Esbjerg - AaB, mandag d. 2. december 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Esbjerg - AaB, mandag d. 2. december 2013

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2013, 16:00

Endnu en mandagskamp venter, denne gang mod de europæiske himmelstormere fra Esbjerg der godt nok har imponeret stort i Europa, men det er på en noget billig baggrund i en meget svag gruppe (minus Salzburg). Det europæiske eventyr har kostet for fiskerne i Superligaen, hvor de pt. er placeret under stregen. Når jeg ser Esbjerg er jeg på en måde glad for at AaBs europæiske eventyr sluttede før det overhovedet begyndte, da jeg tror at AaB var blevet ramt af samme problemer hvis vi var nået i gruppespillet.
Esbjerg spiller imorgen hjemme mod Liege, men de har pointeret at de nedprioriterer kampen. For dem er fokus rettet mod mandagens kamp.

Traditionelt har vi det svært mod fiskerne, men vi vandt sidst vi var på besøg. Som så mange andre hold er kontraspillet Esbjergs primære force. Når kontramaskinen fungerer så går det dælme hurtigt. Esbjerg er måske Superligaens bedste kontrahold, så der skal dælme smadres igennem for at stoppe esbjergenserne når de er i fuld fart fremover.

Angående holdopstillingen giver den vel stort set sig selv:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Lasse har karantæne, men det åbner op for at se hvordan KEP og Thelander fungerer sammen. De kommer nok til at klare det udmærket, men jeg kan godt frygte at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed. Jeg har ikke kendskab til status på Ahlmann og om han bliver klar. På midtbanen vender Würtz tilbage, det er vigtigt. Midtbanen sejlede uden Würtz mod Farum. Måske overvejer Kent at spare Thomsen pga. de mange kampe han har spillet, Kent har udtalt at han er opmærksom på at Thomsen er slidt.

Jeg ser kampen som meget åben, men det vil være en AaB classic hvis vi sætter endnu et kriseramt hold igang.

:aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Esbjerg - AaB, mandag d. 2. december 2013

Indlæg af hje1980 » 27. nov 2013, 16:06

Det skal nævnes at Esbjerg er meget svækket af en Kiern Hansen er i karantæne de næste 3 kampe. Han har betyder ALT for deres forsvar.
Mon ikke vores udgangspunkt bliver lidt mere defensivt uden Lasse Nielsen.
Har dog en god fornemmelse for kampen. Kan ikke mindes sidste vi har spillet 2 kampe i træk med dårligt spil, så mon ikke vi igen mod Esbjerg findet det boldsikre spil frem igen. Især med en Würtz tilbage på midten.

Selvom Esbjerg ikke prioritere EL højt i forhold til ligaen, så er de stadig nød til at spille med en stamme af de bedste spillere... det vil uden tvivl tage på kræfterne hos dem, så der skal presses hårdt på dem mandag, således kampen trætter dem.
Kan godt blive en sikker sejr til os, hvor Esbjerg går døde i slutningen af kampen.
Jeg tipper en 2-0 sejr til os...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2013, 16:39

Er meget enig i det du skriver, hje. For det første kan EfB ikke stille med reserver i EL, det vil være en hån mod de fans der stiller op for at støtte klubben, og det vil naturligvis være en ulempe ifht ligaen. Udover det, så er der, som jeg også har skrevet tidligere, en stigende arrogance i EfB truppen, og noget der ligner et mindre opgør mod Niels Frederiksen. Ankersen brødrene er især problemet her. Et godt eksempel er efter et nederlag, tror det var mod FCV, hvor NF siger at spillet var for dårligt og der skal strammes op i de næste par kampe, og journalisten efterfølgende spørger en af Ankersen brødrene om de er enige. Svaret var noget i stil med at hvis NF syntes det så skulle han have lov til det, men han var meget uenig, og virkede meget forurettet.

Ankersen brødrene er faldet meget i niveau, i liga kampene, og det lider EfB meget under, og NF virker ikke til at kunne håndtere dem.

EDIT, det blev noget rodet, men håber det kan forståes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. nov 2013, 16:53

Deres dygtige Kian er ude.
De har vel en fire(?) centrale midtbanespillere ude.

Jeg håber meget på at se Ahlmann tilbage, for det bliver simpelthen for fastlåst med PK. Thelander skal vise, at han også kan vinde en kamp og holde nullet. Thomsen er slidt, men ifølge Kent, så skal han nok klare det. Esbjertg vil ikke spille med reserver i EL. Ikke Foran så mange fans på hjemmebane. Pølsen er tilbage på midtbanen, og med hans form, så er det fan-fucking-tastisk at se ham tilbage.

Spændende kamp.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. nov 2013, 17:32

jonas386 skrev:Er meget enig i det du skriver, hje. For det første kan EfB ikke stille med reserver i EL, det vil være en hån mod de fans der stiller op for at støtte klubben, og det vil naturligvis være en ulempe ifht ligaen. Udover det, så er der, som jeg også har skrevet tidligere, en stigende arrogance i EfB truppen, og noget der ligner et mindre opgør mod Niels Frederiksen. Ankersen brødrene er især problemet her. Et godt eksempel er efter et nederlag, tror det var mod FCV, hvor NF siger at spillet var for dårligt og der skal strammes op i de næste par kampe, og journalisten efterfølgende spørger en af Ankersen brødrene om de er enige. Svaret var noget i stil med at hvis NF syntes det så skulle han have lov til det, men han var meget uenig, og virkede meget forurettet.

