Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 1. apr 2013, 21:19

Klaus skrev:Så nåede jeg hjem efter en lille smut over grænsen.... Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men jeg mindes ikke, at jeg har set så dårlig en kamp i nyere tid. Begge hold spillede som en pose nødder. Vi havde vel et kvarters tid i første halvleg, som vi kunne være bekendt resten var meget, meget dårligt. Esbjerg var ikke bedre, men fik et træls mål på et drop. Det var vel deres eneste forsøg indenfor rammen i hele kampen.

Nikolaj Larsen er en fantastisk målmand i feltet, og han har gode og sikre indgreb. Men når det kommer til spillet på stregen er der plads til forbedring. Det er vel nærmest modsat Zaza som både kunne vinde og tabe kampe for os. Nikolaj er normalt meget mere stabil, men de kampvindende redninger er der længe i mellem. På den anden side er han ung, og jeg tror stadigvæk, han bliver en fantastisk målmand.

I dag lå afleveringerne fra midtbanen så pinligt ringe, at det næsten ikke er fair at vurdere vores angribere. Om det skyldes den elendige bane eller manglende evner ved jeg ikke, men PK og Augu havde godt nok ikke mange chanceskabende afleveringer. Jeg synes Ahlman spillede en god kamp. KEP, Kusk og Due (da han kom ind) havde vel også en godkendt kamp, resten synes jeg var under niveau.

Nå, det er hvad man må forvente med så ungt et hold. Nu banker vi Farum på torsdag, slutter sæsonen på 4.-pladsen og Brøndby rykker ud takket være Esbjergs sejr i dag :cheers:

HA HA HA ja op med humøret :cheers: der er ikke noget der er så dårligt...at det ikke er godt for noget anndedt.

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 1. apr 2013, 21:27

Jeg synes nu ikke, det var helt så elendigt, som nogle her inde gør det til. Igen er det marginaler, der afgør sagerne.
Vi har op til flere kæmpechancer - især Patricks tidlige og Augo i to omgange bør give kasse.
Derudover hæfter jeg mig ved, at PK igen gør det strålende, og midterforsvaret også ser fornuftigt ud - noget, vi har manglet pga. de mange skader og karantæner derinde.

For mig at se taber vi på det samme, som har været problemet de seneste kampe. Marginaler.
Det sammenlagt med et meget velkæmpende og, til tider, velspillende Esbjerg-hold på en stærk hjemmebane var for meget for et AaB-hold, der mangler selvtillid og derfor har svært ved at komme tilbage.

At Nicolai kikser den bold i dag, kan ikke få mit blod til at koge. Han gør det ellers ganske udemærket og kommer i dag godt ud til boldene i feltet, som han ellers har fået meget kritik for. Det er så vidt jeg husker første gang, han sådan RIGTIGT dropper, og det er da meget godt for en ung gut, som vel, ret beset, har spillet over forventet, siden han fik førstelapperne skruet på.

OG så er det da herligt at se, at en ellers skidt runde ender med så lækkert et resultat som 3-2 til Brøndby, efter de er bagude så langt ind i kampen. FEDT! (og så er det måske på sin plads med en lille gendrivelse, inden nogle af jer meddebattører spytter Brøndby-galde over, at jeg er glad for det resultat: Jeg elsker AaB højere, end jeg hader Brøndby, og derfor er det et rigtigt godt resultat, fordi AGF får lige præcis 0 point..)

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 1. apr 2013, 21:29

Det højeste antal point et hold er rykket ned med de sidste 10 år er 38 point. Det var dengang Ågf havde frit fald efter store armbevægelser. så hvis vi får 40 point burde vi vel være sikre, det er bare svært og se lige nu hvilke hold det er vi skal slå.

Vi er det hold der har fået færrest point i foråret..

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 1. apr 2013, 21:59

PeterS skrev:Det højeste antal point et hold er rykket ned med de sidste 10 år er 38 point. Det var dengang Ågf havde frit fald efter store armbevægelser. så hvis vi får 40 point burde vi vel være sikre, det er bare svært og se lige nu hvilke hold det er vi skal slå.

Jeg har på fornemmelsen at AGFs nedrykning 38 point bliver overgået i år, 40-42 point burde være nok. Men ja, det er svært at se hvem vi skal kunne slå.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. apr 2013, 22:04

PeterS skrev:Det højeste antal point et hold er rykket ned med de sidste 10 år er 38 point. Det var dengang Ågf havde frit fald efter store armbevægelser. så hvis vi får 40 point burde vi vel være sikre, det er bare svært og se lige nu hvilke hold det er vi skal slå.

Og vi er stort set samme trup, som der i starten af sæsonen slagtede modstanderne på overlegen vis og sikrede os en tredjeplads ved vinterpausen. Jeg er helt enig i, at vore start på foråret har været langt fra optimal, men vi har altså heller ikke haft marginalerne på vores side, og har egentlig i perioder spillet rigtig god fodbold... Så jeg synes godt nok det er sortsyn at snakke nedrykning nu. Der er 6 hold der skal overhale os med 8 runder tilbage. Vi skal godt nok være ekstremt ringe og uheldige på samme tid. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for det kan det jo, men lad os nu tage de positive briller på.

Vi skal blive bedre, helt sikkert, og der er kæmpe forskel på vores top- og bundniveau, men hav nu lidt tiltro til, at drengene finder rytmen igen... Vil da i hvert fald ikke håbe at det er samme stemning, som møder spillerne rundt omkring i byen, som der er herinde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. apr 2013, 22:10

Og folkens herinde på debatsiden!! Hvis ikke vi kommer over 4500 tilskuere på torsdag, så beviser det virkelig hvor meget medløber der ligger i de nordjyske fans. Drengene har simpelhen brug for opbakning og tro på, at det kan lade sig gøre, at få den første sejr. Self kan vi slå FCN, vi kan slå alle hold på hjemmebane. Så kom nu afsted og støt dem på Torsdag!!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. apr 2013, 22:15

Selvfølgelig rykker vi ikke ned, prøv nu lige at trække vejret.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 1. apr 2013, 22:22

Hanga skrev:

Og vi er stort set samme trup, som der i starten af sæsonen slagtede modstanderne på overlegen vis og sikrede os en tredjeplads ved vinterpausen. Jeg er helt enig i, at vore start på foråret har været langt fra optimal, men vi har altså heller ikke haft marginalerne på vores side, og har egentlig i perioder spillet rigtig god fodbold... Så jeg synes godt nok det er sortsyn at snakke nedrykning nu. Der er 6 hold der skal overhale os med 8 runder tilbage. Vi skal godt nok være ekstremt ringe og uheldige på samme tid. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for det kan det jo, men lad os nu tage de positive briller på.

Vi skal blive bedre, helt sikkert, og der er kæmpe forskel på vores top- og bundniveau, men hav nu lidt tiltro til, at drengene finder rytmen igen... Vil da i hvert fald ikke håbe at det er samme stemning, som møder spillerne rundt omkring i byen, som der er herinde.
Nu skriver jeg heller ikke jeg tror det, det var mest for at sige at vi ikke kan mangle så mange point for at være sikre. Jeg tror og håber også på en trods reaktion og at vi kommer en i en god stime, er bare spændt på og se hvor langt vi kommer hen inden det sker.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 1. apr 2013, 22:48

vi skal være glade for at vi overpræsterede i efterårs sæsonens første del og fik en masse point , hvis vi ikke havde dem ville vi vel ligge side om side med Brøndby nu , det gør vi så ikke , men det viser bare at med det hold vi har nu så er der intet der er sikkert , jeg synes man har helt forgabt sig i de unges fantastiske optur , men alt for mange unge på holdet har gjort det meget usikkert , man ved aldrig om hvordan holdet så lige spiller idag , når alt spiller så kan holdet slå hvem som helst , mens man i næste kamp er helt væk , jeg mener at ballancen på holdet er helt skæv , det kan så godt være det er af nød , det kan da godt være
lige i øjeblikket taber vi tæreng så det batter , det skyldet efter min opfatelse at vi nu har fået en del skader og karentæner
som vi var helt fri for i efteråret , vi kunne stille det samme hold hver gang , det har vi ikke kunnet her i de første 5 kampe
der har været omrokeringer , nye folk fra danmarksserien osv
alt i alt så skyd en pind efter alt det der med europa league pladser , det er vores unge hold ikke klar til , vi risikerer at det kommer til at gå ud over den hjemlige tunering , se bare horsens , og randers for et par år siden
nej vi skal vente på at holdet modnes , at vi med tiden kan få en bredere trup ellers er det den sikre farveller til den bedste række

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 1. apr 2013, 23:03

jensemand57 skrev:
jernskjorten skrev:Jeg er helt med på, at vi ikke skal male fanden på væggen, men jeg kan sgu heller ikke lade være med at kigge på den forbandede streg... Sporerne skræmmer.
Jeg går Laudrup i bedene og siger 40 point - 5 mere end vi har nu - så slapper jeg af.
Jeg mener faktisk også at vi skal holde øje med stregen.
Nu spøgte jeg en lille smule. Jeg tror ikke et hak på, at vi behøver kigge nedad. Jeg kan bare genkalde mig den følelse af magtesløshed, som man sad med i 2011, og den har sgu sat ar på sjælen. Så for at holde eventuelle mareridt væk, vil jeg bare gerne have 5 point mere hurtigst muligt.

Det vil dog være et vanvids-scenarie, at 6 hold overhaler os, hvor vi har 11 points forspring til dem, der er længst væk. Der er kun to hold, der har været i stand til at gå forbi efter de første 5 forårsrunder, og vi har ellers smidt rigeligt med point.

Flere spørger, hvem vi skal slå. Man skal jo så lige huske, at vi på ingen måde er blevet kørt over i nogle af kampene. Vi har vores perioder med overtag, og der er det altså også et spørgsmål om at have marginalerne på sin side og den kynisme, som vi viste i de første kampe i sæsonen. Vi har haft reelle muligheder for at vinde samtlige forårskampe indtil nu.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. apr 2013, 09:47

jernskjorten skrev: Flere spørger, hvem vi skal slå. Man skal jo så lige huske, at vi på ingen måde er blevet kørt over i nogle af kampene. Vi har vores perioder med overtag, og der er det altså også et spørgsmål om at have marginalerne på sin side og den kynisme, som vi viste i de første kampe i sæsonen. Vi har haft reelle muligheder for at vinde samtlige forårskampe indtil nu.
Præcis. De hold, vi skal slå er OB, Esbjerg (hjemme) og Horsens. Det er godtnok ikke urealistisk at vi skulle have vundet et par af de kampe. Derfor kan vi selvfølgelig også slå FCN, Silkeborg, FCM, Sønderjyske, OB, AGF og Randers. Vi kommer helt sikkert til at blive bedre med banerne, og jeg er stadig ikke imponeret af hverken OB eller AGF.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 2. apr 2013, 10:48

Yankee skrev:
jernskjorten skrev: Flere spørger, hvem vi skal slå. Man skal jo så lige huske, at vi på ingen måde er blevet kørt over i nogle af kampene. Vi har vores perioder med overtag, og der er det altså også et spørgsmål om at have marginalerne på sin side og den kynisme, som vi viste i de første kampe i sæsonen. Vi har haft reelle muligheder for at vinde samtlige forårskampe indtil nu.
Præcis. De hold, vi skal slå er OB, Esbjerg (hjemme) og Horsens. Det er godtnok ikke urealistisk at vi skulle have vundet et par af de kampe. Derfor kan vi selvfølgelig også slå FCN, Silkeborg, FCM, Sønderjyske, OB, AGF og Randers. Vi kommer helt sikkert til at blive bedre med banerne, og jeg er stadig ikke imponeret af hverken OB eller AGF.
Svært at sige....sidste år havde vi mulet hele banden....men psyken spiller desværre også med i form af mgl selvtillid jvf tabte kampe, negativ spiral og alt det der....vi jagter stadig forårets første sejr.. og er i skrivende stund ikke et hold hvor tingende fungere, men derimod et hold der leder efter spillet der fungere....på plussiden tæller at Lasse, Rasmus og Augo er med samtidigt fra start mod fcn for første gang i år og at Rasmus må være 110% klar efter sin lille pause.

Og HJÆLP....hvordan starter jeg en tråd?? f.eks en kamptråd?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 2. apr 2013, 11:01

mich1596 skrev: Og HJÆLP....hvordan starter jeg en tråd?? f.eks en kamptråd?
Når du står på oversigten med emnerne i den enkelte undergruppe, så findes der en knap som hedder "Nyt Emne" lige over de forskellige debat tråde.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 2. apr 2013, 12:23

Med jævnbyrdigheden i ligaen i mente mener jeg superligaen godt kunne udvides med to hold. Så højt er niveauet ikke at jeg tror det bliver påvirket alverden af det. Hvilke grunde gør at DBU holder fast i 12 hold?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. apr 2013, 13:11

Martino skrev:Med jævnbyrdigheden i ligaen i mente mener jeg superligaen godt kunne udvides med to hold. Så højt er niveauet ikke at jeg tror det bliver påvirket alverden af det. Hvilke grunde gør at DBU holder fast i 12 hold?
Ingen er interesserede i at dele TV-pengene med flere klubber. Derudover er 14 klubber ikke en mulighed - 12 eller 16. Og der foretrækkes 12.

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Kontakt:

Indlæg af Kasper Møller » 2. apr 2013, 14:19

Lidt nyt fra ATK. Både vedr. påsken generelt og vedr. kampen igår:

http://www.tifokaos.dk/2013/04/01/tilba ... pa-pasken/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tifokaos.dk/galleri/2012-201 ... allery=127" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så er der vel bare tilbage at opfordre til fuld opbakning på stadion på torsdag og på mandag og de følgende runder, så vi i fællesskab kan få den her kedelige kurve knækket. Det er let nok at holde med et hold, der spiller champagnebold og vinder 4-0 hver gang. Det er NU, der er behov for opbakningen!

Vi ses på stadion!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 2. apr 2013, 15:16

Yankee skrev:
Martino skrev:Med jævnbyrdigheden i ligaen i mente mener jeg superligaen godt kunne udvides med to hold. Så højt er niveauet ikke at jeg tror det bliver påvirket alverden af det. Hvilke grunde gør at DBU holder fast i 12 hold?
Ingen er interesserede i at dele TV-pengene med flere klubber. Derudover er 14 klubber ikke en mulighed - 12 eller 16. Og der foretrækkes 12.
Oki. Og 16 er for mange? Jeg mener blot det er lidt trivielt at klubberne møder hinanden så ofte.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. apr 2013, 15:18

Martino skrev:
Yankee skrev:
Oki. Og 16 er for mange? Jeg mener blot det er lidt trivielt at klubberne møder hinanden så ofte.
Jeg kunne godt se 16 hold være en god løsning sportsligt. Men det er voldsomt at hive op imod 1/4 ud af hver enkelt klubs TV-penge og tilmed give 1-2 færre hjemmekampe. Det kan virkelig mærkes økonomisk - især fordi man også må opgive en mulig ekstra hjemmekamp mod de store hold. Det er begrænset hvad FC Vestsjælland, Lyngby og Brønshøj trækker af tilskuertal rundt omkring sammenlignet med FCK, BIF, AGF og os.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 2. apr 2013, 15:53

Hinrup85 skrev:
mich1596 skrev: Og HJÆLP....hvordan starter jeg en tråd?? f.eks en kamptråd?
Når du står på oversigten med emnerne i den enkelte undergruppe, så findes der en knap som hedder "Nyt Emne" lige over de forskellige debat tråde.
Tak :)

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 2. apr 2013, 20:39

Yankee skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Jeg kunne godt se 16 hold være en god løsning sportsligt. Men det er voldsomt at hive op imod 1/4 ud af hver enkelt klubs TV-penge og tilmed give 1-2 færre hjemmekampe. Det kan virkelig mærkes økonomisk - især fordi man også må opgive en mulig ekstra hjemmekamp mod de store hold. Det er begrænset hvad FC Vestsjælland, Lyngby og Brønshøj trækker af tilskuertal rundt omkring sammenlignet med FCK, BIF, AGF og os.
Det argument kan jeg sagtens forstå, men omvendt er det ikke forbudt at klubber kan udvikle sig og måske få en større lokal opbakning. Men Lyngby og Brønshøj bliver nok aldrig særlig store tilskuermæssigt.

Besvar