Slaget om Jylland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af sulakvelidze » 7. okt 2013, 00:06

FCM skrev:Det undrer mig, at du bliver ved med at fremføre, at der ikke er nogen rivalisering eller had mellem FCM og VFF fans.
Jeg siger ikke, at der ikke er nogen rivalisering. Jeg siger, at den ikke er nær så stor, som du forsøger at gøre den til. Den kan sikkert blive det, men indtil videre er den påtaget. Og tilskuertallene bakker min påstand op, uanset hvor allergisk du er over for excel-ark.
FCM skrev:Det er i den grad et vidnesbyrd om, at du intet aner om det du taler om. Du kunne jo prøve at spørge nogle VFF eller FCM fans om det, i stedet for at drage konklusioner ud fra et Excel-ark...
Hvis jeg spurgte nogle FCM-fans, ville de utvivlsomt give dig ret. De har jo selv fået at vide, at de hader Viborg. For ti år siden havde de sagt det samme om Silkeborg, og for 15 år siden hadede de Herning - altså dem fra Ikast. Og dem fra Herning hadede dem fra Ikast. Nu elsker I hinanden. Om ti år er det måske Ringkøbing, I hader. Eller måske Silkeborg igen. Sådan er det nemlig at være uden identitet. Det er som sagt ikke nogen kritik. Jeg konstaterer bare, at I søger i øst og vest efter fjendebilleder, og nu har I så besluttet, at det skal være Viborg. Påtaget og kunstigt, men ganske sikkert effektivt.
FCM skrev:Der tager du igen fejl - hvilket du jo også burde vide, eftersom jeg jo allerede har skrevet, at måleenheden for rivalisering ikke er tilskuertal.
Haha! Jeg bør vide, at jeg tager fejl, fordi du har fortalt mig, at jeg tager fejl. Jojo....du er sandelig overbevisende!
FCM skrev:Jeg er nemlig ikke så en-dimensionel i min tilgang til tilskuertal som dig. Jeg er nemlig godt klar over, at tilskuertal i højere grad varierer med en lang række andre faktorer end rivalisering mellem klubberne, som fx kamptidspunkt, vejrforhold, hjemmeholdets præstation i de foregående kampe, andre aktiviteter ifm kampene, tilgængeligheden af fribilletter, konkurrerende arrangementet på samme tidspunkt, kørselsafstand for modstanderfans samt holdenes placering i ligaen - for bare lige at nævne 8 (!) væsentlige faktorer, som du tilfældigvis har glemt. Det er du nok inderst inde også godt klar over, men da det samtidig jo i den grad svækker dit argument, kan jeg godt forstå, at du vælger at ignorere det.
Jeg ignorerer intet og er helt klar over, at der er mange faktorer i tilskuertal. Især placeringerne. Sammenligner man jeres placeringer med AGF i jeres korte levetid, falder placeringerne entydigt ud til jeres fordel. AGF har jo nærmest været i en 17 år lang dvale med nedrykninger og bundplaceringer i hobetal, mens I flere gange har vundet medaljer. Men sjovt nok sælger AGF stadig omkring 1000 flere billetter i gennemsnit, når de er på besøg i Aalborg. Hvorfor i himlens navn skulle AaB så nå til den konklusion, at Slaget om Jylland er med jer involveret? Fordi du siger, at det skal være jer og ikke AGF? Nej, ikke rigtigt...

I er jo ikke engang en af Jyllands største byer! Målt på indbyggertal bliver I distanceret af Vejle, Horsens, Kolding, Randers, Esbjerg, Aalborg og Århus - sidstnævnte er vel fem gange større end Herning! Og jeres historie er så kort fortalt og blottet for titler og internationale bedrifter, at det nærmest er en ynk. Sorry, men sådan er det altså. Jeg kan virkelig slet ikke se, hvorfor AaB skulle udråbe en kamp mod FCM som noget ud over det sædvanlige. I jeres levetid har I ganske vist vundet flere medaljer end AGF, og I har endda også været dummere at høre på end dem. Det første er ingen bedrift, men det sidste er nærmest imponerende. Det er bare ikke noget, der kvalificerer jer til at være med i Slaget om Jylland.

FCM skrev:Der skal åbenbart ikke meget til at more dig. Jeg har ikke svaret på spørgsmål om Silkeborg (eller FCMs egenkapital), da det jo ikke er det tråden handler om. Så jeg forsøger blot at undlade at afspore debatten, selvom jeg godt kan forstå, at du gerne vil have den væk fra min oprindelige konklusion: 'Slaget om Jylland' var en kommerciel og sportslig fiasko. Det er der vist endnu ikke rigtig nogen, der har været uenig i.
Nå, er det nu en vedtaget konklusion? Altså lige som konklusionen om, at der er kød på vinklen om, at man kan diskutere, hvad der er bedst af jeres medaljer og vores mesterskaber, fordi vi reagerer på påstanden? Jeg synes sjovt nok ikke, at initiativet var en kommerciel fiasko, men nu hvor jeg har givet udtryk for det, har jeg i din aparte måde at konkludere på vel lige netop bevist, at du har ret i din påstand?
FCM skrev:Hvis det er hvad du har forstået indtil videre, så er der vist ingen grund til at fortsætte debatten.
Det styrer du helt selv. Jeg takker for dit bidrag uanset. Men jeg må også sige, at du minder mig om dengang, jeg var en lille lorteunge og ikke kunne tåle, når min storebror havde kammerater med hjem. De var større end mig, ældre end mig, og deres lege var bare så meget federe end mine. Så jeg ville så gerne være med til at lege med dem, men lige meget hvor meget jeg stampede i jorden og gav mig til at hyle over, at de ikke ville have mig med, lykkedes det ikke. Dengang forstod jeg ikke hvorfor. Nu forstår jeg, hvorfor de syntes jeg var så irriterende at høre på.

Fcmmike80
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Agger

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 11:21

Mit første indlæg! Jeg skal nok forsøge at opføre mig pænt.. :)

Statistik er jo en taknemlig størrelse og tit rigtig god at underbygge et argument med! Problemet for mig bliver når man direkte henviser til en række tal som værende det klare bevis på forskellem mellem 2 størrelser.. I denne debat rivaliseringer mellem AaB/AGF kontra FCM/Viborg.

Jeg kunne jo feks. påstå at jeres "Slaget om jylland" i nyere tid burde være AaB vs. Randers. Tallene taler deres tydelige sprog, da i under de sidste 5 kampe har haft næsten 2000 mere i tilskuersnit mod Randers end mod AGF?

Randers 8918
Vejle 7632
FCM 7143
AGF 6994

Herudover kommer Fck og Brøndby selvfølgelig også med større tilskuersnit, mens OB kun har trukket ca. 40 mennesker mindre i snit end Århus trods den noget længere afstand i bil for udeholds fans.. AGF kampens størrelse sniger sig altså, for den moderne fodboldfan i Aalborg, ligenøjagtig ind foran OB som nr. 6 på listen over interessante opgør..

Hvis man er lidt fræk har I har altså 3 jyske kampe i nyere tid, som efter Sulakvelidze målestoks forhold ligger over "Salget om Jylland" det kunne passende være "Slaget om Danmark.., Europa.., Verden..;))

Kan man bruge dette til noget... Nej! - Vejret, kampens betydning, antal udebanefans, tidspunktet... Det alt for løst et tal at bygge et argument over.. Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvor slaget om Jylland skal placeres størrelse mæssigt og kan sagtens forstå argumentet iforhold til det historiske perspektiv/ rivalisering der er mellem AGF og AaB som en faktor.. Men at plotte tal ind i et Excel-ark og bygge argumentet på dette er ihvertfald ikke målbart efter min mening..

Iøvrigt kan det indskydes at FCM mod Viborg i denne periode har samlet 9194 tilskuere i snit! Det iøvrigt et højere tal end AaB har samlet mod nogen dansk klub overhovedet (Inkl. BIF, FCK og AGF) i perioden.. Så jo statistik siger meget.. eller Intet:)

Mike

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 10. okt 2013, 11:31

De sidste to efterår hvor gf besøgte os var der den ene gang vindstød med orkanstyrke og senest sneede der voldsomt og folk sad fast, etc. Ved første lejlighed var der 6288, og i vinters 4806.

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 11:34

Gentleman Finn skrev:De sidste to efterår hvor gf besøgte os var der den ene gang vindstød med orkanstyrke og senest sneede der voldsomt og folk sad fast, etc. Alligevel var der lige under 5000 på stadion begge gange, så hut jeg hvisker. Det er nu ret godt gået.
Ja lige netop! det underbygger jo bare min pointe.. Alt for mange ydre faktorer til at gøre dette tal til målbart for en rivalisering..

Mike

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 10. okt 2013, 11:43

Det er ikke lige hver kampdag, at man støder på freakvejr. Det er pudsigt det lige er imod Agf vi havde de helt ekstreme forhold.

Aner ikke hvordan debatten har lydt, og har ikke planer om at læse tråden. Gik bare ud fra det var et vigtigt input hvis i sammenligner tilskuertal.

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 12:00

Læs tråden hvis du vil være med.. :)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 10. okt 2013, 14:21

Et gennemsnit baseret på 5 kampe? Kan næsten forstå, Mike, at du ikke har haft meget statistik?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 14:52

Jeg tror ikke du fanger min pointe Dougas!? :) -Pointen er jo netop at den slags tal altid kan drejes hen i den retning man ønsker at underbygge et argument.. Sulakvelidze sammenligner tilskuertal på klubber vi har mødt i tiden vi spillede på Ikast stadion med et tilskuer snit på 3-3000 og så klubber vi kun har mødt på MCH Arena.. Hvad siger det om brugbart statistik?! Igen må jeg pointere at jeg ikke fremfører synspunkter hvor jeg beder jeg tage stilling til tallene iforhold til størelsen på rivaliserings debatten! Jeg pointerer udelukkende hvor nemt det er at få statistik til at passe ind og det derfor ALDRIG kan blive et brugbart argument i sig selv iforhold til denne størrelse..

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 10. okt 2013, 15:40

Gentleman Finn skrev:De sidste to efterår hvor gf besøgte os var der den ene gang vindstød med orkanstyrke og senest sneede der voldsomt og folk sad fast, etc. Ved første lejlighed var der 6288, og i vinters 4806.
Det er faktisk voldsomt imponerende tilskuertal, de i begge tilfælde ekstreme vejrforhold taget i betragtning. Det var jo nærmest farligt at bevæge sig rundt udendørs, og det er der alligevel over 11000 gæve nordjyder der har gjort for at komme til Den Jyske Klassiker (som kampen plejede at blive kaldt).
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. okt 2013, 17:32

Jeg glemmer aldrig den sneboldkamp mod AGF. Køreturen hjem til Struer varede mere end 3 timer :o

Hvad angår rivaliseringen mellem Viborg og FCM. Som jeg oplever det har Viborg i al den tid FCM har eksisteret hadet dem af et godt hjerte. Og Viborgs fans har sgu ment det, det er på niveau med vores følelser for Brøndby i gamle dage. På den anden side har hovedparten af FCMs fans ikke haft samme fjendtlige følelser den anden vej. Om det skyldes, at Viborg en stor del af tiden har spillet i en lavere række ved jeg ikke. Men de FCM-fans jeg kender har nærmest været ligeglade med Viborg. Skulle man endelig tale om en seriøs rivaliseringen har det nærmere været mod AGF eller FCK.

Nu forsøger FCMs ledelse så at snakke denne rivaliseringen op. Det er også nødvendigt, da den kun eksisterede hos ganske få FCM-fans. I øvrigt er jeg enig i, at man ikke kan gøre rivalisering op i tilskuertal, og som sagt er der ingen tvivl om, at VFF virkelig hader Midtjylland. Måske er det derfor så mange AaB-fans faktisk har en lille svaghed for Viborg :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. okt 2013, 20:24

Fcmmike80 skrev:Mit første indlæg! Jeg skal nok forsøge at opføre mig pænt.. :)

Statistik er jo en taknemlig størrelse og tit rigtig god at underbygge et argument med! Problemet for mig bliver når man direkte henviser til en række tal som værende det klare bevis på forskellem mellem 2 størrelser.. I denne debat rivaliseringer mellem AaB/AGF kontra FCM/Viborg.
Tilskuertal er ikke det klare bevis, men de er en indikator på, om en kamp er noget særligt – eller om den er en i mængden. Jeg er helt klar over, at mange andre faktorer også spiller ind. Det har jeg også understreget. Men det betyder ikke, at tilskuertal intet fortæller, og at man bare kan feje dem af bordet som ligegyldige. At påstå at tilskuertal intet fortæller om rivalisering ville være det samme som at påstå, at en udsolgt Parken til FCK-Brøndby ikke gør det. Tilskuertal til kampe som Brøndby-FCK, Djurgården-AIK, Sevilla-Real Betis og for den sags skyld AaB-AGF indikerer alle, at der står mere end tre point på spil. Og det gør tidligere tiders tilskuertal til FCM-Viborg altså bare ikke.

Jeg er efterhånden klar over, at excel ikke rigtigt er slået igennem i Herning og omegn, så lad os bare holde os til simple kig på sæsonerne uden at lege med gennemsnit. De enkelte sæsoner i sig selv viser nemlig, at FCM-Viborg sjældent har hørt til publikumsbaskerne. Hverken før eller efter MCH Arena. Og det selv om kampene i flere sæsoner har været spillet i de gode tilskuermåneder. Ikke engang, når FCM har været på førstepladsen på kampdagen har det lokket ekstraordinært mange til MCH Arena. Som fx i 2004-05, da FCM-Viborg i 9. spillerunde kun trak 7.414 tilskuere = sæsonens 13.-højeste i 16 hjemmekampe. Det var ganske vist en onsdag aften, men stadigvæk: FCM var på førstepladsen – og alligevel var der 1400 færre end mod Silkeborg lørdag eftermiddag i den foregående hjemmekamp. Men, nåh ja… FCM-Silkeborg var vist også Hadets Kamp dengang for otte år siden.

I øvrigt var sæsonens anden udgave af FCM-Viborg den mindst sete på MCH Arena overhovedet i den sæson. Og det endda selv om den blev spillet en søndag i maj med et FCM-hold på tredjepladsen mod et Viborg-hold, der på 6.-pladsen også havde bronze inden for rækkevidde. Der var med andre ord medaljer og Europa Cup på spil i "Hadets Kamp" en søndag eftermiddag i maj – og stadig var det sæsonens mindst sete på hjemmebane. En måned forinden trak FCM-Silkeborg næsten 1000 flere en lørdag…

Alt det med tilskuertal skal nok ændre sig. Som jeg også har skrevet, skal det nok lykkes jer at hype Viborg-kampene op til noget ekstraordinært. Det lykkedes jo at få Herning og Ikast til hen over natten at gå fra had til kærlighed. Jeg fastholder bare, at det med hadet mod Viborg (fra jeres side) er påtaget og kunstigt – og måske mest af alt belejligt, når Silkeborg ikke er i Superligaen og jeres historie er så kortvarig og fattig på titler, at den kan fortælles i en pixibog. Og når en forsmået FCM-fan så kommer rendende her og belærer os om, at en jysk klassiker med årtiers rivalisering bag sig mellem de to største byer i Jylland altså ikke er noget værd og i stedet burde hedde AaB-FCM, ja, så bliver det altså komisk.

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 21:09

Det simpelthen en værre omgang lommelogik du præsenterer i min verden! Ja, undskyld..

Fcm mod Viborg har på MCH arena tiltrukket 8440 tilskuer i snit siden 2004! I samme periode har Jyllands to største byer tiltrukket 7940 i snit til deres opgør i Aalborg?! Altså 500 mindre i snit og det på trods af nogenlunde samme vejr som i Midtjylland og tilmed også en mesterskabs sæson, hvor i bla. til én kamp op mod guldet trak over 12000 mod AGF altså ret godt ryk for jeres gennemsnittet...

Fcm har kun i perioden på MCH arena tiltrukket højere tilskuersnit mod Brøndby og FCK end mod viborg!? Hvor er logikken og troværdigheden...

Nu du absolut vil gøre tilskuertallet til en større faktor i denne debat, så forklar mig lige hvordan en mindre rivalisering i Midtjylland mellem to af Jyllands små byer med et samlet indbyggertal på ca. 110.000 over 9 sæsoner kan tiltrække et højere snit end de to "stor"-byer med et samlet indbyggertal på ca. 560.000 altså ca. 5 gange så mange indbyggere!?

Statistikken er ikke målbart og selv hvis man forsøger giver dit argument ikke mening?

Mike

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Slaget om Jylland

Indlæg af fish » 10. okt 2013, 21:17

Fcmmike80 skrev:Det simpelthen en værre omgang lommelogik du præsenterer i min verden! Ja, undskyld..

Fcm mod Viborg har på MCH arena tiltrukket 8440 tilskuer i snit siden 2004! I samme periode har Jyllands to største byer tiltrukket 7940 i snit til deres opgør i Aalborg?! Altså 500 mindre i snit og det på trods af nogenlunde samme vejr som i Midtjylland og tilmed også en mesterskabs sæson, hvor i bla. til én kamp op mod guldet trak over 12000 mod AGF altså ret godt ryk for jeres gennemsnittet...

Fcm har kun i perioden på MCH arena tiltrukket højere tilskuersnit mod Brøndby og FCK end mod viborg!? Hvor er logikken og troværdigheden...

Nu du absolut vil gøre tilskuertallet til en større faktor i denne debat, så forklar mig lige hvordan en mindre rivalisering i Midtjylland mellem to af Jyllands små byer med et samlet indbyggertal på ca. 110.000 over 9 sæsoner kan tiltrække et højere snit end de to "stor"-byer med et samlet indbyggertal på ca. 560.000 altså ca. 5 gange så mange indbyggere!?

Statistikken er ikke målbart og selv hvis man forsøger giver dit argument ikke mening?

Mike
Bare af interesse. Hvor mange opgør har FCM og Vff spillet siden 2004 og hvor mange har AaB og AGF?

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 10. okt 2013, 21:19

Fcm vs. Viborg 8 kampe
AaB vs. AGF 12 kampe

Og her snakker vi self. Kun hjemmekampe for henholdvis Fcm og AaB!

-Vibår har jo leget et par sæsoner i 1 div. :)

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 10. okt 2013, 21:26

Fcmmike80 skrev:Fcm vs. Viborg 8 kampe
AaB vs. AGF 12 kampe

Og her snakker vi self. Kun hjemmekampe for henholdvis Fcm og AaB!

-Vibår har jo leget et par sæsoner i 1 div. :)
Det samme har AGF :D
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 11. okt 2013, 00:57

Fcmmike80 skrev:Det simpelthen en værre omgang lommelogik du præsenterer i min verden! Ja, undskyld..

Mike

For det første var jeg ikke klar over, at jeres historie først begyndte med MCH Arena. Jeg troede faktisk, at FCM blev dannet i 1999. Det tror jeg stadig, og indtil du har overbevist mig om, at I først blev opfundet i 2004, tillader jeg mig også at forholde mig til kampene mod Viborg fra jeres første år. Især når min påstand går på, at Viborg-kampene i jeres første år ikke var noget særligt, og at de først senere er blevet hypet op til noget stort.

For det andet skriver du først, at statistik og tilskuersnit ikke kan bruges til at vise noget som helst. Og når jeg så vælger at undlade statistisk bearbejdede tal, men kun bruger råmaterialet, vælger du selv at bearbejde dem statistisk som et modsvar. Og det gør du i en sammenligning mellem FCM-Viborg contra AaB-AGF (men kun siden 2004), selv om min påstand går på, at interessen i Herning for FCM-Viborg helt fra starten har været lavere end som så.

Det påstår jeg i øvrigt stadig.

Nedenstående er ikke statistik. Det er ikke gennemsnit. Det er ikke excel. Det er ganske ordinære observationer af, hvilke kampe der har solgt bedst i Herning/Ikast i de sæsoner, Viborg har været i Superligaen. Altså i tiden efter, at I selv blev opfundet:

I 2000-01 spillede FCM 16 hjemmekampe. Viborg-kampen var den 9.-mest solgte af dem.
I 2001-02 spillede FCM 17 hjemmekampe. Den sidste af dem mod Viborg (bronzekampen) var sæsonens mest solgte, mens den første var nummer 12 af de 17.
I 2002-03 spillede FCM 17 hjemmekampe. Viborg-kampen var den 16. mest solgte.
I 2003-04 spillede FCM 10 hjemmekampe inden flytningen til MCH Arena. De to Viborg-kampe var henholdsvis nummer 4 og 8 ud af de 10.
I 2004-05 spillede FCM 17 hjemmekampe. Viborg-kampene var nummer 15 og 17.
I 2005-06 spillede FCM 17 hjemmekampe. Viborg-kampene var nummer 3 og 6.
I 2006-07 spillede FCM 16 hjemmekampe. Viborg-kampen var nummer 6.
I 2007-08 spillede FCM 17 hjemmekampe. Viborg-kampene var nummer 8 og 12.

Der er altså ikke noget hokus-pokus over de tal. De er ikke manipuleret eller bearbejdet med gennemsnit hen over bygning af et stadion. De er alene sammenlignet med jeres øvrige kampe i samme sæson – og jeg fastholder, at hvis FCM-Viborg helt fra starten var ”Hadets Kamp”, ville det også fra starten kunne ses på interessen for at være på stadion. Det kunne det ikke.

Og jo, der har været Viborg-kampe sidst på efteråret, hvor det sikkert har været koldt. Men der har sandelig også været det modsatte uden at det fik positiv effekt på tilskuertallet. Heller ikke når FCM på kampdagen i september var nummer et i Superligaen – eller når der var medaljer og Europa Cup på spil for begge klubber en søndag i maj. Tværtimod solgte begge Silkeborg-kampe i den sæson stadig flere billetter end begge kampe mod hademodstanderen Viborg.

Men som sagt: I skal nok gjort Viborg-kampen til noget stort. I har jo vist, at I er nemme at påvirke, når mænd med tilstrækkeligt mange pengesedler syet ind i foret og gravet ned i haven fortæller jer, hvem i området I skal elske og hade. Men lad være med at belære os om, at en årtier lang rivalisering mellem Jyllands to største byer er en ligegyldig kamp sammenlignet med AaB-FCM, bare fordi I over en særdeles overskuelig årrække har fået bedre placeringer end AGF. Det kræver mere end en titelløs parentes i fodboldhistorien at gøre sig fortjent til at være en del af Slaget om Jylland.

Fcmmike80
Drenge
Drenge

Indlæg af Fcmmike80 » 11. okt 2013, 06:09

Jo du historien for FCM startede i 1999:) men det ændrer ikke på du iforhold til gennemsnit sammenligner hold vi har mødt på Ikast stadion og hold vi kun har mødt på MCH arena?! Vores mest besøgte kampe i Ikast havde vel nogenlunde samme antal tilskuer som de ringest besøgte i Herning? Og derfor kan du fremhæve højere snit mod Farum, Køge m.v.

Der ik troværdigt, så jeg har self. Taget udgangspunkt i tiden efter MCH arena i forlængelse af dit gennemsnit argument!

Nå ny vinkel og uden hokus pokus kan jeg forstå:)

Hvordan var vejret mod Viborg i de respektive kampe kontra resten?
Hvad dag og tid blev de spillet?
Hvor mange hjemmekampe havde vi mod BIF og FCK?
Hvad nr. Lå Århus da vi mødte dem? (de har jo generelt lidt flere tilskuer med på tur en Viborg?
hvorfor er 2008-2013 ikke med?
Hvordan var AaB vs. AGF kampene i samme excel ark?

Nu har du i 7-8 tråde belært os om gennemsnittet som målbart! Se bare på alle de store kampe.. Du kan dem selv! Hvorfor tager du ik stilling til hvordan et lille opgør uden historie og rivalisering kan samle højere gennemsnit (altså dit tidligere målbare og alfa omega tal.. Indtil nu)

Jeg debatere nu på dine præmisser! Og du kan se din pointe smuldrer i den retning og straks tal nørden du den i anden henseende således at du igen mener at stå med et argument.. Hvis folk (selv på hjemmebanen her) kan gennemskue bare lidt er du dét glimrende eksempel på min pointe, at man sku næsten altid kan bøje tal og statistik så det passer..

Og iøvrigt bare ignorere når det ik passer længere!

Jeg har iøvrigt aldrig taget stilling til hvilket opgør der det mest rivaliserede?! Eller belært jer noget som helst.. Jeg har hele tiden sagt at det netop ikke kan måles på så banale tal som du til stædighed forsøger at fastholde..

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 11. okt 2013, 07:33

Fcmmike80 skrev:Jo du historien for FCM startede i 1999:) men det ændrer ikke på du iforhold til gennemsnit sammenligner hold vi har mødt på Ikast stadion og hold vi kun har mødt på MCH arena?! Vores mest besøgte kampe i Ikast havde vel nogenlunde samme antal tilskuer som de ringest besøgte i Herning? Og derfor kan du fremhæve højere snit mod Farum, Køge m.v.

Der ik troværdigt, så jeg har self. Taget udgangspunkt i tiden efter MCH arena i forlængelse af dit gennemsnit argument!

Hvad nr. Lå Århus da vi mødte dem? (de har jo generelt lidt flere tilskuer med på tur en Viborg?

Nu har du i 7-8 tråde belært os om gennemsnittet som målbart! Se bare på alle de store kampe.. Du kan dem selv! Hvorfor tager du ik stilling til hvordan et lille opgør uden historie og rivalisering kan samle højere gennemsnit (altså dit tidligere målbare og alfa omega tal.. Indtil nu)

Jeg debatere nu på dine præmisser! Og du kan se din pointe smuldrer i den retning og straks tal nørden du den i anden henseende således at du igen mener at stå med et argument.. Hvis folk (selv på hjemmebanen her) kan gennemskue bare lidt er du dét glimrende eksempel på min pointe, at man sku næsten altid kan bøje tal og statistik så det passer..

Jeg har iøvrigt aldrig taget stilling til hvilket opgør der det mest rivaliserede?! Eller belært jer noget som helst.. Jeg har hele tiden sagt at det netop ikke kan måles på så banale tal som du til stædighed forsøger at fastholde..

Mike
Mike, hvis man ikke kan måle det på nogen former for tilskuertal, kan du så ikke komme med andre eksempler på hvorfor FCM-Viborg er så stort og hadefuldt et lokalopgør? Her tænker jeg på episoder, udtalelser osv. før 2013.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. okt 2013, 08:58

doukas skrev:
Fcmmike80 skrev:Jo du historien for FCM startede i 1999:) men det ændrer ikke på du iforhold til gennemsnit sammenligner hold vi har mødt på Ikast stadion og hold vi kun har mødt på MCH arena?! Vores mest besøgte kampe i Ikast havde vel nogenlunde samme antal tilskuer som de ringest besøgte i Herning? Og derfor kan du fremhæve højere snit mod Farum, Køge m.v.

Mike
Mike, hvis man ikke kan måle det på nogen former for tilskuertal, kan du så ikke komme med andre eksempler på hvorfor FCM-Viborg er så stort og hadefuldt et lokalopgør? Her tænker jeg på episoder, udtalelser osv. før 2013.
Der var vist noget med en Ikast-fan der engang blev truet med tæsk på et toilet på banegården i Viborg. Den slags skaber had!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 11. okt 2013, 09:11

Køllen I Møllen skrev:
doukas skrev:

Mike
Der var vist noget med en Ikast-fan der engang blev truet med tæsk på et toilet på banegården i Viborg. Den slags skaber had!
Har også læst, at nogen trådte i Thomas Frandsens blomsterbed da han skiftede fra Viborg til FCM!

Besvar