Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:04

MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:Folk herinde har en eller anden illusion af vi bliver reddet af gentlemen regler og ære og loyalitet..

Det er præcis det der har havnet os her til at starte med, fordi Lynge har sagt
"okay vi aftaler bare du ikke snakker om feriepenge og så får du lidt ekstra her"

Spillerforeningen vil komme og banke på vores dør og kræve penge for hver eneste spiller
ligemeget hvor loyale de er..

og Funky: med min sparsomme programmør uddannelse og erfaring fra ehvervslivet.. vil jeg går så langt at sige
giv mig noget løn som Lynge får.. så skal jeg nok sørge for der ikke er huller i vores kontrakter
i modsætning til det arbejde vores hellige sportsdirektør lægger for dagen.

Og giv mig alle vores kontrakter, udgifter og indtægter. så skal jeg nok give et forventet underskud meget tættere på hvad
AaB bestyrelsen har kunnet ramme de sidste 5 år.
Du sidder og postulerer at Lynge har betalt ved kasse 1 og så bedt spillerne om at holde kæft... den påstand må du lige komme med noget bevis på!!
intet problem.. værsgo:

Den nuværende OB-spiller, Andreas Johansson, har tidligere hævdet, at han har penge til gode i AaB, men det mener Lynge Jakobsen altså ikke er sandt. AaB-direktøren vil ikke udtale sig om det konkrete tilfælde med Andreas Johansson, men som en generel betragtning siger han:

- Man kan diskutere, om teknikken i forhold til betalingen har været den rigtige, men hvis jeg eksempelvis aftaler med dig, at du får 100.000 kroner i bonus, men at du så ikke skal komme rendende i forhold til feriepenge, fordi de er inklusiv, når du har forstået og noteret det, så er det hverken loyalt eller noget som helst at komme året efter og spørge, om du ikke også skulle have feriepenge, siger Lynge Jakobsen.

var det hvad du ledte efter? Lynge der indrømmer kontrakterne er forkerte for mange måneder siden, og han bare har købt sig ud af feriepengene med en underhånds aftale..
Det er ingenlunde det han siger... men man kan ikke diskutere med dig, for du er forblændet af dit raseri!

Jeg gi'r op...
er jeg forblændet af mit raseri.. i så fald er i forblændet af Lynge og hans spin.
men hvis jeg eksempelvis aftaler med dig, at du får 100.000 kroner i bonus, men at du så ikke skal komme rendende i forhold til feriepenge, fordi de er inklusiv

Jeg er mere end villig til at høre din tolkning af den sætning der.. for det lyder bestemt for mig som om Lynge har lavet en aftale
om at udbetale ved kasse 1 og bede spilleren om at holde kæft med feriepenge, præcist som du efterspurgte
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 12. sep 2012, 09:06

Reto skrev:Jeg synes Dennis Søndergaard summerer sagens kerne meget godt i dagens Nordjyske.

Ublu krav og direkte usympatisk. I sidste ende kommer det til at gå ud over spillerne selv på den lange bane. De var udmærket klar og indforstået med den praksis, som AaB og Brøndby nu kommer til at bøde voldsomt for.

Jeg er på det rene med, at man skal følge lovgivningen, og at der er et element at amatørisme i det her fra AaBs side, men den onde tro, den kan spillerne ikke løbe fra.
Tja, efter at have læst sagens afgørelse synes jeg at Spillerforeningen har en ret god sag. Fra deres procedure:
I Brøndby IF’s bonusaftaler fra 2003, 2005 og 2006 står intet om, at bonusbeløb er ”inklusiv feriepenge”. Der er derfor umiddelbar pligt til at efterbetale feriegodtgørelse og ferietillæg for disse perioder.
I bonusaftalen fra 2008 står der ”inklusiv feriepenge” i en indledende bestemmelse.
Dette er i strid med overenskomsten, hvorefter der skal beregnes feriegodtgørelse af et bonusbeløb.
Bonusaftalen er konciperet og kun underskrevet af klubbens daværende ledelse og ikke af spillerne. Bonusaftalen blev på spillernes vegne forhandlet af Thomas Rasmussen og Stefan Gislasson. Forhandlingerne gik udelukkende på de enkelte beløbssatser, og hvad der ellers skulle være udslagsgivende for bonus. Der blev ikke diskuteret noget omkring feriepenge og det endelige dokument blev ikke forelagt forhandlerne eller andre fra truppen før udsendelsen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:06

Funky skrev:
AllanPedersen skrev: Lynge ved ikke hvad penge han skal finde endnu.. han tuder bare i medierne .. han faktisk direkte afpresser de spillere der vil have ferieløn.
Der er ikke kommet krav endnu fra spillere.. Spillerforeningen er ikke kommet med et udspil, i går sagde de at de gik med til en afdragsordning..
Lynge har ligeså meget overblik over situationen som jeg har interesse i håndbold.
Det sagde han selv i går.. og det giver også sig selv, vi kender ikke til nogle krav endnu.
hvem ved hvor vi slutter inden sæsonnen er slut? tv penge.. præmie penge?

Han siger med det samme det skal afkræves af spillerbudgettet fordi han forsøger at presse dem til ikke at komme med krav
og jeg er så træt af hans hjallerup marked stil.
Allan: Hvor skal pengene komme fra?
han ved slet ikke hvad der bliver krævet endnu, det er det jeg snakker om .. han ved ikke om der kommer krav på 4 millioner eller 20 millioner...

men ok jeg svarer på spørgsmålet.. tv rettighedspenge.. der bliver fordelt 235 million i år og i større grad end nogensidne på baggrund af placering, jeg vil vædde med vi ikke har turde budgettere med at ligge i top5.. hvis vi holder den igennem vinteren og foråret ser vi frem til 10 millioner mere end forventet.. i hvert fald.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:10

Funky:

1. plads: 15 mio. kroner
2. plads: 11,5 mio. kroner
3. plads: 8,5 mio. kroner
4. plads: 6,5 mio. kroner
5. plads: 6 mio. kroner
6. plads: 5 mio. kroner
7. plads: 4 mio. kroner
8. plads: 3,5 mio. kroner
9. plads: 2,5 mio. kroner
10. plads: 2 mio. kroner
11. plads: 1,5 mio. kroner
12. plads: 1,4 mio. kroner

det der blev udbetalt efter runde 17, sidste år. så vidt jeg ved bliver det der udbetalt 3 gange i løbet af året.
og mod slut af sæsonnen er tallet endnu større.

og 2012/2013 er der endnu større fordeling.. dvs 12 pladsen får mindre og 1. pladsen for mere..
hvad tror du vi har budgetteret med i starten af året, da lynge selv kaldte os nedrykningstruet?
2-3 millioner? ved runde 11.. lige nu om 3 uger.. vil vi få udbetalt 7-8 millioner mere end forventet..
hvis vi holder os i top 3.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 12. sep 2012, 09:12

Havde klubberne nu helt bevidst unddraget spillerne deres feriepenge, var sagen så ikke kommet frem meget tidligere og fra hver enkelt spiller løbende?

Lugter hele forløbet ikke af, at der netop HAR været mundtlige accepter mellem klub og spiller om penge-i-hånden-og-så-ingen-snak-om-feriepenge?

Igen, det er fodboldspillere med store fede lønchecks, de har da været ligeglade med jura og feriepenge bare de har kunnet få penge den ene eller den anden vej. Lige indtil nu hvor de så med juridisk sikkerhed kan kræver deres ret yderligere ind?

Var der ingen under-bordet aftaler men blot tale om at hele processen kørte som for normale lønmodtagere, så var eventuelle unddragelser jo kommet frem i lyset meget tidligere. Jeg er overbevist om, at det her er aftaler mellem spillere med økonomien i orden og klubber der ikke har troet at den slags kammeratlige aftaler kunne komme tilbage som en boomerang.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. sep 2012, 09:13

Allan, det er ikke så sort/hvidt som du prøver at stille det op. Hvis det var, var der nok ikke "100 ringbind" fra stort set samtlige klubber, med feriepengesager. I AaBs tilfælde er der teknikaliteter omkring hvorvidt f.eks en Champions League bonus er en på forhånd aftalt bonus eller en bonus udbetalt på klubbens forgodtbefindende. Det vil vise sig hvor mange af spillerne der har sådan en bonus indskrevet i kontrakten, har de ikke det kan jeg ikke umiddelbart se der er noget at komme efter der. Så er der de spillere som har fået udbetalt sign on, hvis de ikke har betalt skat af det sign on i Danmark burde de vel heller ikke have en sag? Derfor kan vi måske nok stå tilbage med en håndfuld sager, men om det er noget der for alvor kommer til at ramme os er svært at sige før sagerne er rejst.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:17

Poker-One-Kenobi skrev:Allan, det er ikke så sort/hvidt som du prøver at stille det op. Hvis det var, var der nok ikke "100 ringbind" fra stort set samtlige klubber, med feriepengesager. I AaBs tilfælde er der teknikaliteter omkring hvorvidt f.eks en Champions League bonus er en på forhånd aftalt bonus eller en bonus udbetalt på klubbens forgodtbefindende. Det vil vise sig hvor mange af spillerne der har sådan en bonus indskrevet i kontrakten, har de ikke det kan jeg ikke umiddelbart se der er noget at komme efter der. Så er der de spillere som har fået udbetalt sign on, hvis de ikke har betalt skat af det sign on i Danmark burde de vel heller ikke have en sag? Derfor kan vi måske nok stå tilbage med en håndfuld sager, men om det er noget der for alvor kommer til at ramme os er svært at sige før sagerne er rejst.
Det er nu ikke så svært at spå om det vil ramme os, eftersom spillerforeningen har tænkt sig at føre sagen på baggrund af alle ramte spillere.. dvs selvom Chanko aldrig nogensinde selv ville høre om den her problematik så kører de hans sag og sender ham penge (groft sagt)
Du må tænke på det her kommer til at ramme os under champions league sæsonnen, hvor vi lavede flotte kontrakter med spillere

jeg synes du ser "naivt" lyst på det når selv Lynge er ude i medierne og smide sig på ryggen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 09:17

Henriksen skrev: Lugter hele forløbet ikke af, at der netop HAR været mundtlige accepter mellem klub og spiller om penge-i-hånden-og-så-ingen-snak-om-feriepenge?
Prøv at læse hele dommen - I BIF's tilfælde er det langt mere nuanceret end som så, og så var det iøvrigt ikke mundtlige aftaler (i alle tilfælde i hvert fald) der har også været skriftlige aftaler, som blot ikke er i overensstemmelse med lovgivning. Min fortolkning er desuden at BIF i ond tro har forsøgt at undlade at udbetale penge i visse tilfælde - dommen nævner "bare" at BIF først er begyndt at følge den praksis de selv mener er det korrekte efter 2009 (hvor spillerforeningen rejste sagen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:18

Pastorius skrev:
Henriksen skrev: Lugter hele forløbet ikke af, at der netop HAR været mundtlige accepter mellem klub og spiller om penge-i-hånden-og-så-ingen-snak-om-feriepenge?
Prøv at læse hele dommen - I BIF's tilfælde er det langt mere nuanceret end som så, og så var det iøvrigt ikke mundtlige aftaler (i alle tilfælde i hvert fald) der har også været skriftlige aftaler, som blot ikke er i overensstemmelse med lovgivning. Min fortolkning er desuden at BIF i ond tro har forsøgt at undlade at udbetale penge i visse tilfælde - dommen nævner "bare" at BIF først er begyndt at følge den praksis de selv mener er det korrekte efter 2009 (hvor spillerforeningen rejste sagen.
Bif får også en ekstra bøde for at 'tage røven' på systemet.. men det ændre altså ikke vores tilfælde, om vi har snydt bevidst eller ej er vi stadig gået uden om overenskomsten og kommer til at betale det hele. det synes jeg da lå ret klart ud fra dommen i går

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. sep 2012, 09:20

AllanPedersen skrev:Funky:

det der blev udbetalt efter runde 17, sidste år. så vidt jeg ved bliver det der udbetalt 3 gange i løbet af året.

og 2012/2013 er der endnu større fordeling.. dvs 12 pladsen får mindre og 1. pladsen for mere..
hvad tror du vi har budgetteret med i starten af året, da lynge selv kaldte os nedrykningstruet?
2-3 millioner? ved runde 11.. lige nu om 3 uger.. vil vi få udbetalt 7-8 millioner mere end forventet..
Og hvor i AaB's økonomi ville alle disse rare millioner blive brugt, tror du, hvis ikke de ender med at skulle bruges på feriepenge-sagen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af larsdahl » 12. sep 2012, 09:24

NIN den fromme skrev: Gentlemansaftalen skulle ses i kontekst til at folk mener, at spillerne skal frastå feriepengene. Sådan fungere virkeligheden sjældent. Få ting kan bring pis i kog som penge. Det kan alle der har været igennem en skillesmisse eller et arveopgør vist nikke genkendende til. Længden ændre vel ikke på den klokkeklare udmleding og dom. Vi snakker ikke ligefrem en hung jury her.
Der var faktisk ikke enighed blandt voldgiftens tre dommere om sagens udfald. En af dommerne, Merete Preisler, udtaler at Peter Madsens krav er fremført 30/9 2010 og dermed er krav fra før ferieåret 2008 forældede. Thomas Rasmussens krav er fremført senere og derme er krav fra før ferieåret 2009 forældede. Desuden mener hun at Brøndby IF skal frifindes for bodsbetaling: "Denne afgørelse følger dels af denne dommers votering vedrørende de øvrige påstande, dels lægges der vægt på den betydelige passivitet, som klager har udvist i sagen".

De to øvrige dommere var ikke enige og derfor skal Brøndby IF efterbetale feriepenge tilbage til 2004 også selv om ferieloven §35, stk. 1 siger noget andet (i følge Merete Preisler). Desuden skal der betales 10% bod.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:25

Funky skrev:

Og hvor i AaB's økonomi ville alle disse rare millioner blive brugt, tror du, hvis ikke de ender med at skulle bruges på feriepenge-sagen?
hvad hvis der kommer 2000 færre på stadion i gennemsnittet end forventet..
hvad hvis Helenius brækker benet.

Så længe de penge ikke er budgetteret med, kan man vel ikke tillade sig at sige de skal "tages" fra noget?
Nu sætter jeg det ekstremt sort og hvidt op for at lave et eksempel..

Vi vinder 8 millioner i tv penge, vi skylder spillerne 8 mill.. vi tager de penge og giver spillerne.
Vil du så sidde og fluekneppe nu om man kan på sigt sige det var gået ud over vores spillerbudget?
det er stadig penge vi ikke har budgetteret med fra starten af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 09:28

larsdahl skrev:
NIN den fromme skrev: Gentlemansaftalen skulle ses i kontekst til at folk mener, at spillerne skal frastå feriepengene. Sådan fungere virkeligheden sjældent. Få ting kan bring pis i kog som penge. Det kan alle der har været igennem en skillesmisse eller et arveopgør vist nikke genkendende til. Længden ændre vel ikke på den klokkeklare udmleding og dom. Vi snakker ikke ligefrem en hung jury her.
Der var faktisk ikke enighed blandt voldgiftens tre dommere om sagens udfald. En af dommerne, Merete Preisler, udtaler at Peter Madsens krav er fremført 30/9 2010 og dermed er krav fra før ferieåret 2008 forældede. Thomas Rasmussens krav er fremført senere og derme er krav fra før ferieåret 2009 forældede. Desuden mener hun at Brøndby IF skal frifindes for bodsbetaling: "Denne afgørelse følger dels af denne dommers votering vedrørende de øvrige påstande, dels lægges der vægt på den betydelige passivitet, som klager har udvist i sagen".

De to øvrige dommere var ikke enige og derfor skal Brøndby IF efterbetale feriepenge tilbage til 2004 også selv om ferieloven §35, stk. 1 siger noget andet (i følge Merete Preisler). Desuden skal der betales 10% bod.
Sjovt nok var det så den dommer der var udpeget af Divisionsforeningen. Det er under alle omstændigheder irrelevant, for dommen kan ikke ankes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:30

- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere. Vi må jo sige, for at blive i fodboldsprog, så har vi tabt noget, der ligner 0-8 indtil videre. Vi har ikke som sådan nogen krav mod AaB, som dem der har været rejst i Brøndby, men det er nok naivt at tro, at de ikke kommer, siger direktør Lynge Jakobsen til Jyllands-Postens

jeg går ud fra det her betyder at de 20millioner som Lynge kaldte et 'uhyrt beløb' og 'usandt' så i virkeligheden nok er meget rigtigt
i og med han siger "flere penge end jeg havde regnet med"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. sep 2012, 09:36

AllanPedersen skrev:
Funky skrev:

Så længe de penge ikke er budgetteret med, kan man vel ikke tillade sig at sige de skal "tages" fra noget?

Vi vinder 8 millioner i tv penge, vi skylder spillerne 8 mill.. vi tager de penge og giver spillerne.
Vil du så sidde og fluekneppe nu om man kan på sigt sige det var gået ud over vores spillerbudget?
Så dit bedste bud er altså, at Lynge skal mane til ro ved at sige, at "vi betaler bare feriepenge-sagen med præmiepenge, vi ikke har vundet endnu". Helt uden i øvrigt at tage i betragtning, at dit ekstremt høje og positive gæt på 8 millioner SLET ikke modsvarer det tal på 15-20 millioner, som kører rundt i pressen. Helt uden at tage i betragtning, at AaB i øvrigt kører med underskud, og stadig mangler at bevise, at man bare med det nuværende forbrug kan løbe i nul.

Ej vel?
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. sep 2012, 09:38

AllanPedersen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Allan, det er ikke så sort/hvidt som du prøver at stille det op. Hvis det var, var der nok ikke "100 ringbind" fra stort set samtlige klubber, med feriepengesager. I AaBs tilfælde er der teknikaliteter omkring hvorvidt f.eks en Champions League bonus er en på forhånd aftalt bonus eller en bonus udbetalt på klubbens forgodtbefindende. Det vil vise sig hvor mange af spillerne der har sådan en bonus indskrevet i kontrakten, har de ikke det kan jeg ikke umiddelbart se der er noget at komme efter der. Så er der de spillere som har fået udbetalt sign on, hvis de ikke har betalt skat af det sign on i Danmark burde de vel heller ikke have en sag? Derfor kan vi måske nok stå tilbage med en håndfuld sager, men om det er noget der for alvor kommer til at ramme os er svært at sige før sagerne er rejst.
Det er nu ikke så svært at spå om det vil ramme os, eftersom spillerforeningen har tænkt sig at føre sagen på baggrund af alle ramte spillere.. dvs selvom Chanko aldrig nogensinde selv ville høre om den her problematik så kører de hans sag og sender ham penge (groft sagt)
Du må tænke på det her kommer til at ramme os under champions league sæsonnen, hvor vi lavede flotte kontrakter med spillere

jeg synes du ser "naivt" lyst på det når selv Lynge er ude i medierne og smide sig på ryggen
Jeg ser sgu ikke naivt lyst på det, jegt konstaterer at det er svært at vide hvor grelt det står til når det faktisk ikke er så sort hvidt at man bare kan lægge 12 procent plus renter oveni samtlige bonuser der er udbetalt efter overenskomsten. Hvorfor er detnså svært at acceptere for dig at at alle andre ikke går i panik og råber "Lynge raus!"?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:40

Funky skrev:
AllanPedersen skrev:
Funky skrev:

Så dit bedste bud er altså, at Lynge skal mane til ro ved at sige, at "vi betaler bare feriepenge-sagen med præmiepenge, vi ikke har vundet endnu". Helt uden i øvrigt at tage i betragtning, at dit ekstremt høje og positive gæt på 8 millioner SLET ikke modsvarer det tal på 15-20 millioner, som kører rundt i pressen. Helt uden at tage i betragtning, at AaB i øvrigt kører med underskud, og stadig mangler at bevise, at man bare med det nuværende forbrug kan løbe i nul.

Ej vel?
Du vil jo heller ikke lytte altså.. jeg siger bare.. at Lynge ikke har en skid overblik over situation, det indrømmer han selv i alle nyheder i går.. men samtidig siger han vi må spare på spillerne, og det gør han for at smide et pres på de spillere der tænker "skal jeg komme og kræve penge eller ej"..

han siger selv direkte at AaB ikke har nogle sager mod sig pt. men det kommer der "nok"..

Lynge ved ikke selv hvad Spillerforeningen forlanger.. i går sagde de at de var klar til at lave en afdragsordning..
Hvad med Lynge venter med at sige hvor vi skal spare penge før der faktisk kommer et krav?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 12. sep 2012, 09:41

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:

Jeg ser sgu ikke naivt lyst på det, jegt konstaterer at det er svært at vide hvor grelt det står til når det faktisk ikke er så sort hvidt at man bare kan lægge 12 procent plus renter oveni samtlige bonuser der er udbetalt efter overenskomsten. Hvorfor er detnså svært at acceptere for dig at at alle andre ikke går i panik og råber "Lynge raus!"?
Det er fint nok, vi siger bare det er mig der er pessimist og Lynge han som altid holder skuden lige i vandet.
så ses vi bare ved næste årsregnskab, lad os sige det, husk bare lige Lynge har selv sagt i dag det er flere penge end han har regnet med.

(Det er så let at bare tage mig herinde og skrive jeg brokker mig for meget)
så kan det være alle de millioner vi nu skal af med går væk af sig selv.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. sep 2012, 09:46

AllanPedersen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:

Det er fint nok, vi siger bare det er mig der er pessimist og Lynge han som altid holder skuden lige i vandet.
så ses vi bare ved næste årsregnskab, lad os sige det, husk bare lige Lynge har selv sagt i dag det er flere penge end han har regnet med.

(Det er så let at bare tage mig herinde og skrive jeg brokker mig for meget)
så kan det være alle de millioner vi nu skal af med går væk af sig selv.
Du er en sjælden kombinationen af mand og selvmedlidende dramaqueen. Vi ses til årsregnskabet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. sep 2012, 09:53

AllanPedersen skrev:
Du vil jo heller ikke lytte altså.. jeg siger bare.. at Lynge ikke har en skid overblik over situation, det indrømmer han selv i alle nyheder i går.. men samtidig siger han vi må spare på spillerne, og det gør han for at smide et pres på de spillere der tænker "skal jeg komme og kræve penge eller ej"..

han siger selv direkte at AaB ikke har nogle sager mod sig pt. men det kommer der "nok"..

Lynge ved ikke selv hvad Spillerforeningen forlanger.. i går sagde de at de var klar til at lave en afdragsordning..
Hvad med Lynge venter med at sige hvor vi skal spare penge før der faktisk kommer et krav?
Igen igen: En del af de spillere, som kan (såvidt jeg kan forstå pr. automatik VIL) rejse krav mod AaB er jo ikke i AaB længere, så hvordan i alverden skal Lynge kunne presse dem?

Det ER altså så simpelt: AaB kører i underskud. AaB's suverænt største udgiftspost er spillertruppen. AaB må nu imødese ekstraordinære udgifter, OVEN I at man i forvejen har et problem med at få det til at løbe rundt med det nuværende udgiftsniveau. Du skal jo opfinde forventede ekstraordinære indtægter i et lag som man slet ikke kan tillade sig at administrere sin virksomhed efter for at få det til at gå op UDEN besparelser på den største udgiftspost.

Og selv hvis vi siger, at der lige kommer 20-30 millioner dumpende ned fra himlen, så man kan køre i nul og få feriepenge-sagen til at forsvinde, så er det da penge man IKKE har til at bruge på det, der idag er selskabets eneste aktivititet: Professionel fodbold. Vel vil en million-regning i feriepenge-sagen da gå ud over spillerbudgettet! Det kan da ikke ramme andre steder.

Besvar