Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 16:07

astonvilla skrev:Hold kæft, Mads Øland er godt nok en hund i et spil kegler

http://www.bold.dk/nyt/Spillerforeninge ... til-nytaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har han fået lukket BIF sagen, og så får han flux mere charme, selvtillid og lækkert hård end score-Kaj og Knald-Perlen tilsammen.
...Vi lukker de resterende sager inden nytår.."

Magen til arrogance. Øland er et kæmpe fjols.

Hans udtalelser får konstant modparten til at stille sig på bagbenene.
Hvis det her ender med konkurs - eller bare økonomisk ørkesløshed - er det divisionsforeningen og ikke Øland der skal have skylden. Jeg synes han reagerer meget afdæmpet, når man tager i betragtning hvor arrogante spillerforeningen og BIF har været i den her sag. Havde jeg været i samme situation, ville jeg have indgivet konkursbegæring mod BIF, da de første gang begyndte at sprælle. Skulle man være sur på Øland skulle det nærmeste være at han ikke stak kniven ind, da han havde chancen.

Hvis DF's direktør fortsætte efter dette udfald bliver jeg meget overrasket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 16:22

Måske er jeg naiv, men jeg forventer faktisk at rigtigt mange AaB spillere vil betale pengene tilbage til klubben, især hvis det drejer sig om et truende stort beløb. Så ved jeg godt at der kommer noget skat indover, og at vi nok trods alt ikke kan køre uden kvittering her, men for de spillere som stadig er i klubben er det vel ikke sværere end at de får en frivillig midlertidig lønnedgang svarende nogenlunde til hvad de har fået udbetalt - med streg under frivillig.

Men lad os nu se hvor den ender. Måske skal vi ikke lægge alt for meget i det, men jeg hæfter mig ved at Øland kalder de næsten daglige forhandlinger med AaB for "et godt forløb". Mon ikke AaB ville stå så tilpas stejlt at det ville være en overdrivelse at kaldet det for det, hvis beløbet er i den lukningstruende afdeling.

Jeg hæfter mig også ved at han udtaler de ikke er så langt endnu at de snakker om hvordan pengene skal falde, dermed kan der vel kun være tale om at man forhandler om selve skylden. Måske står AaB med en så markant bedre sag end Brøndby, at man fra spillerforeningens side kunne være interesseret i en eller anden form for forlig, fremfor at risikere at tabe en eventuel sag.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. okt 2013, 16:26

Halil skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/oe ... n-loesning

Lader til at der er en god dialog igang.

Fornuftigt.
Hæfter mig ved dette:

- Jeg kender aktuelt ikke de totale beløb, og jeg kender ikke AaBs likviditetssituation tilstrækkeligt til at kunne sige, om det bliver nødvendigt med en sådan løsning. Så langt er vi ikke endnu.
Selv om det fulde krav til AaB endnu ikke er på plads, har den nordjyske Superliga-klub gennem hele feriepengesagen flere gange været vurderet til at blive mødt med et krav på et to-cifret millionbeløb

Synes det er vildt at diverse medier har skudt MEGET hørt på hvad AaB skylder, til trods for at SP ikke selv kender beløbet...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 16:29

Jesper Schmidt skrev:Måske er jeg naiv, men jeg forventer faktisk at rigtigt mange AaB spillere vil betale pengene tilbage til klubben, især hvis det drejer sig om et truende stort beløb. Så ved jeg godt at der kommer noget skat indover, og at vi nok trods alt ikke kan køre uden kvittering her, men for de spillere som stadig er i klubben er det vel ikke sværere end at de får en frivillig midlertidig lønnedgang svarende nogenlunde til hvad de har fået udbetalt - med streg under frivillig.

Men lad os nu se hvor den ender. Måske skal vi ikke lægge alt for meget i det, men jeg hæfter mig ved at Øland kalder de næsten daglige forhandlinger med AaB for "et godt forløb". Mon ikke AaB ville stå så tilpas stejlt at det ville være en overdrivelse at kaldet det for det, hvis beløbet er i den lukningstruende afdeling.

Jeg hæfter mig også ved at han udtaler de ikke er så langt endnu at de snakker om hvordan pengene skal falde, dermed kan der vel kun være tale om at man forhandler om selve skylden. Måske står AaB med en så markant bedre sag end Brøndby, at man fra spillerforeningens side kunne være interesseret i en eller anden form for forlig, fremfor at risikere at tabe en eventuel sag.
Der er jo ikke så mange tilbage fra dengang, så jeg tror ikke du kan regne med at det er beløb der ville gøre nogen forskel.

Spillerforening har ikke nogen mulighed for at gå på kompromis med selve kravet. Det er ikke deres egne penge. De repræsenterer bare spillerne. De kan indgå aftale om tilbagebetalingen. Jeg vurderer ikke det hjælper AaB stort om de skal betale 20 mill her og nu fremfor at de får en gæld på 20 mill at slæbe med på fremover. Det kan måske være nok til at vi overlever på kort sigt, men det eventyr vi har gang i nu vil slutte.

Vi skal håbe på at det beløb der er afsat i regnskabet svarer nogenlunde til det der skal betales. Alt andet vil være en katastrofe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 16:34

hje1980 skrev:

Fornuftigt.
Hæfter mig ved dette:

- Jeg kender aktuelt ikke de totale beløb, og jeg kender ikke AaBs likviditetssituation tilstrækkeligt til at kunne sige, om det bliver nødvendigt med en sådan løsning. Så langt er vi ikke endnu.
Selv om det fulde krav til AaB endnu ikke er på plads, har den nordjyske Superliga-klub gennem hele feriepengesagen flere gange været vurderet til at blive mødt med et krav på et to-cifret millionbeløb

Synes det er vildt at diverse medier har skudt MEGET hørt på hvad AaB skylder, til trods for at SP ikke selv kender beløbet...
Han udtalte det samme for et par måneder siden, og det begynder at lyder lidt underligt faktisk, for de har vel alle kontrakter til rådighed, og hvis sagen var klokkeklar var det vel ingen sag lige at lægge tallene sammen, selv om det drejer sig om mange spillere. Jeg synes det lugter af at der er tvivlsspørgsmål...men den lugt kan også komme fra den meget håbefulde del af min hjerne ;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 16:44

Jesper Schmidt skrev:
hje1980 skrev:

Fornuftigt.
Hæfter mig ved dette:

Han udtalte det samme for et par måneder siden, og det begynder at lyder lidt underligt faktisk, for de har vel alle kontrakter til rådighed, og hvis sagen var klokkeklar var det vel ingen sag lige at lægge tallene sammen, selv om det drejer sig om mange spillere. Jeg synes det lugter af at der er tvivlsspørgsmål...men den lugt kan også komme fra den meget håbefulde del af min hjerne ;)
De har vist ikke haft alle kontrakter til rådighed - ret længe i hvert fald. Da de bad divisionsforeningen om dem var svaret at dem måtte de selv rode med at få fra de spillere der mente de havde et krav.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 16:46

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Måske er jeg naiv, men jeg forventer faktisk at rigtigt mange AaB spillere vil betale pengene tilbage til klubben, især hvis det drejer sig om et truende stort beløb. Så ved jeg godt at der kommer noget skat indover, og at vi nok trods alt ikke kan køre uden kvittering her, men for de spillere som stadig er i klubben er det vel ikke sværere end at de får en frivillig midlertidig lønnedgang svarende nogenlunde til hvad de har fået udbetalt - med streg under frivillig.

Der er jo ikke så mange tilbage fra dengang, så jeg tror ikke du kan regne med at det er beløb der ville gøre nogen forskel.

Spillerforening har ikke nogen mulighed for at gå på kompromis med selve kravet. Det er ikke deres egne penge. De repræsenterer bare spillerne. De kan indgå aftale om tilbagebetalingen. Jeg vurderer ikke det hjælper AaB stort om de skal betale 20 mill her og nu fremfor at de får en gæld på 20 mill at slæbe med på fremover. Det kan måske være nok til at vi overlever på kort sigt, men det eventyr vi har gang i nu vil slutte.

Vi skal håbe på at det beløb der er afsat i regnskabet svarer nogenlunde til det der skal betales. Alt andet vil være en katastrofe.
Selvfølgelig kan de ikke decideret give rabat, men der må da være mulighed for at indgå forlig, hvis man mener der er risiko for at få færre penge ind efter et eventuel videre sagsforløb, end de kan få ind på et forlig. Det skulle jeg da afgjort mene at "almindelige" fagforeninger har mulighed for i en lignende sag. De har vel pligt til at handle i deres medlemmers bedste interesse, og i modsætning til Brøndby sagen er der slet ikke rejst noget krav endnu.

