Stadionkapacitet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. mar 2014, 14:50

frederikshavneren skrev:
Remark skrev:
Gentleman Finn skrev:Placeringen af stadion skal der ikke pilles ved, det ville være et selvmål af dimensioner af flytte den særlige stemning der er på kampdage. Forhåbentligt, hvis vi i fremtiden gerne vil bygge på stadion, så er der ikke samme modstand som der var engang. Husker det dog som at flertallet intet havde imod ombygningen men at et par særlinge modsatte sig det.
De særlige var partiet SF og så naboerne, der frygtede for solen i deres haver. Hertil skal vist også tillægges Harald Jensens testamente, der betyder, at stadion skal være offentligt og at AaB dermed ikke selv kan eje stadion og bestemme fx sædevalg og score hele entreindtægten frem for som i dag at betale leje.

Men enig, det vil da være en drøm at få færdiggjort stadion; især skulle det ske, vi igen kom til at møde hold som de engelske mestre mm i CL. Det er synd, at flere ikke kan få adgang til de største kampe.
Generelt er Aalborg Stadion et godt stadion. Beliggenheden er helt i top og må gøre andre klubber/fans misundelige, men arkitektonisk er Aalborg Stadion bestemt ikke kønt. Det ser ret kikset ud at endetribunerne er så lave, men sådan er det nu engang. Kapacitetsmæssigt er stadion rigelig stor, selv om vi er tophold er der stadigvæk et uudnyttet potentiale på stadion.

Ang. store kampe så vil "Welcome to hell" banneret til MU kampen forfølge os til evig tid, det var godt nok helt enormt kikset :@

Jeg er kommet til at holde af det banner. Nogen gange behøver det ikke være så selvhøjtideligt, det er jo lidt som at kalde Aalborg for Nordens Paris, det er jo osse med et smil på læben, da alle godt ved at Aalborg ikke er en metropol med storbystemning langs byens floder.

seamann

Indlæg af seamann » 18. mar 2014, 15:05

Poker-One-Kenobi skrev:
Jeg er kommet til at holde af det banner. Nogen gange behøver det ikke være så selvhøjtideligt, det er jo lidt som at kalde Aalborg for Nordens Paris, det er jo osse med et smil på læben, da alle godt ved at Aalborg ikke er en metropol med storbystemning langs byens floder.
Alle ved at København - undskyld hovedstaden - er Nordens Paris.

http://www.b.dk/kultur/koebenhavn-nordens-paris" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 18. mar 2014, 15:24

seamann skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

http://www.b.dk/kultur/koebenhavn-nordens-paris" onclick="window.open(this.href);return false;
København er også lidt New York. Og Jægersborggade er RET meget Berlin.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2014, 15:49

Jeg synes vore stadion er flot og moderne. Jeg kan virklig godt lide det. Der mangler fuld højde på endetribunerne men det er jo ikke noget at gør ved, medmindre kommunen skulle bekoste at grave stadion ned ala barca. Ærgerligt at der var naboer omkring stadion der ikke kendte til stadion før det skulle udvides.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2014, 16:44

Poker-One-Kenobi skrev:Det eneste der ikke giver mening ved Aalborg Stadion, er de lorte ligusterfascister der har købt deres småborgerlige parceldrøm lige op af et fodboldstadion, for så at bruge alt deres håbløse middelmådighed på at brokke sig over at der sørme er mennesker der tillader sig at bruge selvsamme stadion. Gid fanden havde dem. Jeg har været til flere kampe på Emirates stadion, og selvom vi taler ultra moderne stadion med alt hvad der hører til, så ligger det fandme midt i et kvarter af rækkehuse, og er totalt umuligt at komme til på andre måder end med det offentlige. Resultatet er så bare at dem som bor tæt på stadion sætter boder op hvor de sælger øl, hotdogs, ulækre burgere og billige halstørklæder. Så flere timer inden kampen summer gaderne af forventning og fodboldglæde, og det er sgu næsten det største ved hele oplevelsen. At man kan være AaB fan og ikke se det totalt lækre, men samtidigt osse uudnyttede potentiale, ved at have et stadion som ligger inde i byen istedet for på en pløjemark ved en omfartsvej, er mig totalt ubegribeligt. Jeg vil ikke sige typisk nordjysk, for man ser jo samme hjernedøde tendens alle steder, med storcentre og andet hæsligt lort. Jeg er med andre ord imod at flytte stadion.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: spot on!!
Var ved at rive håret ud af mig selv dengang - helt f****** ærligt...

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. mar 2014, 18:29

seamann skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

Aalborg Stadion - arkitektur i verdensklasse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 22:23

Poker-One-Kenobi skrev:Det eneste der ikke giver mening ved Aalborg Stadion, er de lorte ligusterfascister der har købt deres småborgerlige parceldrøm lige op af et fodboldstadion, for så at bruge alt deres håbløse middelmådighed på at brokke sig over at der sørme er mennesker der tillader sig at bruge selvsamme stadion. Gid fanden havde dem. Jeg har været til flere kampe på Emirates stadion, og selvom vi taler ultra moderne stadion med alt hvad der hører til, så ligger det fandme midt i et kvarter af rækkehuse, og er totalt umuligt at komme til på andre måder end med det offentlige. Resultatet er så bare at dem som bor tæt på stadion sætter boder op hvor de sælger øl, hotdogs, ulækre burgere og billige halstørklæder. Så flere timer inden kampen summer gaderne af forventning og fodboldglæde, og det er sgu næsten det største ved hele oplevelsen. At man kan være AaB fan og ikke se det totalt lækre, men samtidigt osse uudnyttede potentiale, ved at have et stadion som ligger inde i byen istedet for på en pløjemark ved en omfartsvej, er mig totalt ubegribeligt. Jeg vil ikke sige typisk nordjysk, for man ser jo samme hjernedøde tendens alle steder, med storcentre og andet hæsligt lort. Jeg er med andre ord imod at flytte stadion.
Der rammer du den meget godt, og selve idéen med at man tror det er stadionet den er galt, at hvis man byggede et nyt ude ved Gigantium (skrækscenarie) så ville der pludseligt vælte flere tilskuere til er helt i skoven. AaB har, hvis du spørger mig, manglet er at få gjort mere opmærksom på sig selv ude i de lidt større byer i oplandet og småbyerne, noget så simpelt som reklame ved busstoppested etc, så tror jeg man ville kunne skubbe en smule flere afsted udover de sædvanlige trofaste på 5-6000 der kommer selv om der falder 5 ton sne eller vinterstorm.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 18. mar 2014, 22:32

Kunne man evt. slå to fluer med et smæk og forsøge at få noget samarbejde med NT, således man mod fremvisning af billet kunne køre gratis med bus til og fra stadion?
Hader København!

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af DEG » 19. mar 2014, 13:12

alithebeast skrev:Kunne man evt. slå to fluer med et smæk og forsøge at få noget samarbejde med NT, således man mod fremvisning af billet kunne køre gratis med bus til og fra stadion?
Det er slet ikke nogen tosset idé, eller 50% på prisen f.eks hvis NT da har lyst til at støtte de røde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. apr 2014, 15:35

Ifølge dette link er stadions kapacitet på 14.135 tilskuere http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -fald.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 8. apr 2014, 18:01

Det ser ud til, at vi har fået et større stadion...

Facts
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg

Kapacitet: 14.135 (Superliga-kampe), 10.500 (internationale kampe)

Spar Nord Tribunen: 4.000 ståpladser

Weber Tribunen - øvre afsnit: 1.407 siddepladser

Weber Tribunen - nedre afsnit: 3.556 siddepladser

3F Tribunen: 1.500 pladser, heraf 1.020 siddepladser, samt 1.000 ståpladser i gæstende
holds afsnit

A. Enggaard Tribunen: 2.652 siddepladser

Lysstyrke: 1.400 lux

Kilde:http://fodbold.aabsport.dk/nordjyske-arena.aspx

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. apr 2014, 19:00

Remark skrev:Det ser ud til, at vi har fået et større stadion...

Facts
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg

3F Tribunen: 1.500 pladser, heraf 1.020 siddepladser, samt 1.000 ståpladser i gæstende
holds afsnit

Lidt sjovt er det, at hvis man lægger tallene sammen giver det 14115. Men det kan måske skyldes plads til 20 kørestole på Nordjyske???? Men så længe det går den vej, går det nok.... Man har i øvrigt stadigvæk mere end 1500 billetter til salg på 3F. Fx er der i skrivende stund 1499 tilbage til i morgen, og der er altså solgt mere end 1 til tribunen :-)

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 8. apr 2014, 19:37

Klaus skrev:

Facts
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg

holds afsnit

Lidt sjovt er det, at hvis man lægger tallene sammen giver det 14115. Men det kan måske skyldes plads til 20 kørestole på Nordjyske???? Men så længe det går den vej, går det nok.... Man har i øvrigt stadigvæk mere end 1500 billetter til salg på 3F. Fx er der i skrivende stund 1499 tilbage til i morgen, og der er altså solgt mere end 1 til tribunen :-)
Du mener vil Spar Nord? 3F er udsolgt på Spar Nord er der i skrivende stund 1305 ledige pladser.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. apr 2014, 20:18

Brent skrev:
Klaus skrev:

Facts
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg

holds afsnit

Du mener vil Spar Nord? 3F er udsolgt på Spar Nord er der i skrivende stund 1305 ledige pladser.
Nej, jeg mener 3+ til kampen mod Horsens i morgen.... Som jeg i øvrigt glæder mig helt vildt til. Hvordan kan man næsten andet efter oplevelsen i Herning :-)

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 8. apr 2014, 20:56

Klaus skrev:
Brent skrev:
Klaus skrev:

Facts
Nordjyske Arena
Harald Jensens Vej 7-9
9000 Aalborg

holds afsnit

Nej, jeg mener 3+ til kampen mod Horsens i morgen.... Som jeg i øvrigt glæder mig helt vildt til. Hvordan kan man næsten andet efter oplevelsen i Herning :-)
sorry læste forkert, troede du mente BIF kampen
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. apr 2014, 15:57

Nu er jeg ikke ekspert på området, men det er jo efterhånden nogle år siden at naboerne til stadion klagede over tribunernes højde, og fik det derfor indført i lokalplanen at tribunerne ikke måtte blive højere.

Men hvis nu de der klagede er flyttet, er der så ikke mulighed foreslå Aalborg kommune en ændring i lokalplanen så man kan bygge det stadion der var planen fra starten? :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. apr 2014, 16:13

troelsh skrev:Nu er jeg ikke ekspert på området, men det er jo efterhånden nogle år siden at naboerne til stadion klagede over tribunernes højde, og fik det derfor indført i lokalplanen at tribunerne ikke måtte blive højere.

Men hvis nu de der klagede er flyttet, er der så ikke mulighed foreslå Aalborg kommune en ændring i lokalplanen så man kan bygge det stadion der var planen fra starten? :-)
Det aner jeg ikke noget om, men forslaget er godt. Det er sgu sørgeligt med en sølle stadionkapacitet i Danmarks fjerdestørste by og med en klub, som jævnligt har kampe, der kan sælge meget bedre. I 4-5 af de seneste 8 sæsoner har der været kampe, som kunne have solgt flere billetter på et større og bedre stadion. Ikke at kapaciteten skal op i nærheden af 30.000, men hvis den var på 20.000, ville det være mere passende for Aalborg og en klub som AaB.

Men desværre...tror sgu ikke, at der bliver rokket noget med de naboer til stadion. Ikke uden at de får en økonomisk kompensation af en art. Måske sæsonkort til stadion? (De er nok ligeglade). Måske en tilladelse til at sælge fra boder ifm. hjemmekampe i stil med Pokers eksempel fra Arsenals hjemmekampe? (De vil nok hellere have en check).

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. apr 2014, 17:00

sulakvelidze skrev: Det aner jeg ikke noget om, men forslaget er godt. Det er sgu sørgeligt med en sølle stadionkapacitet i Danmarks fjerdestørste by og med en klub, som jævnligt har kampe, der kan sælge meget bedre. I 4-5 af de seneste 8 sæsoner har der været kampe, som kunne have solgt flere billetter på et større og bedre stadion. Ikke at kapaciteten skal op i nærheden af 30.000, men hvis den var på 20.000, ville det være mere passende for Aalborg og en klub som AaB.

Men desværre...tror sgu ikke, at der bliver rokket noget med de naboer til stadion. Ikke uden at de får en økonomisk kompensation af en art. Måske sæsonkort til stadion? (De er nok ligeglade). Måske en tilladelse til at sælge fra boder ifm. hjemmekampe i stil med Pokers eksempel fra Arsenals hjemmekampe? (De vil nok hellere have en check).

Nej man kunne godt frygte at resultatet ville blive det samme.
Men det er dog muligt at forslå en ny lokalplan, det kræver bare lidt arbejde.
https://www.aalborgkommune.dk/Om_kommun ... lplan.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 10. apr 2014, 17:06

troelsh skrev:
sulakvelidze skrev: Det aner jeg ikke noget om, men forslaget er godt. Det er sgu sørgeligt med en sølle stadionkapacitet i Danmarks fjerdestørste by og med en klub, som jævnligt har kampe, der kan sælge meget bedre. I 4-5 af de seneste 8 sæsoner har der været kampe, som kunne have solgt flere billetter på et større og bedre stadion. Ikke at kapaciteten skal op i nærheden af 30.000, men hvis den var på 20.000, ville det være mere passende for Aalborg og en klub som AaB.

Nej man kunne godt frygte at resultatet ville blive det samme.
Men det er dog muligt at forslå en ny lokalplan, det kræver bare lidt arbejde.
https://www.aalborgkommune.dk/Om_kommun ... lplan.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ville være så nice, at få stadion gjort "færdigt". Men spørgsmålet er også, om ikke bagtribunerne ville skulle rives helt ned - for de har jo ikke samme "form" som langsiderne, og ville man så blot kunne bygge en ekstra etage på, eller ville man skulle rekonstruere det hele? En fuldstændig rekonstruktion ville helt sikkert være meget dyr.
Og skulle de i det hele taget have en ekstra etage, eller skulle de bare blive højere ligesom i Brøndby? At dele supporterafsnittet op i to etager, er jeg ikke stor tilhænger af, men problemet ville så blive, at tribunen så skulle være meget stejl, hvis ikke den skal rage indover det huse, som lægger tæt på stadion - og det får man, ny lokalplan eller ej, alligevel nok ikke lov til.
Udetribunen kunne passendende være i to etager og så kunne øverste afsnit være familieafsnittet.

Men jeg er meget overbevist om, at vi godt kan skyde verdens hvideste pil efter stadionudvidelser det næste 15 år...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 10. apr 2014, 19:23

sulakvelidze skrev:Det aner jeg ikke noget om, men forslaget er godt. Det er sgu sørgeligt med en sølle stadionkapacitet i Danmarks fjerdestørste by og med en klub, som jævnligt har kampe, der kan sælge meget bedre. I 4-5 af de seneste 8 sæsoner har der været kampe, som kunne have solgt flere billetter på et større og bedre stadion. Ikke at kapaciteten skal op i nærheden af 30.000, men hvis den var på 20.000, ville det være mere passende for Aalborg og en klub som AaB.
Jeg forstår simpelthen ikke logikken. Dukker folk ikke op fordi stadion er for lille? Og hvilke af fortidens kampe er det lige du mener kunne have tiltrukket flere mennesker med et større stadion, måske udover de tre kampe i CL?

De to unævnelige har flotte og alt for store stadions, hvor, selv når de trækker omkring de 15 kilo, virker det stadig som om, at der ingen er. Lad os nu bare glæde os over at der får første gang i umindelige tider er en enkelt kamp der er udsolgt før kampdagen. For det bliver hurtigt hverdag igen, måske allerede i næste sæson, når vi ligger nummer fire og skal møde FC Vestsjælland med højst 4800 tilskuere på lægterne.

Besvar