Jeg hænger ikke mine venner ud, men vi kan altid få lidt sjov ud af det, de siger. Især når vi snakker om en hjernevasket brøndbyfan, som var fuldstændig overbevist om, at Kent Nielsen var en fiasko. Det havde de jo enstemmigt vedtaget på Fixetribunen, så kunne der overhovedet være tungere beviser?
Efter 1-1 mod HB Køge i marts 2012 blev jeg for 17. gang konfronteret med, hvor stor en fejl, det var at ansætte Kent, og siden at vi er på god talefod, så var det kun velment og ment som en hjælp. Det vidste de jo alt om på festegnen. De havde gennemskuet ham. Kedelig, middelmådig. Fiasko.
Og da AaB 4. april 2012 tabte hjemmekampen mod ikast med 1-2, så tænkte han, at nu måtte vores tålmodighed da være tyndslidt.
Da AaB's Young Guns i efteråret samme kalenderår havde smasket både OB og Sønderjyske på udebane med fire mål, vendte jeg lige tilbage for at høre, hvad der nu var med ham Kent. Det var for tidligt at sige, sagde han så.
Men nu? Lad mig bare citere en overskrift, jeg så forleden dag: Efter at brøndy fyrede Kent, har Kent rejst sig hurtigere end brøndby.