Ankersen brødrene er faldet meget i niveau, i liga kampene, og det lider EfB meget under, og NF virker ikke til at kunne håndtere dem.

EDIT, det blev noget rodet, men håber det kan forståes.
Mener at han sagde at spillet var for arrogant, hvilket en af Ankersenerne ikke var enig i. Men det er spot on, brødrene, ihvertfald ham der ikke er back, virker til tider sindsygt arrogante. Læste en artikel om dem som unge hvor det samme fremgik. De tror at deres talent alene kan bære dem hele vejen, og i de kampe hvor de matchvindende kan det jo også virke sådan. Det er dog ved at være langt mellem snapsene (sildene dem levner de) mellem deres toppræstationer og da alt for meget afhænger af de to, er EFB på vej ned i den hjemlige. Vi må at de har en af deres mindre gode kampe for så er sejren vores. Hvor de er stærke i en side, så ser begge vores kanter stærke ud. Kusk-Dalsgaard er vel på højde eller over med Ankersen og Thomsen-Ahlmann er ikke langt derfra. Tror på sejr, så det går sikkert galt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2013, 17:59

Nå ja, det var sådan den var. Men ja, de er generelt begyndt at snakke mere i medierne om hvor gode de er frem for at vise det på banen. Ikke en indstilling jeg gad se i AaB. I EL spiller de dog godt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2013, 11:32

Jeg synes, at Esbjerg virker brugte. Og særligt tabet af Kian Hansen bliver større end vores tab af Lasse.

Så nu blev det ikke tre point i sidste kamp, men chancen for tre point næste gang er mindst ligeså stor.
- FlæskeFrank

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 29. nov 2013, 18:20

er der nogen der ved om der er okay parkeringsmuligheder i esbjerg?? for vi kører fra aalborg kl 15.30
så det bliver lige til tiden vi kommer der ned.
lynge er gud!

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Bramming

Indlæg af nijuni » 29. nov 2013, 18:37

12mand skrev:er der nogen der ved om der er okay parkeringsmuligheder i esbjerg?? for vi kører fra aalborg kl 15.30
så det bliver lige til tiden vi kommer der ned.
Det plejer ikke at være det store problem en mandag aften, hvor der ikke kommer så mange.
Der er parkeringsmuligheder lige overfor BWA i Vognsbølparken. Pladserne bliver hurtigt fyldt. Alternativet er sidegaderne til Grådybet. 5-700 meter gåtur.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Vestkysten
Drenge
Drenge

Indlæg af Vestkysten » 30. nov 2013, 18:36

Ellers er parkeringspladsen ved Biocity altid et godt og sikkert valg.

Der plejer dog altid, at være godt med pladser. Selv til de store kampe med udsolgt stadion.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. dec 2013, 15:41

Ahlmann ude imod Esbjerg. Så bliver det endnu en kamp med PK på den venstreback :thumbsdown:

Han gør det godt på højrebacken, men det hele bliver så forbandet låst med en højrebenet på venstrebacken. Ønsker mig en backup for Ahlmann i vinterpausen.

EDIT: Og Ris er tvivlsom?!

Det ville da godt nok være skidt, men så håber jeg på følgende opstilling:

Larsen
Dalle-Thelander-KEP-Due/SF
--------Würtz----------
Kusk--Thomsen--Kristensen
--Jönsson--Anders K.--

Jeg tror det vil fungere fint med en Due eller Søren F på backen, såfremt der er en PK på kanten til at dæmme op defensivt. Det optimale ville selvfølgelig være at Risgård blev klar.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. dec 2013, 15:45

Oldager skrev:Ahlmann ude imod Esbjerg. Så bliver det endnu en kamp med PK på den venstreback :thumbsdown:

Han gør det godt på højrebacken, men det hele bliver så forbandet låst med en højrebenet på venstrebacken. Ønsker mig en backup for Ahlmann i vinterpausen.
Vores Juve-talent er transferfri til sommer, lad ham komme hjem der.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. dec 2013, 16:54

Kent vælger med stor sandsynlighed desværre Paddy som venstreback. Det er den ultimative nødløsning. Blåbjerg er meget urutineret, men han kan offensivt umuligt gøre det ringere end Patrick.

Offensivt er det noget møg hvis Rissi ikke bliver klar. I så fald må valget stå mellem Augu eller Wichmann som afløser. Med tanke på Augus deroute er det vel ikke utænkeligt, at ellers stagnerende Wichmann kan overhale Augu.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 1. dec 2013, 17:05

frederikshavneren skrev:Kent vælger med stor sandsynlighed desværre Paddy som venstreback. Det er den ultimative nødløsning. Blåbjerg er meget urutineret, men han kan offensivt umuligt gøre det ringere end Patrick.

Offensivt er det noget møg hvis Rissi ikke bliver klar. I så fald må valget stå mellem Augu eller Wichmann som afløser. Med tanke på Augus deroute er det vel ikke utænkeligt, at ellers stagnerende Wichmann kan overhale Augu.
Vinterdepression? :(

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. dec 2013, 17:19

Giver problemer at Ahlmann ude. Due løber meget og helt klart nok til at spille back og måske de ekstra meter kan give ham ekstra speed offensivt. Men jeg tvivler simpelthen på, at Due er skolet ordentligt defensivt. Kunne godt frygte der bliver alt for åbent dernede, hvilket nok ville være guf for 2 x Ankersen. Søren Frederiksen har vel spillet en kamp som venstre back på reserveholdet i FCK og det tror jeg ikke på er nok til han er klar til en kamp mod Esbjerg. Det bliver nok det sikre valg PK med tanke på Lasse også er ude er en tre-back kæde ikke engang mulig. Mht. Thomsen synes jeg han skal holdes på kanten, hvor han har mere frirum offensivt. Min opstilling ville være;

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. dec 2013, 10:56

Frygter meget at Ahlmann er ude, det er IMO klart vores største akilleshæl i truppen at vi ingen erstatning har for ham, for jeg mener desværre ikke at PK evner at udfylde den rolle godt nok.

Opstillingen giver nærmest sig selv og jeg er rigtig glad for at Würtz er tilbage! med tanke på Augus indhop i sidste ende, ville dette slet ikke være optimalt!

Er der nogen der ved om Ris er blevet klar? hvis ikke håber jeg man rykker Thomsen ind på midten og smider Due ud på kanten. Thomsen udnytter bedst sine evner på kanten men jeg vil for alt i verdenen gerne undgå at Augu med ligaens dårligste boldomgang eller Wichmann som hverken har niveauet og i særdelshed heller ikke hurtigheden til at spille pladsen starter inde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. dec 2013, 16:20

Er den lave deltagelse her i tråden et udtryk for at folk har givet op, for et eller andet sted ved vi godt hvordan det ender.
Det er december, koldt og ikke mindst vi møder et hold i krise.

Derfor var jeg sgu glad for at Viborg fik point lørdag, så er de knap så meget i krise når vi skal møde som hvis de havde tabt. Det giver en tro på at vi kan hive tre point på mandag og overvintre på andenpladsen, hvilket vil være super fortjent.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. dec 2013, 16:29

Maglau skrev:Er den lave deltagelse her i tråden et udtryk for at folk har givet op, for et eller andet sted ved vi godt hvordan det ender.
Det er december, koldt og ikke mindst vi møder et hold i krise.

Derfor var jeg sgu glad for at Viborg fik point lørdag, så er de knap så meget i krise når vi skal møde som hvis de havde tabt. Det giver en tro på at vi kan hive tre point på mandag og overvintre på andenpladsen, hvilket vil være super fortjent.
Ved ikke om det er fordi folk har givet op, men jeg synes måske, at der hærger en del pessimisme til AaB til hver kamp. Esbjerg har kniven for struben i aften, og det er self svært at komme udenom, at AaB har stor chance for at tabe i aften. Som ligaen har udvilket sig i år, spiller alle hold jo nærmest "døden nær" kampe mod hinanden weekend efter weekend, så det er vel ikke kun AaB der taber til hold i krise.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. dec 2013, 16:40

Forza skrev:Frygter meget at Ahlmann er ude, det er IMO klart vores største akilleshæl i truppen at vi ingen erstatning har for ham, for jeg mener desværre ikke at PK evner at udfylde den rolle godt nok.

Opstillingen giver nærmest sig selv og jeg er rigtig glad for at Würtz er tilbage! med tanke på Augus indhop i sidste ende, ville dette slet ikke være optimalt!

Er der nogen der ved om Ris er blevet klar? hvis ikke håber jeg man rykker Thomsen ind på midten og smider Due ud på kanten. Thomsen udnytter bedst sine evner på kanten men jeg vil for alt i verdenen gerne undgå at Augu med ligaens dårligste boldomgang eller Wichmann som hverken har niveauet og i særdelshed heller ikke hurtigheden til at spille pladsen starter inde.
Ahlmann bliver jo nok afløst af Paddy, hvilket ikke er optimalt. Hvis Risgaard ikke bliver klar, håber jeg faktisk på, at Kent tør gøre noget anderledes nemlig Halvor. Han har hurtigheden (i de små klip jeg har set ham) og han er en offensiv midtbane spiller som Risgaard. Derfor i tilfælde, at Risgaard ikke bliver klar, håber jeg, at Kent har modet til at prøve noget nyt.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 2. dec 2013, 17:45

Esbjerg har et par gode spillere skadet. Blandt andet Lekven, deres boldspillende midtbaneprofil. Det må være en fordel. Hvis Risgaard ikke skulle være klar håber jeg også på Hallur. Jeg orker ikke Augo eller Due og Wichmann virker til han skal videre. Måske til en første divisionsklub.
Jeg savner Winsnes

Besvar