Reyad skrev:Problemet med eventuelt at hente Lucas, Helenius og Lasse hjem er om deres motivation er i top. De havde alle tre udlængsel og dermed ambitioner om at prøve sig af på en højere/anden hylde. Det er der ikke nogen af dem der rigtig har gjort. I hvert fald ikke i kamp. Jeg tror endnu der skal gå nogle år, før det bliver relevant for de tre at vende hjem. Om fem år er det måske muligt med Helenius og Lasse, men Lucas er på en anden hylde. Han vender først hjem om +10 år. (Ja, jeg ved godt han brokker sig lige nu, men gennembruddet i Ajax skal nok komme)
Det er en anden situation med Enevoldsen fx. Han har været ude at prøve sig af over flere sæsoner. Derfor kan han være klar til en ny/gammel udfordring. Skaderne gør dog en retur til AaB mere kompliceret end som så.
Det største transferønske herfra er, at vi primært holder på truppen. Bliver det til en længerevarende europæisk deltagelse kræver det dog en større bredde. Især når vi siger farvel til Curth og Due.
Hvorfor skulle motivationen hos Lucas, Helenius og Lasse ikke være i top, hvis de vendte hjem? Alle tre er unge og kloge nok til at vide at spiller de godt kan de få en ny udenlandskontrakt næste år. Det var noget andet hvis man f.eks. hentede Mads Junker eller andre der er i deres fodboldmæssige efterår.
Enig i at vi primært skal holde på truppen. Men vi er nødt til at forstærke os, hvis vi i næste sæson skal spille med i top 4. Vi skal derfor minimum have tre spillere ind i truppen med afgangen af Curth, Due og Jønsson.
Mht sidstnævnte så bliver han nok næppe kampklar før næste forår (hvis nogensinde), med den operation han skal igennem. Derfor synes jeg han er en urealistisk signing. Selv om han passer perfekt ind i spilkonceptet.
Personligt synes jeg man skal gå all-in på Helenius. Han er så langt fra Aston Villas 1. hold, at det virker sandsynligt at han kan få en pose penge med fra Birmingham, der kan betale noget af hans løn i de næste 2 år.