AaB - Brøndby if, søndag d. 12. maj 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 12. maj 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. maj 2013, 14:01

seamann skrev:
Oldager skrev:
seamann skrev:
Sambaman skrev:Ja, der kan vidst ikke være nogen tvivl om startopstillingen.

Håber på en stor fest på stadion søndag ligesom sidst (FCK-kampen). Allerede over 8000 billetter ude, om mon ikke det er steget en smule siden i går formiddags.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -brag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror på en 2-0 sejr :aabfan:
Efter sidste kamp burde der være en hel del tvivl om startopstillingen.

Kusk
SF
og måske NT

må være tvivlsomme ift at få noget fornyet energi ind på holdet.

Ja, de skulle gerne erstattes af Due, Curth og Hallur. Jeg synes også Dalsgaard skulle placeres i angrebet og så kunne vi prøve Rolf Toft på venstre back, hvis ikke Ahlmann bliver klar. Det kunne også være fedt med Augo i angreb igen. Rent statistisk scorede han flere mål som angriber end han gør som defensiv midtbane. Tænk lige over den.
Øhh ok.

Du mener ikke at fx udskiftning i startopstillingen af 1 eller 2 spillere udover de karantæneramte kunne være aktuelt? Du mener måske ligefrem det er idiotisk? Og du mener ikke man skal fremføre så usle synspunkter på denne side?

Jeez.
Jeg kan godt se, at mit indlæg var barnligt, spottende og hånende. Det havde jeg opdaget allerede få sekunder efter jeg havde skrevet det. Derfor rettede jeg det også, men det gik vist ikke hurtigt nok. Undskylder for det indlæg. :-)

Selvfølgelig skal der være plads til udskiftning. NU er Kent bare meget glad for kontinuitet, og når der nu allerede er to (måske tre) fra startopstillingen ude, hvorfor så gøre det endnu værre?
Kusk er desuden en af vores bedste spillere, og han var banens bedste mod FCK, for bare to uger siden. Thomsen har været en fornøjelse at følge i foråret, og en dårlig kamp skal ikke smide ham på bænken. SF kan måske udskiftes, men jeg mener han har gjort det ganske fint. Han har i hvert fald gjort det bedre end alternativerne ville kunne. Det fører mig så til truppens bredde. Selv hvis Kent ikke gik så meget op i kontinuitet i startopstillingen (lige som FCN), så ville der ikke være nok fuldgode erstatninger. Vi har ikke kvaliteten til at udskifte på den måde.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. maj 2013, 22:26

Har ikke direkte relevans med denne tråd, men Kasper Pedersen har nu fået kontrakt i AaB. Vigtig som backupspiller for KEP / Lasse:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. maj 2013, 22:50

Elscorpio skrev:Har ikke direkte relevans med denne tråd, men Kasper Pedersen har nu fået kontrakt i AaB. Vigtig som backupspiller for KEP / Lasse:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehm ja, en nyhed fra i går formiddags, så hvad er din pointe for at poste det her?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Indlæg af seamann » 8. maj 2013, 23:04

Oldager skrev:
seamann skrev:
Oldager skrev:
seamann skrev:
Sambaman skrev:Ja, der kan vidst ikke være nogen tvivl om startopstillingen.

Håber på en stor fest på stadion søndag ligesom sidst (FCK-kampen). Allerede over 8000 billetter ude, om mon ikke det er steget en smule siden i går formiddags.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -brag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror på en 2-0 sejr :aabfan:
Efter sidste kamp burde der være en hel del tvivl om startopstillingen.

Kusk
SF
og måske NT

må være tvivlsomme ift at få noget fornyet energi ind på holdet.

Ja, de skulle gerne erstattes af Due, Curth og Hallur. Jeg synes også Dalsgaard skulle placeres i angrebet og så kunne vi prøve Rolf Toft på venstre back, hvis ikke Ahlmann bliver klar. Det kunne også være fedt med Augo i angreb igen. Rent statistisk scorede han flere mål som angriber end han gør som defensiv midtbane. Tænk lige over den.
Øhh ok.

Du mener ikke at fx udskiftning i startopstillingen af 1 eller 2 spillere udover de karantæneramte kunne være aktuelt? Du mener måske ligefrem det er idiotisk? Og du mener ikke man skal fremføre så usle synspunkter på denne side?

Jeez.
Jeg kan godt se, at mit indlæg var barnligt, spottende og hånende. Det havde jeg opdaget allerede få sekunder efter jeg havde skrevet det. Derfor rettede jeg det også, men det gik vist ikke hurtigt nok. Undskylder for det indlæg. :-)

Selvfølgelig skal der være plads til udskiftning. NU er Kent bare meget glad for kontinuitet, og når der nu allerede er to (måske tre) fra startopstillingen ude, hvorfor så gøre det endnu værre?
Kusk er desuden en af vores bedste spillere, og han var banens bedste mod FCK, for bare to uger siden. Thomsen har været en fornøjelse at følge i foråret, og en dårlig kamp skal ikke smide ham på bænken. SF kan måske udskiftes, men jeg mener han har gjort det ganske fint. Han har i hvert fald gjort det bedre end alternativerne ville kunne. Det fører mig så til truppens bredde. Selv hvis Kent ikke gik så meget op i kontinuitet i startopstillingen (lige som FCN), så ville der ikke være nok fuldgode erstatninger. Vi har ikke kvaliteten til at udskifte på den måde.
Helt ok.

Som du selv skriver, kan SF måske skiftes. Min eneste pointe var, at der i den seneste kamp var nogle spillere, der faldt helt ud - især SF og Kusk. Og derfor kunne det jo være at KN havde overvejelser om at skifte 1 eller 2 i startelveren. Alternativerne har måske mere opladte batterier. Og det gør selvfølgelig ikke Due bedre end Kusk eller noget, men det er altså normalt på de fleste hold at rotere en lille smule indimellem.
Og man må vel også sige at "never change a loosing team" er ret ny.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. maj 2013, 08:53

seamann skrev: Helt ok.

Som du selv skriver, kan SF måske skiftes. Min eneste pointe var, at der i den seneste kamp var nogle spillere, der faldt helt ud - især SF og Kusk. Og derfor kunne det jo være at KN havde overvejelser om at skifte 1 eller 2 i startelveren. Alternativerne har måske mere opladte batterier. Og det gør selvfølgelig ikke Due bedre end Kusk eller noget, men det er altså normalt på de fleste hold at rotere en lille smule indimellem.
Og man må vel også sige at "never change a loosing team" er ret ny.
Ja, men hvis Due skal erstatte nogen, så er det jo nok Kusk. Han er glad for at slå indlæg, men vi har ikke mange at sigte efter i år, når han spiller venstrekant. Hvis han bliver placeret på venstrekanten igen, så tror jeg desværre også, Ahlmann vil falde i niveau, som vi så i efteråret, hvor han med Due/Wich foran ham, aldrig tog nogle offensive løb, hvilket jo er en force, der skal udnyttes ved både V. Ahlmann og J. Ahlmann.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2013, 12:25

Tror Due vil gøre ondt på BIF
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. maj 2013, 12:42

FlæskeFrank skrev:Tror Due vil gøre ondt på BIF
Det skulle da være de sidste 5 minutter, for der kan da vel ikke herske nogen tvivl om at han starter på bænken. Due virker som en mand der allerede mentalt er et andet sted henne, jeg synes hans indsatser i foråret har været meget langt fra hvad der skal til for at slå en af de sædvanlige startere af.

Jeg tror til gengæld at Frederiksen, Thomsen, Kusk og Helenius kommer til at gøre rigtigt ondt på Brøndby, især i kontrafasen.

Hvis vi har en god dag, smadrer vi dem.

Hvis vi har en dag som de sidste par kampe, kan vi til gengæld sagtens tabe.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 9. maj 2013, 13:28

Aldrig tidligere har et point tab til BIF været mere bitter end det ville blive, hvis det sker på søndag. Håber alt hvad jeg kan på comeback til Ahlman, han er truppens vigtigste og mest afgørende for AaBs sportslige præstation, med sejr giver det nyt håb om nedrykning til BIF som vil være bedst for dansk fodbold.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 9. maj 2013, 13:39

Det undre mig egentlig at ingen nævner denne formation på midten:

Due - Thomsen - Würtz - Kusk

Jeg siger ikke, det skal være sådan, men jeg synes, den er aktuel.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2013, 17:17

Med dagens pokalresultat så er der tre klubber om to europæiske pladser, nemlig Randers, AaB og FCM. I teorien kan OB og Sønderjyske hente os og 4. pladsen, men det vil kræve 9/9 for de to hold og 0/9 for os. Det sidste kunne måske godt ske, men ikke det første.

Så stillingen inden de sidste tre kampe er: Randers 48, AaB 45, FCM 40. Randers og FCM møder hinanden på søndag. Det kan desværre godt udløse FCM sejr - Randers ser slidte ud. Randers har altså FCM, dernæst, FCK hjemme og os ude, vi har BIF hjemme, AGF ude og Randers hjemme. FCM har Randers hjemme, Silkeborg ude og AGF hjemme.

Det ligner alt fra bronze til os til sur røv.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 9. maj 2013, 17:25

FlæskeFrank skrev:Med dagens pokalresultat så er der tre klubber om to europæiske pladser, nemlig Randers, AaB og FCM. I teorien kan OB og Sønderjyske hente os og 4. pladsen, men det vil kræve 9/9 for de to hold og 0/9 for os. Det sidste kunne måske godt ske, men ikke det første.

Så stillingen inden de sidste tre kampe er: Randers 48, AaB 45, FCM 40. Randers og FCM møder hinanden på søndag. Det kan desværre godt udløse FCM sejr - Randers ser slidte ud. Randers har altså FCM, dernæst, FCK hjemme og os ude, vi har BIF hjemme, AGF ude og Randers hjemme. FCM har Randers hjemme, Silkeborg ude og AGF hjemme.

Det ligner alt fra bronze til os til sur røv.
Sådan som Bif og ikke mindst agf har spillet, så skal de to kampe som absolut minimum udløse 4 point. Skaffer AaB ikke det, så er de ikke gode nok. Så simpelt er det.

AaB - Randers bliver forhåbentligt en kamp, hvor uafgjort kan skaffe AaB bronze. Det ville være enormt fedt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. maj 2013, 13:23

Nogen der har hørt noget omkring Ahlmann og om han bliver klar?

Der er i skrivende stund hele 3,737 billetter til salg på de gængse tribuner. Kampen har åbenbart ikke den vilde interesse som man eller kunne forvente.....Skuffende.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. maj 2013, 13:26

astonvilla skrev:Nogen der har hørt noget omkring Ahlmann og om han bliver klar?

Der er i skrivende stund hele 3,737 billetter til salg på de gængse tribuner. Kampen har åbenbart ikke den vilde interesse som man eller kunne forvente.....Skuffende.
Nu vandt AaB jo heller ik sidste kamp og sådan er nordjyder generalt. De skal helst have 3 sejre i træk. Dybt pinligt hvis ikke der kommer over 10000 til den kamp

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 10. maj 2013, 13:28

astonvilla skrev:Nogen der har hørt noget omkring Ahlmann og om han bliver klar?

Det var da en underlig konklusion at drage. Fuldt stadion minus 3.737 vidner da lige netop om høj interesse

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. maj 2013, 13:35

Califfen skrev:

Det var da en underlig konklusion at drage. Fuldt stadion minus 3.737 vidner da lige netop om høj interesse
Fuldt stadion, minus 3,737, minus den gabende tomme Enggaard, minus tomme pladser i udeburet = et pænt stykke under 10.000 tilskuere på søndag.

Jeg havde da regnet med at der ville komme flere end mod FCK - men der tog jeg så fejl.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 10. maj 2013, 13:51

astonvilla skrev:
Califfen skrev:

Fuldt stadion, minus 3,737, minus den gabende tomme Enggaard, minus tomme pladser i udeburet = et pænt stykke under 10.000 tilskuere på søndag.

Jeg havde da regnet med at der ville komme flere end mod FCK - men der tog jeg så fejl.
Men det er jo bare i forsalg.. Mange køber billetter på Stadion på kampdagen.
Ok, vi ved selvfølgelig ikke hvor mange sponsorer dukker op på Enggaard. Men en Brøndby-kamp plejer da ikke just at skræmme sponsorerne væk. Og så bliver kampen spillet i ok forårstemperatur. Folk skal nok komme.

Nu har spillet jo heller ikke været prangende for tiden. Sæt ikke forventningerne alt for højt til tilskuerfremmødet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 10. maj 2013, 14:14

astonvilla skrev:Fuldt stadion, minus 3,737, minus den gabende tomme Enggaard, minus tomme pladser i udeburet = et pænt stykke under 10.000 tilskuere på søndag.
Mon ikke udeburet bliver fyldt til randen? Det plejer det da vist at blive mod Brøndby..

Der skal nok komme de sædvanlige ca. 10.000, som altid kommer til Brøndby-kampe.

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 10. maj 2013, 14:27

Hvis nogen planlægger at køre fra Aarhus og har plads til en ekstra mayn, lover jeg, at der kommer én mere på stadion, end der ellers ville.
Anybody?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. maj 2013, 14:31

Lasse er med og Ahlmann er tilbage fra skade.

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Thomsen
Helenius - Frederiksen

- og duften af Brøndby i 1. division :aabfan: :cheers:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. maj 2013, 14:41

Så kom det på AaB Sport:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg anser det for ekstremt vigtigt at Ahlmann er klar igen. Han er utrolig vigtig for vores spil (stil) - især hvis vi skal ud og køre BIF over med 120 km/t.

Happy Day!!
Bienvenu Bassogog!

Besvar