Det er vel efterhånden en måned eller to siden vi første gang hørte at spillerforeningen og AaB talte sammen ofte, og det bliver nu kaldt daglige forhandlinger. Når Øland udtaler at de slet ikke er nået så langt endnu, at de er begyndt at tale om eventuelle afdragsordninger osv., hvad skulle der så være at forhandle om, hvis tallene er klokkeklare?

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 8. okt 2013, 16:59

Uden at kende størrelsen på beløbet, vil jeg komme med et gæt på, hvordan jeg tror det ender med for AaB, hvis beløbet overstiger betragteligt det forventet fra AaBs side. Lad os sige at regningen lyder på 15. millioner, så tror jeg at der kommer en emission eller der er investorer, der smider penge i AaB. Hvis man ser på AaB som forretning i dag, virker det til, at den faktisk er på rette vej til at blive en sund forretning. Det seneste halvårsregnskab viste jo et overskud selvfølgelig inkl. salget af Helenius. Men salg af spillere, er jo blot en del af forretningen. Den daglige drift viste jo også et overskud - ikke meget - men dog et overskud.

Derfor vil det også være logisk at der bliver investeret i AaB. Sagen med feriepengene, er jo en sag, der trækker tråde tilbage til det AaB, som var toneangivende under Per Søndergaards periode. I dag er den ledelse klubben har, af en anden støbning, som, håber jeg, har en mere konservativ vinkel på økonomien. Den nuværende daglige drift kører jo ganske fornuftig. Det vil derfor ikke give nogen mening for investorer m.m. ikke at få stoppet hullet efter feriepengesagen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. okt 2013, 17:03

Nu ved jeg absolut ikke hvordan det fungerer, men hvis de givne spillere donerer pengene som et sponsorat så er reglerne mht. Skat og sådan vel markant anderledes?
Altså hvis spillere som Lindstrøm os virkelig gerne vil give AaB pengene igen, så kan det vel lade sig gøre?
Jeg håber det sker, for flere af spillerne, navnligt de dyreste må være glade for at AaB fik deres karriere på ret kurs.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. okt 2013, 17:24

Det er godt nok langt ude, hvis klubben er afhængig af, at spillerne betaler pengene tilbage. Det er i øvrigt en meget mere kompliceret proces end som så.

En fremgangsmåde er formentlig (endnu) en aktieemission. Selv uden denne sag har AaB i den grad brug for kapitaltilførsel for at kunne igen udgøre en seriøs aktør i dansk fodbold; i den forbindelse er det vigtigt, at AaB rent faktisk har fået nogenlunde styr på økonomien, der ganske vist kører på vågeblus, men ikke længere fremviser underskud. Ligeså skal vi heller ikke undervurdere den relative sportslige succes, AaB har haft de seneste år. Dog kender jeg ikke de nøjagtige regler for aktieemission, der både for AaB og andre børsnoterede klubber synes at have fungeret som en slags seddelpressermaskine, der hives frem, hver gang konkursen truer. Man kan vel ikke bare blive ved?

I øvrigt: Lige præcis feriepengesagen kan vi ikke fedte af på Per Søndergaard og tidligere bestyrelser. Den står der alene Lynge Jakobsen på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 17:28

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:

Selvfølgelig kan de ikke decideret give rabat, men der må da være mulighed for at indgå forlig, hvis man mener der er risiko for at få færre penge ind efter et eventuel videre sagsforløb, end de kan få ind på et forlig. Det skulle jeg da afgjort mene at "almindelige" fagforeninger har mulighed for i en lignende sag. De har vel pligt til at handle i deres medlemmers bedste interesse, og i modsætning til Brøndby sagen er der slet ikke rejst noget krav endnu.

Det er vel efterhånden en måned eller to siden vi første gang hørte at spillerforeningen og AaB talte sammen ofte, og det bliver nu kaldt daglige forhandlinger. Når Øland udtaler at de slet ikke er nået så langt endnu, at de er begyndt at tale om eventuelle afdragsordninger osv., hvad skulle der så være at forhandle om, hvis tallene er klokkeklare?
Hvis AaB går konkurs, så er spillerforening vel sikret sine penge via lønmodtagernes garantifond.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 8. okt 2013, 17:31

Undskyld mig, men det er simpelthen naivt at tro på, at et antal spillere vil komme med en check til AaB og sige: Her er jeres penge, vi har fået dem en gang, samt I har været et så godt bekendtskab at vi ikke kan tage i mod dem. Selvfølgelig skal der nok være en enkelt eller tre, men det vil ikke være noget der betyder noget i det store hele. Kig på BIF. Selv om man gerne vil have klubben på Vestegnen og de der spiller der til at fremstå som satans egen yngel, så er de næppe meget anderledes end de der render rundt (før og nu) i det Nordjyske. Vores redning er, hvis beløbet er markant mindre end BIF's.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 17:34

jonas386 skrev:Nu ved jeg absolut ikke hvordan det fungerer, men hvis de givne spillere donerer pengene som et sponsorat så er reglerne mht. Skat og sådan vel markant anderledes?
Altså hvis spillere som Lindstrøm os virkelig gerne vil give AaB pengene igen, så kan det vel lade sig gøre?
Jeg håber det sker, for flere af spillerne, navnligt de dyreste må være glade for at AaB fik deres karriere på ret kurs.
Det som også undrer mig lidt, hvis man tager de to-cifrede millionbeløb for gode varer, er at det jo saftsuseme kun var en ganske kort periode at vi for alvor hentede spillere som man må formode har fået en stor signon fee, vel først og fremmet i årene 2007 og 2008. Ellers har vi jo i den grad hentet mest billige (læs: halvringe) spillere og iøvrigt lejet rigtigt mange - Totto Dalum, Sakiri, Kiwomya, Shelton, Nilsson for bare at nævne nogle stykker. Vi er jo SLET ikke oppe i de luftlag Brøndby har handlet for, selv om der givetvis er røget nogle signon fees til forlængelser med de vigtige stamspillere også. Og så er der vel også den detalje at spillerne skal have været medlemmer af spillerforeningen - efter sigende var Nomvethe det f.eks. ikke, og han er næppe den eneste.

Hvis vi ser bort fra 07-08-09 må det sandt for dyden også være ganske småt med bonusser som er røget over disken.

Jeg kan simpelthen ikke få mit hoved omkring hvordan AaB skulle kunne skylde bare i nærheden af det halve af hvad Brøndby skulle af med, deres lønbudget har alle dage været markant højere end AaB's, og om deres transfers og indkøb af dyre profiler kan siges det samme.
Brøndby skulle vel reelt betale knap 30 mio. i alt, før der røg en masse dagbøder på for deres tidsudtrækning, og de var klubben hvor spillerforeningen mente de havde den bedste sag - skulle vi virkelig have kunnet nosse så meget mere i det, at vi med et lønbudget som stensikkert har været en del under halvt så stort, og med langt langt færre indkøb af dyre profiler (jeg kan nævne Laudrups hold og Kasi's massive dyre fejlkøb) skulle komme til at betale forholdsvist mere?

Jeg nægter simpelthen at tro på det, men det betyder absolut ikke at frygten ikke sidder der.

@Pastorius: Godt nok er der ikke mange spillere tilbage fra den tid, men man må formode at især Augo, Würtz, Due og Gaarde har fået ganske klækkelige signon fees, og så har Risgaard og PK jo også været med i den "dyre" periode, så nogle af de større syndere er her stadig.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 17:46

NIN den fromme skrev:Undskyld mig, men det er simpelthen naivt at tro på, at et antal spillere vil komme med en check til AaB og sige: Her er jeres penge, vi har fået dem en gang, samt I har været et så godt bekendtskab at vi ikke kan tage i mod dem. Selvfølgelig skal der nok være en enkelt eller tre, men det vil ikke være noget der betyder noget i det store hele. Kig på BIF. Selv om man gerne vil have klubben på Vestegnen og de der spiller der til at fremstå som satans egen yngel, så er de næppe meget anderledes end de der render rundt (før og nu) i det Nordjyske. Vores redning er, hvis beløbet er markant mindre end BIF's.
Ikke desdo mindre har der i hele forløbet været en meget markant forskel på de udtalelser som er kommer fra AaB spillere af nutidig og fortidig karat, og fra Brøndby's ditto.

