Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 20:18

seamann skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
Njah, nu var det bold.dk jeg refererede fra, men det er begge steder, det manglende overblik, der bekymrer. Jeg siger ikke, at man skal kende det præcise beløb, men hvis man ikke har beregnet konsekvenserne af en tabt sag, mener jeg, at der er tale om kritisabelt arbejde.

Du henviser igen til at man ikke ved, hvor mange, der vil kræve penge. Men det er netop hvad jeg mener man burde have regnet på (mængde x pris).
Naturligvis skal man ikke melde tallet ud via pressen, men man burde melde ud via omx om dette har nogen indflydelse eller ej.
Hvordan udleder du at de ikke har gjort det? Det synes jeg da ikke fremgår noget steder. Hvis han ikke ved hvad det maksimalt kan komme til at koste, så er vi enige, men jeg tror blot at han ikke er interesseret i at melde noget ud om problemet, som evt. kunne gøre det større.
Jeg udleder ikke, at de ikke har gjort det. Men hvis de har gjort det, burde Lynge's udtalelse være i stil med BIF's (nu nærlæser vi afgørelsen og beslutter næste skridt herudfra), i stedet for blot at sige man ikke har overblik.
Spillerforeningen har jo opgjort kravet mod Brøndby og sat antal på hvormange sager de mener der er. Det har de ikke gjort mod AaB, og hvis Lynge nu kom for skade at oplyse et højere tal en spillerforeningen var kommet frem til, ville det jo ikke være heldigt.

Jeg er ret sikker på at den usikkerhed kan tilskrives Lynges manglende lyst til at sige noget som helst konkret om hvad han forventer der kommer ud af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Krage » 11. sep 2012, 20:20

NIN den fromme skrev:
Krage skrev:
NIN den fromme skrev:
Krage skrev:
Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:Dommen kan AaB ikke gøre noget ved. Men hvis klubben har udbetalt feriepenge og skal betale dem en gang til, må klubbEn da kunne kræve de først udbetalte penge tilbage. Hvis den enkelte spiller ikke vil eller kan det, må AaB jo så anlægge en ny sag imod den enkelte spiller, for tilbageholdelse af penge, som ikke er deres
Det bliver vel undersøgt, men det skal du nok ikke regne med.
Det er umiddelbart hvad der lyder mest fair i denne sag. Men er det divisionsforeningen der skal føre klubbernes sag? Eller hvem skal det? For synes det er ret unfair at klubberne skal betale 2x ferie penge eller pension. Det må da kunne gøres noget ved?
Ved godt det er klubberne der har klokket i det, men kontrakterne er vel blevet godkendt? Og på den måde er det vel ikke kun klubbernes fejl? Eller har jeg for røde briller på?
Var det så simpelt gik regnskabet jo i nul og klubberne ville ikke stå til at miste noget og spillerne ville ikke vinde noget. Der vil bare være en omfordeling af midler som allerede var blevet udbetalt.
Jo men alt i alt er det så ikke også en fair løsning? Hvorfor skal AaB betale dobbelt, når de er udbetalt? /Offtopic, nu går jeg lidt til dig, men det er ikke ment personligt, det er et led i debatten :-)
Hvad der er fair og ikke fair, har nødvendigvis ikke noget med hinanden at gøre og slet ikke hvis vi taler jura.
Tja, nu er jeg pædagog og forstår mig derfor ikke vildt meget på jura :-) men det lyder som den mest fair løsning for alle parter (undtagen for den griske spiller selvfølgelig). Men det er nok også bare mig der har de håbefulde røde AaB briller på

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: Feriepengesagen for AaB.

Indlæg af Klaus » 11. sep 2012, 20:25

Ja, det gør den vel.... Som jeg har skrevet i den anden tråd, er jeg rasende på Spillerforeningen. Spillerne fremstår som nogle grådige personer, der sætter egen vinding over almindelig anstændighed.

