Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. maj 2013, 22:38

Samaman skrev:
Holm-o1 skrev:Angående Uganda projektet, ventede AaB så ikke på at den første spiller de ville hente herop skulle blive 18 år? Og så skulle han lige have lov til at være her også ville de se hvordan det gik.
Apropos Uganda(/Hirtshals) så vent I blot til Moses bliver to-tre år ældre. Han er en dødsmaskine og samtidig en god dreng.
Jeg glæder mig.

Derudover, så er drømmen om Ene ikke så dum, er dog noget i tvivl om, hvorvidt han er klar til at komme hjem endnu, men han er en af dem, jeg ville glæde mig over at se her igen.

Vi glæder os alle til Opondo, men han har også fået the best of both worlds. De afrikanske gener og hvad dertil hører og den danske fodboldopdragelse i Aalborg boldspilsklub. :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 20. maj 2013, 21:11

3 års forlængelse til Helenius med frikøb på 5-8 millioner euro er mit største ønske.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2013, 21:53

alithebeast skrev:3 års forlængelse til Helenius med frikøb på 5-8 millioner euro er mit største ønske.
Ja. Men det kommer jo ikke til at ske. Det er mere realistisk at tale om, hvad AaB måske gør med nogle af de penge, de formentlig får ind for Helenius nu. Hvad med ham den bindegale tysker fra Silke? Eller Viborg-bomberen som før har gjort det slemme ved os? Ham har Kent jo være nede og se på et par gange...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 20. maj 2013, 22:00

Funky skrev:
alithebeast skrev:3 års forlængelse til Helenius med frikøb på 5-8 millioner euro er mit største ønske.
Ja. Men det kommer jo ikke til at ske. Det er mere realistisk at tale om, hvad AaB måske gør med nogle af de penge, de formentlig får ind for Helenius nu. Hvad med ham den bindegale tysker fra Silke? Eller Viborg-bomberen som før har gjort det slemme ved os? Ham har Kent jo være nede og se på et par gange...
Tyskeren ville være et solidt indkøb, men det kommer vel til at koste det samme i transfer og løn som en ny kontrakt med Helenius ville koste, og så er man jo lige vidt. Skulle vi hente Pourie skal der betales en transfer og sign-on til henholdsvis SIF og ham selv, og han vil sikkert ikke spille i Danmark, hvis ikke han får mindst det samme som i løn som Helenius skulle have for at forlænge.
Hader København!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. maj 2013, 22:28

Nej, Marvin fra Silke vil ikke spille i Danmark efter sæsonen, men ingen ved hvad der sker. Han ville nok være for dyr alligevel. Jeg tror ikke på Dalgaard, selvom jeg gerne havde set ham i vores hænder før Viborg købte ham. Ja, det er virkelig let at være bagklog ;-)

Jeg tænker en Tim Janssen kunne være mere end glimrende, hvis han da ikke er for dyr. Ham og Dunken i samme klub passer ikke sammen. De er for ens. Det vigtigste er, at spilleren ikke er en lottokupon fra en svag eller eksotisk liga, som slet ikke minder om superligaen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 20. maj 2013, 22:54

Nu er sæsonen slut, og det er tid til at gøre status.

Ud ryger med høj sandsynlighed:

Kayke, Helenius og Due.

Med middel sandsynlighed:

Curth og Lasse Nielsen.

Det efterlader Allan Gaarde med noget af en opgave, hvis truppen skal være gearet til Superliga, Pokal-fodbold og Europe League.

IMO skal Allan Gaarde hente følgende:

En "rigtig" backup til venstre-backen, det ser simpelthen for sløjt ud når PK skal spille venstre-back. Det kan til nød gå an på højre-backen.

En erstatning for Lasse Nielsen. Her kunne Nikolaj Høgh være en discount-mulighed (har kontraktudløb 30/6). Ellers en forsvarsspiller af en hvis kaliber. Jeg synes Alexander Juhl Andersen er dygtig spiller, som også kan dække højre-back. Sölvi Ottesen har også kontraktudløb og kunne også være en mulighed.

To nye angribere som erstatning for Kayke og Helenius. Her SKAL erstatningen for Helenius være af en vis kalibrer, gerne et semi-etableret navn i Norden eller lignende. Erstatningen for Kayke kunne være et "glemt" talent i evt. Tyskland, ellers kan hans plads til nød overtages af en af de unge der rykkes op, Spalvis, Ahlmann eller Pohl.
Hvis Curth ryger (hvilket jeg egentlig tvivler på han gør), skal han selvfølgelig erstattes af en kompetent angriber evt. Arnór Smárason som har kontraktudløb. Arnór Smárason har spillet mindre godt i forhold til de forventninger der har været til ham i Esbjerg, men har spillet sig rigtig godt op i foråret, og kan måske erhverves til en billig løn.

Jeg tvivler på Due får forlænget, så hvem der skal erstatte ham kan blive lidt af et spørgsmål. Hvis Toutouh er frisk på endnu en udlejning, så kunne det være en mulighed, ellers Y. Poulsen hvis han er interesseret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 20. maj 2013, 23:19

Hvis Lasse Nielsen smutter, hvad jeg egentlig håber, han gør, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få Magnus Troest til klubben.

Han er meddelt i dag, at han forlader Varese til sommer og er åben for Superligaen.

Synes han var rigtig god, da han spillede for Ikast i sin tid.

Jeg betragter ham som værende bedre end Lasse N., som jeg synes har stået noget i stampe i AaB den senere tid.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. maj 2013, 23:24

doukas skrev:Nu er sæsonen slut, og det er tid til at gøre status.

Ud ryger med høj sandsynlighed:

Kayke, Helenius og Due.

Med middel sandsynlighed:

Curth og Lasse Nielsen.

Det efterlader Allan Gaarde med noget af en opgave, hvis truppen skal være gearet til Superliga, Pokal-fodbold og Europe League.

IMO skal Allan Gaarde hente følgende:

En "rigtig" backup til venstre-backen, det ser simpelthen for sløjt ud når PK skal spille venstre-back. Det kan til nød gå an på højre-backen.

En erstatning for Lasse Nielsen. Her kunne Nikolaj Høgh være en discount-mulighed (har kontraktudløb 30/6). Ellers en forsvarsspiller af en hvis kaliber. Jeg synes Alexander Juhl Andersen er dygtig spiller, som også kan dække højre-back. Sölvi Ottesen har også kontraktudløb og kunne også være en mulighed.

To nye angribere som erstatning for Kayke og Helenius. Her SKAL erstatningen for Helenius være af en vis kalibrer, gerne et semi-etableret navn i Norden eller lignende. Erstatningen for Kayke kunne være et "glemt" talent i evt. Tyskland, ellers kan hans plads til nød overtages af en af de unge der rykkes op, Spalvis, Ahlmann eller Pohl.
Hvis Curth ryger (hvilket jeg egentlig tvivler på han gør), skal han selvfølgelig erstattes af en kompetent angriber evt. Arnór Smárason som har kontraktudløb. Arnór Smárason har spillet mindre godt i forhold til de forventninger der har været til ham i Esbjerg, men har spillet sig rigtig godt op i foråret, og kan måske erhverves til en billig løn.

Jeg tvivler på Due får forlænget, så hvem der skal erstatte ham kan blive lidt af et spørgsmål. Hvis Toutouh er frisk på endnu en udlejning, så kunne det være en mulighed, ellers Y. Poulsen hvis han er interesseret.
Der er ikke brug for endnu en til centerforsvaret. Thelander og KEP kan kæmpe om pladserne med Kasper P. og Blåbjerg. Der vil rykkes talenter op, men Pohl er ikke en af dem. Han skal først spille lidt u19 bold, hvor han også skal vise hans værd. Der skal hentes en etableret angriber ind for Helenius, men der hentes kun endnu en angriber hvis både Kayke og Curth smutter. Hvis kun Kayke smutter, så tror jeg erstatningen er at finde i Spalvis. Vi vader jo ikke i penge. Arnòr kender jeg ikke meget til, men han er sikkert fin. Toutouh og Y. Poulsen ender ikke i AaB. Toutouh vil prøve at slå igennem i FCK og Poulsen er et alt for stort talent.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. maj 2013, 23:57

Uanset om Due, Kayke eller Lasse ryger, så er det den forventede afgang af Helenius som vil efterlade det absolut allerstørste tomrum i truppen. Er Spalvis liga-klar? Kan vi forvente, at han kan levere bare halvdelen af Helenius' mål og assists?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. maj 2013, 00:23

Funky skrev:Uanset om Due, Kayke eller Lasse ryger, så er det den forventede afgang af Helenius som vil efterlade det absolut allerstørste tomrum i truppen. Er Spalvis liga-klar? Kan vi forvente, at han kan levere bare halvdelen af Helenius' mål og assists?
Det korte svar er nej. Spalvis er ikke klar til at starte inde i Superliga sammenhæng. De unge har bidraget flot i denne sæson, især "91 generationen" Helenius, Kusk, Wichmann, Ahlmann og Nicolaj Larsen.

Med undtagelse af Nicolaj Thomsen er der et stort spring ned til de næste talenter. Spillere som Spalvis, C. Rye, V. Ahlmann og A. Bruhn har endnu ikke været i nærheden af spilletid på 1. holdet. J. Blåbjerg fik debut i forårspremieren pga. skader, men har siden været langt fra spilletid. Talenteterne er der, men det kræver tid før nogle af disse spillere overhovedet nærmer sig en plads i startopstillingen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 21. maj 2013, 00:29

Jeg har forventet at vi hentet to spillere(den ene kunne være forlængelse med Due) inden sæsonstart. Men når jeg kigger truppen igennem og kampkalenderen, så er jeg egentlig endt i: Forlæng med Due/alternativt Sebastian Andersen/Martin Svensson og vent.

Lad truppen spille juli og august kampene. Havner vi i EL så skal der en spiller eller to mere ind(og det er påkrævet). Bliver der solgt spiller kan der hentes ind. Ikke før, da vi jo ikke ved, hvem vi sælger.

Selvfølgelig er spillere dyrere, når sælger ved vi mangler en mand. Men vi kan godt et par kampe eller tre spille uden Lasse eller Helenius. Og foråret har jo vist, at flere gerne vil være med i midterforsvaret. I angrebet er vi tyndere, men Frederiksen og Curth er altså ikke nybegyndere. Jeg tror ikke Lasse eller Helenius bliver solgt før 1. juli.

Så få en af de tre kantspillere på kontrakt og vent.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. maj 2013, 14:12

HVIS vi henter en angriber som afløser for Helenius, bliver det med statsgaranti en ung fyr som der er mulighed for at få til en billig løn, og mulighed for at udvikle på. Men jeg er nu af den opfattelse at afløseren for Helenius allerede blev hentet i vinterpausen og hed Søren Frederiksen, så jeg tror ikke vi kommer til at hente en angriber, medmindre Curth også smutter - og så er jeg ikke engang sikker på det kommer til at ske før eventuelt i næste vindue.

Lad os nu huske at vi følge Lynge har det 3. eller 4. laveste spillerbudget i ligaen - noget som stensikkert ikke kommer til at ændre sig til næste sæson. Skal vi have samme succes som i år, skal vi enten holde sammen på det nuværende hold, eller håbe på gennembrud fra unge spillere (Thomsen er jo godt på vej).

Vi må altså erkende at vi har et hold som, målt på økonomien, bør være rodet ind i nedrykningsdramaet, og at der ikke er mulighed for at hæve lønbudgettet. Skal vi hente dygtige spillere ind (og dygtige angribere er jo især dyre) vil det efter min opfattelse kræve en indsats fra investorer udefra.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. maj 2013, 15:03

Jesper Schmidt skrev:HVIS vi henter en angriber som afløser for Helenius, bliver det med statsgaranti en ung fyr som der er mulighed for at få til en billig løn, og mulighed for at udvikle på. Men jeg er nu af den opfattelse at afløseren for Helenius allerede blev hentet i vinterpausen og hed Søren Frederiksen, så jeg tror ikke vi kommer til at hente en angriber, medmindre Curth også smutter - og så er jeg ikke engang sikker på det kommer til at ske før eventuelt i næste vindue.

Lad os nu huske at vi følge Lynge har det 3. eller 4. laveste spillerbudget i ligaen - noget som stensikkert ikke kommer til at ændre sig til næste sæson. Skal vi have samme succes som i år, skal vi enten holde sammen på det nuværende hold, eller håbe på gennembrud fra unge spillere (Thomsen er jo godt på vej).

Vi må altså erkende at vi har et hold som, målt på økonomien, bør være rodet ind i nedrykningsdramaet, og at der ikke er mulighed for at hæve lønbudgettet. Skal vi hente dygtige spillere ind (og dygtige angribere er jo især dyre) vil det efter min opfattelse kræve en indsats fra investorer udefra.
Spillerbudgettet sætter selvfølgelig store begrænsninger, men der skal ske noget hvis Helenius bliver solgt. Helenius er altså den mest værdifulde spiller i Superligaen i de seneste 2 sæsoner (mål samt assists), at tro at vi kan klare os uden at hente en erstatning er ønsketænkning i min optik. Jeg er godt klar over at vi slet ikke har økonomien til at hente en profil såsom Marvin Pourie, men mindre kan også gøre det. Glem ikke at Kayke også snart forsvinder. Kayke har godt nok opnået yderst begrænset spilletid, men han har trods alt bidraget med lidt bredde i truppen.

Curth er færdig og måske også på vej væk. Han har intet præsteret i årevis, og ligner mentalt en der virkelig trænger til en ny udfordring. SF kan ikke erstatte Helenius, han er slet ikke en bombertype. Derudover har SF et skrøbeligt bentøj.

Hvis vi går ind til den nye superliga sæson samt Europa League kvalifikation med et angreb bestående af Curth, SF, Rolf Toft der intet har vist på superliga niveau samt en helt uprøvet Spalvis så gruer jeg godt nok for hvordan det kommer til at gå.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2013, 18:11

frederikshavneren skrev: Curth er færdig og måske også på vej væk. Han har intet præsteret i årevis, og ligner mentalt en der virkelig trænger til en ny udfordring. SF kan ikke erstatte Helenius, han er slet ikke en bombertype. Derudover har SF et skrøbeligt bentøj.
Lidt irrelevant måske, men han spillede da ret godt i går, faktisk. Længder bedre end de andre der har fået chancen ved siden af Hellenius de seneste kampe. Mod BIF var han heller ikke ringe.

Jeg tror også han kan være på vej væk, men hvis han kan affinde sig med at fortsætte i den rolle han har nu, til en løn der passer til den, så er det fint med mig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 21. maj 2013, 19:19

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Curth er færdig og måske også på vej væk. Han har intet præsteret i årevis, og ligner mentalt en der virkelig trænger til en ny udfordring. SF kan ikke erstatte Helenius, han er slet ikke en bombertype. Derudover har SF et skrøbeligt bentøj.
Lidt irrelevant måske, men han spillede da ret godt i går, faktisk. Længder bedre end de andre der har fået chancen ved siden af Hellenius de seneste kampe. Mod BIF var han heller ikke ringe.

Jeg tror også han kan være på vej væk, men hvis han kan affinde sig med at fortsætte i den rolle han har nu, til en løn der passer til den, så er det fint med mig.
Jeg er helt enig. Curth har spillet to gode kampe mod Brøndby og Randers, og det vil da være tæt på vanvittigt at løse ham fra kontrakten. Han scorer måske ikke en masse mål, men med ham på banen vinder vi i det mindste af og til en duel på modstandernes banehalvdel, og han er god til at fordele spillet. Samtidigt tror jeg også Curth gennem sin væremåde og status er en vigtig brik for balancen i truppen. Hvorfor skulle han i øvrigt være på vej væk, det er da ikke længe siden han fik ny kontrakt?????

Sambaman
2. div
2. div

Indlæg af Sambaman » 21. maj 2013, 21:53

FlæskeFrank skrev:Jeg har forventet at vi hentet to spillere(den ene kunne være forlængelse med Due) inden sæsonstart. Men når jeg kigger truppen igennem og kampkalenderen, så er jeg egentlig endt i: Forlæng med Due/alternativt Sebastian Andersen/Martin Svensson og vent.

Lad truppen spille juli og august kampene. Havner vi i EL så skal der en spiller eller to mere ind(og det er påkrævet). Bliver der solgt spiller kan der hentes ind. Ikke før, da vi jo ikke ved, hvem vi sælger.

Selvfølgelig er spillere dyrere, når sælger ved vi mangler en mand. Men vi kan godt et par kampe eller tre spille uden Lasse eller Helenius. Og foråret har jo vist, at flere gerne vil være med i midterforsvaret. I angrebet er vi tyndere, men Frederiksen og Curth er altså ikke nybegyndere. Jeg tror ikke Lasse eller Helenius bliver solgt før 1. juli.

Så få en af de tre kantspillere på kontrakt og vent.
Helt enig.

Intet nyt, godt nyt!

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 22. maj 2013, 07:15

Lynge er på sagen :)

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 983445.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. maj 2013, 07:27

Ene er Lynges afskedsgave, det bliver ikke smukkere. Ene har alderen og evnerne til at blomstre op igen, og det kan ende med at blive et lukrativt ophold for begge parter.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 22. maj 2013, 08:14

Poker-One-Kenobi skrev:Ene er Lynges afskedsgave, det bliver ikke smukkere. Ene har alderen og evnerne til at blomstre op igen, og det kan ende med at blive et lukrativt ophold for begge parter.
Det må vil alt andet lige betyde et farvel til Duen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. maj 2013, 08:21

Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Ene er Lynges afskedsgave, det bliver ikke smukkere. Ene har alderen og evnerne til at blomstre op igen, og det kan ende med at blive et lukrativt ophold for begge parter.
Det må vil alt andet lige betyde et farvel til Duen.
Win-win situation
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Låst