Selvfølgelig er det langt nemmere at sige man vil nægte at modtage penge, end rent faktisk at skulle gøre noget aktivt, når de først er tikket ind, men jeg tror ikke man skal undervurdere forskellen på om spillerne reelt er blevet snydt (som man hører var oplevelsen i Brøndby), eller om det er foregået som i AaB, hvor man udelukkende har hørt spillerne dele AaB's opfattelse af hvordan tingene er foregået.

Og så ER AaB altså bare bedre til at tiltrække gode, ordentlige mennesker, end det sataniske nekrofile yngel vestegnen ofte kratter til sig.

Hvis AaB på nogen måde trues på eksistensen af dette, tror jeg du vil blive positivt overrasket over den reaktion som vil komme fra de berørte.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 18:00

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:

Hvis AaB går konkurs, så er spillerforening vel sikret sine penge via lønmodtagernes garantifond.
Muligvis, det er jeg ikke inde i, men er der ikke et loft for max. udbetaling, det mener jeg da at der er for almindelige dødelige, uden jeg er sikker.

Men jeg kan nu ikke se en konkurs komme i spil i det scenarie jeg nævner. Hvis spillerforeningen er bange for at de kan tabe en eventuel sag i det scenarie at AaB truer med at køre sagen videre, er deres valgmuligheder vel enten at lade AaB køre linen ud, eller at forsøge at forhandle et forlig på plads som er bedre end det de frygter en videre sag kan ende med. Først derefter vil en konkurs vel komme på tale, ikke?

Det er selvfølgelig rene gisninger, og et tænkt scenarie, som dog kunne være en forklaring på hvad pokker det er man forhandler om.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. okt 2013, 18:03

Hovedet skrev:
I øvrigt: Lige præcis feriepengesagen kan vi ikke fedte af på Per Søndergaard og tidligere bestyrelser. Den står der alene Lynge Jakobsen på.
Det siger du godt nok. Og det er klart at AaB ikke har handlet i overensstemmelse med gældende lovgivning på området.

Jeg synes dog stadig det er noget unuanceret at placere skylden på Lynge, når der både er agenter og spillerforening indover en sådan kontraktindgåelse. De må vel for fanden også kunne finde ud af at varetage deres klients interesser i forhold til gældende lovgivning - Det er altså heller ikke kønt det de har været medvirkende til. Specielt ikke når det, som det fremgår, har været noget klubberne har gjort for at hjælpe spillerne.

Jeg kan godt forstå det kan være svært at forklare en brasilianer eller lignende at feriepenge er noget der kommer ind på en konto som han ikke kan få udbetalt, men skal vente med til at få om et års tid. Især hvis de kommer fra en kultur hvor den slags mere lugter af man forsøger at snyde spilleren for penge.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. okt 2013, 19:12

Frygah skrev:Det siger du godt nok. Og det er klart at AaB ikke har handlet i overensstemmelse med gældende lovgivning på området.

Jeg synes dog stadig det er noget unuanceret at placere skylden på Lynge, når der både er agenter og spillerforening indover en sådan kontraktindgåelse. De må vel for fanden også kunne finde ud af at varetage deres klients interesser i forhold til gældende lovgivning - Det er altså heller ikke kønt det de har været medvirkende til. Specielt ikke når det, som det fremgår, har været noget klubberne har gjort for at hjælpe spillerne.
Jojo, der er ganske sikkert nuancer i dette spil og i øvrigt ikke et ondt ord om Lynge, der om nogen har været manden, der har bragt AaB nogenlunde gennem smult vande i dette kaos. Dog er der ingen tvivl om, at han har været ansvarlig for udformningen af kontrakterne i den pågældende periode.

Det eneste, vi med sikkerhed kan sige, er, at AaB skylder mindre end Brøndby. Dog skal man slet ikke undervurderede omfanget af sign-on-fees indgået med spillere som David Nielsen, Siyabonga Nomwethe, Rade Prica, Frederik Winsnes, Augo, Rasmus Würtz, Chris Rolfe, Chanko, Michael Jakobsen, Kasper Bøgelund, ham den altid skadede nordmand med det store potentiale og Andreas Johansson m.fl. Og sidstnævnte giver i hvert fald ikke en krone tilbage til AaB!

AaB har været en af de klubber i landet, der har været mest om sig, når det gælder sign-on-fees, hvilket også er hovedårsagen til, at klubben før 2009 konstant var i stand til at trække store (transferfrie) profiler til sig. Det er korrekt, at AaB ikke har været på niveau med det vanvid, der udspillede sig i Brøndby i Kasitiden, men det giver mening, at AaB er nr. 2 på den liste.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 8. okt 2013, 19:29

Frygah skrev:
Hovedet skrev:
Det siger du godt nok. Og det er klart at AaB ikke har handlet i overensstemmelse med gældende lovgivning på området.

Jeg kan godt forstå det kan være svært at forklare en brasilianer eller lignende at feriepenge er noget der kommer ind på en konto som han ikke kan få udbetalt, men skal vente med til at få om et års tid. Især hvis de kommer fra en kultur hvor den slags mere lugter af man forsøger at snyde spilleren for penge.
Undskyld mig, men det er simpelthen noget pjat. Ansvaret ligger ene og alene ved arbejdsgiveren. Vi snakker altså en virksomhed med en millioner omsætning her. Det er ikke en lille erhvervsdrivende med en ansat, der har lidt kludder i momsen som nyopstartet. Er Lynge, eller hvem som helst anden der stå for udformningen af kontrakterne i tvivl, må de rådføre sig med personer der har forstand på dette. At det kan være svært, det er der så meget der er. Andre virksomheder som har udenlandsk arbejdskraft ansat i en kortere eller længere periode kan godt finde ud af håndtere feriepenge spørgsmålet. Det er ikke en limonadebod AaB driver og folk i organisationen er godt aflønnet.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. okt 2013, 19:32

Derudover synes jeg det er utrolig dårlig stil at man kan være så langt fremme i skoene som Øland og Spillerforeningen har været i så lang tid, og stadig ikke kan giver en klub som AaB et præcis tal at forholde sig til. Så burde man måske hold kæft i medierne, i modsætning til hvad Øland har gjort i de seneste år.

Man kunne godt forestille sig at sponsorer, investorer osv. ikke ligefrem står i kø for at proppe penge i biks, hvor der er en uafklaret sag med spillerforeningen, hvor tallet kan være næsten hvad som helst.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 19:58

Jesper Schmidt skrev: Muligvis, det er jeg ikke inde i, men er der ikke et loft for max. udbetaling, det mener jeg da at der er for almindelige dødelige, uden jeg er sikker.

Men jeg kan nu ikke se en konkurs komme i spil i det scenarie jeg nævner. Hvis spillerforeningen er bange for at de kan tabe en eventuel sag i det scenarie at AaB truer med at køre sagen videre, er deres valgmuligheder vel enten at lade AaB køre linen ud, eller at forsøge at forhandle et forlig på plads som er bedre end det de frygter en videre sag kan ende med. Først derefter vil en konkurs vel komme på tale, ikke?

Det er selvfølgelig rene gisninger, og et tænkt scenarie, som dog kunne være en forklaring på hvad pokker det er man forhandler om.
Jeg mener at fonden dækker hele tilgodehavendet og de derefter er højst prioriterede kreditor, hvis der er noget til overs i boet.

Jeg gætter ikke. Spillerforeningen kan ikke gå på kompromis med beløbet. Udelukkende med tilbagebetalingshastigheden og kun hvis der kan stilles sikkerhed for tilgodehavendet.
Det har Øland også givet udtryk for (helt sagligt) flere gange i forbindelse med Brøndbysagen.

Der er altså ikke meget at diskutere medmindre AaB har en virkelig god og anderledes sag end Brøndby. Der skal betales det beløb som AaB ikke har betalt i første omgang i de forhold der minder om dem der er nævnt i Brøndbysagen (Feriepenge af pension, bonusser og sign-on fee) og der skal også betales bod og procesrente, medmindre de kan blive enige med spillerforeningen om at den er skyld i at det har taget så langt tid at komme til bunds i kravet - men det er også et long-shot, for klubberne har fra starten gjort hvad de kunne for at forhindre spillerforeningen i at opgøre det samlede krav korrekt. Prøv bare at læse hændelseforløbet op til voldgiftsagen (i dommen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar