Jeg siger ikke, at der ikke er nogen rivalisering. Jeg siger, at den ikke er nær så stor, som du forsøger at gøre den til. Den kan sikkert blive det, men indtil videre er den påtaget. Og tilskuertallene bakker min påstand op, uanset hvor allergisk du er over for excel-ark.FCM skrev:Det undrer mig, at du bliver ved med at fremføre, at der ikke er nogen rivalisering eller had mellem FCM og VFF fans.
Hvis jeg spurgte nogle FCM-fans, ville de utvivlsomt give dig ret. De har jo selv fået at vide, at de hader Viborg. For ti år siden havde de sagt det samme om Silkeborg, og for 15 år siden hadede de Herning - altså dem fra Ikast. Og dem fra Herning hadede dem fra Ikast. Nu elsker I hinanden. Om ti år er det måske Ringkøbing, I hader. Eller måske Silkeborg igen. Sådan er det nemlig at være uden identitet. Det er som sagt ikke nogen kritik. Jeg konstaterer bare, at I søger i øst og vest efter fjendebilleder, og nu har I så besluttet, at det skal være Viborg. Påtaget og kunstigt, men ganske sikkert effektivt.FCM skrev:Det er i den grad et vidnesbyrd om, at du intet aner om det du taler om. Du kunne jo prøve at spørge nogle VFF eller FCM fans om det, i stedet for at drage konklusioner ud fra et Excel-ark...
Haha! Jeg bør vide, at jeg tager fejl, fordi du har fortalt mig, at jeg tager fejl. Jojo....du er sandelig overbevisende!FCM skrev:Der tager du igen fejl - hvilket du jo også burde vide, eftersom jeg jo allerede har skrevet, at måleenheden for rivalisering ikke er tilskuertal.
Jeg ignorerer intet og er helt klar over, at der er mange faktorer i tilskuertal. Især placeringerne. Sammenligner man jeres placeringer med AGF i jeres korte levetid, falder placeringerne entydigt ud til jeres fordel. AGF har jo nærmest været i en 17 år lang dvale med nedrykninger og bundplaceringer i hobetal, mens I flere gange har vundet medaljer. Men sjovt nok sælger AGF stadig omkring 1000 flere billetter i gennemsnit, når de er på besøg i Aalborg. Hvorfor i himlens navn skulle AaB så nå til den konklusion, at Slaget om Jylland er med jer involveret? Fordi du siger, at det skal være jer og ikke AGF? Nej, ikke rigtigt...FCM skrev:Jeg er nemlig ikke så en-dimensionel i min tilgang til tilskuertal som dig. Jeg er nemlig godt klar over, at tilskuertal i højere grad varierer med en lang række andre faktorer end rivalisering mellem klubberne, som fx kamptidspunkt, vejrforhold, hjemmeholdets præstation i de foregående kampe, andre aktiviteter ifm kampene, tilgængeligheden af fribilletter, konkurrerende arrangementet på samme tidspunkt, kørselsafstand for modstanderfans samt holdenes placering i ligaen - for bare lige at nævne 8 (!) væsentlige faktorer, som du tilfældigvis har glemt. Det er du nok inderst inde også godt klar over, men da det samtidig jo i den grad svækker dit argument, kan jeg godt forstå, at du vælger at ignorere det.
I er jo ikke engang en af Jyllands største byer! Målt på indbyggertal bliver I distanceret af Vejle, Horsens, Kolding, Randers, Esbjerg, Aalborg og Århus - sidstnævnte er vel fem gange større end Herning! Og jeres historie er så kort fortalt og blottet for titler og internationale bedrifter, at det nærmest er en ynk. Sorry, men sådan er det altså. Jeg kan virkelig slet ikke se, hvorfor AaB skulle udråbe en kamp mod FCM som noget ud over det sædvanlige. I jeres levetid har I ganske vist vundet flere medaljer end AGF, og I har endda også været dummere at høre på end dem. Det første er ingen bedrift, men det sidste er nærmest imponerende. Det er bare ikke noget, der kvalificerer jer til at være med i Slaget om Jylland.
Nå, er det nu en vedtaget konklusion? Altså lige som konklusionen om, at der er kød på vinklen om, at man kan diskutere, hvad der er bedst af jeres medaljer og vores mesterskaber, fordi vi reagerer på påstanden? Jeg synes sjovt nok ikke, at initiativet var en kommerciel fiasko, men nu hvor jeg har givet udtryk for det, har jeg i din aparte måde at konkludere på vel lige netop bevist, at du har ret i din påstand?FCM skrev:Der skal åbenbart ikke meget til at more dig. Jeg har ikke svaret på spørgsmål om Silkeborg (eller FCMs egenkapital), da det jo ikke er det tråden handler om. Så jeg forsøger blot at undlade at afspore debatten, selvom jeg godt kan forstå, at du gerne vil have den væk fra min oprindelige konklusion: 'Slaget om Jylland' var en kommerciel og sportslig fiasko. Det er der vist endnu ikke rigtig nogen, der har været uenig i.
Det styrer du helt selv. Jeg takker for dit bidrag uanset. Men jeg må også sige, at du minder mig om dengang, jeg var en lille lorteunge og ikke kunne tåle, når min storebror havde kammerater med hjem. De var større end mig, ældre end mig, og deres lege var bare så meget federe end mine. Så jeg ville så gerne være med til at lege med dem, men lige meget hvor meget jeg stampede i jorden og gav mig til at hyle over, at de ikke ville have mig med, lykkedes det ikke. Dengang forstod jeg ikke hvorfor. Nu forstår jeg, hvorfor de syntes jeg var så irriterende at høre på.FCM skrev:Hvis det er hvad du har forstået indtil videre, så er der vist ingen grund til at fortsætte debatten.