jonas386 skrev:Nu ved jeg absolut ikke hvordan det fungerer, men hvis de givne spillere donerer pengene som et sponsorat så er reglerne mht. Skat og sådan vel markant anderledes?
Altså hvis spillere som Lindstrøm os virkelig gerne vil give AaB pengene igen, så kan det vel lade sig gøre?
Jeg håber det sker, for flere af spillerne, navnligt de dyreste må være glade for at AaB fik deres karriere på ret kurs.
Det som også undrer mig lidt, hvis man tager de to-cifrede millionbeløb for gode varer, er at det jo saftsuseme kun var en ganske kort periode at vi for alvor hentede spillere som man må formode har fået en stor signon fee, vel først og fremmet i årene 2007 og 2008. Ellers har vi jo i den grad hentet mest billige (læs: halvringe) spillere og iøvrigt lejet rigtigt mange - Totto Dalum, Sakiri, Kiwomya, Shelton, Nilsson for bare at nævne nogle stykker. Vi er jo SLET ikke oppe i de luftlag Brøndby har handlet for, selv om der givetvis er røget nogle signon fees til forlængelser med de vigtige stamspillere også. Og så er der vel også den detalje at spillerne skal have været medlemmer af spillerforeningen - efter sigende var Nomvethe det f.eks. ikke, og han er næppe den eneste.
Hvis vi ser bort fra 07-08-09 må det sandt for dyden også være ganske småt med bonusser som er røget over disken.
Jeg kan simpelthen ikke få mit hoved omkring hvordan AaB skulle kunne skylde bare i nærheden af det halve af hvad Brøndby skulle af med, deres lønbudget har alle dage været markant højere end AaB's, og om deres transfers og indkøb af dyre profiler kan siges det samme.
Brøndby skulle vel reelt betale knap 30 mio. i alt, før der røg en masse dagbøder på for deres tidsudtrækning, og de var klubben hvor spillerforeningen mente de havde den bedste sag - skulle vi virkelig have kunnet nosse så meget mere i det, at vi med et lønbudget som stensikkert har været en del under halvt så stort, og med langt langt færre indkøb af dyre profiler (jeg kan nævne Laudrups hold og Kasi's massive dyre fejlkøb) skulle komme til at betale forholdsvist mere?
Jeg nægter simpelthen at tro på det, men det betyder absolut ikke at frygten ikke sidder der.
@Pastorius: Godt nok er der ikke mange spillere tilbage fra den tid, men man må formode at især Augo, Würtz, Due og Gaarde har fået ganske klækkelige signon fees, og så har Risgaard og PK jo også været med i den "dyre" periode, så nogle af de større syndere er her stadig.