Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Helenius

Indlæg af Jim k » 3. dec 2012, 14:58

Pastorius skrev:
Elscorpio skrev:Hvis Helenius og AaB faar et ordentligt tilbud, skal vi have en erstatning i Prica klassen.

Alt andet vil vaere utroligt dumt at saelge vores tv penge for en loesning med Toft / Curth.
Præmissen med at vi SKAL have en afløser, hvis vi mister en spiller holder slet ikke.

Jeg er sikker på at alle gerne ville afløse Helenius med en mindst lige så kompetent afløser hvis man kunne, men det der kommer til at ske er at AaB ser på deres samlede spillertrup efter vinduet og på deres økonomi, og så kigger de på, hvordan man bedst kan bruge pengene.

Det er garanteret ikke en mulighed at hente en 1-1 afløser økonomisk. AaB er i en situation for de midler der kommer ind først og fremmest går til konsolidering af firmaet - selvom vi har fået mere i kassen end forventet hen over efteråret, betyder det ikke at der automatisk er et tilsvarende beløb at bruge til spillertruppen.

Jeg vil blive meget overrasket, hvis vi henter noget til at gå direkte ind i startopstillingen til vinter - næsten uanset hvad vi sælger. Jeg tror mere på løsninger á la Thelander, hvis ikke Lynge/Kent tror på vores egne evt. afløsere kan fylde hullet ud.

Mao. der skal nok komme en Helenius-afløser, hvis han bliver solgt, men jeg tror SLET ikke på det bliver en spiller der allerede er på superliga top-niveau. Så skal der i hvert fald ske noget meget markant og overraskende på den økonomiske side meget snart.
Jeg er helt enig. Tidspunktet for at vise økonomisk ansvarlighed er NU! Måske er det ligefrem sidste chance.
Sælger vi Helenius giver det et plus ift. budget. Beholder vi ham, er muligheden for at hente ekstra tv-penge ift. budget kraftigt forbedret.
Da vi allerede, sådan som jeg ser det, overholder budgettet, vil vi under alle omstændigheder kunne komme ud med et resultat, som er bedre end forventet!! Og hvornår er det sidst set?
Vi er i en overgangsperiode, hvor satsningen på egne talenter begynder at bære frugt. Men vi kan bare ikke sætte omverdenens begyndende tiltro over styr ved at kaste alle penge ind på etablerede folk, som så er endnu dyrere, og ikke er garanteret skadesfri/succesfulde.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 9. dec 2012, 22:54

https://twitter.com/NicklasHelenius
Helenius antyder i sit seneste tweet, at han ikke skal nogen steder i vinterpausen. "Ses næste år", skriver han.
Det er selvfølgelig min fortolkning, at hans "ses næste år" er rettet mod os AaB-folk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. dec 2012, 22:20

JFL skrev:https://twitter.com/NicklasHelenius
Helenius antyder i sit seneste tweet, at han ikke skal nogen steder i vinterpausen. "Ses næste år", skriver han.
Det er selvfølgelig min fortolkning, at hans "ses næste år" er rettet mod os AaB-folk.
Det er jo en helt umulig situation at sige noget om. Hverken Helenius eller AaB ved hvilke tilbud der tikker ind og fra hvem.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 13. dec 2012, 20:53

NIN den fromme skrev:
JFL skrev:https://twitter.com/NicklasHelenius
Det er jo en helt umulig situation at sige noget om. Hverken Helenius eller AaB ved hvilke tilbud der tikker ind og fra hvem.
Nej, selvfølgelig. Men forbeholder mig retten til at overfortolke alt i denne lange vinterpause. Hverken Barca eller Ajax kommer jo med et bud, så kunne jo være at helenius har erkendt at det ville være bedst at blive i AaB 6 måneder mere.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 13. dec 2012, 21:06

Eller også har han fået at vide, at han ikke kommer nogle steder i vintervinduet. Det er i hvert fald blevet nævnt af Lynge et par gange.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 13. dec 2012, 21:11

A_Strandfelt skrev:Eller også har han fået at vide, at han ikke kommer nogle steder i vintervinduet. Det er i hvert fald blevet nævnt af Lynge et par gange.
Det lyder ikke just, som noget Lynge vil sige. Eller har jeg overhørt noget?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 13. dec 2012, 21:50

jernskjorten skrev:
A_Strandfelt skrev:Eller også har han fået at vide, at han ikke kommer nogle steder i vintervinduet. Det er i hvert fald blevet nævnt af Lynge et par gange.
Lynge har sagt, at AaB ikke vil sælge i vintervinduet. Det betyder vel også, at Helenius ikke kommer afsted, medmindre vi kommer op i kategorien "Tilbud, der ikke kan afslås".

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 13. dec 2012, 21:58

A_Strandfelt skrev: medmindre vi kommer op i kategorien "Tilbud, der ikke kan afslås".

Hvilket, i vores situation, er stortset alle tilbud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 13. dec 2012, 22:03

Brodernumsi skrev:
A_Strandfelt skrev: medmindre vi kommer op i kategorien "Tilbud, der ikke kan afslås".
Hvilket, i vores situation, er stortset alle tilbud.
Det er ikke den opfattelse, jeg har af AaB's planer for vinteren. Slet ikke efter AaBinside arrangementet i tirsdags.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 13. dec 2012, 22:12

A_Strandfelt skrev:
jernskjorten skrev:
Lynge har sagt, at AaB ikke vil sælge i vintervinduet. Det betyder vel også, at Helenius ikke kommer afsted, medmindre vi kommer op i kategorien "Tilbud, der ikke kan afslås".
Diskussionerne om, hvad Lynge har sagt, tænkt og ment er altid noget gætværk og et spørgsmål om, hvordan man tolker ordene (bare spørg Allan Pedersen), men jeg kunne bedre forestille mig, at Lynge har sagt, at vi ikke behøver at sælge. Lynge har i hvert fald altid gjort en dyd ud af at sige, at klubben ikke vil stå i vejen, hvis en spiller ønsker at komme til udlandet, og tilbuddet er fornuftigt.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 13. dec 2012, 22:30

jernskjorten skrev:
A_Strandfelt skrev:
jernskjorten skrev:
Diskussionerne om, hvad Lynge har sagt, tænkt og ment er altid noget gætværk og et spørgsmål om, hvordan man tolker ordene (bare spørg Allan Pedersen), men jeg kunne bedre forestille mig, at Lynge har sagt, at vi ikke behøver at sælge. Lynge har i hvert fald altid gjort en dyd ud af at sige, at klubben ikke vil stå i vejen, hvis en spiller ønsker at komme til udlandet, og tilbuddet er fornuftigt.
Du skulle næsten have været der i tirsdags, så. Jeg tror ikke, at de er interesseret i, at vi smider et helt referat herinde, men Lynge var meget klar i mælet om, at man ikke ville sælge til vinter, da man gerne først vil have tv-penge for et godt forår også og så sælge derefter.

Jeg er enig i, at det let kan blive en gang gætværk, men hans besked i tirsdags overraskede mig meget, da den var så bestemt.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 13. dec 2012, 22:53

A_Strandfelt skrev:
jernskjorten skrev:Diskussionerne om, hvad Lynge har sagt, tænkt og ment er altid noget gætværk og et spørgsmål om, hvordan man tolker ordene (bare spørg Allan Pedersen), men jeg kunne bedre forestille mig, at Lynge har sagt, at vi ikke behøver at sælge. Lynge har i hvert fald altid gjort en dyd ud af at sige, at klubben ikke vil stå i vejen, hvis en spiller ønsker at komme til udlandet, og tilbuddet er fornuftigt.
Du skulle næsten have været der i tirsdags, så. Jeg tror ikke, at de er interesseret i, at vi smider et helt referat herinde, men Lynge var meget klar i mælet om, at man ikke ville sælge til vinter, da man gerne først vil have tv-penge for et godt forår også og så sælge derefter.

Jeg er enig i, at det let kan blive en gang gætværk, men hans besked i tirsdags overraskede mig meget, da den var så bestemt.
Det vil da være fantastisk, hvis Lynge kan holde på Helenius en halv sæson mere. Angribere med +15 kasser pr. sæson får man ikke kastet i nakken, og jeg kan da godt frygte, at vi står uden Helenius (eller en afløser), når forårssæsonen går i gang.
Jeg har nu alligevel svært ved at se Helenius blive i AaB, hvis Ajax smider 10 millioner på Lynges bord.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. dec 2012, 10:07

A_Strandfelt skrev: Du skulle næsten have været der i tirsdags, så. Jeg tror ikke, at de er interesseret i, at vi smider et helt referat herinde, men Lynge var meget klar i mælet om, at man ikke ville sælge til vinter, da man gerne først vil have tv-penge for et godt forår også og så sælge derefter.

Nu bliver man jo lidt nysgerrig. Foregik der hemmelige ting til det arrangement, eller kan du løfte sløret for hvad Lynge ellers sagde?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 14. dec 2012, 10:27

jernskjorten skrev:
A_Strandfelt skrev:
jernskjorten skrev:Diskussionerne om, hvad Lynge har sagt, tænkt og ment er altid noget gætværk og et spørgsmål om, hvordan man tolker ordene (bare spørg Allan Pedersen), men jeg kunne bedre forestille mig, at Lynge har sagt, at vi ikke behøver at sælge. Lynge har i hvert fald altid gjort en dyd ud af at sige, at klubben ikke vil stå i vejen, hvis en spiller ønsker at komme til udlandet, og tilbuddet er fornuftigt.

Det vil da være fantastisk, hvis Lynge kan holde på Helenius en halv sæson mere. Angribere med +15 kasser pr. sæson får man ikke kastet i nakken, og jeg kan da godt frygte, at vi står uden Helenius (eller en afløser), når forårssæsonen går i gang.
Jeg har nu alligevel svært ved at se Helenius blive i AaB, hvis Ajax smider 10 millioner på Lynges bord.
Jeg er overbevist om at Helenius er lige så lidt til salg som Ronaldo, Suarez og Rooney, altså det er et spørgsmål om pris.

10 mio tror jeg tilgengæld er alt for lidt, dem tror jeg allerede der er kommet en hel del af, men i omegnen af 15 skal nok få det til at krible i Lynge for at starte en forhandling.
Hvis det sker han smutter så lad os håbe det er nu og ikke den 30/1 så vi ikke kan få en erstatning ind.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 14. dec 2012, 10:59

limey skrev:
A_Strandfelt skrev: Du skulle næsten have været der i tirsdags, så. Jeg tror ikke, at de er interesseret i, at vi smider et helt referat herinde, men Lynge var meget klar i mælet om, at man ikke ville sælge til vinter, da man gerne først vil have tv-penge for et godt forår også og så sælge derefter.

Nu bliver man jo lidt nysgerrig. Foregik der hemmelige ting til det arrangement, eller kan du løfte sløret for hvad Lynge ellers sagde?
Lynge hentydede flere gange til, med et smil, at journalisterne fra AaBinside godt kunne lægge blokken væk, når han skulle fortælle noget, og da jeg håber på et lignende arrangement en anden gang, kan jeg ikke fortælle alt, der blev sagt, men Lynge fortalte åbent, at man i sommers havde sagt nej til et stort tilbud på Helenius fra en stor europæisk klub. Dette havde skuffet Nicklas i nogle uger, men kun indtil det viste sig, at den pågældne klub kom i problemer og var gennem trænerfyring. Klubben blev dog ikke nævnt ved navn, men det viser, at man allerede én gang har sagt nej til et stort tilbud på Helenius.

Jeg vil klart anbefale folk, der bor i Aalborg-området, at deltage i et lignende arrangement en anden gang. Der blev snakket mange spændende emner, som man ikke læser i pressen. Det var tydeligt, at Lynge gerne ville fortælle os ting, som pressen ikke nødvendigvis får at vide. Der blev bl.a. snakket lønbudget, interessante samtaler med navngivne personer i dansk fodbold og i pressen, unge spillere, talentarbejde og meget mere.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 14. dec 2012, 11:10

Lynge sagde også truppen ville se ud efter vinduet som den gjorde nu, 2 dage inden han solgte Lucas Andersen til Ajax.

vi kan ikke bruge hans udmeldinger til noget før vinduet er lukket..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. dec 2012, 11:29

Men hvis historien om Nicklas står til troende er det jo et begrænset antal klubber der kan være tale om. De skal have skiftet klub inden for et par uger af transfervinduets lukning og være en stor europæisk klub.

De oplagte er Palermo, Sporting Lissabon og Evian, der begge skiftede træner i september/starten af oktober. I oktober skiftede også Standard Liege, Gent, Wolfsburg, Genoa, Chievo og Cagliari trænere.

Det er selvfølgelig ren spekulation. Synes i øvrigt det er fin stil ikke at videregive mere af hvad Lynge sagde til det møde, selvom vi nok er mange, der er interesserede.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. dec 2012, 11:38

Yankee skrev:Men hvis historien om Nicklas står til troende er det jo et begrænset antal klubber der kan være tale om. De skal have skiftet klub inden for et par uger af transfervinduets lukning og være en stor europæisk klub.

De oplagte er Palermo, Sporting Lissabon og Evian, der begge skiftede træner i september/starten af oktober. I oktober skiftede også Standard Liege, Gent, Wolfsburg, Genoa, Chievo og Cagliari trænere.

Det er selvfølgelig ren spekulation. Synes i øvrigt det er fin stil ikke at videregive mere af hvad Lynge sagde til det møde, selvom vi nok er mange, der er interesserede.
Jeg er enig i, at det er fin stil, nu da Lynge åbenbart har lagt op til, at det skulle det være. Til gengæld er det da lidt spøjst at nogle ting er sådan lidt småhemmelige. Ikke hemmelige nok til, at man ikke godt kan fortælle dem til et semiåbent arrangement, men for hemmelige til at alle kan få det at vide. Eller også er jeg bare blevet skide nysgerrig. :P

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 14. dec 2012, 12:20

jeg læste da fornylig at Ajax også var interessseret i ham
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. dec 2012, 13:30

Yankee skrev:Men hvis historien om Nicklas står til troende er det jo et begrænset antal klubber der kan være tale om. De skal have skiftet klub inden for et par uger af transfervinduets lukning og være en stor europæisk klub.

Det var offentligt kendt i sommers at Sporting Lissabon havde budt på Helenius

Besvar