AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Randers d.16/9 kl. 17.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. sep 2012, 23:48

PeterS skrev:
A_Strandfelt skrev:
limey skrev:
Pastorius skrev:...og så lige respekt til Tifokaos - eller hvem der nu stod bag (og lindstrøm har set det):

http://twitter.com/lindstrom7/status/24 ... 36/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey fedt. Jeg gik glip af den første halve time af kampen, så den tifo er ny for mig. Hvis man kan få en bekræftelse på, at det er tifokaos der står bag, sender jeg som lovet nogle penge til deres konto.
Jeg kan bekræfte, at det var Tifo Kaos, der stod bag banneret. Lækkert arbejde af dem. :thumbsup:
AaB Tifo Kaos og Auxilia, så er ingen hvis glemt :)

Smid endelig penge efter Tifo Kaos så der er råd til at fortsætte deres gode arbejde
Kæmpemæssig respekt herfra for banneret, hvor er det lækkert at man ikke bare kan være drønstolt af hvad drengene på banen leverer, men også af hvad der leveres på den anden side af banden. Stærkt og enkelt budskab som siger alt... super godt gået.

Og drengene på banen? Jamen man mangler jo efterhånden ord. Vi spiller da absolut ikke den bedste kamp i efteråret i dag, og tager i lange perioder måske for let på det, men jeg tror egentlig de kunne mærke derinde hvor overlegne de var, og det virkede ærlig talt til at når der i perioder blev skruet op for indsatsen kunne vi gøre præcist hvad der passede os.

Man siger altid at rigtige tophold tit hiver sejre hjem selv hvis de spiller skidt. Det hold vi har i øjeblikket kan tilsyneladende uden de helt store armbevægelser blive ved med at hive 4 målssejre ud af ærmet, selv på en dag hvor der ikke så ud til at blive investeret 100%... det er voldsomt imponerende, mest af alt i virkeligheden fordi sejrens størrelse faktisk stadig stod fuldt mål med billedet af kampen.

Kusk og Dalsgaard var blændende, og Curth ligner en mand der er tilbage for alvor, stor kamp af ham også.

Og så skal der altså store roser afsted mod den samlede defensiv. Der er sket gigantiske forbedringer i forsvaret, og det er jo efterhånden svært at kunne tælle mere end 1-2 deciderede målchancer til modstanderne. 5 clean sheets i træk taler det tydelige sprog om hvor fantastisk holdet som samlet enhed fungerer.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2012, 02:01

Fantastisk kamp.
Iøvrigt værd at bemærke, der er nu ikke scoret imod os i 414 minutter ( i suppen ). :aabfan:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Keri
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Keri » 17. sep 2012, 08:39

Brodernumsi skrev:Fantastisk kamp.
Iøvrigt værd at bemærke, der er nu ikke scoret imod os i 414 minutter ( i suppen ). :aabfan:

Ja sindsygt og i dag kl. 15.37 er det 1 måned og 5 dage siden der blev scoret imod os.

Det lyder da bedre selvom jeg godt ved man tæller i minutter :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. sep 2012, 11:43

Flot flot flot med Lindstrøm-banneret; jeg håber de dygtige initiativ-tagere også kan finde overskud til at fabrikere en hyldest til Gaarde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 17. sep 2012, 11:55

Funky skrev:Flot flot flot med Lindstrøm-banneret; jeg håber de dygtige initiativ-tagere også kan finde overskud til at fabrikere en hyldest til Gaarde.
Nej det må vi nok hellere lade være med (altså Gaarde-banner), ganske enkelt fordi vi allesammen er snot dumme og har ikke forstået noget som helst.
Det siger Øland nemlig selv:
http://www.bold.dk/nyt/Oeland-Protester-er-noget-pjat" onclick="window.open(this.href);return false;

Undskyld, Øland! Skal ikke ske igen. sorry, sorry, sorry.
Bienvenu Bassogog!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 17. sep 2012, 11:56

En der har et billede af banneret i en opløsning der retfærdiggør at bruge det som baggrund på skrivebordet?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 17. sep 2012, 12:41

Lucas Kuskenius skrev:...
Fint profilnavn ... og det rimer på genius!

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Indlæg af rummanden » 17. sep 2012, 12:58

Funky skrev:Flot flot flot med Lindstrøm-banneret; jeg håber de dygtige initiativ-tagere også kan finde overskud til at fabrikere en hyldest til Gaarde.
Nu er det muligvis mig der er tabt bag en vogn,, men hvorfor skal Gaarde nu hyldes??
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 17. sep 2012, 13:09

rummanden skrev:
Nu er det muligvis mig der er tabt bag en vogn,, men hvorfor skal Gaarde nu hyldes??
hHan har udtalt det samme som Lindstrøm.

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Indlæg af rummanden » 17. sep 2012, 13:13

Zee skrev:
rummanden skrev:
Fedt,, det har jeg ikke opdaget,, har du evt et link??
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 17. sep 2012, 13:40

astonvilla skrev:
Nej det må vi nok hellere lade være med (altså Gaarde-banner), ganske enkelt fordi vi allesammen er snot dumme og har ikke forstået noget som helst.
Det siger Øland nemlig selv:
http://www.bold.dk/nyt/Oeland-Protester-er-noget-pjat" onclick="window.open(this.href);return false;

Undskyld, Øland! Skal ikke ske igen. sorry, sorry, sorry.
Manden er jo total idiot, fordi man ikke er enig med ham mener han man ikke har evner til at forstå. Han kaster simpelthen med sten efter alle fans. Fjols

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2012, 14:14

Angående kampen (altså ikke den mod idiotiet), så har Kayke godt nok brugt sin skadespause fornuftigt. Er du gal nogle overarme han slæber rundt på. Han puffer uden problemer store Keller væk og skaber sig plads ved 4-0 målet.

Jeg er meget farvet mht. Kayke som er total ynglings spiller, men jeg udsteder hermed en garanti for at han nok skal banke 10 kasser ind resten af sæsonen, samt at han overtager Helenius plads uden problemer når han - må vi gå ud fra - rejser til sommer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. sep 2012, 14:18

MHJ skrev:Angående kampen (altså ikke den mod idiotiet), så har Kayke godt nok brugt sin skadespause fornuftigt. Er du gal nogle overarme han slæber rundt på. Han puffer uden problemer store Keller væk og skaber sig plads ved 4-0 målet.

Jeg er meget farvet mht. Kayke som er total ynglings spiller, men jeg udsteder hermed en garanti for at han nok skal banke 10 kasser ind resten af sæsonen, samt at han overtager Helenius plads uden problemer når han - må vi gå ud fra - rejser til sommer.

Uden at det skal blive homoerotisk, lagde jeg også mærke til at flere af spillerne ser fysisk større og stærkere ud. Dalsgaard ligner også en der har lagt 10 kg muskler til sin form, og Helenius ligeså. Måske er der blevet gået til vægtene i en ny grad derude?

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 17. sep 2012, 14:25

rummanden skrev:
Zee skrev:
rummanden skrev:
Fedt,, det har jeg ikke opdaget,, har du evt et link??
http://den-un" onclick="window.open(this.href);return false;ævnelige-avis-i-aalborg.dk/nyheder/tusen-tack--aalborg-/ae4c6e7b-025b-4079-8df8-8dddd3f37966/1/1513
Også Allan Gaarde har takket nej til feriepengene, da han ikke vil modtage sin løn to gange.
Det er det eneste jeg har kunnet opstøve
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. sep 2012, 14:32

Ved godt det er et urimeligt kedeligt budskab, men med 20 point er vi kun 5-6 sejre (35-38 point) fra den grænse hvor holdene er blevet oppe de seneste mange sæsoner. Det er måske lidt livrem og seler, men næsten nedrykningen er stadig ikke så langt væk.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 17. sep 2012, 14:51

Poker-One-Kenobi skrev:
MHJ skrev:Angående kampen (altså ikke den mod idiotiet), så har Kayke godt nok brugt sin skadespause fornuftigt. Er du gal nogle overarme han slæber rundt på. Han puffer uden problemer store Keller væk og skaber sig plads ved 4-0 målet.

Uden at det skal blive homoerotisk, lagde jeg også mærke til at flere af spillerne ser fysisk større og stærkere ud. Dalsgaard ligner også en der har lagt 10 kg muskler til sin form, og Helenius ligeså. Måske er der blevet gået til vægtene i en ny grad derude?
Enig, de to så meget store ud, men jeg slog det hen med at det nok var den nye trøje der var i et mere slim fit design. Men sikkert ikke når andre også har lagt mærke til det.
Men hvis det er tilfældet at de har haft fokus på vægttræning, så kan man konstatere at det ihvertfald ikke er gået udover Dalsgårds hurtighed. Han virker tværtimod hurtigere nu hvor han ikke er så lidt at skubbe ud af balance i mnd til mand løbe dueller. .

Generelt er der ingen tvivl om at det er en kæmpe fordel hvis vi kan ligge nogle kg på og samtidig bevare hurtigheden. Hvis man ser på de store ligaer især den engelske, men også italien og tildels spanien så virker de nogen gange en ½ gange større end en superligaspiller over skulderne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 17. sep 2012, 15:09

Hold nu kæft, hvor er det så tæt på at være det fedeste ever. Jeg ved, at vi end ikke er 1/3 inde i sæsonen, men de sejre der er blevet revet i land med et "ynglinge"-hold er fandeme imponerende. Det vilde er, at vi ikke engang spillede super i går. I perioder gik det lidt i stå, men pludselig tog fanden ved nogle af de offensive stjerneskud, og så kom vi nærmest efter behag frem til (store) chancer. Skarpheden er også vild, selvom der selvfølgelig stadig brændes nogle store chancer.

Tidligere er vi kritiseret meget for at spille med to bold-mongoler på midten, men med de unge, skarpe folk i front er det pludselig ikke nødvendigt, at Augo og Wurtz deltager voldsomt meget i det fremadrettede spil. Ydermere er defensiven blevet pænt god omend det også har været småt med udfordringer.

SUmma summarum: Vi er fucking gode pt - gid det varer ved...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2012, 15:34

Kanon med endnu en storsejr, det var for vildt! Flot tilskuertal der rundede de magiske 10.000, det havde jeg ikke troet ville ske.

Hvis vi alligevel skal prøve at finde lidt negativt at skrive om så var holdet til tider for passive og smed alt for mange bolde væk. Det blev heldigvis ikke straffet da forsvaret stod rigtig godt, men også fordi at Randers var meget harmløse. Det mest skuffende ved kampen må være den manglende stemning. Især i 2. halvleg var stemningen meget mat, hvilket kan undre.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 17. sep 2012, 16:37

frederikshavneren skrev:Hvis vi alligevel skal prøve at finde lidt negativt at skrive om så var holdet til tider for passive og smed alt for mange bolde væk. Det blev heldigvis ikke straffet da forsvaret stod rigtig godt, men også fordi at Randers var meget harmløse. Det mest skuffende ved kampen må være den manglende stemning. Især i 2. halvleg var stemningen meget mat, hvilket kan undre.
Trolling ftw

AabMaster
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg c

Indlæg af AabMaster » 17. sep 2012, 16:43

Faldt lige over dette positive blogindlæg af Flemming Fjeldgaard på Sporten.dk
Overskriften siger alt:" Her kommer AaB smadrende"
Jeg er dog uenig med ham i hans postulat om ,at"AaB er Danmaks 3. bedste hold". Vi ligger nr. 2 pt, men er Danmarks bedste hold IMO

http://blogs.sporten.dk/2012/09/16/her- ... smadrende/" onclick="window.open(this.href);return false;
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Besvar