AaB - FC Møgjylland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - FC Møgjylland

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2013, 15:22

Kunne godt forestille mig Augo starter inde, netop for at have mere styrke i luftrummet sammen med LN og Thelander...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2013, 15:29

frederikshavneren skrev: Spændende om Augu igen starter på bænken. Hvis det er tilfældet så er det modigt gjort af Kent, men jeg har fuld forståelse for at Augu på det seneste er blevet bænket/vraget. Augu er et stykke fra tidligere tiders niveau og er heldigvis ikke længere selvskrevet til startopstillingen.
Jeg er stadig Augo-fan. Augo startede inde i de to kampe hvor vi rent faktisk hev 6 point hjem, og han var absolut ikke (ene)årsag til vi tabte i Slagelse. Jeg synes det er vanvittigt at vi har lavet så mange eksperimenter med startopstillingen, efter den præstation vi gav i de to første kampe - også mht. angriberne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 22. aug 2013, 16:01

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Spændende om Augu igen starter på bænken. Hvis det er tilfældet så er det modigt gjort af Kent, men jeg har fuld forståelse for at Augu på det seneste er blevet bænket/vraget. Augu er et stykke fra tidligere tiders niveau og er heldigvis ikke længere selvskrevet til startopstillingen.
Jeg er stadig Augo-fan. Augo startede inde i de to kampe hvor vi rent faktisk hev 6 point hjem, og han var absolut ikke (ene)årsag til vi tabte i Slagelse. Jeg synes det er vanvittigt at vi har lavet så mange eksperimenter med startopstillingen, efter den præstation vi gav i de to første kampe - også mht. angriberne.
Kan godt følge dig angående de mange eksperimenter med startopstillingen. Men jeg tror, at årsagen bunder i den måde, vi har fået målene. to drops, et selvmål og pt. to mål af midtbanen og 1 mål fra en af angriberne. med det kunne, som Curth også har fremhævet, være godt med noget kontinuitet på holdet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2013, 16:07

jensemand57 skrev: Kan godt følge dig angående de mange eksperimenter med startopstillingen. Men jeg tror, at årsagen bunder i den måde, vi har fået målene. to drops, et selvmål og pt. to mål af midtbanen og 1 mål fra en af angriberne. med det kunne, som Curth også har fremhævet, være godt med noget kontinuitet på holdet.
Jeg kan godt forstå man gerne vil se om vi kunne finde en skarpere angrebskonstellation end Curth/SF, men det er i hvert fald ikke lykkedes.

Under alle omstædnigheder tillægger jeg det ingen vægt overhovedet hvordan målene går ind. Hvis den formation vi startede de to første kampe med har givet resultater, og de andre ikke har, ville jeg nok give den første et skud mere i bøssen. Nogle gange kan det - selv for de der er tæt på holdet - være svært at se lige hvad det er der gøre hele holdet succesfuldt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 23. aug 2013, 13:58

Et par pointer:
Jeg så meget gerne, at Kasper Kusk blev brugt som helt reel venstre wing, så vi kan udnytte de huller, som Kristian Bak efterlader med sin tonser-stil. Og Nicolai Thomsen vil omvendt være langt bedre til at lægge pres på Juelsgård i den anden side, så han ikke bliver så stort et aktiv i FCMs offensiv.
På midtbanen er Izunna måske en af ligaens pt allerstærkeste centrale spillere, og jeg kunne godt tænke mig at have Augu med til at matche hans store fysik.
Desuden er jeg ikke helt tryg ved vores backs over for Igboun, som vel er dobbelt så stærk som både Patrick og Ahlmann - og lige så hurtigt. Ham skal vi altså passe på!

Jeg vil i øvrigt helt klart mene, at vi igen skal satse på Anders K som frontangriber. Han har altså noget over sig, som jeg synes virker rigtig lovende. En pågåendhed, en fysik og en opportunisme, som SF på ingen måder kan hamle op med.

Jeg plæderer altså (igen) for en 4-4-1 opstilling med Risgård lige bag AK og Würtz og Augu centralt.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 23. aug 2013, 14:11

Håber på følgende opstilling:

NL
PK-LN-RT-JA
KK-TA-RW-NT
KR
AK

Risgård ville så løbene kunne bytte med Kusk om at spille kant og hængende angriber.

Samtidig vil Augu være god at få ind så vi har ligt ekstra styrke i luftrummet, samt lidt ekstra hjælp til at ødelægge FCM's spil.

Så skal vi så bare forsøge at spille udenom de to centrale midtbanespillere da deres evner med bolden ikke rækker til danmarksserien.

