Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2013, 10:09

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Ret godt gået af en spiller der stadig er skadet i 3-4 uger endnu...
Skadet, ukampdygtig, kald det hvad du vil :)

Faktum er at vi har spillet 10 betydende kampe inden Jönsson kommer i kamp og at Jönsson har scoret ét mål de sidste 26 måneder. Derudover ved vi at han praktisk talt ikke har spillet topangriber siden 2010. Så synes jeg ikke vi kan tillade os at have så voldsomme forventninger til Jönsson, der dog sikkert med tiden kunne blive en glimrende angriber.

Jeg vil ikke kalde det nogen af delene, jeg vil kalde det en spiller som får bygget sin form ordentlig op inden han bliver kastet i kamp. Jeg tror da sagtens han kunne spille 10 minutter her og der nu, hvorfor skulle han ikke kunne det når han kan træne fuldt med, men det virker fornuftigt at vente et par uger så man ikke risikerer en ny skade.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2013, 10:15

Poker-One-Kenobi skrev: Jeg vil ikke kalde det nogen af delene, jeg vil kalde det en spiller som får bygget sin form ordentlig op inden han bliver kastet i kamp. Jeg tror da sagtens han kunne spille 10 minutter her og der nu, hvorfor skulle han ikke kunne det når han kan træne fuldt med, men det virker fornuftigt at vente et par uger så man ikke risikerer en ny skade.
Jeg tror ikke på at Rasmus er frelseren - ikke så meget pga af ham, men fordi jeg mener det lige så meget er et holdproblem at vi afslutter dårligt. Forhåbentligt får vi hul på bylden inden da, for det vi mangler er mest selvtillid - jeg nægter simpelthen at tro på at folk der spiller fodbold hver dag, kan blive ved med at spille så febrilsk og ramme boldene så skidt når det gælder. Vi mangler en kamp eller to i træk hvor vi får punkteret modstanderen og scoret nogle mål - ikke nødvendigvis fra angriberne, men det vil dog nok være det bedste, da det kunne fjerne lidt af fokus fra dem.

Forhåbentlig kan Rasmus Jönsson så tilføje en ekstra dimmension til vores spil når han kommer med alligevel, men jeg tror ikke nødvendigvis han skal have sidste for på de fleste af vores mål for at blive en succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2013, 10:19

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Jeg vil ikke kalde det nogen af delene, jeg vil kalde det en spiller som får bygget sin form ordentlig op inden han bliver kastet i kamp. Jeg tror da sagtens han kunne spille 10 minutter her og der nu, hvorfor skulle han ikke kunne det når han kan træne fuldt med, men det virker fornuftigt at vente et par uger så man ikke risikerer en ny skade.
Jeg tror ikke på at Rasmus er frelseren - ikke så meget pga af ham, men fordi jeg mener det lige så meget er et holdproblem at vi afslutter dårligt. Forhåbentligt får vi hul på bylden inden da, for det vi mangler er mest selvtillid - jeg nægter simpelthen at tro på at folk der spiller fodbold hver dag, kan blive ved med at spille så febrilsk og ramme boldene så skidt når det gælder. Vi mangler en kamp eller to i træk hvor vi får punkteret modstanderen og scoret nogle mål - ikke nødvendigvis fra angriberne, men det vil dog nok være det bedste, da det kunne fjerne lidt af fokus fra dem.

Forhåbentlig kan Rasmus Jönsson så tilføje en ekstra dimmension til vores spil når han kommer med alligevel, men jeg tror ikke nødvendigvis han skal have sidste for på de fleste af vores mål for at blive en succes.
Jeg tror da heller ikke at han er frelseren? Hvis han får succes, det vil sige både scorer nogle mål og får lavet nogle assists, så vil han dog helt sikkert tage noget af presset fra vores andre angribere. Det vil også være en fordel, hvis vores modstandere ikke kan sætte 2-3 mand på Kusk længere, fordi vi forhåbentlig har en angriber som de også bliver nødt til at bruge lidt energi på.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 15. aug 2013, 10:31

Jeg har i dag sat Anders K. Jacobsen på mit Superligamanager hold. Det har jeg, fordi jeg er overbevist om, at han inden for de næste tre runder får lavet sit første mål. Han er det nærmeste vi kommer en goalgetter i vores trup. Han haglede mål ind i på OB's U-hold, han gjorde det i 2. DIV og vil med al sandsynlighed have fortsat med det i 1 DIV.

