Esbjerg spiller imorgen hjemme mod Liege, men de har pointeret at de nedprioriterer kampen. For dem er fokus rettet mod mandagens kamp.
Traditionelt har vi det svært mod fiskerne, men vi vandt sidst vi var på besøg. Som så mange andre hold er kontraspillet Esbjergs primære force. Når kontramaskinen fungerer så går det dælme hurtigt. Esbjerg er måske Superligaens bedste kontrahold, så der skal dælme smadres igennem for at stoppe esbjergenserne når de er i fuld fart fremover.
Angående holdopstillingen giver den vel stort set sig selv:
Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK
Lasse har karantæne, men det åbner op for at se hvordan KEP og Thelander fungerer sammen. De kommer nok til at klare det udmærket, men jeg kan godt frygte at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed. Jeg har ikke kendskab til status på Ahlmann og om han bliver klar. På midtbanen vender Würtz tilbage, det er vigtigt. Midtbanen sejlede uden Würtz mod Farum. Måske overvejer Kent at spare Thomsen pga. de mange kampe han har spillet, Kent har udtalt at han er opmærksom på at Thomsen er slidt.
Jeg ser kampen som meget åben, men det vil være en AaB classic hvis vi sætter endnu et kriseramt hold igang.