammen hopper med på, hvis dommen går imod.

Det er klart nok at sandheden er svær at gennemskue ud fra udtalelserne, for de er jo nødt til at udtale sig til fordel for den sag de håber at vinde. En god test på om en udtalelse er sagt af pligt eller ej, er at prøve at forestille sig den modsatte tekst. Lyder den tekst helt absurd (som fx. "Ja, selvfølgelig har vi tilbageholdt de feriepenge spillerne var berettigede til")
Så har vedkommende jo reelt ikke haft nogen mulighed for at sige andet end det han gjorde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. sep 2012, 17:26

Der må også ligge en tidsfrist for langt man går tilbage... NORDJYSKE skriver det er alle kontrakter siden 2004... altså hvis de spillere der indgik kontrakter for nu 8 år siden ikke selv har tænkt at gøre noget omkring dette siden den gang, så burde der nok være en forældelsesfrist... normalt skal man gemme sine bankpapierer osv. i 5 år...

Svare til jeg gik til min 2. forrige arbejdsgiver. "Du, har haft min fagforening til at kigge på mine papirer. Jeg kan se jeg mangler feriepengegodtgørelse fra 2005. Dem vil jeg have"
Holder jo ikke... vil da slå mig selv i hovedet og erklærer at jeg om burde have kigget lidt bedre efter dengang...

Og igen... handler det om feriepenge eller feriegodtgørelse. Der er jo en KÆMPE forskel... Afhængig af spillerne er lønnet under ferie.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 18:16

hje1980 skrev:Der må også ligge en tidsfrist for langt man går tilbage... NORDJYSKE skriver det er alle kontrakter siden 2004... altså hvis de spillere der indgik kontrakter for nu 8 år siden ikke selv har tænkt at gøre noget omkring dette siden den gang, så burde der nok være en forældelsesfrist... normalt skal man gemme sine bankpapierer osv. i 5 år...

Svare til jeg gik til min 2. forrige arbejdsgiver. "Du, har haft min fagforening til at kigge på mine papirer. Jeg kan se jeg mangler feriepengegodtgørelse fra 2005. Dem vil jeg have"
Holder jo ikke... vil da slå mig selv i hovedet og erklærer at jeg om burde have kigget lidt bedre efter dengang...

Og igen... handler det om feriepenge eller feriegodtgørelse. Der er jo en KÆMPE forskel... Afhængig af spillerne er lønnet under ferie.
De har jo gjort noget - de er gået til spillerforeningen som så er gået videre med deres sag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. sep 2012, 20:34

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:Der må også ligge en tidsfrist for langt man går tilbage... NORDJYSKE skriver det er alle kontrakter siden 2004... altså hvis de spillere der indgik kontrakter for nu 8 år siden ikke selv har tænkt at gøre noget omkring dette siden den gang, så burde der nok være en forældelsesfrist... normalt skal man gemme sine bankpapierer osv. i 5 år...

De har jo gjort noget - de er gået til spillerforeningen som så er gået videre med deres sag.
Det er vist snarere spillerforeningen som er gået til spillerne... det synes jeg er ekstremt problematiskved den måde deres lille fagforening fungerer på, og det er jo ikke første gang. Ovenikøbet har det jo forlydt at de har fået udenlandske spillere der ikke længere spiller i Danmark til at melde sig ind igen, med det ene formål at kunne føre deres sag (Martin Ericsson mener jeg her var nævnt).

Selvfølgelig skal spillerne have hvad de har krav på, men hvis det forholder sig som jeg tror - at langt størstedelen af spillerne rent faktisk HAR fået deres feriepenge, men at udbetalingsproceduren ikke har været fulgt til punkt og prikke, så synes jeg spillerforeningens handlinger er direkte usmagelige. Man burde kunne få styr på sagerne uden det skulle være nødvendigt at stille sig på bagbenene på denne måde og søge konflikten, men det er jo Mads Øland i en nøddeskal.

Hvad angår AaB, så har Curth, som spillerrepræsentant i AaB, tidligere udtalt at det ikke kommer på tale at nuværende spillere i AaB vil kræve eventuelle beløb udbetalt, men at sagen køres fordi den er principiel.

Men vi må jo se hvor den ender, personligt vil jeg finde det mystisk, hvis det ender med spillere som reelt har fået feriepengene udbetalt, men efter en forkert procedure, vil kunne gøre krav på pengene igen. Jeg tror mest af alt på at det ender med "mindre" bøder til klubberne for ikke at have handlet korrekt, i hvert fald hvis tingene overalt hænger sammen på samme måde som Lynge har skitseret de har gjort det i AaB.

Men spændende bliver det, og det er klart at hvis ikke spillerforeningen vinder sagen mod Brøndby, stopper hele farcen her, for de har helt sikkert valgt de sager hvor de mener de står bedst, som prøvesager.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 21:19

Jesper Schmidt skrev:
Det er vist snarere spillerforeningen som er gået til spillerne... det synes jeg er ekstremt problematiskved den måde deres lille fagforening fungerer på, og det er jo ikke første gang. Ovenikøbet har det jo forlydt at de har fået udenlandske spillere der ikke længere spiller i Danmark til at melde sig ind igen, med det ene formål at kunne føre deres sag (Martin Ericsson mener jeg her var nævnt).

Selvfølgelig skal spillerne have hvad de har krav på, men hvis det forholder sig som jeg tror - at langt størstedelen af spillerne rent faktisk HAR fået deres feriepenge, men at udbetalingsproceduren ikke har været fulgt til punkt og prikke, så synes jeg spillerforeningens handlinger er direkte usmagelige. Man burde kunne få styr på sagerne uden det skulle være nødvendigt at stille sig på bagbenene på denne måde og søge konflikten, men det er jo Mads Øland i en nøddeskal.

Hvad angår AaB, så har Curth, som spillerrepræsentant i AaB, tidligere udtalt at det ikke kommer på tale at nuværende spillere i AaB vil kræve eventuelle beløb udbetalt, men at sagen køres fordi den er principiel.

Men vi må jo se hvor den ender, personligt vil jeg finde det mystisk, hvis det ender med spillere som reelt har fået feriepengene udbetalt, men efter en forkert procedure, vil kunne gøre krav på pengene igen. Jeg tror mest af alt på at det ender med "mindre" bøder til klubberne for ikke at have handlet korrekt, i hvert fald hvis tingene overalt hænger sammen på samme måde som Lynge har skitseret de har gjort det i AaB.

Men spændende bliver det, og det er klart at hvis ikke spillerforeningen vinder sagen mod Brøndby, stopper hele farcen her, for de har helt sikkert valgt de sager hvor de mener de står bedst, som prøvesager.
Man kan jo mene meget om moralen, men det ender jo nok med at det kun er juraen der bliver vurderet.

Jeg tror sagen startede med at spillerforeningen opdagede at nogle af kontrakterne ikke levede op til kravene i standardkontrakten - og det skal en fagforening selvfølgelig reagere på - det er der ingen grund til at blive fornærmet over. Uanset der så er nogen der har set deres mulighed for at score lidt ekstra her. Hvis de vinder, så har de jo formelt haft ret, og så er det altså klubberne administration der er noget galt med.

Jeg mener heller ikke at Curth har udtalt sig helt så skråsikkert som du giver udtryk for. Jeg tror at det han sagde var at de ikke ville hive tæppet væk under AaB - men det kan betyde så meget - en afdragsordning fx, i stedet for et samlet krav.

Som jeg tidligere har givet udtryk for, har Lynge reelt ikke haft andet valg end at udtale sig som han har gjort. I så fald skulle han have slugt kamelen med det samme og udbetalt pengene (det har vist bla. FCK gjort). Hvorvidt der reelt er forskel på hvordan kontrakterne i AaB og andre klubber har været skruet sammen, finder vi først ud af når sagerne er lukket.

At der startes med Brøndby kunne godt indikere at det er her de mest klare (set fra spillerforenings side) tilfælde ligger. I det mindste betyder det i hvert fald at det er en sag hvor spillerforeningen føler at de har en god chance for at vinde.

EDIT: jeg tror ikke nogen af spillerne har fået udbetalt penge som feriepenge, jeg tror bare at kontrakten har nævnt at bonusbeløb etc. ikke var en del af den ferieberettigede løn - og det strider så mod ferieloven.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 6. sep 2012, 21:37

Jura er ikke så firkantet, som enkelte prøver at gøre den. Der er fornuft og skønsmæssige vurderinger ind over, afhængig af at den omtalte sag er så speget som den fremstår som. Der er heldigvis mange undtagelser, der hvis det findes rimeligt/nødvendigt kan tages i brug. Ikke at det nødvendigvis er en sandhed i BIFs tilfælde.

Hvordan kontrakterne præcist er udformet herude, og hvordan man har gjort det andre steder, spiller absolut en rolle for om de her standard tilfælde man hiver frem kan danne præcedens, og hvem den kan det for.

Det jeg hæfter mig allermest ved, og det vi kan bruge til mest pt. er hvad Jeppe Curth har udtalt for en til flere spillere i klubben "Vi vil selvfølgelig ikke rive tæppet væk under AaB". Dette gælder med sikkerhed ikke Andreas Johansson, der har været åbenmundet tidligere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 22:11

DEG skrev:Jura er ikke så firkantet, som enkelte prøver at gøre den. Der er fornuft og skønsmæssige vurderinger ind over, afhængig af at den omtalte sag er så speget som den fremstår som. Der er heldigvis mange undtagelser, der hvis det findes rimeligt/nødvendigt kan tages i brug. Ikke at det nødvendigvis er en sandhed i BIFs tilfælde.

Hvordan kontrakterne præcist er udformet herude, og hvordan man har gjort det andre steder, spiller absolut en rolle for om de her standard tilfælde man hiver frem kan danne præcedens, og hvem den kan det for.

Det jeg hæfter mig allermest ved, og det vi kan bruge til mest pt. er hvad Jeppe Curth har udtalt for en til flere spillere i klubben "Vi vil selvfølgelig ikke rive tæppet væk under AaB". Dette gælder med sikkerhed ikke Andreas Johansson, der har været åbenmundet tidligere.
Vi er helt enige - havde det været helt firkantet juridisk var sagen selvfølgelig afgjort forlængst, så der kommer selvfølgelig nogle skøn og rimelighedsbetragtninger ind over - men jeg er helt sikker på at retten er ligeglad med om det er spillerforeningen eller spillerne der har taget initiativ til at rejse sagen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. sep 2012, 23:06

Jeg er helt på linje med Jesper Schmidt i denne sag.

Såfremt spillerne har fået udbetalt bonusser og sign-on-fees med den udtrykkelige aftale, at feriepenge med videre var indbefattet i beløbet, så synes jeg også, man udviser en noget anløben moral, ved efterfølgende at forsøge alligevel at kradse pengene ind på grund af en procedurefejl. Et eller andet sted kan spillerne sgu da være ligeglade med om de får alle pengene med det samme, eller de, som tilfældet åbenbart har været i FCK, har fået trukket et beløb til feriepenge som de så sidenhen har fået udbetalt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2012, 23:39

Klaus skrev:Jeg er helt på linje med Jesper Schmidt i denne sag.

Såfremt spillerne har fået udbetalt bonusser og sign-on-fees med den udtrykkelige aftale, at feriepenge med videre var indbefattet i beløbet, så synes jeg også, man udviser en noget anløben moral, ved efterfølgende at forsøge alligevel at kradse pengene ind på grund af en procedurefejl. Et eller andet sted kan spillerne sgu da være ligeglade med om de får alle pengene med det samme, eller de, som tilfældet åbenbart har været i FCK, har fået trukket et beløb til feriepenge som de så sidenhen har fået udbetalt.
Jamen det tror jeg da de fleste af os er enige om.... men *ved* vi rent faktisk at det er sådan det forholder sig?

...og så tror jeg altså ikke moralen bliver vægtet så højt når det afgøres.
Med venlig Hilsen
--
Robert

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 7. sep 2012, 08:28

Bider mærke i at Martin Ericsson er en af dem der fører sagen mod Brøndby, men han har ikke nævnt noget om manglende penge fra AaB. kan man tolke noget ud fra dette?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 7. sep 2012, 08:35

white splash skrev:Bider mærke i at Martin Ericsson er en af dem der fører sagen mod Brøndby, men han har ikke nævnt noget om manglende penge fra AaB. kan man tolke noget ud fra dette?
Ud af de mange mange spillere der efter sigende har noget i klemme, har jeg kun hørt om en bette håndfuld. Hvorfor skulle han ikke også have noget i klemme hos AaB? Og endnu bedre, er der nogen der har en liste over alle de konkrete spillere?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 7. sep 2012, 10:03

Pastorius skrev:Alt det er rent gætværk - eller det meste.

Jeg tror nok jeg har læst at spillerforeningen mener at det er ligegyldigt hvad der står i kontrakterne, for de overholder ikke standardkontraktens ordlyd. Der skal så tages stilling til om det er nok til at pengene skal falde.

Det er rigtig at Augo har sagt at han ikke forventer at få nogle penge, uanset hvad udfaldet måtte bliver. "...så finder vi nok ud af det." var hans ordlyd. Det kan man jo ikke forvente at alle sammen hopper med på, hvis dommen går imod.

Det er klart nok at sandheden er svær at gennemskue ud fra udtalelserne, for de er jo nødt til at udtale sig til fordel for den sag de håber at vinde. En god test på om en udtalelse er sagt af pligt eller ej, er at prøve at forestille sig den modsatte tekst. Lyder den tekst helt absurd (som fx. "Ja, selvfølgelig har vi tilbageholdt de feriepenge spillerne var berettigede til")
Så har vedkommende jo reelt ikke haft nogen mulighed for at sige andet end det han gjorde.
Alt er gætværk i den her sag, for der er vel intet offentliggjort!

Jeg synes det er lidt noget pladder det her, og jeg har svært ved at forstå tvisten, for:
10.1.
Lønvilkår fastsættes ved individuelle aftaler mellem klub og spiller og ved aftaler mellem
klub og gruppen af spillere. Spilleren kan ikke gøre krav gældende over for klubben, udover
hvad der fremgår af spillerens egen kontrakt med klubben, og ved aftaler indgået mellem
klubben og gruppen af spillere i klubben. Samtlige elementer i lønnen (bl.a. kontant løn og
frie goder) skal fremgå af kontrakten bortset fra kollektive bonusaftaler.
og:
12.1.
Kontraktansatte fodboldspillere er omfattet af ferieloven. Som feriepengeberettiget løn anses
alle skattepligtige kontante betalinger/løndele fra klubben. Fremover gælder følgende:
? Spillere får grundløn under ferie.
? Spilleren modtager 12,5 % i feriegodtgørelse af alle øvrige kontante i Danmark
skattepligtige løndele (fx sign-on fee, sign-off fee, bonusbetalinger)
? Lønelementer, som beregnes som en andel af en indtjening til klubben fratrækkes
11,11% ved lønudbetaling. Efterfølgende modtager spilleren 12,5 % i feriegodtgørelse
af disse kontante løndele.
Ovenstående kategorier skal klart fremgå af standardkontrakten, så der i hver enkelt kategori
ikke er tvivl om reglerne.
Ferietillæg udbetales af hele den feriepengeberettigede løn, som Ferieloven beskriver.
Om pension står:
14.1.
Der indføres en obligatorisk pensionsordning, hvorefter der indbetales 4,8% af spillerens
grundløn på en pensionsordning. Omfattet af denne ordning er kontraktspillere over 20 år med
mindst 2 måneders anciennitet i klubben. Pensionsbidraget finansieres af klubben med 2/3 del
og spilleren med 1/3 del. Ovenstående gennemføres i et samarbejde mellem Spillerforeningen
og Divisionsforeningen i form af fælles aftale med et livsforsikringsselskab. Parterne vil inden
14 dage fra ikrafttræden i fællesskab lave et udbudsgrundlag for i markedet at kunne opnår
bedst mulige vilkår for ordningen.
Altså, der kan ikke være tvivl om, at spillerne har ret til feriepenge af bonus, sign-on fees osv. Klubberne har vel som udgangspunkt en standardkontrakt, som man bruger ifm. tegning af en spiller - og denne kontrakt må sq da være godkendt af spillerforeningen - ligesom enhver kontrakt, der bliver underskrevet skal forbi spillerforeningen, hvis spilleren er medlem!

Hvis der af denne kontrakt fremgår, at et signon fee er inklussive 12,5% i feriepenge og at disse udbetales sammen med fee'et, så kan de jf. overenskomsten ikke gøre noget. Nu kender jeg ikke ferieloven - men hvis der ikke er noget i vejen med at udbetalte feriepenge sammen med et fee, så har jeg godt nok meget svært ved at se en sag!

At jeg så synes det virker helt vanvittigt at klubberne er gået med til en overenskomst, at man skal have feriepenge af sign-on/off fees samt bonuser er en helt anden sag.

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 8. sep 2012, 16:52

Mon ikke den gode Chanko venter med spænding på tirsdagens afgørelse, han tager sikkert pænt imod et eventuelt pengebeløb

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 8. sep 2012, 16:56

nik skrev:Mon ikke den gode Chanko venter med spænding på tirsdagens afgørelse, han tager sikkert pænt imod et eventuelt pengebeløb
Der er ikke noget der er afgjort på tirsdag for AaB's vedkommende. Det er en principiel afgørelse, som kan have indflydelse på, hvordan spillere og tidligere spillere kan forholde sig til indholdet..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2012, 17:36

nik skrev:Mon ikke den gode Chanko venter med spænding på tirsdagens afgørelse, han tager sikkert pænt imod et eventuelt pengebeløb
Af alle de spillere AaB potentielt skylder penge, inkl. Curth, hvorfor så lige nævne Chanko?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar