Kan du ikke helt konkret forklare, hvordan AaB skal sælge meget bedre, når du samtidig tager højde for, at:Provst i Brovst skrev:Sælge meget bedre. 11 millioner er jo til grin for en premier league klub. FCK køber dyrere ind end det. Det kostede AaB 6 millioner i lejesvende sidst de var i nedrykningsfare for et halvt år.Gnu skrev:Så hvad foreslår du, at AaB skal Gøre?Provst i Brovst skrev:Hvis AaB er så fattige skal de få aktiver også sælges godt. De penge AaB får ind forsvinder jo igen på transfer af ny spiller, dennes større løn og ringere kvalitet og dermed dårligere placering i ligaen end hvis NH blev en sæson mere. Dertil skal vi også gamble med nedrykning. Så de få millioner det giver i kassen når dårligere placering, transfer mm er fratrukket så er det et dyrt sats.Gnu skrev:Den slags 1:1-sammenligning kan altså ikke bruges til ret meget, for prisen afhænger jo også af, i hvor høj grad den nævnte klub har brug for at sælge. AaB, som har desperat brug for at få penge i kassen, er altså i en helt anden forhandlingssituation end eksempelvis FC Nordsjælland, der ikke i samme grad har brug for at få penge ind på et salg.AllanPedersen skrev:jeg bliver ikke sur over 15milioner, jeg er rimelig tilfreds med det.BBS skrev:Nordjyske skriver i dag, at prisen på Helenius er 1,2 mio. pund, men at han med diverse bonusser vil give AaB 15 mio. i alt + videresalgsklausul. Jeg ved ikke, om jeg tror på det. Det var samme Nordjyske som skrev for et par uger siden, at vi skulle være lykkelige, hvis vi kunne få det halve.
men ligegfrem lykkelig synes jeg ikke.. specielt når man hører at okore koster det dobbelte og Cornelius kan nok realistisk sælgse for 40-50mill
Jeg gider ikke starte en debat om hvem der er bedst af dem, men synes ikke Cornelius er 35millioner kr bedre end Helenius.
så 15 er noget vi bør være tilfredse med, men at fejre det vil jeg nok ikke.
jeg mener sagtens vi kunne have argumenteret for at Helenius var 20mill værd. måske enddag 25mill
30 mål og 14 assists i 2 sæsonner er mere end både Cornelius og makienok, og han har også bedre teknik end dem begge.
men for lige at understrege igen, er ikke fordi jeg brokker mig over 15.
Det er dyrt at være fattig.
Kusks rygtede klausul om 4 millioner et jo rigelig høj når NH ikke kan sælges for mere end det tredobbelte til en stor klub i premier league!
EBA var dyrere til Skotland i 1996! Dengang havde han været fuldtidsprof i under 6 måneder!
- alle ved, at AaB mangler penge.
- alle ved, at Helenius har et år tilbage af kontrakten.
- alle ved, at han vil væk nu.
Du er rigtig god til at snakke om 'burde, have, skulle', men forhold dig nu til den konkrete situation.