Som jeg forstår tvisten, går det ud på, at AaB har udbetalt signonfees med alt inklusive (pension og feriepenge). Dette har spillerne været interesserede i, da signonfee som regel kan modtages inden ansættelsesforholdet i Danmark starter. Man skal altså ikke betale dansk skat af signonfees og derfor vil spillerne gerne have, at det beløb bliver så stort som muligt. Derfor indgår spilleren disse "brutto-kontrakter" med klubberne.

Nu har spillerne så fundet ud af, at man ikke må forudbetale feriepenge, som de mener man gør, når den indregnes i en signonfee. Derfor er den kontrakt spillerne selv har skrevet under på ikke lovlig, og de skal have feriepenge af beløbet. Det er blandt andet disse penge Spillerforeningen nu forsøger at kradse ind. Hvad angår bonusser er historien den samme. Spillerne skriver under på, at det er alt inklusive, men det er forbudt - så nu vil de have mere.

Rent moralsk er det vel i sig selv forkert, at man i første omgang forsøger at unddrage sig dansk skat. Det er også forkert, at klubberne hopper med på den vogn. Men en aftale er jo en aftale - skulle man tro. Når det nu viser sig, at signonfees åbenbart er omfattet af det danske arbejdsmarkeds regler må konsekvensen være, at spillerne skal betale dansk skat af beløbet.

Tilbage står nogle godtroende klubfolk, som har forsøgt at opfylde nogle spilleres ønsker, og som nu bagefter må opleve at de selvsamme spillere snyder dem så vandet driver. Det er ikke smukt, når jura vinder over almindelig anstændighed, men det er det der sker i denne sag. FØJ. Når sagen mod AaB kommer, håber jeg meget, der bliver sat navn på de spillere, der ønsker at deltage i denne sag.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 11. sep 2012, 20:30

Klaus skrev:Ja, det gør den vel.... Som jeg har skrevet i den anden tråd, er jeg rasende på Spillerforeningen. Spillerne fremstår som nogle grådige personer, der sætter egen vinding over almindelig anstændighed.

Som jeg forstår tvisten, går det ud på, at AaB har udbetalt signonfees med alt inklusive (pension og feriepenge). Dette har spillerne været interesserede i, da signonfee som regel kan modtages inden ansættelsesforholdet i Danmark starter. Man skal altså ikke betale dansk skat af signonfees og derfor vil spillerne gerne have, at det beløb bliver så stort som muligt. Derfor indgår spilleren disse "brutto-kontrakter" med klubberne.

Nu har spillerne så fundet ud af, at man ikke må forudbetale feriepenge, som de mener man gør, når den indregnes i en signonfee. Derfor er den kontrakt spillerne selv har skrevet under på ikke lovlig, og de skal have feriepenge af beløbet. Det er blandt andet disse penge Spillerforeningen nu forsøger at kradse ind. Hvad angår bonusser er historien den samme. Spillerne skriver under på, at det er alt inklusive, men det er forbudt - så nu vil de have mere.

Rent moralsk er det vel i sig selv forkert, at man i første omgang forsøger at unddrage sig dansk skat. Det er også forkert, at klubberne hopper med på den vogn. Men en aftale er jo en aftale - skulle man tro. Når det nu viser sig, at signonfees åbenbart er omfattet af det danske arbejdsmarkeds regler må konsekvensen være, at spillerne skal betale dansk skat af beløbet.

Tilbage står nogle godtroende klubfolk, som har forsøgt at opfylde nogle spilleres ønsker, og som nu bagefter må opleve at de selvsamme spillere snyder dem så vandet driver. Det er ikke smukt, når jura vinder over almindelig anstændighed, men det er det der sker i denne sag. FØJ. Når sagen mod AaB kommer, håber jeg meget, der bliver sat navn på de spillere, der ønsker at deltage i denne sag.
Greven er den første der har meld sig iflg.fotbollskanalen.se. citeret i tipsbladet-

Der røg min respekt for ham 100 % nut hade objekt.... :thumbsdown: :@ :thumbsdown:

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Debatjuntaen » 11. sep 2012, 20:39

Til info er emnet for denne tråd blevet ændret til Feriepengesagen - økonomiske problemer. Dette skyldes, at der er i løbet af dagen er oprettet flere tråde om samme emne, og diskussionen var på vej til at køre flere steder. Denne tråd indeholder dog langt de fleste indlæg, og bliver derfor tråden der skal skrives i, når emnet "Feriepengesagen" skal diskuteres.

Skulle der opstå behov for at diskutere AaB's økonomi på et mere generelt plan, så er man velkommen til at oprette en ny tråd!!!

God aften.

/Debatjuntaen

Jakob Jensen
2. div
2. div

Indlæg af Jakob Jensen » 11. sep 2012, 20:41

Klaus skrev: Som jeg forstår tvisten, går det ud på, at AaB har udbetalt signonfees med alt inklusive (pension og feriepenge). Dette har spillerne været interesserede i, da signonfee som regel kan modtages inden ansættelsesforholdet i Danmark starter. Man skal altså ikke betale dansk skat af signonfees og derfor vil spillerne gerne have, at det beløb bliver så stort som muligt. Derfor indgår spilleren disse "brutto-kontrakter" med klubberne.
Jeg gad godt se lidt tal fra Spillerforeningen medhensyn til hvor mange der betaler skat af sign-on fee. Men, hvis vi lige tager den med skattepligt, så siger afgørelsen jo ganske klart at det kun er beløb der er skattepligtige i Danmark, som man skal have feriepenge af. Det må alt andet lige betyde at de fleste spillere betaler dansk skat af deres sign-on fees. Og som jeg lige læser et par afgørelser og redegørelser, så giver det god mening. De fleste spillere underskriver en aftale og påbegynder i umiddelbar forlængelse af kontraktunderskrivelsen deres ansættelsesforhold, og derfor er sign-on-feen skattepligtig.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 20:42

Alle der rejser krav mod AaB bør være Persona non grata i klubben og deres navne bør for altid være slettet fra klubens historie. Man kan starte med AJ og KZ.

KZ sagde at han ikke forventede at det var en million han havde til gode i AaB, hvis det var det måtte de (tv nord) komme og filme at han slog flikflakker ned af vejen. Det er satme en flot AaB ambassadør vi har os der.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. sep 2012, 20:47

Brent skrev:Alle der rejser krav mod AaB bør være Persona non grata i klubben og deres navne bør for altid være slettet fra klubens historie. Man kan starte med AJ og KZ.

KZ sagde at han ikke forventede at det var en million han havde til gode i AaB, hvis det var det måtte de (tv nord) komme og filme at han slog flikflakker ned af vejen. Det er satme en flot AaB ambassadør vi har os der.
Han er et menneske som alle os andre. Ville du sige nej tak hvis du var ham?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2012, 20:58

Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:Alle der rejser krav mod AaB bør være Persona non grata i klubben og deres navne bør for altid være slettet fra klubens historie. Man kan starte med AJ og KZ.

At alle ville gøre det, gør det ikke til en moralsk handling. Men når det kommer til stykket, så ville alle også bede folk der ikke kan modstå fristelsen om at skride ad helvede til hvis de opfører sig illoyalt i denne grad.

Hvis Lynges udtalelser er korrekte, og hvis spillerne handler i ond tro, så burde de pågældende spillere komme i hall of shame. Sådan en opførsel skal udstilles til skræk og advarsel. Forhåbentlig vil fremtidige arbejdsgivere da tænke sig en ekstra gang før de ansætter vedkomne.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. sep 2012, 20:59

Køllen I Møllen skrev:

Det ændrer ikke på, at det er ualmindeligt usympatisk sagt af en mand, der endda er ambassadør for klubben. Jeg er helt på linje med Brent. Tidligere såvel som nuværende spillere, der selv har skrevet under på, at alt var "inklusiv", men som nu forlanger flere penge har ikke længere noget at gøre i AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 21:00

Jakob Jensen skrev:
Klaus skrev: Som jeg forstår tvisten, går det ud på, at AaB har udbetalt signonfees med alt inklusive (pension og feriepenge). Dette har spillerne været interesserede i, da signonfee som regel kan modtages inden ansættelsesforholdet i Danmark starter. Man skal altså ikke betale dansk skat af signonfees og derfor vil spillerne gerne have, at det beløb bliver så stort som muligt. Derfor indgår spilleren disse "brutto-kontrakter" med klubberne.
Jeg gad godt se lidt tal fra Spillerforeningen medhensyn til hvor mange der betaler skat af sign-on fee. Men, hvis vi lige tager den med skattepligt, så siger afgørelsen jo ganske klart at det kun er beløb der er skattepligtige i Danmark, som man skal have feriepenge af. Det må alt andet lige betyde at de fleste spillere betaler dansk skat af deres sign-on fees. Og som jeg lige læser et par afgørelser og redegørelser, så giver det god mening. De fleste spillere underskriver en aftale og påbegynder i umiddelbar forlængelse af kontraktunderskrivelsen deres ansættelsesforhold, og derfor er sign-on-feen skattepligtig.
Når man er ansat under forskerordningen, så er det vel også en ganske god deal at den bliver beskattet i DK (25% eller 30%). Det fåes svjv ikke meget bedre andre steder i europa.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 11. sep 2012, 21:01

Køllen I Møllen skrev:

Hvis han har stået ansigt til ansigt med Lynge, og de har været enige om, at feriepenge har været inkluderet i aftalen, så skal man da være grisk og grådig før man siger "hit med de penge, jeg allerede har fået en gang".

Han kan i så fald slå flik flak derhen hvor han vil, bare det aldrig nogensinde bliver i AaB-regi igen.

Jeg tror på Lynge, når han siger, at han aldrig har snydt nogen, og han ved hvilken ånd forhandlingerne er foregået i.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 21:04

Køllen I Møllen skrev:

Hvis jeg havde ingået aftale om signon og bonusser og var indforstået med at det var inklusiv feriepenge, ville jeg ikke kræve de samme penge igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 21:04

JFL skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Hvis han har stået ansigt til ansigt med Lynge, og de har været enige om, at feriepenge har været inkluderet i aftalen, så skal man da være grisk og grådig før man siger "hit med de penge, jeg allerede har fået en gang".

Han kan i så fald slå flik flak derhen hvor han vil, bare det aldrig nogensinde bliver i AaB-regi igen.

Jeg tror på Lynge, når han siger, at han aldrig har snydt nogen, og han ved hvilken ånd forhandlingerne er foregået i.
Joe, men der har sikkert været en agent indover til kontrakterne, så det er ikke spillerne direkte han har forhandlet med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 21:06

Moral og mangel på samme, er som ofte hjemmestrikket og passer sjovt nok altid bedst på naboen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. sep 2012, 21:09

"Aftalte præstations- og resultatafhængige bonus- betalinger fra klubben til spilleren er ferieberettiget løn. Bonus, gratiale o. lign. fra klubben til spilleren, hvis udbetaling udelukkende beror på klubbens for- godtbefindende, er ikke ferieberettiget løn."

Dette er vel ret afgørende, for hvis der ikke i spillernes kontrakt stod at de ville få en bonus ved CH-L kvalifikation, så er de vel ikke ferieberettiget? Til gengæld er det jo super tydeligt formuleret at sign-on fee og lignende er ferieberettiget, og det virker da lidt amatøragtigt at man ikke bare har udspecificeret en del af beløbet som feriepenge.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. sep 2012, 21:20

Poker-One-Kenobi skrev: Dette er vel ret afgørende, for hvis der ikke i spillernes kontrakt stod at de ville få en bonus ved CH-L kvalifikation, så er de vel ikke ferieberettiget? Til gengæld er det jo super tydeligt formuleret at sign-on fee og lignende er ferieberettiget, og det virker da lidt amatøragtigt at man ikke bare har udspecificeret en del af beløbet som feriepenge.
Det er jeg ganske enig i. Men det ændrer ikke på moralen i det her. Hvis spiller og klub har lavet en aftale, og denne endda er underskrevet, så ved spilleren aldeles udmærket, at han har fået sine feriepenge. Naturligvis burde AaB have opdaget denne fejl - men den enkelte spiller, der nu går i gang med at malke klubben for penge som de udmærket ved de har fået en gang er simpelthen så usympatisk og grisk, at jeg er helt og aldeles færdig med at støtte ham.

Ikke for at være hellig. Men en almindelig medarbejder der har fået en signon på 8,8 millioner (Som Peter Madsen fik) under forudsætning af, at det var med alt inklusiv. Kan i min bog simpelthen ikke tillade sig at komme rendende for at få flere penge. Han er blevet betalt - så godt og vel endda.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. sep 2012, 21:20

Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Hvis jeg havde ingået aftale om signon og bonusser og var indforstået med at det var inklusiv feriepenge, ville jeg ikke kræve de samme penge igen.
Hvis nu der kom en advokat til mig i morgen og sagde at der var et komma i min kontrakt med min arbejdsgiver som var sat forkert og det betød at jeg kunne score en million så skulle du edderma'me se mig være en røv med ører overfor min arbejdsgiver. Og kald mig bare grisk og grådig mens jeg slår flik flak hele vejen til banken med et smil på læben... Vi kan godt være enige om at spillerne er nogle sataner i denne sag. Men vi er delt i to lejre her : Lejr 1 er de der ville handle akkurat som spillerne hvis de var i deres sko. Lejr 2 er de der IKKE VIL INDRØMME eller ikke er klar over at de ville handle akkurat som spillerne hvis de var i deres sko...

Det er nemt, som fan, at kalde spillerne nogle egoistiske svin (for det er de jo). Men vi ville gøre det samme hvis vi var dem.

Hvis jeg vandt 20 millioner i lotto ville jeg forøvrigt bruge de 19 millioner på at hjælpe de sultne børn i Afrika. Altså lige indtil jeg vandt 20 millioner i lotto.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 21:24

Poker-One-Kenobi skrev:"Aftalte præstations- og resultatafhængige bonus- betalinger fra klubben til spilleren er ferieberettiget løn. Bonus, gratiale o. lign. fra klubben til spilleren, hvis udbetaling udelukkende beror på klubbens for- godtbefindende, er ikke ferieberettiget løn."

Dette er vel ret afgørende, for hvis der ikke i spillernes kontrakt stod at de ville få en bonus ved CH-L kvalifikation, så er de vel ikke ferieberettiget? Til gengæld er det jo super tydeligt formuleret at sign-on fee og lignende er ferieberettiget, og det virker da lidt amatøragtigt at man ikke bare har udspecificeret en del af beløbet som feriepenge.
Ja det er en dyr fodfejl, på Lynges udtalelser synes jeg også det lugter lidt af, at aftalen om sigon er inklusiv feriepenge var mundtlig, det er selvfølgelig ikke godt nok hvis det er tilfældet. Hvis det er skriftlig dokumentation for at spiller og agent har accepteret at signon er inklusiv feriepenge, håber jeg da, at Lynge fremlægger dette.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 21:26

Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:"Aftalte præstations- og resultatafhængige bonus- betalinger fra klubben til spilleren er ferieberettiget løn. Bonus, gratiale o. lign. fra klubben til spilleren, hvis udbetaling udelukkende beror på klubbens for- godtbefindende, er ikke ferieberettiget løn."

Ja det er en dyr fodfejl, på Lynges udtalelser synes jeg også det lugter lidt af, at aftalen om sigon er inklusiv feriepenge var mundtlig, det er selvfølgelig ikke godt nok hvis det er tilfældet. Hvis det er skriftlig dokumentation for at spiller og agent har accepteret at signon er inklusiv feriepenge, håber jeg da, at Lynge fremlægger dette.
Er du overrasket over dommen?

"Om man er overrasket eller ej, det skal jeg ikke have en mening om. Dommen er lavet, og uanset hvilke aftaler spilleragenter har lavet med os på de punkter, så er de ikke gældende. Det er da forholdsvis interessant," siger Lynge Jakobsen.
Jeg tror skam ikke det er mundtlige aftaler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar