Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Helenius

Indlæg af Gnu » 13. jun 2013, 19:11

Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:
AllanPedersen skrev:
BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.
men ligegfrem lykkelig synes jeg ikke.. specielt når man hører at okore koster det dobbelte og Cornelius kan nok realistisk sælgse for 40-50mill

Jeg gider ikke starte en debat om hvem der er bedst af dem, men synes ikke Cornelius er 35millioner kr bedre end Helenius.
så 15 er noget vi bør være tilfredse med, men at fejre det vil jeg nok ikke.

jeg mener sagtens vi kunne have argumenteret for at Helenius var 20mill værd. måske enddag 25mill
30 mål og 14 assists i 2 sæsonner er mere end både Cornelius og makienok, og han har også bedre teknik end dem begge.
men for lige at understrege igen, er ikke fordi jeg brokker mig over 15.
Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.

Det er dyrt at være fattig.
Hvis AaB er så fattige skal de få aktiver også sælges godt. De penge AaB får ind forsvinder jo igen på transfer af ny spiller, dennes større løn og ringere kvalitet og dermed dårligere placering i ligaen end hvis NH blev en sæson mere. Dertil skal vi også gamble med nedrykning. Så de få millioner det giver i kassen når dårligere placering, transfer mm er fratrukket så er det et dyrt sats.

Kusks rygtede klausul om 4 millioner et jo rigelig høj når NH ikke kan sælges for mere end det tredobbelte til en stor klub i premier league!
Så hvad foreslår du, at AaB skal Gøre?
Sælge meget bedre. 11 millioner er jo til grin for en premier league klub. FCK køber dyrere ind end det. Det kostede AaB 6 millioner i lejesvende sidst de var i nedrykningsfare for et halvt år.

EBA var dyrere til Skotland i 1996! Dengang havde han været fuldtidsprof i under 6 måneder!
Kan du ikke helt konkret forklare, hvordan AaB skal sælge meget bedre, når du samtidig tager højde for, at:
- alle ved, at AaB mangler penge.
- alle ved, at Helenius har et år tilbage af kontrakten.
- alle ved, at han vil væk nu.

Du er rigtig god til at snakke om 'burde, have, skulle', men forhold dig nu til den konkrete situation.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 13. jun 2013, 19:22

Spillere med mål i støvlerne plejer at være dyre, derfor håber jeg også der er plads i forhandlingerne til at vi kan få omkring de 15. Vil de kun give lige over de 10 bør vi have nok is i maven til at afvise dem så tidligt i vinduet. Der er formentligt andre der er villige til at give det også. Det er småpenge for dem, det kan man ikke just sige det er for os.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 13. jun 2013, 19:36

Provst i Brovst skrev: Det er ikke vores økonomiske situation der afgør værdien af vores aktiver!
Det er en joke, ikke? Det har altid været dyrt at være fattig.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 13. jun 2013, 19:51

Provst i Brovst skrev:
Elscorpio skrev:Man er meget naiv hvis man tror vi kan få meget mere end de 1,2 mill pund for Helle. AaB er bare ikke det som man regner som en topklub i lille Danmark (endnu)hvis vi tager de røde briller af. Bliver meget overrasket hvis vi får omkring 20 mill dkr for ham.
Man har en meget dårlig hukommelse hvis man har glemt salget af EBA til en mindre klub i en mindre liga men for et større beløb. En spiller som i praksis var semiprof fra en semiprof klub for hele 17 år siden. Beløbene er bare blevet større sidenhen i fodbolden. Men ikke hos os.
Lynge har generelt set været meget dårlig til at sælge vores spillere dyrt i hele hans regeringsperiode, det var kun Grønkjær handlen som var ganske god.

Håber da også vi kan score en god overgangssum ved et evt. Helenius salg, men han har kun 1 år igen af sin kontrakt. Jeg frygter vi ender med sorteper og Spalvis bliver forfremmet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 20:01

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev: Det er ikke vores økonomiske situation der afgør værdien af vores aktiver!
Mener du ikke at en klubs økonomiske situation og spillerens kontraktlægnde spiller ind på salgsprisen på en spiller? Så behøver vi vist ikke diskutere meget mere :)
Nej, så bliver det svært.

Hvis der er én ting jeg vil kritisere Lynge for, så er det at han ikke har satset mere på rigtig lange kontrakter med de unge talenter og vigtige spillere, men også det hænger jo sammen med at vi er nødt til at prioritere midlerne benhårdt, samtidig med at vi brændte fingrene med nogle lange, dyre kontrakter på de forkerte spillere (eller folk der blev skadede) fra 2001 og nogle år frem.

Kunne jeg bestemme linjen så ville hovedreglen være kontrakter på 5 år til de store talenter, 3 år til boblerne og minimum 3 år til deciderede stamspillere. Når der så er to tilbage af en kontrakt, så skal der vurderes om den skal forlænges, og hvis det ikke kan lade sig gøre skal spilleren sælges eller erstattes i førstkommende transfervindue. Det vil give en helt anden kontinuietet og en langt større mulighed for at hente mange penge hjem på transfers, MEN det vil også give en lidt ringere kvalitet på enkeltspillere end vi er vant til, fordi vi må sige farvel til nogen før tid, og andre måske vil fravælge AaB, pga de vilkår.
...og så har vi altså ikke haft råd til at brænde fingrene på langtidskontrakter, så det er også et økonomisk spørgsmål. Men det ville have givet os nogle højere salgspriser og det ville ikke have kostet os så stor en åreladning efter mesterskab og CL-sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 13. jun 2013, 20:08

Kunne godt se for mig at Lynge kommer til at begå den halv frække "av for en katpine, er det Everton jeg er kommet til at ringe op - det må I sku undskyld!". Men nu jeg har Jer ..... :cool:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 20:24

AaB, Fcn og FCK har hver deres guldbar.
De tre guldbarrer er ens på alle måder.

Så mener nogle at fcks guldbar er over 6 gange så værdifuld som AaBs og fcns guldbar er fire gange så meget værd som AaBs.

Det er vel indlysende forkert? Guldbarrerne har samme værdi fordi værdien er i guldbarren.

Ligesom ejendomsmægleren ikke skal se årsopgørelsen for at værdiansætte et hus, fordi værdien er i huset. Ej hellere skal brugtvognsforhandleren se en lønseddel før han kan værdiansætte en bil fordi værdien er i bilen!

Det er vel indlysende for de fleste men desværre ikke for alle.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 13. jun 2013, 20:30

Provst i Brovst skrev:AaB, Fcn og FCK har hver deres guldbar.

Så mener nogle at fcks guldbar er over 6 gange så værdifuld som AaBs og fcns guldbar er fire gange så meget værd som AaBs.

Det er vel indlysende forkert? Guldbarrerne har samme værdi fordi værdien er i guldbarren.

Ligesom ejendomsmægleren ikke skal se årsopgørelsen for at værdiansætte et hus, fordi værdien er i huset. Ej hellere skal brugtvognsforhandleren se en lønseddel før han kan værdiansætte en bil fordi værdien er i bilen!

Du mener det altså alvorligt! :o En mand der er ved at dø af sult, vil da sælge sin guldbarre for en rugbrødsmad.

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 13. jun 2013, 20:35

Er meget enig i din vurdering, men skal man blive i terminologien, så er der også forskel på om man køber sine varer hos en købmand i Aalborg eller hos en eller anden selvfed hipster geshäft i Farum eller Hellerup/Østerbro. Vi er enige om at varens værdi burde diktere prisen - men sådan hænger det ikke altid sammen. Men at den fra Hellerup skal koste 6 gange så meget er helt ude i hampen. Det samme med Okore!
Vangens Fineste...

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 13. jun 2013, 20:36

Sjovt du selv lige nævner ejendomsmægler, der er prisen da om noget fastsat efter location, location, location. Lidt det samme her, FCK's spillere er nu engang bare meget mere værd, selvom talentet på spillerne måske er det samme.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 20:47

Jeg er nu helller ikke enig i din grundpræmis.

Jeg er egentlig enig i at Hellenius er lige så god som Cornelius, MEN det er fodboldetablishementet ikke. Det er Cornelius der er fast på landsholdet og får spilletid i vigtige kampe, mens Hellenius ikke engang er "god nok" til truppen. Det er altså en væsentlig forskel.

...og så er der alle de andre forbehold. Kort tid til kontraktudløb, Hellenius har travlt med selv at snakke prisen ned, Cornelius vil blive i FCK etc. FCK har råd det har vi ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 20:51

limey skrev:

Du mener det altså alvorligt! :o En mand der er ved at dø af sult, vil da sælge sin guldbarre for en rugbrødsmad.
AaB er ikke i akut økonomisk krise!

Det er fuldstændig bizart at mene at man skal sælge sine aktiver billigt fordi man er fattig, hvis man er fattig skal man netop sørge for at få den rigtige pris for sine aktiver. Hvis ikke man altid sikrer sig det, så forbliver man fattig! Hvis man sælger sine aktiver billigt fordi man ikke har penge så har man også forklaringen på hvorfor man ikke har penge.

Der er ikke en Helenius at sælge hvert år! Når der kommer en Helenius og ikke mindst en køber fra PL så skal man have prisen for at dække alle de andre år ind.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 20:53

Pastorius skrev:

Jeg er egentlig enig i at Hellenius er lige så god som Cornelius, MEN det er fodboldetablishementet ikke. Det er Cornelius der er fast på landsholdet og får spilletid i vigtige kampe, mens Hellenius ikke engang er "god nok" til truppen. Det er altså en væsentlig forskel.

...og så er der alle de andre forbehold. Kort tid til kontraktudløb, Hellenius har travlt med selv at snakke prisen ned, Cornelius vil blive i FCK etc. FCK har råd det har vi ikke.
Det kan simpelthen ikke diskuteres om værdien er i aktivet eller ej! Guldbarren er det samme værd uanset hvem der ejer den!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jun 2013, 21:03

Helt enig med Provsten.

Lad for fanden da være med at sælge guldbarren under dens værdi. Det er sgu da for dumt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 13. jun 2013, 21:03

Provst i Brovst skrev:
limey skrev:

Det er fuldstændig bizart at mene at man skal sælge sine aktiver billigt fordi man er fattig, hvis man er fattig skal man netop sørge for at få den rigtige pris for sine aktiver. Hvis ikke man altid sikrer sig det, så forbliver man fattig! Hvis man sælger sine aktiver billigt fordi man ikke har penge så har man også forklaringen på hvorfor man ikke har penge.

Der er ikke en Helenius at sælge hvert år! Når der kommer en Helenius og ikke mindst en køber fra PL så skal man have prisen for at dække alle de andre år ind.
Nej, men du stiller en analogi op, hvor du påstår at en værdi af en vare er fast, ligegyldigt hvem der ejer den. Det mener jeg er en eklatant fejlslutning, og det er sådan at min analogi med den sultne mand skal forstås. En klub [sic] som FCK har kun et ringe incitament til at sælge Cornelius - de har røven fuld af penge og har netop fået endnu flere ved at indtræde gruppespillet i CL. Med andre ord skal udenlandske klubber virkelig op med foret hvis de skal overbevise eventvirksomheden om, at de skal sælge. AaB skal sælge for mindst 5 millioner, man skal igennem tyve kvalrunder før man står i EL som alligevel ikke kaster ret meget af sig. Selvfølgelig sænker det prisen på Helenius, da eventuelle købere nu står med meget bedre kort end sælger - det er almindelig købmandslogik. Din præmis foregiver jo, at der rent faktisk eksisterer et helt og aldeles frit marked - og det er vel kun Joachim B. Olsen der tror på den slags.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 13. jun 2013, 21:04

Provsten troller.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 21:18

Provst i Brovst skrev:

Jeg er absolut uenig. AaB økonomi er skidt og afhængig af en hel masse ting går godt. Den er bare ikke helt så slemt som den har været.

AaB bestemmer ikke salgsprisen, så de må altså bare vælge om de vil sælge til den pris de kan få, eller undlade at sælge med de komplikationer det kan give. Man gør Hellenius skuffet, om man risikere at man ikke får de forventede sportslige resultater - selv med ham på holdet.

Vi er rigtig glade for Hellenius, men han har altså ikke kunnet formå at bevise sit værd internationalt endnu, og det giver en helt anden pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 13. jun 2013, 21:18

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:

Det kan simpelthen ikke diskuteres om værdien er i aktivet eller ej! Guldbarren er det samme værd uanset hvem der ejer den!
Sikke noget teoretisk fis om en teoretisk pris, som måske er den samme. En given vares handelsværdi fastsættes i forbindelse med salg/køb ved forhandlinger mellem sælger og køber. Teoretisk værdi på varer kan ikke bruges til noget.

Eksempel: Jeg har et hus i Hellerup og min bror har nabohuset, begge huse er 100% ens. Den teoretiske værdi af husene vil derfor være det samme. Min bror har lige mistet sit arbejde, og bliver derfor nødt til at sælge sit hus. Hvilket hus tror du en køber ville skulle betale den højeste pris for, huset der er sat til salg, hvor sælger er nødt til at sælge, eller huset der ikke er til salg, hvor sælger ikke behøver at sælge?

Den teoretiske værdi på husene er selvfølgelig ens, men handelsværdien er langt fra ens, fordi ejerne af husene har vidt forskellige forudsætninger i forbindelse med et salg.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 21:19

Provst i Brovst skrev: Det kan simpelthen ikke diskuteres om værdien er i aktivet eller ej! Guldbarren er det samme værd uanset hvem der ejer den!
Værdien i guld opgøres da vist i vægt. De guldbarer du snakker om vejer ikke det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jun 2013, 21:19

Gnu skrev:Provsten troller.
Hvorfor ikke bare lade debatten fortsætte i det sobre spor den kører i?
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar