Jesper Schmidt skrev:MHJ skrev:
Et gæt kan være mere eller mindre begrundet. Du kan ikke helt afskrive det som uinteressant når jeg nu forsøger at understøtte det ved argumenter. Jeg kunne også spørge hvorfor AaB's eget officielle udsagn er mere interessant? Hvorledes begrunder du måske at deres tal er til at stole på? Det er vel ikke blot et gæt, vel?

Deres track-record bør dog i sig selv svække tilliden til alle udsagn på det økonomiske område. Desuden kan vi vel stadig diskutere ting vi ikke har direkte adgang til herinde, så længe det ikke bliver ophøjet til sandheden.
Du mener altså ikke AaB har anderledes forudsætninger end vi andre, når de sidder med alle de papirer som vedrører sagen, og som vi aldrig får at se? Jeg har skrevet det her før, men hvad i alverden skal AaB stille op, udover at få advokater og eksperter til at gennemgå kontrakterne og komme med deres bud? Så kan du kalde det et gæt, for ingen udover spillerforeningen ved vel hvad deres krav bliver, lige så lidt som nogen ved hvad AaB i sidste ende kommer til at efterbetale. Men jeg går udfra at AaB har fået folk til at gennemgå dommen og sammenligne med kontrakterne i AaB, og når man ad den vej når frem til et beløb, vil du så ligefrem have at man skal afsætte et større beløb fordi det er urealistisk i forhold til hvad vi har hørt i pressen?
Du mener ikke din formulering i dit oprindelige indlæg læses som om du har mere ret end AaB i deres officielle udmelding? For mig at se ophøjer du netop dit eget gæt til sandhed, i skøn forening med pressens spekulationer.
Jeg gentager at de eneste som har en reel forudsætning for at vide noget som helst om hvor meget AaB skylder i feriepenge osv. er Spillerforeningen, og det er AaB. Du skyder det eneste officielle bud vi har fået på beløbets størrelse ned, med baggrund i at Ekstra Bladet kører en historie hvor AaB skylder 20 mio., eller en anden historie hvor en ansat i AaB skulle have udtalt at AaB frygter at skulle af med et andet beløb.
Problemet i hele denne diskussion om feriepenge er netop at pressens gætterier tilsyneladende er ophøjede til sandhed i manges øjne... alle render jo fandme rundt med
-20 mio og konkurs Brøndby-style i øjnene så snart talen falder på feriepenge og AaB. Sandheden kan præcist lige så godt være 3 mio. eller alt imellem de to for den sags skyld.
Jeg mener bestemt at AaB har andre og bedre forudsætninger for at
vurdere situationen. Det er bestemt ikke min anke. Min anke er at jeg ikke har større
tillid til de udsagn der kommer fra AaB end min egen dømmekraft, i hvert fald når det gælder økonomi, grundet
1) deres track-record mht. økonomi udmeldinger.
2) at man ikke allerede har betalt det.
3) at EB slynger et tal ud (de er ca. ligeså troværdige omkring AaB’s økonomi, som AaB selv er, og ramte tæt på BiF’s udestående).
4) AaB har et motiv til ikke at så tvivl om deres økonomi, bl.a. i forhold til det kommende transfervindue, såfremt det ikke skal ligne et ophørsudsalg. Men det bedste argument er nu engang at AaB overhovedet har set en fordel i at omgås overenskomsten, hvis gevinsten over en periode på 6 år ikke højere end 3.2 millioner. Det virker for alt for stor risiko i forhold til udbytte til at jeg kan forestille mig at nogen har set en fordel i det. Alt sammen elementer der i det aller mindste kan begrunde at tvivle på udmeldingen. Udover dette siger min erfaring+mavefornemmelse mig, at tallet er et godt stykke fra ca. 3 millioner.
Så kernen omhandler ikke hvorvidt AaB har bedre forudsætninger for at vurdere hvad AaB selv skylder, for det har de helt sikkert. Kernen omhandler hvorvidt vi har grunde til at stole på det udmeldte tal. Da jeg oprindeligt skrev at ”der stadig er urealistiske forventninger”, skulle det forstås som udmeldte forventninger. Jeg er ked af hvis den sætning der skaber forvirringen. Jeg køber derfor ikke din påstand om at vi bør stole blindt på AaB’s udmeldinger.
edit: Jeg kan også lige tilføje at hvis vi ekstremt konservativt antager at AaB personaleomkostninger til fodbold over de år har været, lad mig slynge ud, 60.000.000 (= 10.000.000/per år), så vil 12,5% feriepenge alene udgøre 7.500.000.