Jeg er helt enig. Tidspunktet for at vise økonomisk ansvarlighed er NU! Måske er det ligefrem sidste chance.Pastorius skrev:Præmissen med at vi SKAL have en afløser, hvis vi mister en spiller holder slet ikke.Elscorpio skrev:Hvis Helenius og AaB faar et ordentligt tilbud, skal vi have en erstatning i Prica klassen.
Alt andet vil vaere utroligt dumt at saelge vores tv penge for en loesning med Toft / Curth.
Jeg er sikker på at alle gerne ville afløse Helenius med en mindst lige så kompetent afløser hvis man kunne, men det der kommer til at ske er at AaB ser på deres samlede spillertrup efter vinduet og på deres økonomi, og så kigger de på, hvordan man bedst kan bruge pengene.
Det er garanteret ikke en mulighed at hente en 1-1 afløser økonomisk. AaB er i en situation for de midler der kommer ind først og fremmest går til konsolidering af firmaet - selvom vi har fået mere i kassen end forventet hen over efteråret, betyder det ikke at der automatisk er et tilsvarende beløb at bruge til spillertruppen.
Jeg vil blive meget overrasket, hvis vi henter noget til at gå direkte ind i startopstillingen til vinter - næsten uanset hvad vi sælger. Jeg tror mere på løsninger á la Thelander, hvis ikke Lynge/Kent tror på vores egne evt. afløsere kan fylde hullet ud.
Mao. der skal nok komme en Helenius-afløser, hvis han bliver solgt, men jeg tror SLET ikke på det bliver en spiller der allerede er på superliga top-niveau. Så skal der i hvert fald ske noget meget markant og overraskende på den økonomiske side meget snart.
Sælger vi Helenius giver det et plus ift. budget. Beholder vi ham, er muligheden for at hente ekstra tv-penge ift. budget kraftigt forbedret.
Da vi allerede, sådan som jeg ser det, overholder budgettet, vil vi under alle omstændigheder kunne komme ud med et resultat, som er bedre end forventet!! Og hvornår er det sidst set?
Vi er i en overgangsperiode, hvor satsningen på egne talenter begynder at bære frugt. Men vi kan bare ikke sætte omverdenens begyndende tiltro over styr ved at kaste alle penge ind på etablerede folk, som så er endnu dyrere, og ikke er garanteret skadesfri/succesfulde.