Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:00

Provst i Brovst skrev:
MHJ skrev: Øh, det følger vist ingenlunde af hvad jeg skriver. Hvis mængden af penge i pengetanken betyder at man er desperat nødsaget til at sælge, så kan det i allerhøjeste grad indflydelse på prisen af varen, jf. eksemplet om den tørstende i ørkenen.
AaB er ikke i en akut desperat situation.
Det mener jeg faktisk vi er! Den er bare ikke lige så desperat som tidligere.
Aktivets værdi er ikke afhængigt af ejeren økonomi jvf. utallige eksempler.
Uenig jvf. andre talrige eksempler.
AaB mangler penge, så kan man diskutere om konsekvensen af det er at man skal sælge billigt eller om man skal være ekstra skrap på prisen hver eneste gang og aldrig nogensinde tænke på om man kom til at stå i vejen for en spillers udlandsdrøm eller ønsker.

Faktum er jo at alle de gange AaB har været flotte og ladet en spiller gå for peanuts, så har det været på bekostning af resten af truppen der blev efterladt i trup der manglede midler til forstærkninger som kunne medføre sportslig succes og at de selv blev opdaget af en større klub.

Det er så forkert at spillere fik lov til at forlade klubben pga. gentleman aftaler. Var de så desperate efter noget andet kan de vælge en anden klub til at starte med. Er Helenius så desperat efter at komme til Aston Villa kan han jo vente til næste år, men jeg tvivler på at AV kan vente på en angriber et helt år. Det tror jeg også Helenius gør, deraf hans desperation. Derfor er det også komplet irrelevant at Helenius kun har kontrakt et år endnu, det er AV da totalt ligeglade med, de skal have en angriber nu.
Klubben har da ikke været flotte udover hvad markedsprisen tilsiger. Jeg kender da ikke til situationer hvor vi har sagt nej til større penge for at lade folk gå til en ønskeklub fx. Det vi har, er at vi ikke har insisteret på at spille som vil væk, bliver og opfylder deres kontrakt.

...men min umiddelbare reaktion på Hellenius' piveri, var også at han kunne få lov at spille andetholdsfodbold kontrakten ud. Det scenarie kan jeg faktisk stadig godt leve med, men det er trods alt nok ikke det bedste for AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 23:02

Pastorius skrev: Jeg synes guldbarrer er en rigtig dårlig analogi på fodboldspillere.
For sidste gang: Det for at vise at værdien af aktivet er uafhængigt af ejerens økonomi.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2013, 23:03

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes guldbarrer er en rigtig dårlig analogi på fodboldspillere.
For sidste gang: Det for at vise at værdien af aktivet er uafhængigt af ejerens økonomi.
Jeg tror ikke der er nogen der ikke har forstået meningen med analogien. Den er bare dårlig/upassende.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 23:05

Pastorius skrev: Klubben har da ikke været flotte udover hvad markedsprisen tilsiger. Jeg kender da ikke til situationer hvor vi har sagt nej til større penge for at lade folk gå til en ønskeklub fx. Det vi har, er at vi ikke har insisteret på at spille som vil væk, bliver og opfylder deres kontrakt.
Nej, det er sikkert aldrig sket fordi ønskeklubben for de spillere har været enhver anden der gav lidt mere i løn enhver andet sted i verden. De er jo skudt afsted ved første chance for at være flink.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:07

Provst i Brovst skrev:
Det er ikke lykkedes dig at overbevise mig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 23:08

MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jeg tror ikke der er nogen der ikke har forstået meningen med analogien. Den er bare dårlig/upassende.
Ring til skat og få et hus nedsat i værdi fordi du har mistet arbejdet, forsøg dagen efter at få hævet værdien fordi du har vundet i Lotto. Skat vil fortælle dig at dit hus er det samme værd i begge tilfælde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:08

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Klubben har da ikke været flotte udover hvad markedsprisen tilsiger. Jeg kender da ikke til situationer hvor vi har sagt nej til større penge for at lade folk gå til en ønskeklub fx. Det vi har, er at vi ikke har insisteret på at spille som vil væk, bliver og opfylder deres kontrakt.
Nej, det er sikkert aldrig sket fordi ønskeklubben for de spillere har været enhver anden der gav lidt mere i løn enhver andet sted i verden. De er jo skudt afsted ved første chance for at være flink.
Det er heller ikke en vurdering vi er enige om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 23:08

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Selv guderne kan kæmpe forgæves.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:11

Provst i Brovst skrev:
MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ring til skat og få et hus nedsat i værdi fordi du har mistet arbejdet, forsøg dagen efter at få hævet værdien fordi du har vundet i Lotto. Skat vil fortælle dig at dit hus er det samme værd i begge tilfælde.
Sæt dit hus til salg og få det solgt - for enhver pris efter en måned. Eller sæt dig hus til salg og vent på det kommer et godt match til en køber.
Uanset hvad skat vurderer dit hus til, har det kun værdi for dig, hvis der rent faktisk også er nogen der vil købe til den pris, når du har brug for pengene.

Jeg kender tilfælde hvor der er handlet mere end 300.000 af et hus fordi køber vidste at sælger allerede havde købt et andet hus. For 6 år siden var det ligegyldigt, for der var det bare med at få købt huset inden det steg et par hundrede tusinde mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:16

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Selv guderne kan kæmpe forgæves.
Gad vide om der i det overjordiske er kontakt til anerkendt økonomisk teori der understøtter gudernes synspunkt?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jun 2013, 23:22

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Sæt dit hus til salg og få det solgt - for enhver pris efter en måned. Eller sæt dig hus til salg og vent på det kommer et godt match til en køber.
Det har jo stadig ikke noget at gøre med ejerens økonomi, det har noget med ejerens strategi og handlinger. Enten ændres aktivets værdi efter ejerens økonomi eller også gør den det ikke.

Hold ejerens handlinger ude af det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2013, 23:32

Tror lige at jeg holder mig væk fra den aktuelle guldbarre/huspris debat.

Det lader desværre ikke til, at Lynge har haft succes med satsningen via offentliggørelsen af forhandlingerne på AaBs hjemmeside. Det var ret utraditionelt gjort og tilsyneladende var det ikke for at please Finanstilsynet. Det var derimod formentlig i et forsøg på at få andre klubber på banen og dermed presse prisen op.
Med mindre der kommer andre klubber på banen i sidste øjeblik, så lander prisen sikkert på de omtalte 11 mio. kr.

Hvis Aston Villa er kyniske og har viden om at der ikke er kommet andre attraktive bud på Helenius, så kan de jo principielt nedjustere deres købstilbud. Det vil være utrolig kynisk, men måske de er pissed over Lynges fremgangsmåde. Når Lynge har valgt denne fremgangsmåde, så må han også leve med de potentielle risici hvis varen (Helenius) ikke er så attraktiv som han satsede på.

Det skal understreges at ovenstående blot er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa vil forsøge at presse prisen her i 11. time.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:35

frederikshavneren skrev: Det skal understreges at ovenstående blot er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa vil forsøge at presse prisen her i 11. time.
Jeg vil gå så vidt som til at sige det er fortænkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2013, 23:37

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:
Det har jo stadig ikke noget at gøre med ejerens økonomi, det har noget med ejerens strategi og handlinger. Enten ændres aktivets værdi efter ejerens økonomi eller også gør den det ikke.

Hold ejerens handlinger ude af det.
Økonomi handler nu engang om strategisk adfærd, så det ville være vildt underligt at ignorere ejerens motiver. Ting har ikke en økonomisk værdi på markedet i sig selv, uafhængigt af hvor meget de er værd for ejer og sælger.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2013, 23:47

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Det skal understreges at ovenstående blot er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa vil forsøge at presse prisen her i 11. time.
Jeg er enig, men Lynges fremgangsmåde indebærer risici, hvis der ikke kommer flere seriøse bydere på banen. Hvis den tidlige offentliggørelse af forhandlingerne ml. AaB og Villa ikke har virket efter hensigten, kan det bruges imod AaB. A. Villa og AaB er formentlig tæt på at indgå en aftale om en transferpris på ca. 11 mio. kr., men hvis der ikke er kommet bud fra andre klubber så kan Villa pludselig reducere deres bud hvis de er kyniske.

Det kan stille Lynge i en meget svær situation, da Helenius uanset hvad vil væk.

Jeg skal igen understrege at det er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa pludselig vil optræde så manipulerende/beregnende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2013, 23:50

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
Jeg er enig, men Lynges fremgangsmåde indebærer risici, hvis der ikke kommer flere seriøse bydere på banen. Hvis den tidlige offentliggørelse af forhandlingerne ml. AaB og Villa ikke har virket efter hensigten, kan det bruges imod AaB. A. Villa og AaB er formentlig tæt på at indgå en aftale om en transferpris på ca. 11 mio. kr., men hvis der ikke er kommet bud fra andre klubber så kan Villa pludselig reducere deres bud hvis de er kyniske.

Det kan stille Lynge i en meget svær situation, da Helenius uanset hvad vil væk.

Jeg skal igen understrege at det er et tænkt scenarie. Jeg tror ikke at Villa pludselig vil optræde så manipulerende/beregnende.
Har du nogen som helst indikation på at offentliggørelsen var andet end at følge børsreglerne?
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2013, 23:56

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
Har du nogen som helst indikation på at offentliggørelsen var andet end at følge børsreglerne?
Nej det har jeg ikke. Jeg læste et sted, men kan desværre ikke huske hvor, at det blev mere end antydet at offentliggørelsen fra AaBs side var et forsøg fra Lynges side på at presse prisen i vejret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. jun 2013, 00:00

Jeg vil da gerne se det bredt anerkendte katalog over professionelle fodboldspillere, hvor man kan se hvad Helenius 'i virkeligheden og hævet over enhver diskussion' er værd. Lynge er da en dummernik at han ikke bare har smækket det katalog på bordet ved første henvendelse fra Villa og sagt: "Se så! Her står at Helenius er det samme værd som Cornelius og Okore. Det kan vi jo ikke være uenige om. It's a fact! Host op!".

Hvis det skal handle om den virkelige verden, derimod, så ved vi i det mindste, at Lynge har gjort sig nogle tanker om, hvad Helenius kan være værd hvis han spiller sin kontrakt færdig hos AaB. Det lyder på nogle herinde som om det er det eneste parameter, Lynge skal styre efter (udover besynderlige krav om, at Helenius SKAL koste det samme som Okore/Cornelius - "bare fordi!"), og bevares, det må man da gerne mene - men det gør Lynge / AaB altså ikke. Der er, like it or not, en økonomi at tage hensyn til, også på kort bane, der er en personale-politik som spiller ind i en overordnet strategi om at være attraktiv for unge talenter uden at skulle udbetale giga-lønninger, der er en afvejning af værdien af kontanter i hånden nu overfor en forventet - men ikke garanteret - gevinst med Helenius på holdet næste sæson, der er en vurdering af mulighederne for at finde en passende erstatning til rimelige penge...og givetvis flere overvejelser og hensyn.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. jun 2013, 00:02

frederikshavneren skrev:
Nej det har jeg ikke. Jeg læste et sted, men kan desværre ikke huske hvor, at det blev mere end antydet at offentliggørelsen fra AaBs side var et forsøg fra Lynges side på at presse prisen i vejret.
Samme sted hvor man kunne læse, at AaB skulle være lykkelige for at få 7,5 mille for Helenius, ifølge "kilder i det professionelle fodboldmiljø"?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2013, 00:04

frederikshavneren skrev: Nej det har jeg ikke. Jeg læste et sted, men kan desværre ikke huske hvor, at det blev mere end antydet at offentliggørelsen fra AaBs side var et forsøg fra Lynges side på at presse prisen i vejret.
Så vil jeg tillade mig at dømme det som løse spekulationer
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar