AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB og billet priser

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 20. mar 2014, 17:01

MHJ skrev:
Yankee skrev:Inden folk kloger sig for meget over prisniveauet - er der så nogen, der ved, hvad AaB betaler pr. tilskuer til kommunen?

Eksempelvis har DBU i en tidligere aftale betalt over 150 kr. pr. tilskuer til landskampe i Parken, og så er det jo klart at man ikke bare kan sætte prisen ned til 100 kr. for at fylde stadion. Jeg er overbevist om at AaB har samme problem - det skulle ikke undre mig om vi betaler i hvert fald 40-50 kroner pr. tilskuer. Men dét tal er jo helt afgørende for at have en fornuftig diskussion om emnet.
Good pointe. Mindes at vi for nogle faa aar tilbage jf. en undersoegelse havde den dyreste aftale af alle minus FCK og Broendby. Det var dog ikke opgjort per. tilskuer, men som en samlet aarlig udgift. Har forsoegt at google det frem, men forgaeves.
Er FCK og BIF ikke de to eneste klubber i Superligaen, som selv ejer deres stadions?

Tjekkede det selv. De to ejer egne stadions ligesom FCM åbenbart også gør. Der var en undersøgelse fra konkurrencestyrelsen hvor de fandt at AGF og Esbjerg betalte for lidt, mens de resterende klubber betalte for meget. Var dog ikke nok til at de kunne sige at det var konkurrenceforvrængende, da markedet var så specielt. Jeg kan ikke finde noget om det, men husker også det som om at AaB var den store taber dengang.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. mar 2014, 17:13

Viva i cazzi rossi skrev:
MHJ skrev:
Yankee skrev:Inden folk kloger sig for meget over prisniveauet - er der så nogen, der ved, hvad AaB betaler pr. tilskuer til kommunen?

Eksempelvis har DBU i en tidligere aftale betalt over 150 kr. pr. tilskuer til landskampe i Parken, og så er det jo klart at man ikke bare kan sætte prisen ned til 100 kr. for at fylde stadion. Jeg er overbevist om at AaB har samme problem - det skulle ikke undre mig om vi betaler i hvert fald 40-50 kroner pr. tilskuer. Men dét tal er jo helt afgørende for at have en fornuftig diskussion om emnet.
Good pointe. Mindes at vi for nogle faa aar tilbage jf. en undersoegelse havde den dyreste aftale af alle minus FCK og Broendby. Det var dog ikke opgjort per. tilskuer, men som en samlet aarlig udgift. Har forsoegt at google det frem, men forgaeves.
Er FCK og BIF ikke de to eneste klubber i Superligaen, som selv ejer deres stadions?

Tjekkede det selv. De to ejer egne stadions ligesom FCM åbenbart også gør. Der var en undersøgelse fra konkurrencestyrelsen hvor de fandt at AGF og Esbjerg betalte for lidt, mens de resterende klubber betalte for meget. Var dog ikke nok til at de kunne sige at det var konkurrenceforvrængende, da markedet var så specielt. Jeg kan ikke finde noget om det, men husker også det som om at AaB var den store taber dengang.
Det er vel Messecenter Herning der ejer MCH arena. Men ja, det var den undersoegelse jeg taenkte paa.

Men her er linket, som viser at AaB betalte mest (ssa vidt jeg kan gennemskue).
http://politiken.dk/sport/ECE65868/fem- ... adionleje/
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. mar 2014, 17:56

jernskjorten skrev:
Sovi skrev:Måske ikke konen hver gang, men i hvert fald sønnike + en eller to af hans klassekammerarter.

Stadion er i direkte konkurrence med zoo - det er familieunderholdning. Det har du åbenbart utrolig svært ved at tro på?

Prishoppet til stadion er bare for stort, til at vi er der hver gang. Og for øvrigt til at vi også bare uden videre inviterer klassekammerater med.

Det er et valg -og et fravalg, hver gang vi som familie laver noget sammen, og prisen spiller da afgjort en rolle.
OK, så 2 voksne med 2 børn blev til 1 far med 1-3 børn. :-) Og fruen bliver hjemme. Ved godt, at jeg er meget firkantet nu, men der er jo forskel på, om familien tager i zoo sammen, eller om far, søn + venner tager på stadion - sådan rent socialt. Grunden til, at jeg understreger dette, er at jeg lidt tror, at prisen bliver brugt som undskyldning for, at man ikke er der. For reelt har man egentlig bare mere lyst til at tage i zoo med konen og ungerne end at tage på stadion, mens konen bliver hjemme.
Det er min opfattelse, og som Lindmark også påpeger herover, er problemet måske lidt, at en sæsonkortholder som mig ikke forstår mekanismen hos "marginal-tilskueren", herunder betydningen af prisen.
Prisen er ikke en undskyldning, det er en del af forklaringen. Hjemme hos os har vi sæsonkort til både Zoo og Fårup. Jeg arbejder i udlandet. Når jeg nu vender hjem til weekenden hvad tror du så konen synes vi skal lave med vores 3 børn? Valget står mellem en gratis tur i zoo eller Fårup eller at ofre 600-1000kr på en stadiontur. Jeg ville gerne komme mere på stadion end jeg gør men udfra sociale og økonomiske årsager bliver det altså oftest valgt fra.
Og jeg tænker ikke kun det er hos os det sker.
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. mar 2014, 18:03

Søgaard skrev:Jeg vil godt lige indskyde at OB pt. ligger 9,9% over sidste sæsons gennemsnit på 7.320 - dette var et fald på 3,2% ift. 11/12.

10/11: 8.650
11/12: 7.562 -12,6%
12/13: 7.320 -3,2%
13/14: 8.042 +9,9%
kilde: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke hvor de andre tal er fra...

Det forstår jeg ikke. Dette link siger at indtil videre i denne sæson er de 4,6% i plus i forhold til sidste sæson: http://www.superstats.dk/news/tilskuer-temperatur" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 20. mar 2014, 18:30

prisen har afgjort en betydning. kender et par stykker der nu kommer på stadion 3-4 gange mere om året, fordi de får billetterne til 80,- da de er studerende.
og få nu for helvede afskaffet det billet gebyr. det kan jo ikke passe man skal betale penge for selv at printe sin billet.
lynge er gud!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 20. mar 2014, 18:38

Køllen I Møllen skrev: Prisen er ikke en undskyldning, det er en del af forklaringen. Hjemme hos os har vi sæsonkort til både Zoo og Fårup. Jeg arbejder i udlandet. Når jeg nu vender hjem til weekenden hvad tror du så konen synes vi skal lave med vores 3 børn? Valget står mellem en gratis tur i zoo eller Fårup eller at ofre 600-1000kr på en stadiontur. Jeg ville gerne komme mere på stadion end jeg gør men udfra sociale og økonomiske årsager bliver det altså oftest valgt fra.
Jeg tror, at din kone helst vil i zoo eller i Fårup, fordi I så har noget kvalitetstid sammen, frem for en tur på stadion, hvor det måske mest er dig, der ser det som kvalitetstid. Jeg tror ikke på den forklaring, at det udelukkende er økonomien, der afgør om det bliver zoo eller stadion. Og det var lidt den udmelding, jeg tolkede hos Sovi.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 20. mar 2014, 19:02

Køllen I Møllen skrev:
Kristian skrev:
AllanPedersen skrev:Ville du af med Wichman. Hvis han lavede 45 mål?
Situationen er som den er og vi får ikke nok på stadion forhold til størrelse
Det er hvad jeg forholder mig til.

Gud hvor har jeg altid hadet herinde at når nogen stiller sig kritisk for noget kan den anden bare sige 'jeg har tillid'

Du nævner Randers og Sønderjyske for at nedbringe mig argument
Men vi er den dyreste af dem Alle...

Alle klubberne.. Vores sæsonkort er ligaens dyreste.. Vores siddepladser er ligaens dyreste..
Og selvfølgelig betyder prisen noget for køb.. Tror jeg efterhånden folk har vidst i 1000 år på tværs af brancher.. Og fodbold er ikke anerledes
Ikke for jer hardcore.. Men når familierne skal beslutte.
'Zoo eller fodbold på søndag' så er det prisen
Zoo eller fodbold alligevel? noget af en forskel at sætte op. Zoo er dyrere ind at gå til bold på Aalborg Stadion:-)
En familie på 2 voksne og 2 børn kan købe sæsonkort til zoo som gælder et år til en pris af 1100kr. Så kan de tage i Zoo ligeså tosset de har lyst i et år. Hver eneste dag hvis de orker det! Tilmeld kan man så indenfor samme år komme gratis ind i Jesperhus blomsterpark, Ree dyrepark, Odense Zoo og flere steder.

Til sammenligning koster det så ca 600kr for samme familie at tage ind og se AaB-Randers...

Hvis man er nogenlunde økonomisk ansvarlig tager man sine børn med i zoo og ikke på stadion.

Priserne SKAL ned for børnefamilier. Og det latterlige gebyr skal fjernes. Det kan vi da vel allesammen blive enige om?
NEJ! Børnefamilier og SU modtagere overalt. Hvad bliver det næste? Kvinder skal have rabat?

Få nu sat de priser ned på det øl, så det tørstige Nordjylland kan komme tilbage fra deres skjul. Eventuelt lade folk få posen med ind.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. mar 2014, 19:04

Jævnfør efterårets tilskuer diskussioner, hvor mange mente AaB var sakket håbløst bagud tilskuermæssigt, og det næsten lød som om der burde rulle hoveder, må konklusionen vel være at nu, hvor tallene viser en fremgang på hele 11,4%, er det helt fantastisk. Efter de to næste kampe, hvor man må formode stadion bliver tæt på udsolgt, må fremgangen endda være markant større...

Kan vi evt. aftale at afblæse tilskuerkrisen, og fremover diskutere tilskuertal for hele sæsoner?

- Hvad angår priserne: Jeg synes det er for dyrt for marginaltilskueren at gå på stadion, især hvis man har børn med. Familie/børnerabatter, mængderabatter og differencierede priser efter hvor attraktiv kampen er, hvadenten det er pga. årstid eller modstander, må efter min mening meget gerne komme i brug.

Helt generelt tror jeg at en stor forklaring på at f.eks. håndbold har fået langt bedre fat i publikum, er fordi priserne er i et mere passende leje end fordboldbilletter, som jeg helt generelt synes er blevet alt for dyre.

henrik
Junior
Junior

Indlæg af henrik » 20. mar 2014, 19:54

Frygah skrev:
Søgaard skrev:Jeg vil godt lige indskyde at OB pt. ligger 9,9% over sidste sæsons gennemsnit på 7.320 - dette var et fald på 3,2% ift. 11/12.

10/11: 8.650
11/12: 7.562 -12,6%
12/13: 7.320 -3,2%
13/14: 8.042 +9,9%
kilde: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke hvor de andre tal er fra...

Det forstår jeg ikke. Dette link siger at indtil videre i denne sæson er de 4,6% i plus i forhold til sidste sæson: http://www.superstats.dk/news/tilskuer-temperatur" onclick="window.open(this.href);return false;
Der sammenlignes æbler og pærer. http://www.superstats.dk/news/tilskuer-temperatur" onclick="window.open(this.href);return false; sammenligner runderne 1-22, det første sammenligner med hele sæsonen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. mar 2014, 20:21

Pointen er vel, at hver eneste krone tæller for AaB. Vi vil sikkert få flere tilskuere, hvis vi halverede billetprisen. Men hvis resultatet bliver, at vi får et dårligere hold og måske endda må rykke ned, hvad er det så værd???? Vi ligger også i hård konkurrence med både hockey og håndbold. Vores tilskuertal vil alt andet lige stige, når sæsonen for indendørs sport er slut.

Jeg synes bestemt man skal kigge grundigt på vores prisstruktur. Rabat til studerende og familietilbud synes jeg er en god ide. Men helt grundlæggende mener jeg også, at AaB har et godt produkt, som har en værdi. Man skal passe gevaldigt på ikke at udhule værdien. Hvis først vi begynder at forære billetter væk vil folk sgu aldrig betale. Det gode ved FCM-kampen var jo netop, at man i modsætning til Viborg-kampen ikke havde foræret en masse billetter væk.

Sovi
Miniput
Miniput

Indlæg af Sovi » 20. mar 2014, 21:21

jernskjorten skrev:
Køllen I Møllen skrev: Prisen er ikke en undskyldning, det er en del af forklaringen. Hjemme hos os har vi sæsonkort til både Zoo og Fårup. Jeg arbejder i udlandet. Når jeg nu vender hjem til weekenden hvad tror du så konen synes vi skal lave med vores 3 børn? Valget står mellem en gratis tur i zoo eller Fårup eller at ofre 600-1000kr på en stadiontur. Jeg ville gerne komme mere på stadion end jeg gør men udfra sociale og økonomiske årsager bliver det altså oftest valgt fra.
Jeg tror, at din kone helst vil i zoo eller i Fårup, fordi I så har noget kvalitetstid sammen, frem for en tur på stadion, hvor det måske mest er dig, der ser det som kvalitetstid. Jeg tror ikke på den forklaring, at det udelukkende er økonomien, der afgør om det bliver zoo eller stadion. Og det var lidt den udmelding, jeg tolkede hos Sovi.
Det er jo forskelligt fra weekend til weekend hvem der gør hvad.

Jeg kan kun fortælle om ,hvad vi gør og hvorfor. Stadion bliver valgt fra, og prisen har så afgjort en betydning. Endetribunen er bare ringe, har været der engang for mange!

Vi er klart marginaltilskuere, går det godt, så kommer vi engang eller to mere end ellers.

Det er ikke udelukkende prisen, der er afgørende, men den kan absolut rykke beslutningen til zoo, Fårup eller biffen. Når stadion er dyreste alternativ, så er det ikke der står først på listen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 21:47

men altså klaus ærligtalt kan man ikke bruge til så meget .. at vi fans mener 'AaB er et fint produkt til prisen'
når vi ikke får folk på stadion forhold til størrelsen.

Og det bliver sat så tegnefilmsagtigt op.. du skriver.. 'sæt prisen ned til det halve.. og så mister vi penge og rykker ned'

som om det er det eneste scenarie? .. hvad hvis man gav rabat på børn.. og der kom 1000 mere pr. kamp..
mon så ikke det ville udligne sig med det vi satte prisen ned?..
Og derudover ville vi tjene boksen i vores katastrofale dyre boder....

og så er der den bløde værdi som ingen af jer regner med.. desto flere børn, og folk i det hele taget på stadion, desto flere fans
desto mere opbakning, flere solgte trøjer, flere solgte AaB bolde... flere folk med til udebane kampe.

Jeg synes ikke man kan argumentere imod hvor stort det vil være fremtidsmæssigt set hvis der var 10.000 på stadion i stedet for 7000 hver kamp
også selvom det indtjeningsmæssigt pga. af nedsatte billetter ville blive det samme.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 20. mar 2014, 21:57

AllanPedersen skrev:men altså klaus ærligtalt kan man ikke bruge til så meget .. at vi fans mener 'AaB er et fint produkt til prisen'

Og det bliver sat så tegnefilmsagtigt op.. du skriver.. 'sæt prisen ned til det halve.. og så mister vi penge og rykker ned'

som om det er det eneste scenarie? .. hvad hvis man gav rabat på børn.. og der kom 1000 mere pr. kamp..

og så er der den bløde værdi som ingen af jer regner med.. desto flere børn, og folk i det hele taget på stadion, desto flere fans
desto mere opbakning, flere solgte trøjer, flere solgte AaB bolde... flere folk med til udebane kampe.

Jeg synes ikke man kan argumentere imod hvor stort det vil være fremtidsmæssigt set hvis der var 10.000 på stadion i stedet for 7000 hver kamp
også selvom det indtjeningsmæssigt pga. af nedsatte billetter ville blive det samme.
Nu hvor du tilsyneladende er ekspert i prissætning og har dyb indsigt i AaB's udgifter til at leje stadion, kan du så ikke sige hvad de HELT rigtige priser er?

Og lige for 3. gang - vil det være ok at AaB taber penge, bare de sætter prisen ned?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 20. mar 2014, 22:05

Allan> Jeg tror nok jeg skrev, at jeg syntes det var en god ide at kigge på rabatter til børnefamilier og studerende. Men det ændrer altså ikke på, at man også må forholde sig til indtægtssiden. Vi brokker os gerne over katastrofale regnskaber. Men fakta er jo, at vi i dag har et af de laveste spillerbudgetter i ligaen. Hvis vi sænker prisen endnu mere, er der endnu færre penge til aflønning af spillere. Ja, flere tilskuere vil give en øget omsætning i boderne. Men der mangler i den grad bevis for at lavere priser på den lange bane vil hæve tilskuertallet. Til gengæld tror jeg nok vi alle ved, hvad der sker, hvis AaB får faldende indtægter.

I øvrigt vil det næppe være muligt at hæve indtægterne alverden fra boderne i forhold til søndagens kamp. Når køen nærmer sig 20 minutter tror jeg ikke mange flere vil stille sig op, uanset om der var 500 mere på tribunen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. mar 2014, 22:07

jernskjorten skrev:
Jeg siger ikke på noget tidspunkt at det udelukkende er økonomi.
Det min kone vil er ikke kvalitetstid. Det er at slippe for at jeg bare skrider på stadion når jeg er hjemme og efterlader hende med 3 børn. Hvis jeg tog dem med kunne hun jo få lov at holde lidt fri.
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 22:13

MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:men altså klaus ærligtalt kan man ikke bruge til så meget .. at vi fans mener 'AaB er et fint produkt til prisen'

Nu hvor du tilsyneladende er ekspert i prissætning og har dyb indsigt i AaB's udgifter til at leje stadion, kan du så ikke sige hvad de HELT rigtige priser er?

Og lige for 3. gang - vil det være ok at AaB taber penge, bare de sætter prisen ned?
Jeg er ikke ekspert i AaBs udgifter.. jeg kigger på 2 ting

1: AaB er danmarks dyreste klub at være fan af, og det er vel i orden at bruge som argument.. noget du konstant hopper udenom.
2: Enhver med 1 uges kursus i økonomi vil kunne fortælle dig, Pris og salg er dybt forbundet.. selvom hardcore fans ikke kan forstå det.
Forbrugerer vælger ud fra pris, de vælger ting og vælger andet fra, og en stor del af det valg er på baggrund af pris... Om det er MacDonalds, Elgiganten
og kan simpelthen ikke være så svært at forstå, at Fodbold ikke er specielt på det punkt

Og min henvisning til Wichmann der scorede 45 mål om du så ville sælge ham
var tiltænkt det du konstant beder mig tage stilling til.. som er et teoretisk eksempel, du hiver ud af røven

Ville jeg synes AaB skulle sætte prisen ned hvis det kostede dem penge at gøre det?
Øhh Nej... ville jeg nok ikke.
Men nu er jeg så også af den overbevisning vi vil tjene penge på at gøre det.
Både ved at få flere på stadion, få flere fans, salg i boder, trøjer osv.

Og det er de 11 andre klubber i øvrigt også..
Det er som om du forlanger jeg skal kunne forsvare at ville sætte priserne ned.
Når klubben selv er utilfreds med tilskuer tallet, og alle de andre klubber har lavere priser.

Man skal ikke være økonomi uddannet for at kunne se et sammenhæng.

Så lad mig spørge dig...

Ville du synes det er ok at sætte prisen ned hvis der kommer 2000 flere på stadion,
og rabatten bliver udlignet af det ekstra antal der møder op?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 20. mar 2014, 22:15

Klaus skrev:Allan> Jeg tror nok jeg skrev, at jeg syntes det var en god ide at kigge på rabatter til børnefamilier og studerende. Men det ændrer altså ikke på, at man også må forholde sig til indtægtssiden. Vi brokker os gerne over katastrofale regnskaber. Men fakta er jo, at vi i dag har et af de laveste spillerbudgetter i ligaen. Hvis vi sænker prisen endnu mere, er der endnu færre penge til aflønning af spillere. Ja, flere tilskuere vil give en øget omsætning i boderne. Men der mangler i den grad bevis for at lavere priser på den lange bane vil hæve tilskuertallet. Til gengæld tror jeg nok vi alle ved, hvad der sker, hvis AaB får faldende indtægter.

I øvrigt vil det næppe være muligt at hæve indtægterne alverden fra boderne i forhold til søndagens kamp. Når køen nærmer sig 20 minutter tror jeg ikke mange flere vil stille sig op, uanset om der var 500 mere på tribunen.
Klaus helt ærligt altså..

For det første er de andre klubber et levende bevis
Esbjerg har tit flere på stadion end vi har... tjek selv superstats.dk
OB lavede rabatter på deres stå pladser til folk i kamptrøjer.. og vendte en 3% nedgang til et 9% fremgang.

men bare den her sætning --> "mangler bevis for at lavere priser, sælger flere billetter"

prøv lige selv at læse det der.. det er da forhelvede en universal sandhed at lavere priser sælger mere
ligemeget hvilket marked og hvilket produkt der er tale om...

Hvis Kvickly sætter deres bagepapir ned fra 20kr til 15kr.. så sælger de mere bagepapir..
Vores billetter er ikke anerledes..
Spørgsmålet er.. hvornår mætter man markedet?.. Kvickly behøver ikke sætte deres priser ned
hvis folk i forvejen køber den mængde bagepapir man har brug for.

Men underholdningsmarkedet er slet ikke mættet i Aalborg, vi taber til andre og billigere seværdigheder

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 20. mar 2014, 22:48

Du læser ikke hvad jeg skriver Allan. Jeg skriver at der mangler bevis på at lavere priser giver flere tilskuere på længere sigt. Man kan helt sikkert opnå en øjeblikkelig stigning i tilskuertallet, hvis man sænker prisen. Spørgsmålet er bare om det vil holde på den lange bane. Der er jo også den mulighed, at der er andre parametre end lige nøjagtig indgangsprisen, der spiller en rolle for tilskuerne. Hvis den film, der vises i biografen er dårlig, kan man give gratis adgang og folk vil ikke komme. ADH er vel skrækeksemplet på hvor galt det kan gå. På trods af kæmpe tilskuertal gik de fallit med et brag. Ingen ville betale for et produkt de i flere år havde fået gratis via massive uddelinger af fribilletter.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. mar 2014, 23:09

AllanPedersen skrev:Hvis Kvickly sætter deres bagepapir ned fra 20kr til 15kr.. så sælger de mere bagepapir.
Og hvis Kvickly selv giver 18 kroner pr rulle bagepapir, taber de tre kroner på at sælge dem i stedet for at tjene to.

Jeg er enig med dig i, at prisen for at se AaB er høj, men hvis en sænkning af prisen skal lokke flere tilskuere på stadion, taler vi om en drastisk sænkning. 10-15 kroner gør altså ikke forskellen for ret mange. Og så er vi ved den med bagepapiret: AaB har også nogle regninger at betale og et regnskab, der skal løbe rundt.

