Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Fabbe » 15. sep 2012, 10:28

thomasjn skrev:Jeg har gået tænkt de sidste par dage. Handler det her dybest set ikke om, at spillerforeningen og lille griske Mads Øland skal finde et eller andet, som kan retfærdiggøre, at der overhovedet er behov for en spillerforening? Så skidt har det jo dybest set ikke været at være prof. fodboldspiller i DK efter de store TV-aftaler og lønninger har ramt superligaen. Hvad gør man så for at overbevise om sin berettigelse? Man finder selvfølgelig en måde, hvorpå man kan hive en masse penge hjem til sine medlemmer (ved at udnytte en teknisk fejl til egen fordel). Mon ikke det er det, som det dybest set handler. Kunne Mads Øland ikke tage at smutte over i den almindelige fagbevægelse, hvor der faktisk er brug for denne type arbejde i nogle brancher fremfor at malke fodboldbranchen på grådigste vis?
Dette indlæg er helt væk.

Der er intet specielt grisk ved Spillerforeningens direktør. Han varetager organisationens interesser fuldt ud som aflønnet leder. Han SKAL. Ellers gør en anden direktør bare. Mads Øland er heller ikke engang politisk leder af Spillerforeningen - det er Thomas Lindrup, og det er den politiske ledelse, som udstikker den retning, Mads Øland skal løbe.

At interessegruppen dermed gør alt for at styrke sig selv - that's netop the name of the game. Det er lige så latterligt som at beskylde banker for at være grådige: Banker er til for at profitere, så man kan for hulen ikke anklage hverken en bank eller interesseorganisation for at opføre sig som sådan én.

En interessegruppe behøver overhovedet heller ikke at retfærdiggøre, at den organiserer sig for at kæmpe for egne interesser. Der findes alle typer af interessegrupper: For stærke, for svage, for arbejdsgivere og for lønmodtagere på alle niveauer. DJØF og Lægeforeningen behøver altså heller ikke at retfærdiggøre, at de eksisterer, selv om deres medlemmer er højt lønnede arbejdstagere.

Så Spillerforeningen har gjort sin forbandede pligt som interesseorganisation. Alle interesseorganisationer med respekt for sig selv havde gjort det samme. Tilbage er det enkelte medlems selvstændige, moralske stillingtagen til kravet.

Der er altså intet som helst, der stiller spørgsmålstegn til Spillerforeningens eksistensberettigelse.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 15. sep 2012, 10:31

AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev: Hjælpe på mit renomme.. jeg vil da skide på hvad du synes om mig herinde.. klubben bløder fordi vi har en inkompentent sportsdirektør..
fandme om det skal være ulovligt at kritisere Lynge.. en mand der konsekvent fortæller det omvendte af alt hvad der reelt sker og er sket.

Derudover står der i dommen det ikke fremgik af kontrakterne, jo at ´han afskrev sig feriepenge, men ikke hvor erstatningen skulle komme fra,.
Allan, gør os nu den tjeneste at klappe i, vi VED godt at du hader Lynge og vi kender din holdning til sagen, det ændrer ikke på en skid at du konstant gentager hvad allerede har skrevet 117 gange i denne tråd, fat nu bare folk ikke er enig med dig og kom videre med dit liv.
du kan da bare selv fise af hvis du ikke kan tåle sandheden.. selv Lynge ved sku da han har fucket op.. han siger selv "det her falder tilbage på mig" "det rammer mig personligt"
Du er helt i din ret til at have din mening, men dine mange indlæg med samme indhold grænser til spam.

- For øvrigt må der være noget galt med indlægstælleren her på siden. Det kan ikke passe at AllanPedersen ikke har skrevet mindst 10.000 indlæg. Jeg er ihvertfald sikker på at have læst så mange.
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:32

alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev: Hjælpe på mit renomme.. jeg vil da skide på hvad du synes om mig herinde.. klubben bløder fordi vi har en inkompentent sportsdirektør..
fandme om det skal være ulovligt at kritisere Lynge.. en mand der konsekvent fortæller det omvendte af alt hvad der reelt sker og er sket.

Derudover står der i dommen det ikke fremgik af kontrakterne, jo at ´han afskrev sig feriepenge, men ikke hvor erstatningen skulle komme fra,.
Allan, gør os nu den tjeneste at klappe i, vi VED godt at du hader Lynge og vi kender din holdning til sagen, det ændrer ikke på en skid at du konstant gentager hvad allerede har skrevet 117 gange i denne tråd, fat nu bare folk ikke er enig med dig og kom videre med dit liv.
du kan da bare selv fise af hvis du ikke kan tåle sandheden.. selv Lynge ved sku da han har fucket op.. han siger selv "det her falder tilbage på mig" "det rammer mig personligt"
Du er helt i din ret til at have din mening, men dine mange indlæg med samme indhold grænser til spam.

- For øvrigt må der være noget galt med indlægstælleren her på siden. Det kan ikke passe at AllanPedersen ikke har skrevet mindst 10.000 indlæg. Jeg er ihvertfald sikker på at have læst så mange.
jeg skriver når der er noget der er værd at kommenterer på . .og jeg synes det er horribelt at Lynge går totalt uden om kritik i den her sag.. at folk rister spillerforeningen og de grådige spillere men ikke den sportsdirektør der har ladet det hele stå til..
og du har fuldstændig ret i.. at jeg har min ret til at skrive hvad jeg vil herinde.. hvis du synes det er spam kan du jo prøve at anmelde det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2012, 10:43

Att. Allan Pedersen

Du er med på at Lynge/AaB ikke er dømt ? Faktum er, at vi ikke aner om ordlydet i AaBs kontrakter er identiske med Brøndbys.

Lynge har erkendt, at det kommer til at koste flere penge end beregnet. Men derfra til at sige, at AaB er dømt, er der altså noget vej.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:46

FlæskeFrank skrev:Att. Allan Pedersen

Du er med på at Lynge/AaB ikke er dømt ? Faktum er, at vi ikke aner om ordlydet i AaBs kontrakter er identiske med Brøndbys.

Lynge har erkendt, at det kommer til at koste flere penge end beregnet. Men derfra til at sige, at AaB er dømt, er der altså noget vej.
Du er med på AaB slet ikke bliver dømt, at den sag med Brøndby har sat præcendens og der nu højest sansynligt vil blive indgået et forlig med de andre klubber og spillerforeningen? at AaB aldrig kommer i retsalen.

Lynge siger vi har tabt 10-0, at sagen kommer til at koste, at det rammer han personligt, han er allerede begyndt at snakke om hvor vi skal have pengene fra, ud af spillerbudgetet..,.. hvad tror du han pludselig melder ud:
"hov foresten vi har sku da skrevet det der med pension.. det glemte jeg lige"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2012, 10:49

AllanPedersen skrev: Du er helt i din ret til at have din mening, men dine mange indlæg med samme indhold grænser til spam.

jeg skriver når der er noget der er værd at kommenterer på . .og jeg synes det er horribelt at Lynge går totalt uden om kritik i den her sag.. at folk rister spillerforeningen og de grådige spillere men ikke den sportsdirektør der har ladet det hele stå til..
og du har fuldstændig ret i.. at jeg har min ret til at skrive hvad jeg vil herinde.. hvis du synes det er spam kan du jo prøve at anmelde det.[/quote]

Idntil nu ved vi ikke ret meget om hvor den ender for AaB's vedkommende. Vi ved heller ikke hvilke beslutninger der er blevet taget da fejlene første gang kom frem (og af hvem). Det her er temmelig sikkert blevet drøftet på bestyrelsesniveau, og på det tidspunkt er det ikke Lynge der har haft beslutningskompetencen.

Det er selvfølgelig træls at der skal ske fejl, og at de kommer til at koste så meget. Men det jeg synes er mest træls er at vi kommer til at betale op mod 50% ekstra, fordi klubberne har holdt fast i en tynd tråd med det de mente var deres ret.

Nu kender vi ikke detaljerne i AaB, men i BIF har der åbenlyst været en del kontrakter hvor det slet ikke har været nævnt at feriepenge var incl. Der er også en hel del eksempler på (for langt lavere lønnede spillere) at der ikke er oprettet pensionsordning, og så er der OVENI spørgsmålet om at der er sket procedurefejl, hvor pension og feriepenge er blevet udbetalt forkert, bonusser ikke aftalt med enkelte spillere og aftaler lavet i (klokkeklar) strid med loven.

Jeg er overbevist om at klubberne havde haft en meget større chance for fx. ikke at skulle efterbetale selve feriepengebeløbene, hvis sagerne KUN havde drejet sig om de sidste spørgsmål (Boden var kommet uanset). Men når der tillige er spørgsmål hvor klubberne åbenlyst har prøvet at bøje reglerne (hvorfor er der ingen journalister der graver mere i de åbenlyse fejl - men i stedet giver BIF ledelse taletid til at svine spillernes moral til) så kan jeg godt forstå at dommerne ikke har så stor tillid til at BIF har været i god tro.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:51

Når lynge snakker i medierne disse dage.. lyder det som om han har fået en vision om jordens undergang..

men jeg skal være den første der æder alle ord i mig om Lynge, jeg skriver et brev og undskylder på mine vegne til ham og poster herinde..
hvis han pludselig melder ud "vi har forresten styr på vores kontrakter alligevel, det kommer ikke til at koste bare rolig"..

Men synes du selv det er den retning det peger mod?

Når lynge på baggrund af BIF sagen siger vi taber 10-0.. at det her rammer ham personligt
at det kommer til at koste os mere end han tror?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 15. sep 2012, 10:51

AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:

og du har fuldstændig ret i.. at jeg har min ret til at skrive hvad jeg vil herinde.. hvis du synes det er spam kan du jo prøve at anmelde det.
Men at skrive 10 eller 100 indlæg med samme indhold er vel meningsløst? Der er ikke et gram i forskel på essensen i dine indlæg. Din mening blev præciseret fint i dit første indlæg, hvorfor så trangen til at skrive den igen for hvert andet indlæg(og flere gange i øvrigt en 3-4 gange i træk)? Føler du dig overset i det virkelige liv, siden du har et behov for at gøre så meget opmærksom på dig selv på nettet?

Desuden rammer man et punkt, hvor kritikken af en selv bliver så stor, at man må overveje om man i virkeligheden selv er problemet. Dette gælder uanset om man hedder Lynge eller Allan. Det kaldes selverkendelse, og der må selv du vel indrømme, at det er et punkt, hvor Lynge ihvertfald er bedre til noget, end du selv er. :)
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:53

alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:
Mr. Larsen skrev:

Men at skrive 10 eller 100 indlæg med samme indhold er vel meningsløst? Der er ikke et gram i forskel på essensen i dine indlæg. Din mening blev præciseret fint i dit første indlæg, hvorfor så trangen til at skrive den igen for hvert andet indlæg(og flere gange i øvrigt en 3-4 gange i træk)? Føler du dig overset i det virkelige liv, siden du har et behov for at gøre så meget opmærksom på dig selv på nettet?

Desuden rammer man et punkt, hvor kritikken af en selv bliver så stor, at man må overveje om man i virkeligheden selv er problemet. Dette gælder uanset om man hedder Lynge eller Allan. Det kaldes selverkendelse, og der må selv du vel indrømme, at det er et punkt, hvor Lynge ihvertfald er bedre til noget, end du selv er. :)
jeg skriver en negativ holdning om Lynge.. folk skriver noget andet tilbage..må jeg så ikke give et modsvar til det?
når folk hylder lynge side op og side ned?... bare fordi fans er blind så ændrer jeg ikke mening når det er åbenlyst han har lavet lort i den
så åbenlyst at han selv indrømmer det.
Det gør heller ingen forskel på mig om der er 10 eller 100 justin bieber fans der siger hans musik er god.

Jeg tror ikke du kan finde noget sted hvor jeg sviner lynge til.. og så er jeg selv den næste der poster og sviner ham til igen..
det kaldes dialog det der er foregået her...
og mht til "føler du dig overset i det virkelige liv?" .. i det mindste falder jeg aldrig ned til de der person angreb som i andre er så gode til herinde.
Jeg går ikke ud fra jeg kan bedømme nogle personlighedstræk ved jer blot pga af en forum samtale.. og du kan ikke være særlig gammel hvis du tror du kan.

Brugeravatar
GregersP
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Københavnstrup

Indlæg af GregersP » 15. sep 2012, 10:56

Fabbe skrev:...
Tilbage er det enkelte medlems selvstændige, moralske stillingtagen til kravet....

Der er altså intet som helst, der stiller spørgsmålstegn til Spillerforeningens eksistensberettigelse.
For mig slår du præcis hovedet på sømmet her, Fabbe. Spillerforeningen skal - som alle andre fagforeninger - selvfølgelig beskytte deres medlemmers interesser, så godt de nu engang kan. Det enkelte medlem, bør dog i min optik overveje grundigt om det er "blevet snydt" eller om det har fået den aftale man var enige om.

Jeg tror, vi er mange, der har oplevet at have retten til noget, men ikke har valgt at kræve den ret fordi det simpelthen ikke føltes rigtigt, måske fordi det ikke var "moralsk" i orden, måske fordi den ret var opstået pga. fælles sløseri osv.
<--- GregersP, Herfølge, 1. maj 2005

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:57

GregersP skrev:
Fabbe skrev:...
Tilbage er det enkelte medlems selvstændige, moralske stillingtagen til kravet....

For mig slår du præcis hovedet på sømmet her, Fabbe. Spillerforeningen skal - som alle andre fagforeninger - selvfølgelig beskytte deres medlemmers interesser, så godt de nu engang kan. Det enkelte medlem, bør dog i min optik overveje grundigt om det er "blevet snydt" eller om det har fået den aftale man var enige om.

Jeg tror, vi er mange, der har oplevet at have retten til noget, men ikke har valgt at kræve den ret fordi det simpelthen ikke føltes rigtigt, måske fordi det ikke var "moralsk" i orden, måske fordi den ret var opstået pga. fælles sløseri osv.
mon det hjælper på spillerforeningens motivation til at yde retfærdighed.. at de får 10% af alle beløber..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2012, 10:58

AllanPedersen skrev:Når lynge snakker i medierne disse dage.. lyder det som om han har fået en vision om jordens undergang..
Er det hvad Lynge rent faktisk siger?
Er det hvad medierne fortolker på det han siger?
Eller er det hvad du fortolker på det medierne siger om det Lynge har sagt?

Din historie i denne tråd (og i andre før den) viser tydeligt at du ikke er i stand til at skelne - og så oveni lige giver den en tand ekstra selv.

Jeg er - som Yankee - ikke helt uenig i at der skal kigges indad i AaB mht. langt størstedelen af fejlene her, men din måde at fremføre kritik på er så useriøs at man blot kan affærdige den som tågesnak - uanset at der også er en flig af en pointe i den.

...og et tågehorn er lige nøjagtig det du bliver opfattet som af de fleste - mig selv incl. - herinde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. sep 2012, 11:00

Yankee skrev:
AllanPedersen skrev:Det er også fuldstændig HJERNEDØDT at de ikke har gjort det tydeligt i kontrakten at det her beløb er feriepenge.. eller pension

spillerne er nogle grådige svin, men fandme den person jeg er mest skuffet over i sidste ende er Lynge..
Jeg kan ikke forstå han kan lade det her ske..
Fuldstændig enig. Jeg skal ikke kunne sige om fejlen ligger hos Lynge eller andre i ledelsen, men fejlen har kostet os op imod 20 millioner kroner, så det er helt klart hér, vi burde rette vores vrede og skuffelse snarere end Spillerforeningen.
Jeg er bestemt også skuffet over, at vi ikke har haft orden i sagerne. Men når det kommer til det moralske aspekt i sagen, er det sgu spillerne, der har et problem. Jeg så et indslag i fjernelsen, hvor Lindrup nægtede at forholde sig til den del af sagen. Spillerforeningen siger de er der for at beskytte den unge lavtlønnede spiller. Det synes jeg er fint, men i denne sag, bliver der pumpet millioner ud til vellønnede spillere, der allerede har fået pengene en gang. Hvem mon der kommer til at betale den regning? Et godt bud kunne være de unge lavtlønnede, som foreningen er sat i verden for at hjælpe.... Synes du i øvrigt det er i orden, at Spillerforeningen skal have 10% af hvad de kan kradse ind hos klubberne?

Jeg får det fysisk dårligt når Øland fremtræder på TV og sammenligner spillere med millionlønninger med kassedamer fra Netto.

Jeg kan godt tilgive at man laver en fejl, som Lynge tydeligvis har gjort i denne sag. Men jeg kan fandme ikke tilgive griske spillere, der forsøger at udnytte situationen til at få løn 2 gange. Jeg begriber slet, slet ikke den afgørelse. Det rigtige ville have været at give klubberne en bøde, og dermed slut.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. sep 2012, 11:02

Jeg synes det er en sørgelig udvikling at i en ellers fin tråd, at Allan Pedersen bliver bedt om at...ja, på godt dansk lukke røven og skride. Jeg er ved Gud langt fra enig i alt hvad han skriver, men den ære tilfalder absolut ikke ham alene her på debatsiden. Der er visse debattørers indlæg jeg aldrig læser, men hopper elegant hen over lad mg bare afsløre, at det ikke er Allan's. Skulle jeg i stedet bede dem om at skride, fordi jeg er uenig, eller synes, at hver eneste gang de udtrykker deres holdning eller mening, så er det i min fedtet optik det samme vrøvl om og om igen? Overholder du de udstukket retningslinjer for forummet, bør alle være velkommen og gør du ikke, bør det være juntaens klammehånd der varetager afstraffelsen. Alt andet giver ingen mening.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 11:04

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Når lynge snakker i medierne disse dage.. lyder det som om han har fået en vision om jordens undergang..
Er det hvad Lynge rent faktisk siger?
Er det hvad medierne fortolker på det han siger?
Eller er det hvad du fortolker på det medierne siger om det Lynge har sagt?

Din historie i denne tråd (og i andre før den) viser tydeligt at du ikke er i stand til at skelne - og så oveni lige giver den en tand ekstra selv.

Jeg er - som Yankee - ikke helt uenig i at der skal kigges indad i AaB mht. langt størstedelen af fejlene her, men din måde at fremføre kritik på er så useriøs at man blot kan affærdige den som tågesnak - uanset at der også er en flig af en pointe i den.

...og et tågehorn er lige nøjagtig det du bliver opfattet som af de fleste - mig selv incl. - herinde.
hvad snakker du om? er det noget jeg bare fortolker!? hvem er det der er tåget her..

skal jeg virkelig c/P de artikler hvor han skriver vi har tabt 10-0, at det bliver dyrerer end forventet?
hvilken virkelighed lever du i hvis du siger det kun er mig der fortolker at Lynge udtaler vi står skidt til

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 15. sep 2012, 11:04

AllanPedersen skrev: jeg skriver en negativ holdning om Lynge.. folk skriver noget andet tilbage..må jeg så ikke give et modsvar til det?
når folk hylder lynge side op og side ned?... bare fordi fans er blind så ændrer jeg ikke mening når det er åbenlyst han har lavet lort i den
Det gør heller ingen forskel på mig om der er 10 eller 100 justin bieber fans der siger hans musik er god.
Jeg har på intet tidspunkt tilkendegivet andet end min mening om dine læssevis af indlæg med det samme indhold. Det eneste nye, der er kommet frem i dine indlæg, er at du heller ikke kan lide Justin Bieber. Jeg mener at du skriver det samme i hvert eneste indlæg, og derfor bør overveje, om ikke (mindst) hvert andet indlæg derfor kunne undlades.

I erkendelse af at jeg er igang med det samme som dig, stopper jeg her(og håber du vil reflektere over hvad jeg har skrevet). Og læs så til de massevis af indlæg, der også påpeger, at det gang på gang er ligegyldige indlæg, der kommer fra din side. God weekend. :)
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 11:07

alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev: jeg skriver en negativ holdning om Lynge.. folk skriver noget andet tilbage..må jeg så ikke give et modsvar til det?
Jeg har på intet tidspunkt tilkendegivet andet end min mening om dine læssevis af indlæg med det samme indhold. Det eneste nye, der er kommet frem i dine indlæg, er at du heller ikke kan lide Justin Bieber. Jeg mener at du skriver det samme i hvert eneste indlæg, og derfor bør overveje, om ikke (mindst) hvert andet indlæg derfor kunne undlades.

I erkendelse af at jeg er igang med det samme som dig, stopper jeg her(og håber du vil reflektere over hvad jeg har skrevet). Og læs så til de massevis af indlæg, der også påpeger, at det gang på gang er ligegyldige indlæg, der kommer fra din side. God weekend. :)
jo mange tak.. et lys er gået op for mig.. tak

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2012, 11:11

AllanPedersen skrev:
hvad snakker du om? er det noget jeg bare fortolker!? hvem er det der er tåget her..

skal jeg virkelig c/P de artikler hvor han skriver vi har tabt 10-0, at det bliver dyrerer end forventet?
hvilken virkelighed lever du i hvis du siger det kun er mig der fortolker at Lynge udtaler vi står skidt til
Jeg har i andre tilfælde ret konkret dokumenteret at det du udlægger som Lynges ord, ikke er citater af Lynge, men mediernes - forkerte - udlægning af hvad lynge har sagt. Det gider jeg ikke dokumentere i detaljer igen.

I det her tilfælde har Lynge sagt at "klubberne" (= divisionsforening i sagen mod Brøndby) har tabt 10-0 og at sagen kommer til at koste mere end forventet (ganske sikkert fordi klubberne ikke havde regnet med et tilbagebetalingskrav af de penge, de mener at have betalt én gang).

Mht. dommedag ift. AaB har han tydeligt sagt at det er ikke noget der truer AaB's eksistens, og det tolker jeg som at AaB ikke skal ud at betale 20 millioner - for det ville ganske bestemt true vores eksistens - i hvert fald som professionelt selskab
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. sep 2012, 11:14

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:

Jeg har i andre tilfælde ret konkret dokumenteret at det du udlægger som Lynges ord, ikke er citater af Lynge, men mediernes - forkerte - udlægning af hvad lynge har sagt. Det gider jeg ikke dokumentere i detaljer igen.

I det her tilfælde har Lynge sagt at "klubberne" (= divisionsforening i sagen mod Brøndby) har tabt 10-0 og at sagen kommer til at koste mere end forventet (ganske sikkert fordi klubberne ikke havde regnet med et tilbagebetalingskrav af de penge, de mener at have betalt én gang).

Mht. dommedag ift. AaB har han tydeligt sagt at det er ikke noget der truer AaB's eksistens, og det tolker jeg som at AaB ikke skal ud at betale 20 millioner - for det ville ganske bestemt true vores eksistens - i hvert fald som professionelt selskab
Nu er jeg gammel og husker dårligt. Men har han ikke tidligere udtalt, at der ikke var noget at komme efter i Feriepengesagen? Og var det ikke kun 0-8 "vi" tabte? :)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. sep 2012, 11:15

Klaus skrev:Hvem mon der kommer til at betale den regning? Et godt bud kunne være de unge lavtlønnede, som foreningen er sat i verden for at hjælpe.... Synes du i øvrigt det er i orden, at Spillerforeningen skal have 10% af hvad de kan kradse ind hos klubberne?

Jeg kan godt tilgive at man laver en fejl, som Lynge tydeligvis har gjort i denne sag. Men jeg kan fandme ikke tilgive griske spillere, der forsøger at udnytte situationen til at få løn 2 gange. Jeg begriber slet, slet ikke den afgørelse. Det rigtige ville have været at give klubberne en bøde, og dermed slut.
Du modsiger lidt dig selv. Du spørger om det er fair at Spillerforeningen skal have 10%, men siger samtidig at det rigtige er en bøde (i dette tilfælde en bod på 10%).

Og skulle vi så ikke lige få afklaret, at ingen skal have løn 2 gange. Klubberne hævder at spillerne allerede har fået udbetalt feriepenge/pension, men det er stadig bare en påstand i de enkelte sager. Ericsson har haft en aftale - ja, men den var ikke DBU-godkendt og formentlig ikke engang underskrevet af Ericsson.

Jeg er helt enig i, at visse spillere har ageret yderst grisk og har spekuleret groft i klubbernes tekniske fejl. Det ændrer bare ikke på at det her 100% er klubbernes egen skyld. Det er jo grotesk at en kæmpe virksomhed som Brøndby ikke engang har en etableret pensionsordning. Det kan jeg sgu godt forstå spillerne er utilfredse med.

Besvar