Det mener jeg faktisk vi er! Den er bare ikke lige så desperat som tidligere.Provst i Brovst skrev:AaB er ikke i en akut desperat situation.MHJ skrev: Øh, det følger vist ingenlunde af hvad jeg skriver. Hvis mængden af penge i pengetanken betyder at man er desperat nødsaget til at sælge, så kan det i allerhøjeste grad indflydelse på prisen af varen, jf. eksemplet om den tørstende i ørkenen.
Uenig jvf. andre talrige eksempler.Aktivets værdi er ikke afhængigt af ejeren økonomi jvf. utallige eksempler.
Klubben har da ikke været flotte udover hvad markedsprisen tilsiger. Jeg kender da ikke til situationer hvor vi har sagt nej til større penge for at lade folk gå til en ønskeklub fx. Det vi har, er at vi ikke har insisteret på at spille som vil væk, bliver og opfylder deres kontrakt.AaB mangler penge, så kan man diskutere om konsekvensen af det er at man skal sælge billigt eller om man skal være ekstra skrap på prisen hver eneste gang og aldrig nogensinde tænke på om man kom til at stå i vejen for en spillers udlandsdrøm eller ønsker.
Faktum er jo at alle de gange AaB har været flotte og ladet en spiller gå for peanuts, så har det været på bekostning af resten af truppen der blev efterladt i trup der manglede midler til forstærkninger som kunne medføre sportslig succes og at de selv blev opdaget af en større klub.
Det er så forkert at spillere fik lov til at forlade klubben pga. gentleman aftaler. Var de så desperate efter noget andet kan de vælge en anden klub til at starte med. Er Helenius så desperat efter at komme til Aston Villa kan han jo vente til næste år, men jeg tvivler på at AV kan vente på en angriber et helt år. Det tror jeg også Helenius gør, deraf hans desperation. Derfor er det også komplet irrelevant at Helenius kun har kontrakt et år endnu, det er AV da totalt ligeglade med, de skal have en angriber nu.
...men min umiddelbare reaktion på Hellenius' piveri, var også at han kunne få lov at spille andetholdsfodbold kontrakten ud. Det scenarie kan jeg faktisk stadig godt leve med, men det er trods alt nok ikke det bedste for AaB.