Som sagt er jeg enig i, at prisen er for høj, men jeg er ikke tilhænger af total dumpning af niveauet. Jeg tror, der er mere at vinde på kundetilfredshed. Her tænker jeg først og fremmest på service i boderne. Og på gebyr ved køb af billetter. Og det er vist tydeligt, at mange har det på samme måde, så det er en gåde for mig, at AaB kører videre på det spor.

Både med boder og gebyr vælger AaB ganske enkelt at genere sine kunder - enten med dårlig service eller med uforståelig ekstraudgift. I begge tilfælde giver det vrede kunder, hvor det i princippet burde have gjort det modsatte: øl og pølser til fodbold er godt = godt humør. Og print af egen billet er nemt = godt humør over det. I stedet bliver kunden i begge tilfælde i dårligt humør, og man har scoret et selvmål.

Jeg tror, AaB kan vinde flere trofaste kunder på at satse på kvalitet og helhedsoplevelse frem for lave priser.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 20. mar 2014, 23:37

AllanPedersen skrev: prøv lige selv at læse det der.. det er da forhelvede en universal sandhed at lavere priser sælger mere
ligemeget hvilket marked og hvilket produkt der er tale om...
Det passer jo ikke. Det er fup, som så meget andet af dit fakta.

Tror du virkelig, at hvis man halverede prisen på den billige bordsalt, at der så blev solgt mere? Tror du, at der blev solgt mere håndkøbssmertestillende, hvis man halverede prisen?

Og nej, der blev hellere ikke solgt mere bagepapir, hvis prisen blev sat ned. Bagepapir er så billigt, at folk køber det de har brug for i forvejen.

Hvis man vil have marginaltilskueren på stadion, så handler det om, at marginaltilskueren får indfriet sin forventning om at få en god oplevelse. Det kan godt være ret svært at gøre noget ved på de sportslige parametre, idet man selvfølgelig ikke kan vinde hver gang. Det er dog helt sikkert, at hvis marginaltilskueren kommer ind og ser en røvkedelig 0-0 kamp mod "FC landsdel", så kommer han ikke næste weekend, når modstanderen er "FC en anden landsdel", og det er uanset om han så skal slippe 10, 50 eller 500 kroner for at komme ind.

Hvis han så ovenikøbet har måtte vente 20 minutter i regnvejr på en kold pølse og en varm øl, han skal stå i kø for at komme ind, igen for at komme ud, han kan ikke få bilen med derfra og billetsystemet bøvlede, da han købte billet.. Tja, så kan man vel godt forstå, hvis han vælger biografen næste gang, der kan han endda forudse sådan nogenlunde om filmen er en han vil kunne lide.

Hele stadionoplevelsen skal gøres mere smooth, lækker og underholdende for at fange marginaltilskueren. Det gælder alt lige fra billetkøb, køb i boderne til underholdning før kampen og i pausen.

Det kan eksempelvis gøres ved at:

- Hæve kapaciteten og antallet af boder voldsomt ved at hegne af ved hver tribune, og så bruge områderne under tribunerne til boder også.
- Se på muligheden for at lave en app af en art med følgende indhold:
1) Bestilling og betaling varer(både mad/drikke og halstørklæder, spilletrøjer osv.) i boderne allerede fra sin ståplads eller sæde, og notificering når bestillingen er færdig og klar til afhentning.
2) Billetkøb, så man lynhurtigt kan købe billet(til den næste kamp eksempelvis).
3) Interaktive kampprogrammer med fun-facts, video-interviews, highlights fra tidligere kampe osv.
- Wifi på stadion.
- Koncerter, stand-up, klovneshow, autografskrivning etc. med lokale(læs: gratis) artister udenfor stadion før kampene, det åbner også op for mersalg af varer.

Især en app ville være smart at få lavet, og kan vel ikke koste alverden at få lavet efterhånden, i og med en bumset teenager vel kan finde ud af det.
Hader København!

Besvar