Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
svendpoulsen
2. div
2. div

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af svendpoulsen » 13. sep 2012, 21:37

Gentleman Finn skrev:
sulakvelidze skrev:Her en artikel på svensk:
Jag fick ett samtal från den danska spelarföreningen när de ringde runt och samlade ihop folk som ville gå vidare med det här. Men efter att ha talat med Aalborgs klubbdirektör Lynge Jakobsen avböjde jag. Det kändes inte rätt, säger Lindström till fotbollskanalen.se.

Varför inte?

- Aalborg har alltid funnits där för mig och stöttat mig privat och professionellt. Jag vill inte bidra till att riskera framtiden för en klubb som betyder så ofantligt mycket för så många människor genom att begära en summa pengar. Pengar är inte allt, jag klarar mig ändå.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... um=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;
Simpelthen smukt!
SÅDAN - det er sku mandfolkesnak , og erkendelse af, at have det rigtig godt i AaB :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 13. sep 2012, 21:42

limey skrev:
Tifosa9000 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Der er sikkert nogle blandt tifofolket der mener jeg bare skal lave det selv, men jeg prøver alligevel: Skal alle kræfter ikke sættes ind på at gøre spillerne, nuværende som tidligere, opmærksomme på fansenes holdning? Et kæmpe takkebanner til Jesus, eller hvad man nu kan finde på, som kan lægge max pres på for at spillerne gør det rigtige og frasiger sig penge e allerede har fået? Lindstrøm har for mig at se lige åbnet en dør for at andre spillere som har været i tvivl kan følge efter, lad os da endelig hjælpe dem med det!
Jeg er i den ualmindeligt heldige situation, at jeg har et job med stor fleksibilitet. Og næste uge er fuld af ledige timer. Dem giver jeg gerne til denne sag med en malerpensel i den ene hånd og rimsmedspennen i den anden. Der må kunne samles manpower og den slags nok til at lave en markering i denne sag. Måske kunne tifokaos måske ligefrem bede om en hånd til selv at stå for det mod en garanti om, at en vis brøkdel af søndagens indsamling går direkte til et moral-/red vores klub-/mandfolkeaftaleoverholdelseshyldestprojekt?
Der må være studerende og andre i fleksible jobs, der har lignende muligheder. Der er jo ret stor enighed om sagens vigtighed (omend der også hurtigt nok kan komme uenighed om, hvorvidt der skal køres ren hyldest af heltene eller om skurkene også skal dadles).
Hvis du/I gør det, tror jeg, at mange fans vil bakke op om det. Hvis Tifokaos officielt bakker op om det, vil jeg personligt gerne spytte i kassen via PBS frem for den sædvanlige femmer eller tier jeg giver på stadion. Også et noget pænere beløb.
Sådan en tifo skal vel bare består af Lindstrøms flotte citat. Og så måske en tegning med en rotte, på vej ned i en kagedåse.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2012, 21:50

Ligesom Limey spytter jeg også gerne en ekstra skilling i en kasse dedikeret til "feriepenge-tifo". Så måske skulle nogen fra tifokaos bare lave et kontonummer til formålet?

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 13. sep 2012, 22:01

Sidder Curth og KEP egentlig ikke i bestyrelsen i spiller foreningen? Så kunne det sgu være fedt nok at få en melding fra dem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 13. sep 2012, 22:03

PeterS skrev:Sidder Curth og KEP egentlig ikke i bestyrelsen i spiller foreningen? Så kunne det sgu være fedt nok at få en melding fra dem.
Curth har allerede udtalt sig: http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Sport/ ... 182258.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Internt i AaB er det opfattelsen, at de overenskomstpligtige beløb er inkluderet, og derfor vil spillerrepræsentant Jeppe Curth da heller ikke stille store krav til AaB."

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 13. sep 2012, 22:04

Jeg vil ligeledes med glæde spytte i kassen

Brugeravatar
Tifosa9000
Drenge
Drenge

Indlæg af Tifosa9000 » 13. sep 2012, 22:09

Jeg har rettet henvendelse til Tifo Kaos. Så må vi i første omgang se, hvad de siger. Det er et voldsomt følelsesmæssigt stress, man skal udsættes for som fodboldfan. Hvor kan jeg søge erstatning?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. sep 2012, 22:12

Gentleman Finn skrev:
PeterS skrev:Sidder Curth og KEP egentlig ikke i bestyrelsen i spiller foreningen? Så kunne det sgu være fedt nok at få en melding fra dem.
Curth har allerede udtalt sig: http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Sport/ ... 182258.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Internt i AaB er det opfattelsen, at de overenskomstpligtige beløb er inkluderet, og derfor vil spillerrepræsentant Jeppe Curth da heller ikke stille store krav til AaB."
Det er ikke Jeppes ord du citerer, men derimod journalistens.

Jeppe siger dog noget lignende, men knap så konkluderende:

"- Det er principsager, der er fundamentale på det danske arbejdsmarked. Også for fodboldspillere. Men vi vil selvfølgelig ikke rive tæppet væk under AaB, siger Jeppe Curth, der erkender at kontrakternes udformning kan tolkes."
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. sep 2012, 22:13

Gad vide om Mathias ikke skulle have sagt JA til at vidne... Og så vidnet MOD spillerforeningen ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. sep 2012, 22:16

hje1980 skrev:Gad vide om Mathias ikke skulle have sagt JA til at vidne... Og så vidnet MOD spillerforeningen ;)
Vidnet?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 13. sep 2012, 22:20

hje1980 skrev:Gad vide om Mathias ikke skulle have sagt JA til at vidne... Og så vidnet MOD spillerforeningen ;)
Vidnet, det er vil ikke en mordsag det her
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 13. sep 2012, 22:20

Yankee skrev:
Vidnet?
Objection your honour!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. sep 2012, 22:22

limey skrev:
Objection your honour!
Hvorfor har ingen diskuteret Rejseholdets rolle i opklaringen af Feriepengesagen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 22:23

limey skrev:
Tifosa9000 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Der er sikkert nogle blandt tifofolket der mener jeg bare skal lave det selv, men jeg prøver alligevel: Skal alle kræfter ikke sættes ind på at gøre spillerne, nuværende som tidligere, opmærksomme på fansenes holdning? Et kæmpe takkebanner til Jesus, eller hvad man nu kan finde på, som kan lægge max pres på for at spillerne gør det rigtige og frasiger sig penge e allerede har fået? Lindstrøm har for mig at se lige åbnet en dør for at andre spillere som har været i tvivl kan følge efter, lad os da endelig hjælpe dem med det!
Jeg er i den ualmindeligt heldige situation, at jeg har et job med stor fleksibilitet. Og næste uge er fuld af ledige timer. Dem giver jeg gerne til denne sag med en malerpensel i den ene hånd og rimsmedspennen i den anden. Der må kunne samles manpower og den slags nok til at lave en markering i denne sag. Måske kunne tifokaos måske ligefrem bede om en hånd til selv at stå for det mod en garanti om, at en vis brøkdel af søndagens indsamling går direkte til et moral-/red vores klub-/mandfolkeaftaleoverholdelseshyldestprojekt?
Der må være studerende og andre i fleksible jobs, der har lignende muligheder. Der er jo ret stor enighed om sagens vigtighed (omend der også hurtigt nok kan komme uenighed om, hvorvidt der skal køres ren hyldest af heltene eller om skurkene også skal dadles).
Hvis du/I gør det, tror jeg, at mange fans vil bakke op om det. Hvis Tifokaos officielt bakker op om det, vil jeg personligt gerne spytte i kassen via PBS frem for den sædvanlige femmer eller tier jeg giver på stadion. Også et noget pænere beløb.
Same here - så længe vi holder os til at hylde heltene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. sep 2012, 22:54

limey skrev:
Yankee skrev:
Vidnet?
Objection your honour!
Ja hva dælen skulle vi ellers kalde det? :-)

Do you want the truth?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 13. sep 2012, 22:57

Er der nogen med styr på skattereglerne, der kan fortælle, hvor meget Andreas Johansson skal betale i skat af de ekstrapenge, han eventuelt henter i AaB? Hvad får han reelt ud af at gøre AaB eksempelvis en million kroner fattigere?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2012, 23:03

sulakvelidze skrev:Er der nogen med styr på skattereglerne, der kan fortælle, hvor meget Andreas Johansson skal betale i skat af de ekstrapenge, han eventuelt henter i AaB? Hvad får han reelt ud af at gøre AaB eksempelvis en million kroner fattigere?
Jeg er nu ikke skatteekspert, men jeg har et bud.
Det er almindelige indkomstskat, så det er hans normale trækprocent. Både feriepenge og pensionsmidler bliver først beskattet ved udbetaling.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. sep 2012, 23:20

Jeg vil gerne støtte klubben med noget banner lavning.. og specielt hvis det er en sviner til johanssen men smider sku ikke en krone i kassen
før det ikke længere er Lynge der styrer sagerne..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. sep 2012, 23:24

Man må håbe nogle andre af vores spillere følger Lindstrøms gode eksempel.

Dem som måske har store beløb til gode, må have en meget skidt smag i munden hvis de er med til at køre vores elskede klub det sidste stykke ned i graven.

Kunne være fedt med en tifo hvis det kan hjælpe med at synliggøre lige præcis den her problemstilling.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2012, 23:24

AllanPedersen skrev:Jeg vil gerne støtte klubben med noget banner lavning.. og specielt hvis det er en sviner til johanssen men smider sku ikke en krone i kassen
før det ikke længere er Lynge der styrer sagerne..
Hvad har Lynge dog med bannerproduktion at gøre?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar