Jesper Schmidt skrev:HVIS vi henter en angriber som afløser for Helenius, bliver det med statsgaranti en ung fyr som der er mulighed for at få til en billig løn, og mulighed for at udvikle på. Men jeg er nu af den opfattelse at afløseren for Helenius allerede blev hentet i vinterpausen og hed Søren Frederiksen, så jeg tror ikke vi kommer til at hente en angriber, medmindre Curth også smutter - og så er jeg ikke engang sikker på det kommer til at ske før eventuelt i næste vindue.
Lad os nu huske at vi følge Lynge har det 3. eller 4. laveste spillerbudget i ligaen - noget som stensikkert ikke kommer til at ændre sig til næste sæson. Skal vi have samme succes som i år, skal vi enten holde sammen på det nuværende hold, eller håbe på gennembrud fra unge spillere (Thomsen er jo godt på vej).
Vi må altså erkende at vi har et hold som, målt på økonomien, bør være rodet ind i nedrykningsdramaet, og at der ikke er mulighed for at hæve lønbudgettet. Skal vi hente dygtige spillere ind (og dygtige angribere er jo især dyre) vil det efter min opfattelse kræve en indsats fra investorer udefra.
Spillerbudgettet sætter selvfølgelig store begrænsninger, men der skal ske noget hvis Helenius bliver solgt. Helenius er altså den mest værdifulde spiller i Superligaen i de seneste 2 sæsoner (mål samt assists), at tro at vi kan klare os uden at hente en erstatning er ønsketænkning i min optik. Jeg er godt klar over at vi slet ikke har økonomien til at hente en profil såsom Marvin Pourie, men mindre kan også gøre det. Glem ikke at Kayke også snart forsvinder. Kayke har godt nok opnået yderst begrænset spilletid, men han har trods alt bidraget med lidt bredde i truppen.
Curth er færdig og måske også på vej væk. Han har intet præsteret i årevis, og ligner mentalt en der virkelig trænger til en ny udfordring. SF kan ikke erstatte Helenius, han er slet ikke en bombertype. Derudover har SF et skrøbeligt bentøj.
Hvis vi går ind til den nye superliga sæson samt Europa League kvalifikation med et angreb bestående af Curth, SF, Rolf Toft der intet har vist på superliga niveau samt en helt uprøvet Spalvis så gruer jeg godt nok for hvordan det kommer til at gå.