Jeg tror han bliver rigtig god og at vores kommende duo kommer til at hedde Jönsson-Jacobsen og om et års tid Spalvis-Jacobsen. Det ligger i Kents tilgang at spille med en boldfast opspilsstation suppleret med en hurtig og opsøgende terrier.
In verbis simus faciles

BUDDHA
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Spalvis

Indlæg af BUDDHA » 15. aug 2013, 20:31

Rams skrev:Jeg har i dag sat Anders K. Jacobsen på mit Superligamanager hold. Det har jeg, fordi jeg er overbevist om, at han inden for de næste tre runder får lavet sit første mål. Han er det nærmeste vi kommer en goalgetter i vores trup. Han haglede mål ind i på OB's U-hold, han gjorde det i 2. DIV og vil med al sandsynlighed have fortsat med det i 1 DIV.

Jeg tror han bliver rigtig god og at vores kommende duo kommer til at hedde Jönsson-Jacobsen og om et års tid Spalvis-Jacobsen. Det ligger i Kents tilgang at spille med en boldfast opspilsstation suppleret med en hurtig og opsøgende terrier.

Jeg er bestemt også af den mening at Anders Jakobsen kan slå rimelig hurtigt igennem. Han har faktisk kompetencerne til det: hurtighed, fysik, aggressivitet og er en ægte angriber, der går på mål når chancen opstår. Tilmed laver han nogle gode dybdeløb, som vi har brug for.
Vigtigt er det, at han får tillid fra trænerteamet. Og her er Kent og Kuhn jo geniale til at give tillid til unge spillere, hvilket har virket fint hidtil, da spillerne vokser i kvalitet.
Og så er det en spiller, som Kent har ønsket sig, hvilket er et kvalitetsstempel i sig selv...

Jeg er dog uforstående overfor det du skriver med, at Kent foretrækker en boldfast type i angrebet. Synes nu mere det ser ud til han foretrækker bevægelige spillere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2013, 03:56

Der er et fornuftigt interview på 24Nordjyske med Jönsson, der blev lavet i forbindelse med reserveholdskampen mod FC Midtjylland.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 9. sep 2013, 12:56

Han imponerede da heller ikke ligefrem i FCM-kampen..? Nu gik jeg godt nok glip af de første 35 minutter af den kamp, men det var halvsvært at få øje på en klasseangriber i den resterende del af den kamp.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. sep 2013, 13:29

Califfen skrev:Han imponerede da heller ikke ligefrem i FCM-kampen..? Nu gik jeg godt nok glip af de første 35 minutter af den kamp, men det var halvsvært at få øje på en klasseangriber i den resterende del af den kamp.
Det kendetegner jo ofte en klasseangriber - pilrådden i 90 minutter, for så at banke to ind i overtiden. Især i starten var Helenuis heller ikke en specielt aktivt medspiller, simpelthen fordi Kent giver hans angribere meget "fri"

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 9. sep 2013, 20:03

Eksil skrev:
Califfen skrev:Han imponerede da heller ikke ligefrem i FCM-kampen..? Nu gik jeg godt nok glip af de første 35 minutter af den kamp, men det var halvsvært at få øje på en klasseangriber i den resterende del af den kamp.
Det kendetegner jo ofte en klasseangriber - pilrådden i 90 minutter, for så at banke to ind i overtiden. Især i starten var Helenuis heller ikke en specielt aktivt medspiller, simpelthen fordi Kent giver hans angribere meget "fri"
Hvilket er super... De skal bruge deres kræfter offensivt... Især hvis man som med Helenius har SÅ meget kvalitet som han har at det ar fint han "dovnede" den lidt...

4altidAab
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af 4altidAab » 27. sep 2013, 13:09

Han er klasse, på højeste hylle, desværre har AaB ikke råd til hans løn, med mindre (på egen regning) vi tager det mesterskab og tjener 100 mill igen ;) :aabfan:

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 11. okt 2013, 00:25

Kunne vi slutte 1-2 så kunne vi beholde ham.

Men.. jeg tror faktisk det handler primært om han har lyst til at være her.
Hvis han banker kasser ind .. og udtrykke overfor klubben han ønsker at blive her, så vil vi nok ha en større tendens til at ofre pengene..
Specielt nu hvor der ligger et salg i ærmet af både kusk og nielsen

De to har jo begge udtrykt at de kører på sidste AaB sæson.
Det skal så siges det her er meget teoretisk, han skal jo banke 30 mål ind før vi overhovedet vil det.
Jeg tror det mere realistiske er at tro på Lukas Spalvis er ved at blive kørt i stilling til at blive fast mand næste sæson.
Han vil sikkert få flere og flere indhop i foråret og så begynde at starte inde fast næste år sammen med AK
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. okt 2013, 13:01

AllanPedersen skrev:Kunne vi slutte 1-2 så kunne vi beholde ham.

Hvis han banker kasser ind .. og udtrykke overfor klubben han ønsker at blive her, så vil vi nok ha en større tendens til at ofre pengene..

Det skal så siges det her er meget teoretisk, han skal jo banke 30 mål ind før vi overhovedet vil det.
Jeg tror det mere realistiske er at tro på Lukas Spalvis er ved at blive kørt i stilling til at blive fast mand næste sæson.
Han vil sikkert få flere og flere indhop i foråret og så begynde at starte inde fast næste år sammen med AK
Kan ikke se Spalvis overholde Jönsson's kvaliteter til at kunne starte inde i denne sæson. Uanset om Jönsson er her efter sommerferien eller ej.
Vi skal ikke spille med Spalvis fra start i et måske MEGET vigtigt forår i forhold til medaljer med mindre han er bedre end Jönsson.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Indlæg af LordMessi » 13. okt 2013, 14:42

hje1980 skrev:

Kan ikke se Spalvis overholde Jönsson's kvaliteter til at kunne starte inde i denne sæson. Uanset om Jönsson er her efter sommerferien eller ej.
Vi skal ikke spille med Spalvis fra start i et måske MEGET vigtigt forår i forhold til medaljer med mindre han er bedre end Jönsson.
Fuldstændig enig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. okt 2013, 00:18

hje1980 skrev:

er ikke sikker på om du er helt uenig eller ej?..
Rasmus bliver her året ud, og det er også først næste år jeg skriver Spalvis måske skal være starter, som i næste sæson
og netop der hvor Jönsson ikke er her mere.
Indtil da bør Spalvis få så mange indhop som muligt.

Hvis så dit argument bliver at vi ikke kan satse på Spalvis næste sæson hvis han ikke har startet inde før
Så lad mig spørge dig; Hvornår skal han så komme til at spille?

Du snakker om en vigtig sæson med point, men det er alle sæsonner, der kommer ikke en sæson
hvor vi kan slappe af og lade U19 besætte første holdet.

Med din logik ville vi aldrig kunne give nogen chancen, spillere som kusk og thomsen og helenius, ville stadig løbe og vente på deres chance.
ingen af dem starter jo med at være bedre end det nuværende førstehold, det bliver de efter noget tid.

og point betyder altså ligeså meget i august som i maj.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. apr 2014, 19:45

Yankee skrev:Jeg må indrømme at jeg er meget negativ overfor denne transfer. Rasmus Jönsson er en fattig mands Simon Makienok og bestemt ikke en "kreativ oplægger". Han er høj, og det er så det.
Mkay...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

seamann

Indlæg af seamann » 6. apr 2014, 11:25

Brodernumsi skrev:
Yankee skrev:Jeg må indrømme at jeg er meget negativ overfor denne transfer. Rasmus Jönsson er en fattig mands Simon Makienok og bestemt ikke en "kreativ oplægger". Han er høj, og det er så det.
Mkay...
Skulle vi ikke tage og finde nogle større sko?
Yankee skrev i samme indlæg også Velkommen og fuld støtte til Rasmus. At han tog fejl er vel hverken første eller sidste gang det sker for en Debatside skribent.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. apr 2014, 12:48

seamann skrev:
Brodernumsi skrev:
Mkay...
Yankee skrev i samme indlæg også Velkommen og fuld støtte til Rasmus. At han tog fejl er vel hverken første eller sidste gang det sker for en Debatside skribent.
Men det er første gang Yankee tager fejl så han skal eddermame udstilles!! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. apr 2014, 12:52

seamann skrev:
Brodernumsi skrev:
Mkay...
Ja ja, hvis man skal udpege alle fejl bliver man træt i længden, men beskrivelsen af Jønsson som en Makinok light er da ret sjov. To angribere kan næppe være mere forskellige ifht styrker og svagheder :)

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 6. apr 2014, 12:54

Eksil skrev:
seamann skrev:
Brodernumsi skrev:
Mkay...
Ja ja, hvis man skal udpege alle fejl bliver man træt i længden, men beskrivelsen af Jønsson som en Makinok light er da ret sjov. To angribere kan næppe være mere forskellige ifht styrker og svagheder :)
Når skribenter ikke ejer evnen til at skrive, "Jeg tog fejl", eksisterer håneretten evigt.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2014, 13:03

Arh, come on. Ser man på Jönssons CV forstår jeg da godt hvis man var lidt lunken ifht at han skulle erstatte Helenius. Man var i en situation hvor alle, inklusive folk herinde, forventede vi skulle kæmpe med om nedrykning, og der forstår jeg da godt hvis man ikke har de mest positive briller på overfor en fyr der ikke scorer specielt mange mål, og er meget skadet samt skal erstatte holdets farligste spiller siden Prica.

Der var vel ingen der forestillede sig at Jönsson nærmest skulle blive en af de vigtigste brikker i vores jagt på at blive mester. Yankee tog fejl, heldigvis for det, lad os nu komme videre og glæde os over hvor godt det går på og udenfor banen for tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst