AaB - FC Møgjylland
Re: AaB - FC Møgjylland
Kunne godt forestille mig Augo starter inde, netop for at have mere styrke i luftrummet sammen med LN og Thelander...
Jeg er stadig Augo-fan. Augo startede inde i de to kampe hvor vi rent faktisk hev 6 point hjem, og han var absolut ikke (ene)årsag til vi tabte i Slagelse. Jeg synes det er vanvittigt at vi har lavet så mange eksperimenter med startopstillingen, efter den præstation vi gav i de to første kampe - også mht. angriberne.frederikshavneren skrev: Spændende om Augu igen starter på bænken. Hvis det er tilfældet så er det modigt gjort af Kent, men jeg har fuld forståelse for at Augu på det seneste er blevet bænket/vraget. Augu er et stykke fra tidligere tiders niveau og er heldigvis ikke længere selvskrevet til startopstillingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
jensemand57
- Allstar

Kan godt følge dig angående de mange eksperimenter med startopstillingen. Men jeg tror, at årsagen bunder i den måde, vi har fået målene. to drops, et selvmål og pt. to mål af midtbanen og 1 mål fra en af angriberne. med det kunne, som Curth også har fremhævet, være godt med noget kontinuitet på holdet.Pastorius skrev:Jeg er stadig Augo-fan. Augo startede inde i de to kampe hvor vi rent faktisk hev 6 point hjem, og han var absolut ikke (ene)årsag til vi tabte i Slagelse. Jeg synes det er vanvittigt at vi har lavet så mange eksperimenter med startopstillingen, efter den præstation vi gav i de to første kampe - også mht. angriberne.frederikshavneren skrev: Spændende om Augu igen starter på bænken. Hvis det er tilfældet så er det modigt gjort af Kent, men jeg har fuld forståelse for at Augu på det seneste er blevet bænket/vraget. Augu er et stykke fra tidligere tiders niveau og er heldigvis ikke længere selvskrevet til startopstillingen.
Jeg kan godt forstå man gerne vil se om vi kunne finde en skarpere angrebskonstellation end Curth/SF, men det er i hvert fald ikke lykkedes.jensemand57 skrev: Kan godt følge dig angående de mange eksperimenter med startopstillingen. Men jeg tror, at årsagen bunder i den måde, vi har fået målene. to drops, et selvmål og pt. to mål af midtbanen og 1 mål fra en af angriberne. med det kunne, som Curth også har fremhævet, være godt med noget kontinuitet på holdet.
Under alle omstædnigheder tillægger jeg det ingen vægt overhovedet hvordan målene går ind. Hvis den formation vi startede de to første kampe med har givet resultater, og de andre ikke har, ville jeg nok give den første et skud mere i bøssen. Nogle gange kan det - selv for de der er tæt på holdet - være svært at se lige hvad det er der gøre hele holdet succesfuldt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Et par pointer:
Jeg så meget gerne, at Kasper Kusk blev brugt som helt reel venstre wing, så vi kan udnytte de huller, som Kristian Bak efterlader med sin tonser-stil. Og Nicolai Thomsen vil omvendt være langt bedre til at lægge pres på Juelsgård i den anden side, så han ikke bliver så stort et aktiv i FCMs offensiv.
På midtbanen er Izunna måske en af ligaens pt allerstærkeste centrale spillere, og jeg kunne godt tænke mig at have Augu med til at matche hans store fysik.
Desuden er jeg ikke helt tryg ved vores backs over for Igboun, som vel er dobbelt så stærk som både Patrick og Ahlmann - og lige så hurtigt. Ham skal vi altså passe på!
Jeg vil i øvrigt helt klart mene, at vi igen skal satse på Anders K som frontangriber. Han har altså noget over sig, som jeg synes virker rigtig lovende. En pågåendhed, en fysik og en opportunisme, som SF på ingen måder kan hamle op med.
Jeg plæderer altså (igen) for en 4-4-1 opstilling med Risgård lige bag AK og Würtz og Augu centralt.
Jeg så meget gerne, at Kasper Kusk blev brugt som helt reel venstre wing, så vi kan udnytte de huller, som Kristian Bak efterlader med sin tonser-stil. Og Nicolai Thomsen vil omvendt være langt bedre til at lægge pres på Juelsgård i den anden side, så han ikke bliver så stort et aktiv i FCMs offensiv.
På midtbanen er Izunna måske en af ligaens pt allerstærkeste centrale spillere, og jeg kunne godt tænke mig at have Augu med til at matche hans store fysik.
Desuden er jeg ikke helt tryg ved vores backs over for Igboun, som vel er dobbelt så stærk som både Patrick og Ahlmann - og lige så hurtigt. Ham skal vi altså passe på!
Jeg vil i øvrigt helt klart mene, at vi igen skal satse på Anders K som frontangriber. Han har altså noget over sig, som jeg synes virker rigtig lovende. En pågåendhed, en fysik og en opportunisme, som SF på ingen måder kan hamle op med.
Jeg plæderer altså (igen) for en 4-4-1 opstilling med Risgård lige bag AK og Würtz og Augu centralt.
Håber på følgende opstilling:
NL
PK-LN-RT-JA
KK-TA-RW-NT
KR
AK
Risgård ville så løbene kunne bytte med Kusk om at spille kant og hængende angriber.
Samtidig vil Augu være god at få ind så vi har ligt ekstra styrke i luftrummet, samt lidt ekstra hjælp til at ødelægge FCM's spil.
Så skal vi så bare forsøge at spille udenom de to centrale midtbanespillere da deres evner med bolden ikke rækker til danmarksserien.
- Jeg synes AK virkede giftigere end de andre angribere vi har i truppen og jeg foretrækker derfor ham fremfor de andre.
NL
PK-LN-RT-JA
KK-TA-RW-NT
KR
AK
Risgård ville så løbene kunne bytte med Kusk om at spille kant og hængende angriber.
Samtidig vil Augu være god at få ind så vi har ligt ekstra styrke i luftrummet, samt lidt ekstra hjælp til at ødelægge FCM's spil.
Så skal vi så bare forsøge at spille udenom de to centrale midtbanespillere da deres evner med bolden ikke rækker til danmarksserien.
- Jeg synes AK virkede giftigere end de andre angribere vi har i truppen og jeg foretrækker derfor ham fremfor de andre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Spændende at starte med kun 10 mand på banen... vil helt sikker overraske FCM meget...BoT skrev:Et par pointer:
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Hvis vi bare spiller med 10 mand de første 45 minutter kan det være vi må slutte med 12.hje1980 skrev:Spændende at starte med kun 10 mand på banen... vil helt sikker overraske FCM meget...BoT skrev:Et par pointer:
Hader København!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Jeg er rigtig glad for at Thelander har grebet chancen og håber han kan fortrænge KEP fra en startplads.frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/skadet-AaB- ... d8a/1/1513
Dalsgaard og KEP bliver ikke klar til på mandag.
Angående startopstillingen så giver forsvaret sig selv,.
Gider ikke se på flere af KEPs dumme røde kort. Eneste han er god til er fight, vilje og sine hovedstød.
Ideen er måske ikke helt dum med en 4-4-1 .. Så kan vi overraske med at sætte en ekstra angriber i 2. halveg, når deres midterforsvar er kørt lidt døde. Jeg håber Kent Nielsen læser med herinde.alithebeast skrev:Hvis vi bare spiller med 10 mand de første 45 minutter kan det være vi må slutte med 12.hje1980 skrev:Spændende at starte med kun 10 mand på banen... vil helt sikker overraske FCM meget...BoT skrev:Et par pointer:
Det kan vi sgu ikke bruge til nogetElscorpio skrev:Eneste han er god til er fight, vilje og sine hovedstød.
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Spalvis udtaget til kampen imorgen aften istedet for en skadet Curth.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Havde samme tanke, da jeg ikke syntes at have hørt noget om Curths skade før.doukas skrev:Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne
Life is good..... AaB is better!
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Han trænede med fyssen ved den afsluttende træning i går.
doukas skrev:Gad godt vide om Curth vitterligt er 'skadet' eller om der er et snarligt skifte på trapperne
Har Lokalsprøjten fået opsnuset aftenens startopstilling?
EDIT: Eller nogen som så den afsluttende træning? Freddie?
EDIT: Eller nogen som så den afsluttende træning? Freddie?
Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok
Yes det vil være helt fantastisk med et hæderligt nederlag - faktisk også i de næste 6-7 kampe hvor vi møder svære modstandere. Hvis vi så der efter kan tage en uafgjort så kommer der yderligere 8-10 vanskelige kampe hvor hæderlige nederlag burde fejres som sejre med fuldt hus på stadion.nik skrev:Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok
Så må vi tage en kamp ad gangen der efter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvis det absolut skal være et nederlag, så lad det være et blodbad. Jeg befinder mig bedre i hysterisk vrede end i indestængt frustration.nik skrev:Kan man slippe afsted med et hæderligt nederlag idag er det vel ok
Vi taber 0-7, og Dunken står for alle mål, det ene flottere teknisk udført end de andre. Denne præstation resulterer i at han bliver solgt lige inden transfervinduet lukker, til en pris der sikrer FCM's økonomiske overlevelse i mange år, hvorefter de køber Curth, som bliver ligatopscorer i FCM's første mesterskabssæson nogensinde.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus