Funky skrev:AllanPedersen skrev:Jeg fatter ikke danske journalistik i den her sag
alle spillerne siger de jo har ret til penge hvis der er noget til dem
men ingen spørger dem "men synes du det er fair.. har du ikke fået dem en gang?"
hvor er de kritiske medier henne!?..
Medierne blander sig traditionelt set ikke ret meget i fagretslige spørgsmål, mener jeg...
Funky..Jeg er helt pjokket med din nye avatar......Og helt korrekt, burde medierne riste spillerne noget mere. Det store spørgsmål her er jo udelukkende moralsk. Der kan ikke være tvivl om at spillerne har RET til pengene, men det er ikke det samme som at de BURDE have dem. Hvis min arbejdsgiver valgte at sige til mig;
"Hej Nulle666, du er sgu en guttermand, jeg vil gerne beholde dig i mindst 5 år, til den og den løn".
"tak chef"
"hvad siger du til at få dine feriepenge og pension for 5 år, ca. 500.000 kr., udbetalt med det samme, så har du lidt lommepenge"
"det lyder godt chef"
"så skriver du under her og her, på at du har accepteret aftalen"
"ja chef"
5 år senere opdager jeg så at jeg, mod alt logik kan kræve feriepenge og pension igen. Selvom chefen har været flink, hjulpet min karriere og givet mig en fin udbetaling til mit nye hus og iøvrigt går på røven hvis jeg slår til.
Jeg kunne aldrig drømme om at udnytte dette. Jeg synes det er for lavt og for ringe. Og hele denne sag lugter langt væk af, at en barnlig spillerforening vil have ret i en sag hvor de selv syntes de gjorde et godt stykke arbejde. I fald spillerne vil behandles som funktionærer, så bør klubberne også kunne opsige skadede spillere eller spillere som ikke slår til med 3 månedes varsel, som på det rigtige arbejdsmarked. Lige vilkår.
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.