Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Lucas Kuskenius » 28. mar 2013, 17:16

AllanPedersen skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Jeg tæller 4 klokkeklare stemplinger ved for sene tacklinger og et spark i hovedet, og alligevel får de kun 2 gule hvoraf 1 er for brok ..
Og hva så.. helt seriøst.. vil du give dommeren skylden for hele kampen!?

AaB spiller rent barcelona i første halvleg.. og kan ikke lave 2 sammenhængende afleveringer i 2. halvleg
der er da noget grotesk galt

og efter min mening var Nikolaj Larsen klart dårligste mand i dag.
Tror ikke jeg nogensinde har set ham hoppe efter bolden.. ved begge mål står han og snorksover.
Har jeg skrevet at det kun er dommerens skyld? AaB spiller af helvedes til i anden halveg, ja, men dommerpræstationen var ekstremt dårlig, hvilket gjorde at Horsens kunne komme tilbage i kampen.

Din mening om Nikolaj er desuden helt hen i vejret.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 28. mar 2013, 17:19

Jeg ser nu heller ikke det store lys i vores målmand. Man han er bedre end Zaza var.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 28. mar 2013, 17:33

Lort, pis og møj. Når det sagt beviser en kamp som denne, at vi har et hold, som er under udvikling. Et hold med mere rutine og fysik, vil ikke smide en sejr væk. Men AaB skal sgu blive ved med at spille som de gør, da jeg er overbevist om at det lønner sig indenfor de kommende sæsoner.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. mar 2013, 17:36

Jeg har intet problem med Nicolai Larsen. Vi har ej heller noget bedre alternativ lige p.t., selvom u19 keeperen Rune Mortensen gjorde det ganske flot i går.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. mar 2013, 18:05

FÅÅÅÅRRRKKK hvor er det bare frustrerende, at vi kun har fået 3 point i de første 4 kampe !!! Hvis vi ser bort fra Silkeborg kampen, hvor vi ellers er foran 2 gange, så har vi været utroligt tæt på sejren i de 3 andre kampe. Vi mangler i den grad kynisme og effektivitet i de afgørende situationer. Vi kører jo Horsens ud af banen i 1. halvleg, og kunne vel have ført med både et eller to mål mere.... Og så kommer vi slet slet ikke ud til 2. halvleg, og Horsens udnytter det straks. Derfra kunne man tydeligt se, at hele holdet fik mental blokade og gik i panik.

Det er bare ikke godt nok AaB. Det tegner til at blive det forsømte forår.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. mar 2013, 18:26

Det tegner virkelig til at blive et forsømt forår. Føringer er sat over styr mod Silkeborg, OB og nu Horsens.
Det er også en gåde hvordan det er lykkedes os at smide 6 point mod Silkeborg, der lige nu er ved at blive kørt over af Nordjyske.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 28. mar 2013, 19:15

frederikshavneren skrev:Det tegner virkelig til at blive et forsømt forår. Føringer er sat over styr mod Silkeborg, OB og nu Horsens.
Det er også en gåde hvordan det er lykkedes os at smide 6 point mod Silkeborg, der lige nu er ved at blive kørt over af Nordjyske.
Jeg troede ikke, at den lokale sprøjte også spillede i ligaen :cool:

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 28. mar 2013, 19:16

Er der et sted man kan se højdepunkter?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 28. mar 2013, 19:24

Hvor var det da så skide frustrerende at se, hvor nemt holdet falder fra hinanden, når det bliver presset.

Hvad skete der lige i pausen? Hvad fik spillerne at vide, der gjorde, at de stoppede med at spille fodbold og i stedet gik i kollektiv panik i hele 2. halvleg? Allerede ved reduceringen til 1-2 går vores spillere og hænger med hovedet og virker forvirrede og uden løsninger. Hallo - vi fører kampen, og skal "blot" sørge for at presse spillet længere op på Horsens bane-halvdel.

Ét er, at vi har mange unge og uerfarne spillere, der måske ikke lige har deres spidskompetence i det hårde, fysiske spil. Men taktisk virkede vi altså helt galt på den i 2. halvleg. Som om vi slet ikke var forberedte på Horsens' meget aggressive pres på boldholderen. Hvad havde de regnet med? Jeg er enig med dem, der muggede lidt over trænerteamet, for de får slet ikke klædt spillerne på til, hvordan Horsens vil komme blæsende i 2. halvleg.

Shiite!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. mar 2013, 21:04

Det er sådan en 2. halvleg, hvor vi behøver toppræstationer fra vores centrale, defensive spillere for at lykkes. Desværre virker Augu slet ikke til at være klar i hverken hoved eller ben og Lasse Nielsen var en skygge af sig selv idag. Samtidig var det ikke dagen hvor Nicolai Larsen hev et par pointgivende redninger frem.

Så er det svært at modstå et så voldsomt fysisk pres som Horsens lægger på os og vi formår aldrig at tvinge dem tilbage på banen med kombinationer og dybdeløb. Meget skuffende.

Det er på én gang brandærgerligt, uacceptabelt og komplet uforståeligt hvordan vi kan stå med 3 point efter 3 alt i alt glimrende præstationer. Det er faktisk ikke mange fødder, vi har sat forkert i dette forår, men vi er blevet straffet benhårdt og har lukket mål ind på en rigtig stor andel af de afslutninger, vi har tilladt. Op på hesten igen - sejren skal nok komme mod Esbjerg!

Munken
Junior
Junior
Favoritspiller: Henning Munk Jensen

Indlæg af Munken » 28. mar 2013, 21:27

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:Nikolaj Larsen har spillet et forfærdeligt forår..

nærmest alle mål scoret på ham.. har han stået helt stille og kigget

Jeg tør nærmest ikke kigge hvergang der er hjørnespark mod os,.. fordi han står plantet inde på stregen.. og gør ingenting..

Som han har spillet fornylig mener jeg slet ikke han er god nok til at være første keeper i AaB.
Jeg kan slet ikke genkende det billede. Den ene blev headet perfekt ind, ude i feltet, og den anden var en forsvarsfejl.
nr2 ville 70% af alle målmand i superligaen have nået ud til.. han reagerer alt alt for langsomt
og desuden har han ingen kommunikation med forsvaret.. det er tydeligt forsvarern tror Nikolaj kommer ud
Det er ham der skal kordinerer den slags.. KEP har ikke øjne i nakken..

og så er jeg bare træt af han altid står totalt plantet.. af alle de hovedstødsmål der bliver lavet mod os, har jeg på intet tidspunkt set ham forsøge at hente den
han står opgivende og råber af forsvaret hver gang.

Ja det kan godt være jeg bare lige skal finde en at give skylden.. og nej nr2 mål forlanger jeg ikke han kan tage
men synes bare slet ikke der er noget 'drive' i ham.
hvergang modstanderen har hjørnespark er jeg nervøs fordi manden dækker kun 1m2 op´.
Og kunne derudover aldrig DRØMME om at løbe ud og bokse den væk.
@ AllanPedersen - det er deprimerende at høre en mand udtale sig med så lidt forstand på målmandspillet. Aner ikke, hvad din agenda er, enten er du ualmindelig skuffet - eller også (hvilket nok er mest sandsynligt) har du røget et eller andet, der gør at din dømmekraft er sat helt ud af spillet. Et godt råd - forsøg biblioteket og sæt dig ind i det mest elementære spil omkring posten mellem stængerne, inden du udtaler dig om noget, der ligger så fjernt for din almene viden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2013, 01:18

Jeg ventede med vilje med at skrive mit indlæg - eller var det nok kommet itl at lyde som så mange andre.

Vi gør rigtig mange ting rigtig, både i dag og i de foregående kampe. Jeg vil tro det eneste der for alvor kan hjælpe er en stime på to-tre sejre. Vi yder alt rigeligt til at skulle kunne hive kampene hjem, men det mentale overskud er ikke til at få kampene lukket i tide.

Vi har tre store problemer (ikke kun i dag) - og i hvert fald de to af dem er mest mentale.

1) Vi får ikke lukket nok af vores chancer - specielt på kontra har vi rigtig mange tilløb til noget godt, som så desværre fader lidt ud.
2) Modstanderne behøver ikke ret mange chancer for at score mod os. I dag havde de vel ikke meget mere end de to der gav mål?
3) Når vi bliver presset fysisk, så formår vi ikke at spille os ud af problemerne og holde i bolden. Resultatet er at vi lader os presse for langt tilbage på banen.

...men altså igen. Vi gør også rigtig mange ting, rigtig godt, og knækker det den rigtige vej når det knækker, kan vi gå hen og få et rigtig godt forår stadigvæk. Selvom det selvfølgelig er frustrerende at vi har smidt så mange point som vi burde kunne have hevet hjem.

Brugeravatar
Simon
1. div
1. div
Geografisk sted: 9381

Indlæg af Simon » 29. mar 2013, 07:57

Ja, skuffet er vel det eneste vi kan være hvis vi ser alene på resultatet.
Flere af spillerne leverer, efter min mening, en meget uheldig indsats i kampen.
Kasper Kusk får lavet et glimrende oplæg til 1-0 målet men falder, desværre som resten af holdet, ud af 2. halvleg. Tager mange håbløse beslutninger som ender i boldtab. Flere gange på grund af manglende evne til at skærme bolden og sætte sig igennem fysisk med den nu engang splejsede krop knægten er udstyret med.
Situationen med KEP og NL mener jeg er et udtryk for dårlig kommunikation mellem de to. Hvis Emil forsøger at skærme bolden til Nikolaj, som jeg synes det ser ud til, skal han råbe Larsen ud eller afvikle bolden før faren opstår. Det får han ikke gjort her, hvilket ender i kasse. Efter min mening, også fordi NL tøver en anelse både i handling og kommunikation. Enten skal han ud noget før og skærme målet eller også skal han bede Emil om at skyde bolden af helvede til.
Jeg savner at Ahlmann kan spille mere stabilt. Hvor er det spil han leverede i hans Man of the match - kamp hjemme på arenaen??

Bedste mand i går mener jeg sagtens kunne være en RW der igen i går arbejdede stenhårdt overalt på banen. Han er en mand der går forest og viser vejen. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Nu skal vi have sejr i næste kamp!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2013, 09:37

Simon skrev:Ja, skuffet er vel det eneste vi kan være hvis vi ser alene på resultatet.
Flere af spillerne leverer, efter min mening, en meget uheldig indsats i kampen.
Kasper Kusk får lavet et glimrende oplæg til 1-0 målet men falder, desværre som resten af holdet, ud af 2. halvleg. Tager mange håbløse beslutninger som ender i boldtab. Flere gange på grund af manglende evne til at skærme bolden og sætte sig igennem fysisk med den nu engang splejsede krop knægten er udstyret med.
Situationen med KEP og NL mener jeg er et udtryk for dårlig kommunikation mellem de to. Hvis Emil forsøger at skærme bolden til Nikolaj, som jeg synes det ser ud til, skal han råbe Larsen ud eller afvikle bolden før faren opstår. Det får han ikke gjort her, hvilket ender i kasse. Efter min mening, også fordi NL tøver en anelse både i handling og kommunikation. Enten skal han ud noget før og skærme målet eller også skal han bede Emil om at skyde bolden af helvede til.
Jeg savner at Ahlmann kan spille mere stabilt. Hvor er det spil han leverede i hans Man of the match - kamp hjemme på arenaen??

Bedste mand i går mener jeg sagtens kunne være en RW der igen i går arbejdede stenhårdt overalt på banen. Han er en mand der går forest og viser vejen. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Nu skal vi have sejr i næste kamp!!
Jeg var også sur på KEP og Lasse i går - og Kusk i 2. halvleg, men vi må nok se i øjnene at vi ikke har spillere der er helt komplette hele vejen rundt. Vores midterforsvarer har deres svagheder i det hurtige spil omkring midten, hvis modstanderne får lov til det. Det er svagheder vi som hold bliver nødt til at kompensere for. Derfor skal der være plads til at der smutter en markering hist og her, og så må der være en der kan bakke op - det var der ikke i går. Hverken da Bjerregaard smuttede, eller da Aslam rykkede inden hovedstødet.

Det samme med Kusk. Han er god, når han får en smule plads - og i går viste han at han virkelig kan sætte fart på i vendingerne, hvis ikke han bliver markeret rigtig hårdt. Det kan man selvfølgelig ikke forvente han får lov til, når han dominerede som han gjorde i får i 1. halvleg (ellers ville fodbold være nemt). Nåste step er så at han finder løsninger på hvordan han skal agere, når han ikke får plads til at modtage bolden og vende rundt, eller at resten af holdet bliver bedre til at udnytte den ekstra plads de får, når Kusk bliver markeret tæt. Dalsgaard gør også rigtig mange ting godt, men han er altså lidt satset i sin forsvarsspil, og så er det altså ikke mange chancer han får sparket ind. Havde han været god i de situationer også, så tror jeg ikke vi havde haft ham meget længere og landsholdet havde haft en anden back end Lars Jacobsen.

Pointen er at selvom vores spillere i nogle situationer ikke ser så heldige ud, så giver det ikke meget mening at kritisere dem for enkeltsituationerne. Det er holdet der skal løfte sig og kompensere for vores individuelle svagheder, indtil vi har et budget til at hente spillere uden svagheder. Heldigvis har vi også rigtig mange stærke sider, og jeg er slet ikke så negativ som jeg var i går aftes længere, når jeg tænker på spillet og de ting vi gør godt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2013, 10:12

Endnu et dumt og unødvendigt pointtab betyder, at medaljedrømmene efterhånden begynder at være urealistisk. Tror at vi desværre skal kæmpe meget hårdt for at opnå point i de næste kæmpe mod Esbjerg og FCN. Pt. skal vi være lykkelige hvis vi kan fastholde 4. pladsen, hvilket blir enormt svært med stærke konkurrenter som OB og AGF, der på et tidspunkt kommer buldrende.

Jeg gruer for kampen i Esbjerg. Deres fysik, gode organisation, lynhurtige kontraangreb og dødbolde passer ualmindelig dårligt til os. At vi derudover må undvære karantæneramte Wurtz gør det ikke bedre (han er en elendig spiller, men desværre er Wurtz vigtig for vores defensiv). Augu starter formentlig inde i Esbjerg, men han virker slet ikke til at være oppe i niveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2013, 10:37

frederikshavneren skrev:Endnu et dumt og unødvendigt pointtab betyder, at medaljedrømmene efterhånden begynder at være urealistisk. Tror at vi desværre skal kæmpe meget hårdt for at opnå point i de næste kæmpe mod Esbjerg og FCN. Pt. skal vi være lykkelige hvis vi kan fastholde 4. pladsen, hvilket blir enormt svært med stærke konkurrenter som OB og AGF, der på et tidspunkt kommer buldrende.

Jeg gruer for kampen i Esbjerg. Deres fysik, gode organisation, lynhurtige kontraangreb og dødbolde passer ualmindelig dårligt til os. At vi derudover må undvære karantæneramte Wurtz gør det ikke bedre (han er en elendig spiller, men desværre er Wurtz vigtig for vores defensiv). Augu starter formentlig inde i Esbjerg, men han virker slet ikke til at være oppe i niveau.
Er livet ikke trist med den indgangsvinkel til verden?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. mar 2013, 11:26

frederikshavneren skrev:Endnu et dumt og unødvendigt pointtab betyder, at medaljedrømmene efterhånden begynder at være urealistisk. Tror at vi desværre skal kæmpe meget hårdt for at opnå point i de næste kæmpe mod Esbjerg og FCN. Pt. skal vi være lykkelige hvis vi kan fastholde 4. pladsen, hvilket blir enormt svært med stærke konkurrenter som OB og AGF, der på et tidspunkt kommer buldrende.

Vi skal være glade for at vi ikke taber de her kampe, men får 1 point. Det er da pissetræls at smide 4 point mod OB og nu Horsens, men de har spillet god fodbold og det skal de tage med som det positive til på mandag.

Jeg er uenig med dig omkring Esbjerg. De har spillet okay her i foråret, men jeg synes vi har spillet bedre, og hvorfor vil Esbjerg spille på kontra på hjemmebane? AaB skal nok få deres chancer for at få 3 point i den kamp.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 29. mar 2013, 15:34

Jeg mener stadig larsen står alt alt alt for stille i sit bur.. kommer aldrig ud på hjørnespark.. og så snart bolden er i en af siderne af målet.. så forsøger han sig aldrig med at nå dem
men står i stedet fast plantet og råber af forsvaret fordi det var deres skyld

Jeg siger absolut ikke han er en dårlig målmand.. jeg tror bare godt vi kunne have sparet en 4-5 mål i mod os denne sæson med en mere rutineret en af slagsen.
En der måske tør gå ud på hjørnespark
og som kan kommunikere bedre med forsvaret.

for det var tydeligt ved første mål mod os at KEP forventede Larsen ville tage den.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. mar 2013, 15:49

AllanPedersen skrev:for det var tydeligt ved første mål mod os at KEP forventede Larsen ville tage den.
Enig, men det er da udelukkende KEP's fejl, at han forventer det. Han skal afværge situationen, for det er jo hans mand der er smuttet bag om ryggen på ham. Det ville næsten have været bedre om Larsen var blevet på stregen og håbe på, at deres angriber ikke kan nå at placere bolden, når KEP presser ham.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2013, 15:52

Heldigvis ser det ud til at FCN hjælper os. De er foran 2-0 ved halvleg mod gjæf.

Besvar