Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Forza » 26. mar 2014, 13:50

doukas skrev:En alvorlig ulempe for Fcm idet Izunna er ude resten af sæsonen. Deres suverænt bedste balancespiller og noget af en bisse, (mange gule og røde kort) fordi han er af anden etnisk herkomst end Ikast.

Og han skal prise sig lykkelig for ikke at være af deres herkomst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. mar 2014, 13:50

Oldager skrev:Izunna er ude for resten af sæsonen, og det kan koste FCM guld, for selvom han burde trække 2-3 røde kort pr. kamp, så er han skide vigtig for dem.
2-3 røde kort per kamp er alligevel en del. ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. mar 2014, 16:11

Forza skrev:
Oldager skrev:Izunna er ude for resten af sæsonen, og det kan koste FCM guld, for selvom han burde trække 2-3 røde kort pr. kamp, så er han skide vigtig for dem.
2-3 røde kort per kamp er alligevel en del. ;)
Izunna virker ligeglad med det meste, så lur mig om han ikke, efter at have modtaget det første røde, tackler dommeren og brokker sig til at par stykker med rødt ekstra ;)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2014, 05:17

Der er stadigvæk mange kampe tilbage. Det ser godt ud og vi er i en yderst fordelagtig position, men der skal være fuld fokus på næste kamp. Vi har mange svære kampe tilbage, som vi sagtens kan tabe hvis vi ik rammer niveau.

Især udekampene ser svære ud. Viborg og Slagelse kæmper benhårdt for overlevelse. Der venter hårde kampe mod oprykkerne. OB er for alvor kommet i gang og har momentum. Fynboerne jagter europæisk bold. Farum er en skræk modstander. Vi har det uendelig svært på plastic skøjtebanen.

Vi har været igennem et hårdt program og har nu ik flere kampe tilbage mod de øvrige tophold. Det er en fordel da de således ikke kan hente ind på os mere i indbyrdes opgør. FCM, FCK og Brøndby har derimod følgende indbyrdes kampe tilbage hvor de kan tage point fra hinanden:

4. maj: FCK - Brøndby
8. maj: Brøndby - FCM
11. maj: FCM - FCK

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 14. apr 2014, 07:56

Problemet for os, er vel at vi har overstået de lette kampe nu. Vores sværeste kampe er vel FC Vestsjælland og FC Nordsjælland. I vores eufori over at have slået alle topholdene, skal vi ikke glemme, at vi faktisk kun har fået 1 point på Sjælland i år.

Sent from my iPad using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 14. apr 2014, 08:11

9520AaB skrev:Problemet for os, er vel at vi har overstået de lette kampe nu. Vores sværeste kampe er vel FC Vestsjælland og FC Nordsjælland. I vores eufori over at have slået alle topholdene, skal vi ikke glemme, at vi faktisk kun har fået 1 point på Sjælland i år.

Sent from my iPad using Tapatalk
Nu er jeg klar over at du nok mener "i denne sæson", men i år har vi også kun haft én kamp på Sjælland....... :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. apr 2014, 08:16

Iflg mine beregninger ligner det at vi med 3 sejre i de sidste 7 runder er nogenlunde sikre på at FCK ikke henter os. 4 sejre gør os formentlig til mestre. Men alt afhænger naturligvis at hvor mange point FCM og FCK får i deres sidste 7 kampe.

Vi har 7 point ned til fuckerne. Der er 21 tilbage at spille om. Lad os sige at FCK får 17 point ud af 21 mulige (meget højt sat). Så skal vi have 10 point for at ende over dem. 3 sejre (og en uafgjort) i 7 kampe. Men mon FCK får 17 ud af 21?

Vi har 4 point ned til Ikast. Stadig 21 at spille om. Tror ikke på at Ikast får mere end 15 ud af de 21. Så skal vi have 11 point = 4 sejre eller 3 sejre og 2 uafgjorte.

Når man vender den sådan ser det faktisk ok ud :)

Men den kan vendes og drejes på rigtig mange måder....
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2014, 08:44

Det virker uværgerlig til, at den værste konkurrent er FCK pt. Men FCM får to tilbage fra karantæne til næste kamp og kan godt få ny luft.

Jeg tror på mesterskabet, hvis vi får minimum 4 point i de to sidste påskekampe. 1 mod Viborg(de ligger under stregen, sidst vi mødte et hold under stregen tabte vi(SønderjyskE)) og så 3 mod Randers. Det burde være muligt.

Det er sidstemidtugekamp inden pokalfinalen, så slipper vi godt igennem det, så kan der efterfølgende restitueres inden weekendens kampe.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. apr 2014, 08:59

Køllen I Møllen skrev:Iflg mine beregninger ligner det at vi med 3 sejre i de sidste 7 runder er nogenlunde sikre på at FCK ikke henter os. 4 sejre gør os formentlig til mestre. Men alt afhænger naturligvis at hvor mange point FCM og FCK får i deres sidste 7 kampe.

Vi har 7 point ned til fuckerne. Der er 21 tilbage at spille om. Lad os sige at FCK får 17 point ud af 21 mulige (meget højt sat). Så skal vi have 10 point for at ende over dem. 3 sejre (og en uafgjort) i 7 kampe. Men mon FCK får 17 ud af 21?

Vi har 4 point ned til Ikast. Stadig 21 at spille om. Tror ikke på at Ikast får mere end 15 ud af de 21. Så skal vi have 11 point = 4 sejre eller 3 sejre og 2 uafgjorte.

Bent Larsens hovedregel var at man altid skulle forvente at modstanderen foretog det stærkest mulige træk. Som udgangspunkt skal vi vinde alle vores kampe til og med 15. maj, og så kan vi slappe af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. apr 2014, 09:18

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Iflg mine beregninger ligner det at vi med 3 sejre i de sidste 7 runder er nogenlunde sikre på at FCK ikke henter os. 4 sejre gør os formentlig til mestre. Men alt afhænger naturligvis at hvor mange point FCM og FCK får i deres sidste 7 kampe.

Bent Larsens hovedregel var at man altid skulle forvente at modstanderen foretog det stærkest mulige træk. Som udgangspunkt skal vi vinde alle vores kampe til og med 15. maj, og så kan vi slappe af.
Jeg kan godt følge dig og Bent Larsen. Men at sætte fck til at få 17 ud af 21 er vel også rigeligt optimistisk på deres vegne. Ikast er jeg mere i tvivl om.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. apr 2014, 09:22

Jvf. Diskussionen om hvad der er bedst for dansk fodbold i Europa, så er det FCM der er vores største konkurrent til mesterskabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 14. apr 2014, 09:31

At føre med fire point i tabellen svarer omtrent til at føre med 2-0 i en kamp: Det er den farligste føring.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 14. apr 2014, 09:48

Husk at det er målscoreren der tæller, i tilfælde af samme pointtal. Her er FCM bedst, hvis vi går ud fra, at de henter fire point på os. Så jeg accepterer kun dine fire sejre i dit regnestykke, og ikke tre sejre og to uafgjorte, i tilfælde af, at bønderne henter 15 point resten af sæsonen. :thumbsup:

Alle mand til domkirkebyen onsdag aften, spillerne får brug for vores opbakning, især hvis angrebet består af SF og Curth. Så skal bolden nærmest råbes ind over stregen.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 14. apr 2014, 10:03

Trickster skrev:Husk at det er målscoreren der tæller, i tilfælde af samme pointtal. Her er FCM bedst, hvis vi går ud fra, at de henter fire point på os. Så jeg accepterer kun dine fire sejre i dit regnestykke, og ikke tre sejre og to uafgjorte, i tilfælde af, at bønderne henter 15 point resten af sæsonen. :thumbsup:

Alle mand til domkirkebyen onsdag aften, spillerne får brug for vores opbakning, især hvis angrebet består af SF og Curth. Så skal bolden nærmest råbes ind over stregen.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men mig bekendt har vi bedst målscore, da vi har scoret flere mål end dem(?). Begge hold har pt. en målforskel på 19 mål, hvoraf vi som sagt har scoret flere. Hvis vi endeligt ender med samme mål-forskel, har vi vel bedst interne opgør?
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 14. apr 2014, 10:04

Jeg er underlig optimistisk ifht. skabet. Hverken PS&E eller Ikast ligner hold der pludselig ramler ind i de vilde sejrsstimer. Selv hvis/når gummibenene rammer os, skal de andre ramme et niveau vi ikke har set længe fra dem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 14. apr 2014, 10:04

Trickster skrev:Husk at det er målscoreren der tæller, i tilfælde af samme pointtal. Her er FCM bedst, hvis vi går ud fra, at de henter fire point på os. Så jeg accepterer kun dine fire sejre i dit regnestykke, og ikke tre sejre og to uafgjorte, i tilfælde af, at bønderne henter 15 point resten af sæsonen. :thumbsup:

Nej. Vi har en bedre målscore end FCM
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 14. apr 2014, 10:11

doukas skrev:

Nej. Vi har en bedre målscore end FCM
Hair is not a right: it´s a privilege!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 14. apr 2014, 10:14

Anubit skrev:

Ret mig hvis jeg tager fejl, men mig bekendt har vi bedst målscore, da vi har scoret flere mål end dem(?). Begge hold har pt. en målforskel på 19 mål, hvoraf vi som sagt har scoret flere. Hvis vi endeligt ender med samme mål-forskel, har vi vel bedst interne opgør?
Prøv lige at tænk scenariet igennem igen, hvis vi skulle ende a point med FCM. Hvem tror du så har den bedste målscorer?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 14. apr 2014, 10:19

Jeg hænger ikke mine venner ud, men vi kan altid få lidt sjov ud af det, de siger. Især når vi snakker om en hjernevasket brøndbyfan, som var fuldstændig overbevist om, at Kent Nielsen var en fiasko. Det havde de jo enstemmigt vedtaget på Fixetribunen, så kunne der overhovedet være tungere beviser?

Efter 1-1 mod HB Køge i marts 2012 blev jeg for 17. gang konfronteret med, hvor stor en fejl, det var at ansætte Kent, og siden at vi er på god talefod, så var det kun velment og ment som en hjælp. Det vidste de jo alt om på festegnen. De havde gennemskuet ham. Kedelig, middelmådig. Fiasko.

Og da AaB 4. april 2012 tabte hjemmekampen mod ikast med 1-2, så tænkte han, at nu måtte vores tålmodighed da være tyndslidt.

Da AaB's Young Guns i efteråret samme kalenderår havde smasket både OB og Sønderjyske på udebane med fire mål, vendte jeg lige tilbage for at høre, hvad der nu var med ham Kent. Det var for tidligt at sige, sagde han så.

Men nu? Lad mig bare citere en overskrift, jeg så forleden dag: Efter at brøndy fyrede Kent, har Kent rejst sig hurtigere end brøndby.

Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 14. apr 2014, 10:49

white splash skrev:
Anubit skrev:

Prøv lige at tænk scenariet igennem igen, hvis vi skulle ende a point med FCM. Hvem tror du så har den bedste målscorer?
Dér var det fact jeg selvfølgeligt havde glemt - Jeg beklager!
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Besvar