Yankee skrev:Pastorius skrev:I forhold til de krav som spillerforeningen har rejst bliver der ingen forældelse (men det ved du vel). Det kan kun komme på tale for spillere der ikke har været medlem af spillerforeningen.
Ellers er vi helt på linje, bortset fra jeg har opgivet at diskutere videre med klovnen.
Men er pointen ikke netop at Spillerforeningen IKKE har rejst nogle krav overfor AaB endnu?
"AaB's formand Finn V. Nielsen vil dog ikke præcisere, hvor mange af de 3,2 millioner, der er afsat specifikt til en eventuel feriepengesag - for spillerforeningen har endnu ikke fremsat krav mod AaB, siger han."
Dermed må der vel gælde en forældelsesfrist - der så vidt jeg ved er 5 år.
@AllanPedersen: Jeg er for så vidt enig i analysen. Jeg synes bare ikke der er nogen tegn på 1) at AaB ikke har kontrol over situationen og 2) at der kommer et krav på et to-cifret millionbeløb.
Det er korrekt at der ikke er rejst et formelt krav fra spillerforeningen, men jeg mener at Lynge har nævnt at de har mødtes og slet ikke er enige om hvordan et evt. krav skal opgøres, og så står den der.
Der er fremsat et generelt krav til divisionsforeningen på at overenskomsten ikke er overholdt. Det har Divisionsforeningen argumenteret for ikke var nok til at ophæve forældelsesfristen for samtlige involverede spillere, men der gav voldgiften spillerforeningen ret i at deres skrivelse til divisionsforeningen og samtlige klubber var tilstrækkeligt til at ophæve forældelsesfrister. Så der kan ikke være tvivl om at det ikke kan argumenteres for forældelsesfrist i de her sager.
Det hele står at læse i voldgiftsdommen.
Sagen står lige nu der, hvor spillerforeningen er ved at forbedrede den næste sag i voldgiften, som går ud på at alle sager skal afgøres ud fra de tre prøvesager - uanset om der skulle være små forskelle. Der vil altså ikke være nogen ankemuligheder, og klubberne må bare betale ved kasse 1. Jeg kan ikke forestille mig at de får fuldt medhold i den påstand.
Klubberne derimod håber at de kan tvinge spillerforeningen til at rejse hver enkelt sag enkeltvis, så de i hvert tilfælde vil være nødt til at have spillerens aktive hjælp (og spillerne skal stå frem med deres krav, og ikke kan dække sig ind under det kollektive slør). Det vil nok også betyde at det kommer til at koste spillerforeningen en masse penge at inddrive deres penge.
Personligt tror jeg det ender med at der skal tages nogle nye prøvesager ud, som så skal vise om der er nogen som helst sprækker i de domme der er faldet, eller om spillerforeningen bare får medhold hele vejen rundt.
Der er formuleringer i dommen, der godt kunne tyde på at uanset hvad der ellers er aftalt så skal deres svares pension og feriepenge har alt det udbetalte, så i sidste ende tror jeg at spillerforeningen får næsten fuldt medhold, men måske klubberne så argumentere for at spillerforeningen har været så længe om at opgåre deres krav, at der ikke skal betales fuld bod og renter. Modsat vil spillerforeningen nok argumentere for at klubberne har været så modvillige til at samarbejde at det er deres egen fejl. Her *tror* jeg også spillerforeningen får medhold.