- Jeg synes AK virkede giftigere end de andre angribere vi har i truppen og jeg foretrækker derfor ham fremfor de andre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. aug 2013, 14:20

BoT skrev:Et par pointer:
Jeg så meget gerne, at Kasper Kusk blev brugt som helt reel venstre wing, så vi kan udnytte de huller, som Kristian Bak efterlader med sin tonser-stil. Og Nicolai Thomsen vil omvendt være langt bedre til at lægge pres på Juelsgård i den anden side, så han ikke bliver så stort et aktiv i FCMs offensiv.
På midtbanen er Izunna måske en af ligaens pt allerstærkeste centrale spillere, og jeg kunne godt tænke mig at have Augu med til at matche hans store fysik.
Desuden er jeg ikke helt tryg ved vores backs over for Igboun, som vel er dobbelt så stærk som både Patrick og Ahlmann - og lige så hurtigt. Ham skal vi altså passe på!

Jeg vil i øvrigt helt klart mene, at vi igen skal satse på Anders K som frontangriber. Han har altså noget over sig, som jeg synes virker rigtig lovende. En pågåendhed, en fysik og en opportunisme, som SF på ingen måder kan hamle op med.

Jeg plæderer altså (igen) for en 4-4-1 opstilling med Risgård lige bag AK og Würtz og Augu centralt.
Spændende at starte med kun 10 mand på banen... vil helt sikker overraske FCM meget... ;)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 23. aug 2013, 14:25

hje1980 skrev:

Spændende at starte med kun 10 mand på banen... vil helt sikker overraske FCM meget... ;)
Hvis vi bare spiller med 10 mand de første 45 minutter kan det være vi må slutte med 12. :P
Hader København!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 23. aug 2013, 14:25

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/skadet-AaB- ... d8a/1/1513
Dalsgaard og KEP bliver ikke klar til på mandag.

Angående startopstillingen så giver forsvaret sig selv,.
Jeg er rigtig glad for at Thelander har grebet chancen og håber han kan fortrænge KEP fra en startplads.

Gider ikke se på flere af KEPs dumme røde kort. Eneste han er god til er fight, vilje og sine hovedstød.

Gablin
1. div
1. div

Indlæg af Gablin » 23. aug 2013, 14:27

alithebeast skrev:
hje1980 skrev:

Hvis vi bare spiller med 10 mand de første 45 minutter kan det være vi må slutte med 12. :P
Ideen er måske ikke helt dum med en 4-4-1 .. Så kan vi overraske med at sætte en ekstra angriber i 2. halveg, når deres midterforsvar er kørt lidt døde. Jeg håber Kent Nielsen læser med herinde.

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 23. aug 2013, 15:16

Elscorpio skrev:Eneste han er god til er fight, vilje og sine hovedstød.
Det kan vi sgu ikke bruge til noget ;-)

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 25. aug 2013, 14:10

Spalvis udtaget til kampen imorgen aften istedet for en skadet Curth.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 25. aug 2013, 14:28

Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 25. aug 2013, 14:35

doukas skrev:Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne
Havde samme tanke, da jeg ikke syntes at have hørt noget om Curths skade før.
Life is good..... AaB is better!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 25. aug 2013, 17:20

Han har nok en skadet tommelfinger...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 26. aug 2013, 12:29

Han trænede med fyssen ved den afsluttende træning i går.
doukas skrev:Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 26. aug 2013, 12:29

Har Lokalsprøjten fået opsnuset aftenens startopstilling?

EDIT: Eller nogen som så den afsluttende træning? Freddie?

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 26. aug 2013, 12:34

Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 26. aug 2013, 12:44

nik skrev:Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok
Yes det vil være helt fantastisk med et hæderligt nederlag - faktisk også i de næste 6-7 kampe hvor vi møder svære modstandere. Hvis vi så der efter kan tage en uafgjort så kommer der yderligere 8-10 vanskelige kampe hvor hæderlige nederlag burde fejres som sejre med fuldt hus på stadion.
Så må vi tage en kamp ad gangen der efter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2013, 12:48

nik skrev:Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok
Hvis det absolut skal være et nederlag, så lad det være et blodbad. Jeg befinder mig bedre i hysterisk vrede end i indestængt frustration.

Vi taber 0-7, og Dunken står for alle mål, det ene flottere teknisk udført end de andre. Denne præstation resulterer i at han bliver solgt lige inden transfervinduet lukker, til en pris der sikrer FCM's økonomiske overlevelse i mange år, hvorefter de køber Curth, som bliver ligatopscorer i FCM's første mesterskabssæson nogensinde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar